quote:hmm, das wel interessant. Niemand dus tot nu toe problemen gehad met accijns enzo
Op zondag 26 oktober 2003 03:17 schreef Aventura het volgende:
Goed een update: ik heb besteld en alles ontvangen. Geen problemen verder, alles netjes binnen. Het enige nadeel is, dat het nogal lang duurde, een maand ofzo. Maar de klantenservice is uitstekend! Ze antwoorden zeer snel, als er bv. problemen zijn.
Wel relact dus, lekker goedkope peuken!!
quote:lolz NOT, bij 10 sloffen krijg je zo ie zo al korting
Op zaterdag 25 oktober 2003 19:03 schreef MeAndMyself het volgende:[..]
heeft natuurlijk geen zin drol. Die dingen worden per 1 of 2 sloffen verzonden.
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 03:17 schreef Aventura het volgende:
Goed een update: ik heb besteld en alles ontvangen. Geen problemen verder, alles netjes binnen.
Dat had ik niet verwacht!!!! Ben wel benieuwd of dat altijd zo gaat en het niet een gelukje is omdat de douane even niet oplette
Ik heb nu zo'n 11 leveringen gehad, en ook vrienden en bekenden bestellen er nu. Allemaal
Het is bij mij tot de 9e keer elke keer goed gegaan, of ik nu met Priority of gewone postlevering bestelde.
En met de dalende dollarkoers werd het alleen maar goedkoper elke keer
De 9e en 10e keer zijn bijna alle pakketjes onderschept door de nederlandse Douane.
Maar die had ik wel zonder Priority besteld, en dat wil zeggen dat ze dan allemaal tegelijk langs de douane moeten....en dan gaat het denk ik wel eerder fout dan met Priority.
Als ze met Priority verstuurd worden, gaan de pakjes een voor een door de douane-controle, omdat de Zwitserse post ze dan meteen doorstuurd, in plaats van te wachten tot ze een grote zending pakketten bij elkaar hebben.
De verpakking is inmiddels ook aangepast, waardoor ze door de douane minder snel er tussenuit gehaald worden.
En de pakjes die onderschept worden, daar krijg je van TPG Post netjes een brief van toegestuurd, met de vraag of ze de sigaretten moeten invoeren, of terugsturen naar de afzender. Da's pas service van Moedertje Post !!!
Terugsturen dus, ik bestel wel weer nieuwe!!!
De laatste zending heb ik via Priority besteld, en die komen netjes binnen weer....
Met alle bezuinigingen op de douane, kan het toch nooit zo zijn dat ze ALLE pakketjes die er elke dag per post Nederland binnen komen, kunnen controleren? Dan staan de douaniers binnenkort er allemaal zo bij
Ik ben dus benieuwd hoe dit verder gaat.....en of de terug gestuurde pakketjes netjes verrekend zijn op mijn credit-card overzicht.
Ik hou jullie op de hoogte!!!
quote:Sinds wanneer rook jij
Op zondag 21 december 2003 12:32 schreef Viperdesign het volgende:
Thank you for ordering from www.yesmoke.ch!
Nou, we zien wel.
quote:Ik niet, mn ouders wel.
Op zondag 21 december 2003 12:37 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Sinds wanneer rook jij
quote:Ik heb die mazzel wel gehad en heb op dit moment nog zo'n 200 euro "besparing" staan.
Op zondag 21 december 2003 16:03 schreef showmelove het volgende:
damn, had ik dit topic nou maar een paar maanden eerder gezien
quote:Heb je nog steeds winst als je die BTW betaalt?
Op zondag 21 december 2003 16:25 schreef newcleus het volgende:
quote:
Betrapt! Twee, hooguit drie dagen zou het duren voordat ik mijn bestelling van acht pakjes sigaretten vanuit een belastingvrij depot in Zwitserland zou krijgen toegestuurd. Ruim twee weken nadat ik het spul besteld heb en er 15,56 euro van mijn creditcard is afgeschreven krijg ik eindelijk een reactie. Maar te roken is er nog niks. Het is een brief van de afdeling Schiphol van TPG Post waarin mij wordt gevraagd te beloven dat ik 16,79 euro aan btw en accijns zal betalen als de pakjes bij mij thuis zullen worden afgeleverd. De truc is dus mislukt. Op de website van Yesmoke is van alles te bestellen, vooral spul waar veel accijns op zit. Het betreffende bedrijf is gehuisvest in een pand in een belastingvrije zone in Zwitserland, volkomen legaal, niets aan de hand. Maar per post verzenden is een ander verhaal, zo zegt Roel van Koperen van de douane. De reizigersvrijstelling is er alleen voor hen die lijfelijk de grens overgaan.Yesmoke. (www.yesmoke.ch) weet dat kennelijk ook. Daarom, zo wordt ook openlijk op de eigen website gesteld, worden de pakjes apart verzonden. Dit om de kans om betrapt te worden zo klein mogelijk te maken. Mocht de bestelling toch onderschept worden, dan kan de besteller alsnog weigeren en wordt het spul teruggestuurd. Maar hoe zit het met het bedrag van 15,56 euro dat zo accuraat via mijn creditcard werd geïnd? Vooralsnog laat ik deze sigaretten, bedoeld voor verslaafde collega's die als proefkonijn wilden fungeren, toch maar komen. Al met al komt de prijs van de pakjes enkele dubbeltjes hoger uit dan wanneer mijn collega's ze uit de dichtstbijzijnde automaat hadden getrokken.
Dat mijn digitale handelsmissie op zo'n fiasco is uitgedraaid, is heus geen extreem geval van domme pech, zo verzekert de douanemedewerker. Maar hoe kunnen ze dan in hemelsnaam al die pakjes controleren? "Daar hebben wij onze methodes voor", zegt hij geheimzinnig. Meer wil hij er niet over kwijt.
Niet getreurd. Er zijn nog meer smokkelpaadjes in het moderne Europa. Dennis de Groot van. Cigarom.com zegt een veel betere methode gevonden te hebben. Cigarom. (www.cigarom.com) zegt een Roemeens bedrijf te zijn, maar is net zo Roemeens als de Hollandse tulp. Het gaat om een viertal slimme en snelle Nederlandse jongens, met kantoor in Spanje. Zij hebben ook voor het per internet bestellen van cd's al slinkse digitale wegen gevonden.
"Die constructie vanuit Zwitserland klopt niet helemaal", legt Dennis de Groot in zijn Spaanse kantoor uit. "Daar is geen btw en accijns betaald, bij ons wel."
quote:
BTW- en invoerrechtenvrijAls u in Nederland woont, kunt u buiten de EU gekochte sigaretten invoeren zonder accijns en BTW te betalen. Hierbij gelden de volgende regels:
Maximaal 160 sigaretten per postpakket
De waarde van de sigaretten (in Roemenië) inclusief de verzendkosten is lager dan ¤ 22,-
Om aan de eerste eis te voldoen hebben onze sloffen niet de normale inhoud van 10 pakjes, maar bestaat een slof uit 8 pakjes. Onze sigaretten zijn zo goedkoop, dat u altijd aan de tweede eis voldoet.U kunt net zo veel sloffen sigaretten laten versturen via Cigarom.com als u zelf wilt. Iedere slof wordt apart verpakt en aangetekend verstuurd. Het is dus mogelijk dat uw bestelling op verschillende dagen geleverd wordt.
Minimum leeftijd voor het invoeren van sigaretten in Nederland is 17 jaar.
--------------------------------------------------------------------------------
Zo werkt Cigarom.comCigarom.com vraagt namens een particulier in Nederland een particulier in Roemenië sigaretten te kopen in de tabakswinkel en deze sigaretten vervolgens te versturen naar de particulier in Nederland. Uiteraard betaalt de particulier in Nederland van tevoren aan de particulier in Roemenië de sigaretten en de verzendkosten. Voor deze kleine zending zonder handelskarakter is vrijstelling van BTW en invoerrechten verleend in de EEG verordening nr.918/83. Dit besluit spreekt over een specifieke kwantitatieve beperking van 160 sigaretten
Oja, ik heb zelf besteld op www.voordeligroken.nl en dat ging net ff makkelijker dan via Yesmoke maar heeft iemand al ervaringen met de site voordeligroken.nl ?
quote:Iemand die het weet?
Op donderdag 8 januari 2004 01:17 schreef Hepyro het volgende:
ik heb zelf besteld op www.voordeligroken.nl en dat ging net ff makkelijker dan via Yesmoke maar heeft iemand al ervaringen met de site voordeligroken.nl ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |