abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11889387
Ja, sukkel dat ik ben. Ik ben dus gister wezen zwemmen, maar met mijn melkwitte huid op mijn rug en schouders ben ik natuurlijk verbrand, mede omdat ik weigerde me in te smeren met zonnebrandolie (ik ben stom, ik weet het, maar das achteraf he ). Maar nu ben ik dus over m'n hele lichaam verbrand, gelukkig ben ik nog niet aan het vervellen

Nu doet het allemaal niet zo'n pijn, alleen van m'n schouders heb ik echt constant last van, ik heb vannacht dan ook wat moeilijker kunnen slapen.

Nu is mijn vraag, hoe lang duurt het voordat de pijn minder wordt enzo (ik hoef het niet precies te weten, maar is dat een kwestie van een paar daagjes, of weken ofzo?), en kan ik nog dingen doen die helpen om dit proces te versnellen (ik heb me al 2 keer ingesmeerd met aftersun). Vanmiddag ga ik weer zwemmen, maar ik ga wel in de schaduw liggen deze keer, en ik ga me insmeren op m'n schouders enzo

Admin zondag 20 juli 2003 @ 12:56:09 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_11889400
24 uur, 3uur en 36 seconden,
ongeveer.

Dagje dus.

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_11889404
2 maanden ongeveer
pi_11889433
blijven insmeren met Aftersun verkoeld de huid en zorgen dat je schouders niet meer in de zon komen. geschatte tijd 2 a 3 daagjes
  zondag 20 juli 2003 @ 12:59:02 #5
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_11889440
Ik ben vrijdag gruwelijk verbrand in me gezicht en nek (gelukkig niet me schouders) en dat is nu al een stuk minder. Alleen me nek voel ik nog als ik er overheen wrijf. Dus met 2 a 3 dagen wordt het minder.

Wel veel insmeren met aftersun en body lotion enzo, dat helpt.

pi_11889479
Ok, thx

Nadeeltje is dat ik vanmiddag weer MOET gaan zwemmen, ik kom dus weer in de zon. Wel ga ik m'n schouders insmeren met de zonnebrandcreme met de hoogste beschermingsfactor die ik kan vinden, en, zoals ik al zei, ga ik in de schaduw liggen. Daarna kan ik pas volgende week zaterdag weer zwemmen, dus dat komt wel goed Hopelijk heb ik dan ook wat bescherming opgebouwd enzo

pi_11889532
Ehm, je moet toch echt voorkomen dat je verbrandt hoor.

Jaarlijks wordt bij circa 65.000 mensen kanker vastgesteld.
Blootstelling aan ultraviolette straling (UV) wordt binnen de wetenschap algemeen beschouwd als de belangrijkste risicofactor (20.000 gevallen van huidkanker per jaar!). Ook het aantal verbrandingen en de intensiteit daarvan zijn risicofactoren. Hoe lichter de huid, hoe groter de risicos. De blootstelling tot circa het 15e jaar telt extra zwaar.
De ontwikkeling van huidkanker is een proces van vele, meestal tientallen, jaren.

pi_11889559
heet douchen wil ook nog wel eens helpen (doet tijdens het douchen zelf wel pijn btw).
plakjes komkommer op de verbrande plaatsen verkoelt ook redelijk
aftersun natuurlijk ook handig...

hmm das ff waar ik zo 123 op kan komen

AFCA!
pi_11889578
doe een t-shirt aan tijdens het zwemmen .. wijsneus..
  zondag 20 juli 2003 @ 13:09:27 #10
39446 303
(C) Roland
pi_11889601
quote:
Op zondag 20 juli 2003 13:01 schreef Solomon het volgende:
Ok, thx

Nadeeltje is dat ik vanmiddag weer MOET gaan zwemmen, ik kom dus weer in de zon.

Dat is dus het domste wat je kan doen!
Installing a new program will always screw up at least one old one.
  zondag 20 juli 2003 @ 13:17:36 #11
14889 sundae
Tienes una sonrisa muy bonita
pi_11889732
Ik verbrand ook verschrikkelijk snel, maar als ik verbrand ben helpt het vaak heel erg om een redelijk koude douche te nemen (trekt de warmte er wat uit) Of natuurlijk een koel bad
Wie zei er nu een hete douche, daar kan ik me dus niets bij voorstellen?
En aftersun, of gewone bodycreme helpt ook (om de huid wat soepel te houden)
Evt. als het echt veel pijn doet, met koude natte doeken/washandjes, komkommer of yoghurt erop gaan liggen een tijdje... Dat trekt ook de warmte eruit.

Maar zorg ervoor dat je zo min mogelijk verbrandt, het is nlk echt heel slecht voor je huid...
Sunblock is trouwens ook wel es handig, vooral als je al verbrand bent en je toch nog in de zon "moet".

Work like you don't need the money, Dance like nobody's watching, Love like you've never been hurt before...
  zondag 20 juli 2003 @ 13:19:36 #12
41910 onetouch
koekeroekus...
pi_11889765
quote:
Op zondag 20 juli 2003 13:09 schreef 303 het volgende:

[..]

Dat is dus het domste wat je kan doen!

soort van olie op vuur gooien
pi_11889937
vervelend..
Niet in zon gaan meer, echt dom.
mijn rug was gister vuurrood, nu fijn bruin..
vandaag ga ik alleen met mn buik in de zon.
  zondag 20 juli 2003 @ 13:29:12 #14
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_11889938
klinkt raar maar werkt harstikke goed:
yoghurt of karnemelk erop smeren...zit melkzuur in en dat werkt

je kan ook eiwit op de verbrande plaatsen smeren dat werkt ook heel goed

Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_11889965
Waaay, goed idee Ik ga zwemmen met een T-Shirt aan
pi_11891030
quote:
Op zondag 20 juli 2003 13:04 schreef cinnamongirl het volgende:

Jaarlijks wordt bij circa 65.000 mensen kanker vastgesteld.
Blootstelling aan ultraviolette straling (UV) wordt binnen de wetenschap algemeen beschouwd als de belangrijkste risicofactor (20.000 gevallen van huidkanker per jaar!). Ook het aantal verbrandingen en de intensiteit daarvan zijn risicofactoren. Hoe lichter de huid, hoe groter de risicos. De blootstelling tot circa het 15e jaar telt extra zwaar.
De ontwikkeling van huidkanker is een proces van vele, meestal tientallen, jaren.

Dat gebeurt alleen bij anderen!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_11891969
karnemelk is de oplossing, klinkt raar maar werkt wel voor een poosje (snachts wel handig)
pi_11891998
hart-onder-de-riem-steek-mode:
Ben je al aan het vervellen?
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_11894320
quote:
Op zondag 20 juli 2003 15:46 schreef julekes het volgende:
hart-onder-de-riem-steek-mode:
Ben je al aan het vervellen?
Nop, en dat gaat hopelijk ook niet gebeuren
Ben net terug van het zwemmen, heb vooral in de schaduw gezeten, en net een lekker koud bad genomen.

Iemand enig idee of ik, zodra de verbrandheid weg is, ook enige protectie tegen UV straling heb opgebouwd ?

pi_11894373
quote:
Op zondag 20 juli 2003 17:52 schreef Solomon het volgende:

[..]

Nop, en dat gaat hopelijk ook niet gebeuren
Ben net terug van het zwemmen, heb vooral in de schaduw gezeten, en net een lekker koud bad genomen.

Iemand enig idee of ik, zodra de verbrandheid weg is, ook enige protectie tegen UV straling heb opgebouwd ?

Nee, en al helemaal niet als je gaat vervellen.

Je moet vooral veel vocht inbrengen in de huid en als je gaat zwemmen droogt je huid juist uit (water gaat naar de plek waar het meeste water is, zo werken de longen van een vis ook maar dan met zuurstof).

Dus door te gaan zwemmen kan je er wel eens wat langer mee zitten

pi_11917932
Ok, update

Ik ben dus op m'n schouders 3e of 4e graads verbrand ofzow, zitten ook vochtblaasjes op die straks kapot gaan, en dan ga ik dus vervellen. Dit zou samengaan met rillingen en misselijk/duizeligheid volgens een bepaalde site, en inderdaad heb ik daar ook last van Nouwja, komende week gewoon (binnen) werken, en het weekend daarna zie ik wel weer verder. Als het ergste weg is ga ik weer zwemmen, nadat ik me met de allerhoogst verkrijgbare factor heb ingesmeert, sunblock (of hoe dat spul ook heet ).

maandag 21 juli 2003 @ 19:33:05 #22
34400 PietF
Captain Obvious
pi_11918556
duurde bij mij een weekje toen ik vrij erg verbrand was, inclusief blaren enzo..
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
"once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
pi_11918609
quote:
Op maandag 21 juli 2003 19:04 schreef Solomon het volgende:

Ik ben dus op m'n schouders 3e of 4e graads verbrand ofzow, zitten ook vochtblaasjes op die straks kapot gaan, en dan ga ik dus vervellen. Dit zou samengaan met rillingen en misselijk/duizeligheid volgens een bepaalde site, en inderdaad heb ik daar ook last van

Sorry hoor, maar dit is echt heel DOM.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_11920608
quote:
Op maandag 21 juli 2003 19:36 schreef Jarno het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dit is echt heel DOM.

Weet ik Maar het overkomt me nu dus echt NOOIT meer
quote:
Op maandag 21 juli 2003 19:33 schreef PietF het volgende:
duurde bij mij een weekje toen ik vrij erg verbrand was, inclusief blaren enzo..
En na die week, had je toen geen pijn meer, of was het minder, of was het vervellen over enzo?
pi_11920658
Ik vind het verbijsterend hoe nonchalant sommigen denken over verbranden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')