quote:Daar kan ik het niet anders dan mee eens zijn. Dat er nog maar veel vrouwen aan gruzelementen mogen worden geschoten, en veel prachtige Buddhabeelden pijnlijk besneden...
Op 08 maart 2001 17:38 schreef IsahMujahid het volgende:
3 maal hoera voor de Taliban!!!!!
Langleve god's eigen staat!!!!!
quote:Joh, ik zou gelijk emigreren! Het paradijs!
quote:Ik hoop dat je dat cynisch bedoeld, want Islam en Taliban hebben heel weinig met elkaar te maken.
De Taliban en voornamelijk de leider Mohammed Omar is niet anders dan iemand die macht nastreeft. Moet je eens op irc-kanalen rondneuzen. Er zijn mensen die hem al khalief (een leider voor alle moslims) noemen. En dat voor iemand die geweld gebruikt tegen zijn eigen onderdanen. Islam leert ons vrede en liefde, geen angst om gemarteld of vermoord te worden.
Anderzijds, vind ik dat de Taliban wel goed doet door de Tjetjenen te steunen. Dat krediet wil ik ze wel geven. Maar voor de rest zijn het een stelletje terroristen die in naam van ALLAH de Islam misbruiken.
van Evert:
quote:Inderdaad zijn ze er nog lang niet en dat zal ook nog jaren, tientallen en misschien wel honderden jaren duren. Als je kijkt naar de manier waarop de islam aldaar wordt toegepast en de manier waarop het christendom hier een paar honderd jaar uitgelegd werd, dan zie je dus overeenkomsten. We hebben zelf in feite ruim 400 jaar (als het al niet meer is) ontzuiling achter de rug, waarbij de echte stroomversnelling pas de laatste 40 jaar kwam. Maar in die jaren daarvoor bestond de intentie er wel. Toenemende tolerantie, martelingen werden uitgebannen, andere geloven staken de kop op, wetenschappelijke verklaringen voor natuurverschijnselen werden door de kerk erkend.
jij haalde regelmatig Iran aan als land waar een goede ontwikkeling bezig is. Vandaag zijn een aantal media verboden omdat ze hervormingsgezinde partij steunden. Dus ze zijn er nog lang niet.
In Iran zie je (ik in iedergeval, maar ik ben optimist dus het kan misschien wat vertekend zijn
), dat de intentie er is. Kleine dingetjes. Natuurlijk gaat het met horten en stoten, maar je moet ook beseffen, dat de wetgeving daar wat anders in elkaar steekt dan hier. Een hoge raad van geestelijken die besluiten goed moet keuren voordat ze überhaupt doorgevoerd worden...
Maar ik ben vooral optimistisch omdat de techniek een revolutie onder het volk tegenwoordig veel waarschijnlijker maakt. Men probeert het volk dom te houden door heel selectief nieuws uit het buitenland toe te laten, maar door nieuwe technologieën wordt het volk ook 'slimmer'. Men begint te zien wat er nog meer buiten de muren is en gaat eigen verlangens krijgen, die jarenlang door de geestelijk leiders zijn onderdrukt. Misschien nog niet helemaal uitgesproken, maar door subtiele veranderingen, merk je dat het volk ook in beweging is. En als dat eenmaal een beetje momentum heeft, kan het heel snel gaan.
Maar dat is maar hoe ik het zie
Het regime van Afghanistan schend op grove wijze de mensen rechten en de internationale gemeenschap, die een gemeenschap van "beschaafde" naties pretendeerd te zijn zouden landen als afghanistan en Pakistan moeten bannen.
Zelf zou ik ook grag zien dat ze geïsoleerd worden, geen vrekeer van en naar die landen.
En wat de uitspraak van isa troll betreft je weet dat je criminelen steunt die ook lijnrecht ingaan tegen de geboden van de Islam, die lui erg trigger happy.
Een journalist werd door zijn gids gered omdat een taliban militie lid, erg jong dacht dat het wel vroom zou zijn een ongelovige te doden, zijn iets oudere metgezel was gevoelig voor de argumenten van de gids. die lui verzinnen de Islam waar je bij staat, het gaat alleen om frommigkeit, uiterlijke schijn ![]()
Troll rot op
quote:Nee, de Islam zal absoluut niet uitsterven door secularisatie. Zoals je nu al kan waarnemen, wordt het alleen maar sterker.
Op 18 maart 2001 18:45 schreef IsahMujahid het volgende:
Ik geloof ook wel dat de islam uiteindelijk uitsterft door secularisatie, want de profeet Mohammed(saw)heeft gezegd dat aan het eind der tijden geen een moslim meer op aarde leeft dus ik ben het er wel mee eens.
En aan het einde der tijden zal Profeet Jezus (vzmh) neerdalen om de mensen te leiden in rechtvaardigheid.
*dit is niet de originele hadith maar een soort samenvatting
quote:Komt ongeveer op hetzelfde neer met wat er in de Bijbel staat.
Op 18 maart 2001 19:10 schreef IsahMujahid het volgende:
De profeet(saw) heeft gezegd: "De aarde gaat kapot wanneer niemand meer Allah Allah zegt"*, dus in feite volledige djahillyia(onwetendheid)*dit is niet de originele hadith maar een soort samenvatting

[Dit bericht is gewijzigd door Aernout op 18-03-2001 19:24]
quote:Als de Islam ergens door uitsterft dan is het doordat fundamentalisten op zodanige wijze terreur uitoefenen dat het westen de fundie staten uiteindelijk vernietigt met atoom wapens. ergens is er een grens en mn afghanistan is er heel dicht bij.
Op 18 maart 2001 18:45 schreef IsahMujahid het volgende:
Ik geloof ook wel dat de islam uiteindelijk uitsterft door secularisatie, want de profeet Mohammed(saw)heeft gezegd dat aan het eind der tijden geen een moslim meer op aarde leeft dus ik ben het er wel mee eens.
Maar eerst wordt het tijd dat een self apointed strijder voor het geloof hier gebanned wordt omdat hij echt niets anders doet dan trollen.
Rot op stomme idioot
De taliban zijn hele goede mensen die het goede voor hebben met het afghaanse volk, in tegenstelling tot de communistische regime van daarvoor. Toen was het juist anarchie.
Op dit moment is de Taliban het land weer aan het opbouwen, en natuurlijk gaan er dan beelden en papavervelden kapot, maar vind je dat echt zo erg? Volgens mij gebruik je niet eens heroine en volgens mij had je nog nooit van die beelden gehoord dus wat zeuren jullie nou? En ik heb nog iets van een Taliban-WOORDVOERSTER in New York:
"Waarom is het westen nu ineens zo begaan met het lot van afghaanse vrouwen, terwijl onder het vorige regime vrouwen als dieren afgeslacht werden?" Het is dus duidelijk dat de taliban heel wat veiligheid aan het volk heeft gegeven. Taliban zijn ook geen terroristen: De taliban veroverde heel vaak dorpen terwijl ze onbewapend waren, ze hoefden alleen maar te zeggen: "wij brengen orde en veiligheid" Dus ik denk dat iedereen en met name de VS zijn mond dicht moet houden over de Taliban omdat ze echt hun best doen er wat van te maken. De VS met hun leugens....Pfffff ik ben niet anti amerika, maar soms moet ik echt even op mezelf passen dat ik niet woedend word op de (regering van de)VS. Zo begrijp je de situatie beter?
Ik heb een jongen in mijn klas die is gevlucht voor de Iraanse Taliban, denk je nou dat dat was omdat ze zo aardig tegen hem waren?
En laat me niet lachen, ze zijn goed voor de mensen? Dan vind je Hitler zeker ook geweldig...
Ze zijn een braaksel van Satan, om even in je Islamitische taalgebruik te spreken.
quote:Ga eens met afgaanse vluchtelingen in Nederland praten. Dan piep je wel anders.
Op 18 maart 2001 22:31 schreef IsahMujahid het volgende:
De taliban zijn hele goede mensen die het goede voor hebben met het afghaanse volk, in tegenstelling tot de communistische regime van daarvoor. Toen was het juist anarchie.
(knip)Op dit moment is de Taliban het land weer aan het opbouwen, en natuurlijk gaan er dan beelden en papavervelden kapot, (knip)
Het ziet er niet erg naar uit dat de beelden plaats moeten maken voor "de vooruitgang"
Ik blijf het toch als zwakte zien dat een regime beelden van een ander geloof moet vernietigen ter meerdere glorie van.....zichzelf??? Vertel me niet dat dit is ter verering van Allah. Er wordt geprobeerd de eigen macht duidelijk te tonen. Blijkbaar is dat nodig.
quote:Misschien dat het helpt!?
-Please sign and also forward this e-mail to friends,family,newsgroups, mailing lists etc.DO NOT SIGN TWICE. DO NOT LET IT DEAD END. IF YOU ARE UNABLE OR UNWILLING TO SIGN IT, EITHER FORWARD IT TO OTHERS OR RETURN TO
unesco.press@unesco.orgTo avoid adding ">>>" onto the chain, please preferably cut &
paste the entire petition and list of names into a new message prior
to re-sending.-THE 100th, 200th, 300th NAME/PERSON to sign is requested to
also forward the updated list of signatures back to the United
Nations Educational, Scientific and Cultural Organization at e-mail:
"unesco.press@unesco.org"UNESCO International Petition to Safeguard Afghanistan Cultural Heritage
We, the undersigned, plead for an immediate end to the Taliban edict to
demolish Afghanistan's cultural heritage.We further urge the Taliban
spiritual leader Mullah Mohammed Omar to enter into dialogue with the
international community -including the Arab and Islamic governments
that overwhelmingly have condemned these actions - in order to explore
proposals to safeguard this irreplaceable cultural heritage from
further, senseless destruction.The edict of the 26th of February 2001
to destroy pre-Islamic and Buddhist objects -including the world's
largest standing Buddha statues at Bamiyan- runs counter to all the
basic principles of respect, tolerance and the wisdom upon which Islam
is based, and is a breach of the Taliban pledge made in 1999. We plead
with Taliban authorities to stop this irreversible assault on two
millennia of Afghanistan's artistic and cultural achievements,
treasured not only as the spiritual birthright of Buddhists
everywhere but also as a universal cultural heritage for people of all
faiths and nationalities.1. Gustavo F Araoz, US/ICOMOS, Washington, DC, USA
2. Douglas C. Comer, Ph.D., Cultural Site Research and
Management
3. Anna Paolini, UNESCO
4. Gaetano Palumbo, University College London
5. Glen Peterman, Dickinson College
6. Joseph A. Greene, Harvard University
7. Helga Seeden, AUB
8. Reinhard Bernbeck, SUNY Binghamton
9. Alexander Gramsch, T-AG Germany, Berlin
10. Reinhard Jung, Berlin
11. Albrecht Berger, Teltow
12. Christoph K. Neumann, Technical University Istanbul
13. Astrid Meier, Zurich
14. Stefan Weber, Germ. Inst. for Archaeology,Damascus
15. Kim Duistermaat, Netherlands Institute in Damascus
16. Bram van As, Faculty of Archaeology, Leiden University
17. Maria Beatrice Annis, Roma
18. Benoit Mater, Amsterdam
19. Carla Jansen, Amsterdam
20. Dick de Jager, RAAP Archeologisch Adviesbureau, Amsterdam
etc
quote:Die beelden hebben helemaal NIETS met het boeddhisme zelf te maken.
Op 20 maart 2001 00:31 schreef Thee het volgende:
[quote]Op 18 maart 2001 22:31 schreef IsahMujahid het volgende:
(knip)Op dit moment is de Taliban het land weer aan het opbouwen, en natuurlijk gaan er dan beelden en papavervelden kapot, (knip)Het ziet er niet erg naar uit dat de beelden plaats moeten maken voor "de vooruitgang"
Ik blijf het toch als zwakte zien dat een regime beelden van een ander geloof moet vernietigen ter meerdere glorie van.....zichzelf??? Vertel me niet dat dit is ter verering van Allah. Er wordt geprobeerd de eigen macht duidelijk te tonen. Blijkbaar is dat nodig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |