abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11900859
Ik heb vandaag een heel mooie bos rozen gekregen. Het lijkt me leuk om ze te drogen maar ik weet niet hoe ik dat het beste kan doen. Ik vraag me af of de kleuren goed behouden kunnen blijven?

Wie heeft er adviezen of tips?

#geen
  zondag 20 juli 2003 @ 23:29:52 #2
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_11900885
In een donkere ruimte (schuur oid) ondersteboven te drogen hangen... Aan een ijzerdraadje binden werkt goed, en dan wel als ze nog mooi zijn, he Anders krijg je van die verlepte gedroogde rozen
Geluk is een richting, geen punt
pi_11900956
het schijnt dat je ze om de kleur mooi te houden flink met haarlak moet sprayen, maar of het werkt? heb het zelf nooit gedaan...
als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
  zondag 20 juli 2003 @ 23:33:22 #4
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_11900975
Het schijnt ook te werken om ze in een bak met waspoeder te leggen, maar of dit ook echt werkt???
Geluk is een richting, geen punt
pi_11901229
quote:
Op zondag 20 juli 2003 23:33 schreef Yvonnetje het volgende:
Het schijnt ook te werken om ze in een bak met waspoeder te leggen, maar of dit ook echt werkt???
dan ruiken ze in ieder geval lekker

Dat van die haarlak heb ik ook ooit gehoord maar of het echt werkt?

#geen
pi_11901454
Haarlak werkt...

heb ik eens gedaan en die roos is echt lang mooi gebleven...

Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
pi_11901536
quote:
Op zondag 20 juli 2003 23:53 schreef Lopat het volgende:
Haarlak werkt...

heb ik eens gedaan en die roos is echt lang mooi gebleven...

Dus gewoon erop spuiten en ze ophangen? En moeten ze dan ergens hangen waar het donker is of juist licht? En bespuit je alleen de bloem of ook de steel??
#geen
  † In Memoriam † maandag 21 juli 2003 @ 00:38:42 #8
7074 moussy
kuttekop
pi_11902427
Ik heb op mijn trouwboeket een hele bus haarlak gespoten. Nu na bijna 5 jaar is hij nog helemaal compleet. Nou had ik witte rozen dus die zijn iets donkerder geworden, maar niet vies bruinig of zo.

Ik heb trouwens alleen de bloemen bespoten en gewoon in onze slaapkamer opgehangen.

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_11902822
quote:
Op maandag 21 juli 2003 00:38 schreef moussy het volgende:
Ik heb op mijn trouwboeket een hele bus haarlak gespoten. Nu na bijna 5 jaar is hij nog helemaal compleet. Nou had ik witte rozen dus die zijn iets donkerder geworden, maar niet vies bruinig of zo.

Ik heb trouwens alleen de bloemen bespoten en gewoon in onze slaapkamer opgehangen.

Ah!

* noteert: 1 bus haarlak nodig

#geen
pi_13117245
Ik lees dit topic net, ben ook op zoek naar een manier om rozen te. drogen.
Alleen wil ik ze in een foto album plakken kan je dan ook haarlak gebruiken en dan de roos onder een zwaar voorwerp leggen zodat het plat wordt ??
Of eerst platmaken en dan haarlak er overheen spuiten ??
Ik heb ook iets gelezen over vriesdrogen of in de oven, heeft iemand daar ervaring mee ??
pi_15903771
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 13:28 schreef Sorella het volgende:
Ik lees dit topic net, ben ook op zoek naar een manier om rozen te. drogen.
Alleen wil ik ze in een foto album plakken kan je dan ook haarlak gebruiken en dan de roos onder een zwaar voorwerp leggen zodat het plat wordt ??
Of eerst platmaken en dan haarlak er overheen spuiten ??
Ik heb ook iets gelezen over vriesdrogen of in de oven, heeft iemand daar ervaring mee ??
Even een kick want ik wil ook wel weten hoe ik dit moet doen...

Andere vraag: Ik heb ook een gedroogde roos, maar die is nu dus heel broos. Hoe krijg ik zoiets nog in een fotoalbum? In water leggen en dan platdrukken??

pi_15906347
gewoon ondersteboven hangen.
heb van de zomer een bosje gekregen, gewoon in de huiskamer ondersteboven opgehangen, werkt prima.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_15906593
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 18:52 schreef MissyMirjaM het volgende:
gewoon ondersteboven hangen.
heb van de zomer een bosje gekregen, gewoon in de huiskamer ondersteboven opgehangen, werkt prima.
Maar hoe krijg ik een al gedroogde bloem in een fotoalbum?
  vrijdag 2 januari 2004 @ 19:06:20 #14
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_15906702
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 19:02 schreef stefimke het volgende:

[..]

Maar hoe krijg ik een al gedroogde bloem in een fotoalbum?

Pritstift
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_15906823
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 19:06 schreef Sharkdoggie het volgende:
Pritstift
Ah! thanks! Dat ik daar zelf niet opkwam.

Ik bedoel:

1) stel ik heb een gedroogde roos, als ik er al naar kijk verpulferd ie al bijna.. hoe krijg ik nu die roos toch nog fatsoenlijk in een fotoalbum?

2) stel ik heb een nog ongedroogde roos, hoe krijg ik deze het mooist in een fotoalbum?

pi_16193481
Misschien onder doorzichtig plakplastic? Blijft ie iig heel.

Verse roos, gewoon tussen twee bladzijden van een zwaar boek doen.

Succes

pi_16196374
ik heb een keer rozen met haarlak ingespoten , en die werden binnen een paar minuten bruin , deed ik wat fout dan ?
en de rozen waar ik niets aan deed zien er nog steeds heel moi uit , ik hangde ze natuurlijk wel op de kop
de mensheid zorgt voor zn eigen ondergang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')