quote:AAAAGH
Op 20 maart 2001 07:27 schreef Hunter het volgende:
UNESCO-petitie: red het Afghaanse erfgoedMisschien dat het helpt!?
quote:hehe Ishamujihad is er ook weer hoor
Op 20 maart 2001 16:40 schreef IsahMujahid het volgende:
Die beelden hebben helemaal NIETS met het boeddhisme zelf te maken.
nee hoor Boeddha-beelden hebben niks met het het Boeddhisme te doen
quote:Tsjeezes
Op 20 maart 2001 17:00 schreef IsahMujahid het volgende:
Boeddha heeft nooit gezegd dat er beelden van hem gemaakt moesten worden. Dat hebben MENSEN daarna weer verzonnen, net als bij Jezus
Doet dat wat af aan de waarde van het beeld?? Wat boeit het in dit geval nou of Boeddha helemaal niet wou of er beelden van hem werden gemaakt of niet... het gaat hier om de historische en culturele waarde van de beelden, die onschatbaar is.
De Taliban, die overigens door zo goed als élk moslimland worden beschouwd als een stel idioten maar die jij zo nodig weer moet verdedigen, begaan een grove fout met het vernietigen van deze schatten. In de geschiedenisboeken zullen ze afgeschilderd worden als de extremistische gekken die ze zijn.
En natuurlijk is het zo dat het Westen nu ineens wel in actie kan komen, terwijl de Taliban al jaren het volk onderdrukt, en dat is hypocriet, maar dat doet niets af aan de terechtheid van de protesten.
Het komt eigenlijk op hetzelfde neer als het platgooien van de Tempelberg of de St. Pieter.
quote:Op de één of andere manier wordt deze discussie steeds richting het geloof (welk geloof dan ook) getrokken. Wat ik eerder bedoelde is dat een regime (maakt niet uit welk) naar mijn idee niet sterk is als het erf goederen kapot maakt om het kapot maken alleen. Blijkbaar is het nodig om te laten zien wie de baas is, moet er machtsvertoon zijn, en moet eventuele oppositie de kop ingedrukt worden. Jammer want die beelden komen nooit meer terug ook al is het Taliban regime allang gevallen.
http://kaladarshan.arts.ohio-state.edu/Bamiyan%20Overview/index/bamiyan.htm
[Dit bericht is gewijzigd door Thee op 20-03-2001 20:45]
Analfabeten met kalashnikovs.
En elke dag bedenkt er wel een idioot iets wat niet islamitisch zou zijn: verboden.
Een tijdje terug werden vrouwen geloof ik verboden witte sokken te dragen. ![]()
Ik zag laatst op TV een Taliban die een lijk onthoofde alsof het een schaap was.
Heb nog nooit zo iets verschrikkelijks gezien.
quote:Ja nou en??? Ik heb ook nooit aan mijn school gevraagd, toe maak een s een leuke klassefoto. Toch deden ze het en daar was ik best blij mee.
Op 20 maart 2001 17:00 schreef IsahMujahid het volgende:
Boeddha heeft nooit gezegd dat er beelden van hem gemaakt moesten worden. Dat hebben MENSEN daarna weer verzonnen, net als bij Jezus
Nogmaals, het islamitische geloof heeft ook veel goede punten en het Westen (en met name de VS) heeft ook veel slechte punten. Maar je kan niet alles bij de VS in de schooenen schuiven. Net als wij kritisch moeten blijven op misstanden in de westerse samenleving, moeten moslims ook kritisch blijven op misstanden in de moslims-samenleving. En in dit geval zijn de meeste islamitische mensen dat ook. Misschien wordt dat voor jou ook eens tijd.
quote:Zeg ben jij nou boeddhist of moslim? En ik zeg dat het vernietigen van andermans (religieuze) eigendommen geen flikker met islam te maken heeft.
Ik wil anders wel eens een moskee in puin schieten... Ten slotte heb je die als ware moslim toch niet nodig... 5 keer per dag een gebedsmatje in de richting van Mekka is meer dan voldoende... God zit in je hart dus zo'n extra stenen huis heeft Hij/heb jij niet nodig.
Zo redeneert een zwijn. Mensen zijn geen zwijnen.
quote:Er is wel een verschil tussen een klassefoto en een afbeelding die bedoeld is om te vereeren.
Op 21 maart 2001 14:47 schreef Ringo het volgende:
Ja nou en??? Ik heb ook nooit aan mijn school gevraagd, toe maak een s een leuke klassefoto. Toch deden ze het en daar was ik best blij mee.
Dat uw islam afbeeldingen verbiedt, wil niet zeggen dat die regel voor iedereen geldt. Genoeg boeddhisten, hindoe's, katholieken en weet ik veel wat voor andere integere gelovigen, die kracht putten uit de afbeelding van Shiva, Ganesha, Maria, Boeddha of wat voor heilige/godheid/goeroe/wijs man dan ook. Als een moslim zelf geen afbeelding van Allah nodig heeft, prima, maar laat anderen in hun waarde. Zoiets heet verdraagzaamheid.
Er is maar één iets dat vereerd mag worden en dat is GOD. Aangezien niemand weet hoe GOD eruit ziet, is het verboden om een afbeelding of beeld of welke vorm van expressie dan ook verboden.
Daarom zijn wij moslims ook zo wantrouwig tegen het gekruisigde beeld van Jezus (vzmh). Kijk maar eens naar elk beeldje, het verschilt steeds. Donkere mensen hebben een donkere Jezus (vzmh) en licht mensen hebben weer een lichtgetinte Jezus (vzmh).
Anderzijds is het voor moslims onbegrijpelijk dat mensen hoop zoeken in een beeldje. Een beeldje of plaatje die je echt niet zal helpen met jouw problemen. Een beeldje dat door mensenhanden gemaakt is, kun wij moeilijk aanzien voor iets dat GOD vertegenwoordigt.
Ik hoor jullie al zeggen, waarom bidden moslims dan richting Mekka; naar de Ka'aba (de zwarte kubusvormige moskee). Nou, dat is het eerste gebouw dat Profeet Adam (vzmh) heeft gebouwd ter ere van GOD. Toen na verloop van tijd het gebouw in verval was geraakt, heeft profeet Abraham (vzmh) het gebouw hersteld. De zwarte steen wat in het gebouw ligt, is aan Abraham (vzmh) gegeven door Engel Gabriel.
Wij moslims bidden richting Mekka, omdat de moslims één volk zijn. Één volk die die gezamenlijk naar het centrum van de Islam, het plek waar de Islam voor het eerst is geopenbaard, bidden. Het bidden dat wij doen door middel van het gebruik van het hele lichaam.
quote:Ironisch analogietje.
Op 21 maart 2001 15:10 schreef micebec het volgende:
Er is wel een verschil tussen een klassefoto en een afbeelding die bedoeld is om te vereeren.
quote:Zegt de islam. Niet vergeten die toevoeging. Ik snap dat verbod wel en als moslims zich daaraan willen houden: mij best. Zoals je weet hebben ook gereformeerden een broertje dood aan godsafbeeldingen. Wie strikt in de leer wil zijn, moet daar het volste recht toe hebben.
Er is maar één iets dat vereerd mag worden en dat is GOD. Aangezien niemand weet hoe GOD eruit ziet, is het verboden om een afbeelding of beeld of welke vorm van expressie dan ook verboden.
Het zijn gewoon extremisten zonder zelfkritiek en worden dus terecht door iedereen veroordeeld. D'r valt weinig goed te praten dan dat ze wel proberen het land op te bouwen na een verschrikkelijke oorlog, maar dan op hun barbaarse manier. Fuck it, laat ze maar dom bezig zijn.
Hetzelfde geldt volgens mij voor dingen als de St. Pieter, de Klaagmuur etc. Deze dingen zijn een symbool voor een geloof. Natuurlijk vergaat de wereld niet als zoiets vernietigd wordt.
Bovendien vind ik het prima als iemand een geloof aanhangt, zolang diegene andere mensen maar geen kwaad of pijn doet met dat geloof. En dat gebeurt hier dus wel. Iedereen wil respect voor zijn geloof, maar betoon het dan ook voor andere geloven.
quote:Wat is dan die zg betrouwbare bron???!! Wat is dat nou voor naieve lulkoek van jouw kant. Heeft je overleden opa je dat 's nachts ingefluisterd? De moslimdoctrine spat hier gewoon vanaf van dit soort teksten.
Op 21 maart 2001 14:40 schreef IsahMujahid het volgende:
Ja, dat klopt. Zelfs als je moslim bent is het heel raar om te denken dat de Taliban goede mensen zijn, maar uit betrouwbare bronnen heb ik het nou eenmaal vernomen.
Tjeezus wat een gast zeg (in de dubbele betekenis van het woord).
quote:Inside info?
Op 21 maart 2001 14:40 schreef IsahMujahid het volgende:
Ja, dat klopt. Zelfs als je moslim bent is het heel raar om te denken dat de Taliban goede mensen zijn, maar uit betrouwbare bronnen heb ik het nou eenmaal vernomen.
quote:Eh, die is dood.
Op 21 maart 2001 16:29 schreef Adijos het volgende:
je gaat mij niet vertellen dat je je goeie vriend Khomeiny elke week even belt
quote:Nee hoor ze zijn goed bezig vinden ze zelf. Allah heeft ze immers beloond voor de vernietiging van de beelden in de vorm van regen.
Op 21 maart 2001 15:19 schreef Dr_Crouton het volgende:
Uhm, hoe zit het met het eerder genoemde verdraagzaamheid? Hoe wil je de vernietiging van die beelden verklaren als de Islam dat ook verkondigt?Het zijn gewoon extremisten zonder zelfkritiek en worden dus terecht door iedereen veroordeeld. D'r valt weinig goed te praten dan dat ze wel proberen het land op te bouwen na een verschrikkelijke oorlog, maar dan op hun barbaarse manier. Fuck it, laat ze maar dom bezig zijn.
quote:Domme mensen zullen er ook altijd blijven.
Op 21 maart 2001 16:16 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Wat is dan die zg betrouwbare bron???!! Wat is dat nou voor naieve lulkoek van jouw kant. Heeft je overleden opa je dat 's nachts ingefluisterd? De moslimdoctrine spat hier gewoon vanaf van dit soort teksten.
Van de Afghaanse vluchtelingen die in NL verblijven zal het wel zeker niet komen.Tjeezus wat een gast zeg (in de dubbele betekenis van het woord).
quote:Straks gaan ze nog beweren dat Allah die koeienoffers nodig had om hen immuun te maken voor buitenlandse kritiek.
Op 21 maart 2001 16:40 schreef Party-pooper het volgende:
Nee hoor ze zijn goed bezig vinden ze zelf. Allah heeft ze immers beloond voor de vernietiging van de beelden in de vorm van regen.
En hallo zeg, sinds wanner zijn nederlandse kranten en journaals Joods? Wat heeft dat er nou weer mee te maken?
quote:In plaats van dat je nou ff reageert op Ringo...
Op 21 maart 2001 16:41 schreef IsahMujahid het volgende:
Domme mensen zullen er ook altijd blijven.
Ik vind het heel moeilijk te geloven dat ze goed zijn, vooral door die negatieve berichtgevingen van joodse kant, maar het is nou eenmaal zo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |