quote:Zeg, je maakt toch een grap, neem ik aan?
Op 21 maart 2001 16:41 schreef IsahMujahid het volgende:
Domme mensen zullen er ook altijd blijven.
Ik vind het heel moeilijk te geloven dat ze goed zijn, vooral door die negatieve berichtgevingen van joodse kant, maar het is nou eenmaal zo.
quote:"Het is nou eenmaal zo", dat getuigt van een intelligente denkwijze en argumentatie, maar niet heus. Vooral niet teveel over nadenken, zeker? En de joden er ff bijhalen (dejà vu), daar konden we op wachten bij een geindoctrineerde extremistische malloot als jij. In plaats dat je je verhaal nou eens gaat ONDERBOUWEN (voordat ze je kop gaan VERbouwen, he verrek ik lijk nu haast zelf wel een extremist).
Op 21 maart 2001 16:41 schreef IsahMujahid het volgende:
Domme mensen zullen er ook altijd blijven.
Ik vind het heel moeilijk te geloven dat ze goed zijn, vooral door die negatieve berichtgevingen van joodse kant, maar het is nou eenmaal zo.
quote:Ja als we zo blijven denken komt er nooit wat van. Iedereen mag er verrotte ideeën op nahouden, binnen- of buitenlander. Het gaat hier om bekrompen of ruimdenkend, meer niet.
Op 21 maart 2001 17:33 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
lang leve de Multikul met aanwinsten zoals Isernuwatja
quote:Ach goh wa lief, het lijkt haast wel JC die zijn andere wang toesteekt ineens.
Op 21 maart 2001 17:48 schreef IsahMujahid het volgende:
Ringo weet je wat het is? Het is gewoon het kwaad zijn van B.R.Oekhoest dat hij zo over me schrijft. Ik zei alleen: Domme mensen zullen er ook altijd blijven, dat had niet speciaal met hem te maken. Ik ben heel ruimdenkend trouwens, helemaal niet militant, en aardig in omgang dus wat zeurt meneertje broekhoest nou?
quote:Idd
Op 21 maart 2001 22:11 schreef En_Sabah_Nur het volgende:
Je doet uitspraken die gewoon niet kunnen, je bent erg slecht in het discusieren, omdat je erg selectief reageert. Zo zie ik jouw haast niet reageren op goed onderbouwde argumenten, je pakt alleen die dingen die je makkelijk kunt verdraaien en probeert een dusdanige sfeer te creeren waarin je de Islam in een negatief daglicht stelt.
Ik geef geen zinnige antwoorden, au contraire, al mijn antwoorden zijn onderbouwd met interesse.
quote:onderbouwd?
Op 21 maart 2001 22:35 schreef IsahMujahid het volgende:
Ik heb jou ook geen fatsoenlijke antwoorden op mijn vragen zien geven hoor.
Ik heb alles onderbouwd met Allah.
quote:Ik snap niet dat IsahMujahid de hele tijd wordt aangevallen omdat zijn denkwijze niet helemaal ligt in die van jullie. het gaat hier om discussieren, ongeacht of iemand hier goed of slecht in is(ook maar een mening). Haatgevoelens tegenover joden is natuurlijk niet goed te praten, maar ja wat doe je eraan? Er zijn ook genoeg mensen met haatgevoelens tegen buitenlanders en het niet zeggen, maar echt wel de behandeling geven, en ik denk dat het bij I.M. andersom is. Wel zeggen, maar wel gelijk behandelen.
Op 21 maart 2001 22:11 schreef En_Sabah_Nur het volgende:
Isahmuhajid, je begeeft je op erg gevaarlijk terein. Je zit zelfs tegen anti-semitistisme aan. Er is bijna sprake van racisme aan jouw kant. Je doet uitspraken die gewoon niet kunnen, je bent erg slecht in het discusieren, omdat je erg selectief reageert. Zo zie ik jouw haast niet reageren op goed onderbouwde argumenten, je pakt alleen die dingen die je makkelijk kunt verdraaien en probeert een dusdanige sfeer te creeren waarin je de Islam in een negatief daglicht stelt. En je leest het goed, je woorden zijn zeer negatief voor het beeld dat de autochtone bevolking van Nederland over de Islam en de Moslims vormt. Je staat absoluut niet open voor een heldere discussie en je grijpt steeds weer terug op je stokpaardje: de VS en Israel, die het kwaad van de wereld volgens jouw symboliseren. Je bevestigd stereo-typen en vooroordelen.
Ik heb veel respect voor ze omdat ze als enig "moslim"-land militaire steun aan de tjetjenen geven. Ik heb dat nog geen ander moslimland zien doen.
Maar voor de rest is het gewoon een stelletje terroristen die de Islam misbruiken voor hun eigen doeleinden, te weten het genereren van zoveel macht.
En dat zou jij moeten weten IsahMujahid. Je zegt zelf correct dat in de Islam GEEN dwang bestaat, maar zie jij dat dan ook in de Taliban. Ze oefenen GEEN druk uit op hun eigen moslimburgers.
De profeet heeft gezegt: "Ik heb jullie niet onder dwang geregeerd, en verwacht van jullie dit ook niet te doen". Dit heeft hij tegen zijn opvolgers (de Kaliefen) gezegt. Als Omar Mohammed als leider voor zijn volk wilt zijn, moet hij vooral niet in strijdt gaan met de woorden van GOD (de Koran) en de gebruiken van de Profeet (vrede zij met hem). En naar mijn mening doet hij dat wel.
quote:Ja maar als iemand in een discussie over de Taliban heel platvloers de VS en Israël gaat beschuldigen, mag je daar best iets van zeggen. Natuurlijk, het is duidelijk dat Westerse grootmachten maar al te graag hun zwarte pieten uitkiezen om zo een gevaarlijke-vijand-concept bij hun bevolkingen te creëren. De taliban past prima in dit straatje: islamitisch, fundamentalistisch, anti-Westers, ergens gelegen in het Oosten tussen China en Rusland. Prima materiaal voor Mr Bush en consorten om op te schelden.
Op 21 maart 2001 22:56 schreef SilverSpirit het volgende:
Ik snap niet dat IsahMujahid de hele tijd wordt aangevallen omdat zijn denkwijze niet helemaal ligt in die van jullie. het gaat hier om discussieren, ongeacht of iemand hier goed of slecht in is(ook maar een mening
Trouwens, waar zijn onze devote muselmannen IsaMuhadja en Micebec gebleven??????
quote:Deze mening is je goed recht, maar ik ben het er absoluut niet mee eens!!!
Op dinsdag 06 maart 2001 11:33 schreef Lithion het volgende:
Wat ik me altijd afvraag bij dit soort uitwassen in de wereld is, hoe ver we moeten gaan om ons er mee te bemoeien. Je geeft al aan dat dit in de 21e eeuw niet past, maar dan heb je het wel over de 21e eeuw waar WIJ inleven, niet zij. Er zijn in de wereld heel veel landen waar een bewind aan de macht is die niet helemaal spoort in onze optiek, maar zij hebben dan ook niet de ontwikkeling meegemaakt die wij vanaf de 17e eeuw hebben meegemaakt. Onze optiek is over de vele honderden jaren van snelle ontwikkeling gevormd en die willen we nu in feite in enkele tientallen jaren aan de wereld opleggen.Wat ik me dus afvraag is of ingrijpen wel zo verstandig en gerechtvaardigd is. We dichten onszelf de rol toe van de verst ontwikkelde landen en hopen door interventies die andere landen mee te trekken. Maar volgens mij is dat dus een onmogelijke zaak, omdat de ontwikkeling van een volk altijd gestaag gaat. Je kunt een maatschappij niet in een paar jaar veranderen, daar gaan tientallen, zoniet honderden jaren overheen.
Kijk, dat die beelden vernietigd worden is natuurlijk erg jammer en de reden waarom is al helemaal triest, maar wie zijn wij (de rest van de wereld) om daarover te beslissen? Stel dat wij als Nederland door militair ingrijpen terecht waren gewezen tijdens onze beeldenstorm, dan hadden we nu waarschijnlijk nog met een aartsvijand gezeten en onszelf geïsoleerd van de rest van de wereld. Elke reactie van onze kant uit zorgt voor een verdere insluiting van een dergelijk regime. Men gaat nog feller zich in z'n schulp terugtrekken.
Een directe oplossing bestaat er volgens mij dan ook niet. Die gebieden moeten langzaam ontwikkelen tot een hogere standaard, voordat je er een stabiel regime zult vinden. We hebben hier oorlog op oorlog gehad, voordat we tot een democratie zijn gekomen, dat zal daar niet veel anders gaan.
De Afghanen leefden niet al te lange tijd in een net zo modern land als wijzelf. Sinds de Taliban aan de macht is, zijn deze mensen gedwongen weer te leven als in de middeleeuwen.
Het is dus heel wat anders dan het ingrijpen in bijvoorbeeld het leven van een net nieuw gevonden indianenstam!
De meeste mensen in Afghanistan hadden goede banen, normale levens, televisie, radio, computers, internet, opleiding, gezondheidszorg en recht op opleiding en werk voor vrouwen.
Dit is hun ontzegd door de Taliban.
Ik wist al een paar jaar (toevallig hoor, het begon door een los artikel in een blad destijds) van de gruweldaden van de Taliban. Wat mij betreft hadden die mensen daar al veel eerder geholpen mogen worden. Dan hadden er nu niet zoveel zeer goed opgeleide Afghanen in Nederland (en elders) gezeten die hier door taalgebrek en leeftijd geen uitzicht hebben!
De vrouwen in Afghanistan vinden het niet normaal (uit eerdere normale levenservaring!) om te worden gestenigd bij het ontdekken van dragen van make-up door een lid van het ministerie van Deug en Zeden.
Liefs,
Helga
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |