Discografie:
1966 Fresh Cream
1967 Disraeli Gears
1968 Wheels of Fire
1969 Goodbye
Een combinatie van blues en psychadelic rock.Heb alleen nog maar "disraeli gears" in mijn collectie wat een erg goed album is.De basis ligt voornamelijk bij jack bruce met zijn geweldige basspatijen en zang.Aangevuld door goede drums,percussie en drumsolo's van ginger baker en natuurlijk de kenmerkende leadgitaar en solo's van eric clapton.Van 1966 tot 1969 hebben ze in totaal 4 albums gemaakt waarmee ze 1 van de grotere invloeden waren van hardrock in de jaren 70(black sabbath,led zeppelin,deep purple,thin lizzy etc.)Sommige zullen het nummer white room wel kennen.Wat vinden jullie van deze band?
heerlijk liedje, dat wel
quote:Dat was toch ook waarom Cream uit elkaar ging? Omdat ze allemaal lange solo's wilden? Bij drums is dat dat wel vervelend.
Op vrijdag 18 juli 2003 19:39 schreef Zander het volgende:
Er zijn ook nog twee live-albums, 'Live Cream" 1 en 2. Ook wel de moeite waard. Verder heb ik 'Disraeli Gears' en 'Wheels of Fire'. Alletwee wel goede platen, als ik even vergeet dat kant 4 van Wheels of Fire ontsierd wordt door een slaapverwekkend lange drumsolo.
Eigenlijk dus gewoon botsende ego's
Ik luister Disraeli Gears net, heb hem vanmiddag maar gekocht want hij lag in de aanbieding, ben nu nog maar bij nummer 3 maar valt nog niet tegen. Lijkt veel op Songs For A Tailor van Jack Bruce maar das logisch door die stem
En die vergelijking met QOTSA vind ik niet een zo raar, alleen het accent is wat verschillend
Sunshine of love is trouwens een gaaf nummer.
quote:Neenee, Godley & Cream zijn twee figuren die uit 10CC zijn gestapt en daarna solo zijn gegaan (+een wilde carriere in het regiseren van videoclips)
Op vrijdag 18 juli 2003 21:54 schreef buzzer het volgende:
Is dat als in Godley & Cream ?
quote:Ik weet ze ook niet allemaal, maar dit zijn er een paar:
Op woensdag 6 augustus 2003 16:33 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Weet iemand trouwens wie die personen zijn die blijkbaar ook hebben meegeschreven aan enkele nummers van cream zonder dat ze lid waren van de band?
AMG: "He (Jack Bruce) also wrote their best original compositions, sometimes in collaboration with outside lyricist Pete Brown."
"Pappalardi" (writers credit voor o.a. 'Strange Brew') is Felix Pappalardi, de producer van de Cream-albums.
"L'Angelo Misterioso" (writers credit voor 'Badge') is George Harrison van de Beatles.
Volgens mijn lp van Wheels of Fire is "White Room" trouwens van Bruce & Brown.
Een aantal nummers zijn ook covers, zoals 'Spoonful' (origineel van Willie Dixon)
Tot zover de nutteloze rock-trivia van vandaag.
quote:Thanks, dat van clapton/collins komt van dit album,nr 12
Op woensdag 6 augustus 2003 16:39 schreef Zander het volgende:[..]
Ik weet ze ook niet allemaal, maar dit zijn er een paar:
AMG: "He (Jack Bruce) also wrote their best original compositions, sometimes in collaboration with outside lyricist Pete Brown."
"Pappalardi" (writers credit voor o.a. 'Strange Brew') is Felix Pappalardi, de producer van de Cream-albums.
"L'Angelo Misterioso" (writers credit voor 'Badge') is George Harrison van de Beatles.
Volgens mijn lp van Wheels of Fire is "White Room" trouwens van Bruce & Brown.
Een aantal nummers zijn ook covers, zoals 'Spoonful' (origineel van Willie Dixon)
Tot zover de nutteloze rock-trivia van vandaag.
zijn album Songs for a Tailor is ook een aanrader
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |