quote:Dus als je een slof sigaretten besteld krijg je 5 dagen achter elkaar een pakketje bezorgd met 2 pakjes sigaretten er in
Each 40 cigarettes separate delivery.
Example: if you order 5 parcels (200 cigarettes) at once you will receive five separate parcels. We will ship one parcel per day during the next five working days.
Dan kun je beter bestellen op www.dutyfreecenter.com
Daar betaal je voor een slof Marlboro incl. verzending ¤ 15.96 en dan wordt het per slof verzonden. dit pakket past gewoon door de brievenbus en je betaald in nederland geen belasting.
Toen ik nog rookte bestelde ik daar altijd mijn sigaretten.
Nu ben ik gestopt. En dat is nog goedkoper
quote:En dan weiger je te betalen. De postbode geeft dan het pakketje niet en het postpakketje gaat retour afzender en je krijgt je geld terug inclusief verzendkosten:
Op zondag 20 juli 2003 09:34 schreef livelink het volgende:
Hier stond toevallig in het Utrechts Nieuwsblad van 19 juli een berichtje over. Ik zal het even samenvatten.Sigaretten kopen via internet dure grap
"Die sigaretten moeten nog wel langs de Nederlandse douane. En dus kan de uiteindelijke rekening fors hoger uitvallen dan de advertenties suggereren. ..... Volgens Kees Nanninga van de Nederlandse douane wordt er aan de grens scherp gelet op postpakketten met sigaretten als inhoud. ....... De inhoud van een uit het buitenland verstuurd postpakket dient naar waarheid te worden vermeld op de verpakking. En zo onderschept de Nederlandse douane elke dag vrij eenvoudig een onbekend aantal sloffen sigaretten. Zodra een pakket wordt aangetroffen, komt er een door de douane toegevoegde nota bij de verzending. En die nota dient door de ontvanger van het pakket direct aan de postbode te worden betaald. De naheffing voor sigaretten bedraagt 123,37 euro per duizend stuks."
Ik zou het risico dus persoonlijk niet nemen. Kunnen op deze manier wel hele dure sigaretten worden. En het lijkt me dat de versturende partij zich wel aan de wet houdt en dus keurig vermeld dat het sigaretten zijn.
quote:En natuurlijk beweert de Nederlandse douane dat ze streng controleren en dat ze veel onderscheppen. De vraag is, of dat de waarheid is.
In case of request for duty tax*, the customer can REJECT THE PACKAGE AND NOT SIGN THE CONFIRMATION RECEIPT. The package will automatically be returned to sender and the shipping costs will be charged to Otamedia. The buyer must inform that the package was returned in writing to the following e-mail address: customers@yesmoke.com and the order number must be enclosed. The buyer will receive the refund of the entire amount paid to us.
quote:is geen smokkel
Op zondag 20 juli 2003 14:08 schreef Aventura het volgende:
Natuurlijk is dit illegaal. Sigarettensmokkel is toch illegaal? Dan is dit het ook. Dit is gewoon een alternatieve vorm ervan.
quote:het principe is op die site precies hetzelfde als op de eerder genoemde site lees de voorwaarden maar eens door
Op zondag 20 juli 2003 14:01 schreef Swolly het volgende:[..]
Dus als je een slof sigaretten besteld krijg je 5 dagen achter elkaar een pakketje bezorgd met 2 pakjes sigaretten er in
Dan kun je beter bestellen op www.dutyfreecenter.com
Daar betaal je voor een slof Marlboro incl. verzending ¤ 15.96 en dan wordt het per slof verzonden. dit pakket past gewoon door de brievenbus en je betaald in nederland geen belasting.
Toen ik nog rookte bestelde ik daar altijd mijn sigaretten.
Nu ben ik gestopt. En dat is nog goedkoper
ps op de site stond dit ook nog eens:
EU CUSTOMERS:
European laws regarding duty-free cigarettes importation are very strict and for this reason we have determined that only the REGISTERED MAIL MODALITY will be accepted for deliveries inside the EU (European Union).
[Dit bericht is gewijzigd door sniker op 20-07-2003 14:29]
quote:Volgens mij wel, de peuken gaan van het ene land naar het andere waardoor beide landen accijnzen mislopen, dat is toch smokkel?
Op zondag 20 juli 2003 14:17 schreef _The_General_ het volgende:[..]
is geen smokkel
quote:zwitserland rekent geen accijns
Op zondag 20 juli 2003 14:28 schreef Aventura het volgende:[..]
Volgens mij wel, de peuken gaan van het ene land naar het andere waardoor beide landen accijnzen mislopen, dat is toch smokkel?
quote:Heel goed!
Op zondag 20 juli 2003 11:40 schreef _The_General_ het volgende:[..]
maar ik rook ook niet
Bij die games scheelt het ook mooi 20-30 euro per game.
quote:oke, ik ben erg benieuwd.
Op zondag 20 juli 2003 19:30 schreef Aventura het volgende:
Nou mensen ik heb even die site gecheckt en ik heb er maar meteen besteld. Gewoon uit pure nieuwgierigheid. Ik heb voor Priority bezorging gekozen, dus binnen 2-4 dagen heb ik het binnen. I'll keep u posted!
quote:I will keep you posted
Op zondag 20 juli 2003 20:09 schreef _The_General_ het volgende:[..]
oke, ik ben erg benieuwd.
quote:Voor uitvoer betaal je ook geen accijns. Waar het hier om gaat is dat de sloffen hier de grens over gaan zonder dat er invoerrechten worden betaald. Vandaar dat ze het spul in een neutrale verpakking stoppen om zo de douane niet op een spoor te brengen.
Op zondag 20 juli 2003 14:29 schreef _The_General_ het volgende:[..]
zwitserland rekent geen accijns
quote:dat klopt, maar avantura had het over beide landen die accijns mislopen, het is er dus maar een! Nederland
Op zondag 20 juli 2003 20:54 schreef Lucille het volgende:[..]
Voor uitvoer betaal je ook geen accijns. Waar het hier om gaat is dat de sloffen hier de grens over gaan zonder dat er invoerrechten worden betaald. Vandaar dat ze het spul in een neutrale verpakking stoppen om zo de douane niet op een spoor te brengen.
quote:Dat is juist.
Op zondag 20 juli 2003 20:56 schreef _The_General_ het volgende:[..]
dat klopt, maar avantura had het over beide landen die accijns mislopen, het is er dus maar een! Nederland
quote:Ik lust geen bier. Maar een cola is ook goed.
Op zondag 20 juli 2003 21:02 schreef _The_General_ het volgende:[..]
oke, biertje?
quote:Maar waarschijnlijk kan je hem dan nog wel steeds weigeren ...toch?
Zodra een pakket wordt aangetroffen, komt er een door de douane toegevoegde nota bij de verzending. En die nota dient door de ontvanger van het pakket direct aan de postbode te worden betaald. De naheffing voor sigaretten bedraagt 123,37 euro per duizend stuks."
{Edit:} Het is trouwens nog goedkoper....alle prijzen op die site staan in $ aangegeven.....en das wel heeeeeeeeel gunstig ^O^^O^
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |