Nu doet het allemaal niet zo'n pijn, alleen van m'n schouders heb ik echt constant last van, ik heb vannacht dan ook wat moeilijker kunnen slapen.
Nu is mijn vraag, hoe lang duurt het voordat de pijn minder wordt enzo (ik hoef het niet precies te weten, maar is dat een kwestie van een paar daagjes, of weken ofzo?), en kan ik nog dingen doen die helpen om dit proces te versnellen (ik heb me al 2 keer ingesmeerd met aftersun). Vanmiddag ga ik weer zwemmen, maar ik ga wel in de schaduw liggen deze keer, en ik ga me insmeren op m'n schouders enzo
Dagje dus.
Wel veel insmeren met aftersun en body lotion enzo, dat helpt.
Nadeeltje is dat ik vanmiddag weer MOET gaan zwemmen, ik kom dus weer in de zon. Wel ga ik m'n schouders insmeren met de zonnebrandcreme met de hoogste beschermingsfactor die ik kan vinden, en, zoals ik al zei, ga ik in de schaduw liggen. Daarna kan ik pas volgende week zaterdag weer zwemmen, dus dat komt wel goed Hopelijk heb ik dan ook wat bescherming opgebouwd enzo
Jaarlijks wordt bij circa 65.000 mensen kanker vastgesteld.
Blootstelling aan ultraviolette straling (UV) wordt binnen de wetenschap algemeen beschouwd als de belangrijkste risicofactor (20.000 gevallen van huidkanker per jaar!). Ook het aantal verbrandingen en de intensiteit daarvan zijn risicofactoren. Hoe lichter de huid, hoe groter de risicos. De blootstelling tot circa het 15e jaar telt extra zwaar.
De ontwikkeling van huidkanker is een proces van vele, meestal tientallen, jaren.
hmm das ff waar ik zo 123 op kan komen
quote:Dat is dus het domste wat je kan doen!
Op zondag 20 juli 2003 13:01 schreef Solomon het volgende:
Ok, thxNadeeltje is dat ik vanmiddag weer MOET gaan zwemmen, ik kom dus weer in de zon.
Maar zorg ervoor dat je zo min mogelijk verbrandt, het is nlk echt heel slecht voor je huid...
Sunblock is trouwens ook wel es handig, vooral als je al verbrand bent en je toch nog in de zon "moet".
quote:soort van olie op vuur gooien
Op zondag 20 juli 2003 13:09 schreef 303 het volgende:[..]
Dat is dus het domste wat je kan doen!
je kan ook eiwit op de verbrande plaatsen smeren dat werkt ook heel goed
quote:Dat gebeurt alleen bij anderen!
Op zondag 20 juli 2003 13:04 schreef cinnamongirl het volgende:Jaarlijks wordt bij circa 65.000 mensen kanker vastgesteld.
Blootstelling aan ultraviolette straling (UV) wordt binnen de wetenschap algemeen beschouwd als de belangrijkste risicofactor (20.000 gevallen van huidkanker per jaar!). Ook het aantal verbrandingen en de intensiteit daarvan zijn risicofactoren. Hoe lichter de huid, hoe groter de risicos. De blootstelling tot circa het 15e jaar telt extra zwaar.
De ontwikkeling van huidkanker is een proces van vele, meestal tientallen, jaren.
quote:Nop, en dat gaat hopelijk ook niet gebeuren
Op zondag 20 juli 2003 15:46 schreef julekes het volgende:
hart-onder-de-riem-steek-mode:
Ben je al aan het vervellen?
Iemand enig idee of ik, zodra de verbrandheid weg is, ook enige protectie tegen UV straling heb opgebouwd ?
quote:Nee, en al helemaal niet als je gaat vervellen.
Op zondag 20 juli 2003 17:52 schreef Solomon het volgende:[..]
Nop, en dat gaat hopelijk ook niet gebeuren
Ben net terug van het zwemmen, heb vooral in de schaduw gezeten, en net een lekker koud bad genomen.Iemand enig idee of ik, zodra de verbrandheid weg is, ook enige protectie tegen UV straling heb opgebouwd
?
Je moet vooral veel vocht inbrengen in de huid en als je gaat zwemmen droogt je huid juist uit (water gaat naar de plek waar het meeste water is, zo werken de longen van een vis ook maar dan met zuurstof).
Dus door te gaan zwemmen kan je er wel eens wat langer mee zitten
Ik ben dus op m'n schouders 3e of 4e graads verbrand ofzow, zitten ook vochtblaasjes op die straks kapot gaan, en dan ga ik dus vervellen. Dit zou samengaan met rillingen en misselijk/duizeligheid volgens een bepaalde site, en inderdaad heb ik daar ook last van Nouwja, komende week gewoon (binnen) werken, en het weekend daarna zie ik wel weer verder. Als het ergste weg is ga ik weer zwemmen, nadat ik me met de allerhoogst verkrijgbare factor heb ingesmeert, sunblock (of hoe dat spul ook heet
).
quote:Sorry hoor, maar dit is echt heel DOM.
Op maandag 21 juli 2003 19:04 schreef Solomon het volgende:Ik ben dus op m'n schouders 3e of 4e graads verbrand ofzow, zitten ook vochtblaasjes op die straks kapot gaan, en dan ga ik dus vervellen. Dit zou samengaan met rillingen en misselijk/duizeligheid volgens een bepaalde site, en inderdaad heb ik daar ook last van
![]()
quote:Weet ik
Op maandag 21 juli 2003 19:36 schreef Jarno het volgende:[..]
Sorry hoor, maar dit is echt heel DOM.
quote:En na die week, had je toen geen pijn meer, of was het minder, of was het vervellen over enzo?
Op maandag 21 juli 2003 19:33 schreef PietF het volgende:
duurde bij mij een weekje toen ik vrij erg verbrand was, inclusief blaren enzo..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |