Nu ben ik gister een tijdje bezig geweest om de tabs van Kathy's song van Simon & Garfunkel onder de knie te krijgen, maar volgens mij klopt er gewoon geen REET van. Misschien kan iemand me helpen met het uitzoeken wat ik nou verkeerd hoor of wat er nou verkeerd in de tab staat
dit staat in de tab:
code:Maar als ik goed naar het gespeelde luister, hoor ik toch echt ipv het Bm/F# stuk dit:Am Am9/G G C G/B
, . . . , . . . , . . . , . . . , . . . , . . . , . . . , . . .
|-3---------------|-----------------|-----------------|-----------------|
|-----------0-----|-1---------1-----|-0---------0-----|-1---------0-----|
|-------0---------|-------2---------|-------2---------|-------0---------|
|-----0-------0---|-----2-------2---|-----2-------0---|-----2-------0---|
|-----------------|-0-------0-------|-----------------|-3-------2-------|
|-3-------3-------|-----------------|-3-------3-------|-----------------|
Like a memory it fallsBm/F# G(bar) Bm/F#
, . . . , . . . , . . . , . . . , . . . , . . . , . . . , . . .
|-----------------|-2---------------|-----------------|-----------------|
|-3---------3-----|-----------3-----|-3---------3-----|-3---------3-----|
|-------4---------|-------4---------|-------4---------|-------4---------|
|-----4-------4---|-----4-------4---|-----5-------5---|-----4-------4---|
|-----------------|-----------------|-----------------|-----------------|
|-2-------2-------|-2-------2-------|-3-------3-------|-2-------2-------|
Soft and warm con-
code:Wat doe ik verkeerd---2-----
-------1-
-----2---
---------
---------
-2-------
quote:Het vreemde is dat alle tabs die ik kan vinden dit zo weergeven, maar dat ik dat in de verste verte er nog niet uit kan halen
Op vrijdag 18 juli 2003 14:35 schreef Z het volgende:
Tabs kloppen heel vaak niet... Dus als jij het anders weet zou het heel goed kunnen zijn dat je gelijk hebt!
quote:de meeste tab-sites nemen alles klakkeloos van elkaar over, dus da's ook niet heel verassend....ik gebruik tabs eingelijk alleen maar als een algemene leidraad...zelf uitzoeken moet je het toch eignelijk altijd nog...
Op vrijdag 18 juli 2003 14:36 schreef Oosthoek het volgende:[..]
Het vreemde is dat alle tabs die ik kan vinden dit zo weergeven, maar dat ik dat in de verste verte er nog niet uit kan halen
quote:Hmm ik zal eens kijken of ik die opname in handen kan krijgen.
Op vrijdag 18 juli 2003 14:40 schreef Zander het volgende:
Volgens de Allmusic Guide heeft Paul Simon het ook nog eens voor een solo-lp opgenomen, misschien is de tab daarop gebaseerd ipv de S&G-versie.
quote:Klopt, maar het probleem is dat ik nou ook weer niet zo extreem goed ben dat ik de volgende maten in m'n eentje uit de muziek kan trekken. Zeker omdat de opname die ik heb live, en afschuwelijk snel is. Daarbij klinkt het met de zang er door enigszins warrig
Anyway, ik zou eerder op mijn eigen oren vertrouwen dan een of andere tab van Internet.
quote:Maar toch klinkt ie anders
Theoretisch maakt het niet zoveel uit, het accoord dat jij pakt is een D7/F#, en die kun je iha als substituut voor een Bm/F# gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |