abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 juli 2003 @ 10:09:20 #1
61084 ellufie
en toen was er niets....
pi_11853638
ik zit sinds februari in de ziektewet...
daarvoor heb ik een half jaartje part-time het werk gedaan dat ik daarvoor als bijbaantje heb gedaan...
in september wil ik weer naar school (in ieder geval proberen, weet nog niet of het al gaat lukken), maar denk niet dat ik al in staat ben om daarbij al te gaan werken... kan ik dan evengoed in de ziektewet blijven, of moet ik dan mijn ontslag indienen...

weet iemand dat?

"the dreams in which I'm dying, are the best I've ever had"
pi_11853755
Ben je überhaupt ziek?
Want als ik zo die zinsnede lees kan ik net zo goed in de ziektewet blijven heb ik het idee van niet. Zelf vind ik het vreselijk a-sociaal als je dit zou doen en hoop ik dat de ambtenarij eens een keertje op let en jou een flinke boete oplegt wegens fraude.
pi_11853825
Nee, dat kan niet. Op het moment dat je naar school gaat moet je gaan leven van Stufi. Als je geen recht meer hebt op stufi moet je je ouders lief aankijken of weer aan het werk gaan.
Je kan wel een uitkering aanvragen, maar ziektewet kan niet meer.
pi_11853912
GEwoon GroenLink of PvdA stemmen, en lekker blijven trekken...

Gewoon werken lui vot! 'k Betaal me al de tering aan al die premies!

pi_11853935
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 10:09 schreef ellufie het volgende:
ik zit sinds februari in de ziektewet...
daarvoor heb ik een half jaartje part-time het werk gedaan dat ik daarvoor als bijbaantje heb gedaan...
in september wil ik weer naar school (in ieder geval proberen, weet nog niet of het al gaat lukken), maar denk niet dat ik al in staat ben om daarbij al te gaan werken... kan ik dan evengoed in de ziektewet blijven, of moet ik dan mijn ontslag indienen...

weet iemand dat?

Wel naar school kunnen maar niet kunnen werken? Dat gaat natuurlijk niet op. Je hebt een contract bij het bedrijf om daar te werken, en je kan het nu door omstandigheden niet. Als je wel naar school kan gaan, houdt dat ook in dat je zou kunnen werken, maar als je het werk er door school niet bij kan hebben, dan kom je je contract niet na wat je afgesloten hebt met je baas.

Zelfs al zou het wel kunnen, dan zou het ontzettend asociaal zijn om te doen, aangezien je je baas alleen tot last bent en er zelf op los profiteert.

pi_11853968
Je moet langs de instantie gaan die je ziektegeld betaalt en het even uit leggen, toesteming vragen zogezegd.
Ligt er denk ook aan of je zwaar werk of zittend werk deed voor je ziek werd.
Ik bedoel werkte je in de bouw en heb je iets met je rug dan zou je dat dus voorlopig nog niet kunnen doen, maar werk je op kantoor dan zou je dat werk misschien wel weer kunnen doen.
Als het een omscholing is dan maak je nog meer kans.
pi_11854024
Ik geloof dat de startster het iets anders bedoeld..

Ze werkte PARTTIME.. en zou daarnaast naar school gaan.
Ze is alleen door omstandigheden neit in staat om te werken.
==> ziektewet..

Haar vraag, mag ze dan wel toch naar school gaan ( wat ze anders náást het werken zou doen ).

Mocht het geval zijn zoals bovenstaand, ja dan kan het wel. MITS je ziek thus bent met bewegingsvrijheid oid.
ALs jij je been hebt gebroken en verpleegster bent. ja dan kan je niet werken.. school gaat dan echter wel.
Als je overspannen bent.. kan je proberen school te volgen.. werken gaat dan vaak niet ( en in dat geval heb je dus bewegingsvrijheid )
Ben je echter ziek thuis omdat je een " ziekte" zou hebben.. dan zie ik neit waarom je wel naar school lan gaan.. en zal je dus of volledig ziek moeten zijn of en werken en naar school gaan.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 18 juli 2003 @ 10:28:17 #8
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_11854025
Mja, je weet natuurlijk niet om wat voor reden hij in de ziektewet zit. Dus om hem meteen asociaal te noemen als hij wel ziektewet zou houden en zou gaan studeren vind ik een beetje ver gaan.
Wat wel zo is, is dat een studie gezien wordt als werk. Dus je kan dan geen ww, wao of zw krijgen.
Dus vergeet het tegelijk studeren en zw krijgen maar. De enige mogelijkheid is dat je straks in de wao zou komen en dat de desbetreffende instantie (bv GAK) de studie gaat vergoeden in het kader van reintegratie. Maar ze zullen eerst kijken of dit nodig is en of je dit niet zelf gewoon kan.
  vrijdag 18 juli 2003 @ 10:29:35 #9
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_11854051
ahh, ook verkeerd gelezen dan...
dan klopt het wat mirage schreef : )
  vrijdag 18 juli 2003 @ 10:42:18 #10
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_11854266
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 10:28 schreef Asyniur het volgende:
Mja, je weet natuurlijk niet om wat voor reden hij....
Hij is een zij en haar beroep is psychopaat. Vreemd hoor...

Ontopic: ik geloof niet dat een uitkerende instantie er nou zo hard op zit te wachten dat je naar school gaat als je in de ziektewet zit... Ik zou het daar even navragen, dan weet je het!

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 18 juli 2003 @ 11:22:46 #11
61084 ellufie
en toen was er niets....
pi_11854920
quote:
jou een flinke boete oplegt wegens fraude.
je weet niet waar je het over hebt... op beledigingen zit ik niet te wachten

ik zit in de ziektewet om psychische redenen... en asociaal ben ik niet, want ik wilde eerst al ontslag nemen in plaats van in de ziektewet te gaan... mijn werk heeft me gezegd dat niet te doen...

of ik school ga redden weet ik niet, maar ik ga het dus proberen...
maar goed, ik ga maar eens afwachten wat die man van mijn werk er van gaat zeggen...
ik ga heus niet de profiteur uithangen maar als ik een lening kan voorkomen, dan graag... want ik heb altijd gewerkt naast mijn studie om niet te hoeven lenen, alleen kan ik dat dus nu gewoonweg niet

vrijdag 18 juli 2003 @ 11:26:19 #12
61084 ellufie
en toen was er niets....
pi_11854997
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 10:28 schreef Mirage het volgende:
Ik geloof dat de startster het iets anders bedoeld..

Ze werkte PARTTIME.. en zou daarnaast naar school gaan.
Ze is alleen door omstandigheden neit in staat om te werken.
==> ziektewet..

Haar vraag, mag ze dan wel toch naar school gaan ( wat ze anders náást het werken zou doen ).

Mocht het geval zijn zoals bovenstaand, ja dan kan het wel. MITS je ziek thus bent met bewegingsvrijheid oid.
ALs jij je been hebt gebroken en verpleegster bent. ja dan kan je niet werken.. school gaat dan echter wel.
Als je overspannen bent.. kan je proberen school te volgen.. werken gaat dan vaak niet ( en in dat geval heb je dus bewegingsvrijheid )
Ben je echter ziek thuis omdat je een " ziekte" zou hebben.. dan zie ik neit waarom je wel naar school lan gaan.. en zal je dus of volledig ziek moeten zijn of en werken en naar school gaan.

quote:
Mja, je weet natuurlijk niet om wat voor reden hij in de ziektewet zit. Dus om hem meteen asociaal te noemen als hij wel ziektewet zou houden en zou gaan studeren vind ik een beetje ver gaan.
Wat wel zo is, is dat een studie gezien wordt als werk. Dus je kan dan geen ww, wao of zw krijgen.
Dus vergeet het tegelijk studeren en zw krijgen maar. De enige mogelijkheid is dat je straks in de wao zou komen en dat de desbetreffende instantie (bv GAK) de studie gaat vergoeden in het kader van reintegratie. Maar ze zullen eerst kijken of dit nodig is en of je dit niet zelf gewoon kan.
in ieder geval bedankt voor deze antwoorden, hier kan ik wel wat mee
pi_11855183
'k heb ook een psychische reden dat ik niet meer kan werken, 'k hou zo weinig van m'n loon over door de mensen met psychische problemen...
  vrijdag 18 juli 2003 @ 11:38:22 #14
61084 ellufie
en toen was er niets....
pi_11855282
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 11:34 schreef TheScorpio het volgende:
'k heb ook een psychische reden dat ik niet meer kan werken, 'k hou zo weinig van m'n loon over door de mensen met psychische problemen...
ik heb zelf ook jarenlang belasting betaald... genoeg om mijn eigen onkosten er uit te halen...
als je problemen hebt, dan moet je er aan werken...
doe ik ook...
  vrijdag 18 juli 2003 @ 11:39:57 #15
57577 stoopkind
Oh grow up!
pi_11855328
Ik weet niet wat je wil gaan studeren en waar, maar veel scholen hebben een regeling <therapeutisch studeren geloof ik> voor mensen met psychische problemen.
Dat scheelt een hoop druk en kan je toch een vak leren. Want vaak is het de druk die het studeren zo moeilijk maakt.

Ik zou zeggen: vraag het na!

Succes ermee

pi_11855893
ik heb zelf ook jarenlang belasting betaald... genoeg om mijn eigen onkosten er uit te halen...

Dit is de meest standaard achterlijke opmerking die ik van klaplopers hoor... en je bent verdomme 23?! Dan heb je nog nieteens betaald voor 3 maanden ziekte wet joh. Je weet volgens mij nog nieteens hoe die premies opgehoest worden. 't Is 2 % van je inkomen, dus als je 50 maanden heb gewerkt, kan je één maandje ziek thuis zitten. En dan heb ik het nog nieteens over die andere lasten, dus 't zal zo-iets zijn als 80 maanden werken en één maand thuis zitten. Die premie die jij betaal is ECHT niet kosten dekkend hoor... wat een zooitje dom volk bestaat er toch joh. Ga niet lullen dat je ervoor betaal, want die premie is voor mensen die het nodig hebben. Als jij echt psychise problemen heb, ken jij ook niet naar school. <- punt!

vrijdag 18 juli 2003 @ 12:07:43 #17
57577 stoopkind
Oh grow up!
pi_11856073
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 12:00 schreef TheScorpio het volgende:

Dit is de meest standaard achterlijke opmerking die ik van klaplopers hoor... en je bent verdomme 23?! Dan heb je nog nieteens betaald voor 3 maanden ziekte wet joh. Je weet volgens mij nog nieteens hoe die premies opgehoest worden. 't Is 2 % van je inkomen, dus als je 50 maanden heb gewerkt, kan je één maandje ziek thuis zitten. En dan heb ik het nog nieteens over die andere lasten, dus 't zal zo-iets zijn als 80 maanden werken en één maand thuis zitten. Die premie die jij betaal is ECHT niet kosten dekkend hoor... wat een zooitje dom volk bestaat er toch joh. Ga niet lullen dat je ervoor betaal, want die premie is voor mensen die het nodig hebben. Als jij echt psychise problemen heb, ken jij ook niet naar school. <- punt!

wat een zooitje dom volk bestaat er toch joh.
pi_11856162
Thanks stomkind voor je beargumentatie! top! spreekt van klasse, en niveau!
  vrijdag 18 juli 2003 @ 12:14:04 #19
57577 stoopkind
Oh grow up!
pi_11856242
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 12:10 schreef TheScorpio het volgende:
Thanks stomkind voor je beargumentatie! top! spreekt van klasse, en niveau!
idem!

Welke argumenten heb jij dat mensen met psychische problemen niet naar school kunnen?
Dat je problemen hebt betekent nog niet dat je meteen naar de PAAZ moet. Met goede hulpverlening kan zo'n persoon ook gewoon naar school.

pi_11856452
Als kan je op school je hersens gebruiken, kan je dat op je werk ook. Zie het verschil niet.
  vrijdag 18 juli 2003 @ 12:27:57 #21
57577 stoopkind
Oh grow up!
pi_11856552
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 12:23 schreef TheScorpio het volgende:
Als kan je op school je hersens gebruiken, kan je dat op je werk ook. Zie het verschil niet.
gebruik jij je hersens eerst maar om normaal nederlands te typen

lees mijn topic van een tijdje terug over therapeutisch studeren.
Bovendien is het op een school makkelijker om ff rustig aan te doen of thuis te blijven. Als je werkt zitten daar grotere consequenties aan.
En zegt dat haar werk lijkt op de opleiding die ze wil doen? Misschien werkt ze op een plek met veel contact met mensen terwijl ze daar moeite mee heeft. Ze gaf al aan zelf ontslag te willen nemen, het werd haar alleen afgeraden.

pi_11856635
=offtopic=

[Dit bericht is gewijzigd door ToBe op 18-07-2003 12:46]

pi_11856679
=offtopic=

[Dit bericht is gewijzigd door ToBe op 18-07-2003 12:46]

pi_11856949
En vanaf nu weer ontopic reageren...

Het misverstand hier is mede ontstaan door niet geheel duidelijke openingspost, ook ik vatte deze openingspost verkeerd op. We weten nu hoe de vork in de steel zit en daar dus opreageren, niet op elkaars taalniveau of heen en weer flamen.

pi_11856995
<edit>moderator heeft al ingegrepen</edit>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')