FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Rijbewijs halen, waar op te letten.
Tekno23donderdag 17 juli 2003 @ 12:20
Ik moet om drie uur afrijden.
Wat zijn nou die cruciale dingetjes waar je op moet letten om dat felbegeerde roze papiertje te bemachigen?
Nadientjedonderdag 17 juli 2003 @ 12:20
niet te overdreven in de spiegels kijken maar natuurlijk wel zorgen dat je laat zien dat je goed oplet

succes !!

Massivedonderdag 17 juli 2003 @ 12:21
Als er wordt gevraagt wat je als eerste moet doen, nooit de radio aanzetten
BalderXdonderdag 17 juli 2003 @ 12:21
Gewoon lekker rijden.. De examinatoren zijn over het algemeen een stuk minder streng dan je instructeur.
Bovendien rij je niet voor niets af.. Als je instructeur niet zou denken dat je het haalt dan zou 'ie je nu niet laten afrijden.

Zorg er voor dat je niet te zenuwachtig bent, dan komt alles goed.

Notorious_Roydonderdag 17 juli 2003 @ 12:21
Overdreven kijken

En niemand aanrijden

Verder gewoon rijden zoals met je lessen, en probeer relaxed te zijn.

Heerlijkheiddonderdag 17 juli 2003 @ 12:22
Je moet het als een gewone les gaan zien.

Dan helpt het bijvoorbeeld om constant je verbazing uit te spreken over de leeftijd waarop die kandidaat op de achterbank nog lessen volgt.

[Dit bericht is gewijzigd door Heerlijkheid op 17-07-2003 12:24]

Wolve000donderdag 17 juli 2003 @ 12:22
Doe gewoon wat je bij je laatste rijles(sen) ook deed. Dan zou het zomaar moeten lukken!

Succes

piercedonderdag 17 juli 2003 @ 12:22
Op de auto's die voor en achter je rijden
Gewoon lekker relaxed proberen te rijden, en niet al te zenuwachtig te zijn. Dat is nergens voor nodig, en je maakt het er jezelf alleen maar moeilijker mee.
Zorg dat je examinator ziet dat je het overzicht hebt en anticipeer op je medeweggebruikers.

succes!

modestusdonderdag 17 juli 2003 @ 12:24
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 12:20 schreef Tekno23 het volgende:
Wat zijn nou die cruciale dingetjes waar je op moet letten om dat felbegeerde roze papiertje te bemachigen?
op de weg
maar zorg dat de examinator laat zien wat je gaat doen... bijv tijdig remmen als je moet remmen
innerSheepdonderdag 17 juli 2003 @ 12:24
goed laten zien dat je je spiegels gebruikt, en houd die dooie hoek in de gaten
thothdonderdag 17 juli 2003 @ 12:24
Niet overdreven kijken maar wel laten zien dát je kijkt dus niet uit je ooghoeken gaan zitten gluren want dat wordt opgevat als niet kijken.
Dark-Ddonderdag 17 juli 2003 @ 12:25
ver vooruit kijken en met vlagen juist defensief rijden opgaande een gelijkwaardige kruising..
op deze manier toon je inzicht..

defensief rijden is iets wat je binnen 2 weken weer verleerd ben

primatordonderdag 17 juli 2003 @ 12:26
En als je toch een fout(je) maakt, niet in paniek raken maar het rustig proberen oplossen.
raampjedonderdag 17 juli 2003 @ 12:26
dat je dat nu nog moet vragen zeg

wat heb jij voor instructeur dan?

twexxdonderdag 17 juli 2003 @ 12:27
Je gedragen als de meeste examinators. Oververantwoordelijk om fietsers en wandelaars heenrijden en jezelf bekijken in die spiegel alsof je de mooiste op aarde bent. Meestal geeft de examinator wel hintjes over hoe erg het is als fietsers worden aangereden bijvoorbeeld of rijd vlot door en als hij niks zegt dan moet je op je tellen passen want dat zijn de ergste die lijken soepel. Hoe weet ik dit allemaal ...nou ben nogal vaak afgereden en ik wens je veel succes! Maar je slaagt gewoon!!
Kogandodonderdag 17 juli 2003 @ 12:27
Gewoon leuk tegen de examinator doen, interesse tonen, praatje, grapje, relaxed overkomen... Rustig rijden en goed opgaan in de rest van het verkeer.

Als je dat doet heb je je roze papiertje vanmiddag nog op zak!

Alvast gefeliciteerd he!

De-Boswachterdonderdag 17 juli 2003 @ 12:27
Probeer ontspannen te rijden.
Maak een babbeltje met je examinator, fluit een leuk deuntje af en toe.

Oja, zet je lampen aan voordat je begint met rijden, dat werkt wel eens in je voordeel.

Druppeldonderdag 17 juli 2003 @ 12:28
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 12:25 schreef Dark-D het volgende:
ver vooruit kijken en met vlagen juist defensief rijden opgaande een gelijkwaardige kruising..
op deze manier toon je inzicht..

defensief rijden is iets wat je binnen 2 weken weer verleerd ben


2 weken vind ik nogal lang. ik was het die zelfde avond allemaal al verleerd.

ontopic. Maar idd goed kijkken praatje maken. En de rest dat je allemaal geleerd hebt.

[Dit bericht is gewijzigd door Druppel op 17-07-2003 12:30]

Syrenadonderdag 17 juli 2003 @ 12:29
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 12:21 schreef Massive het volgende:
Als er wordt gevraagt wat je als eerste moet doen, nooit de radio aanzetten
Nadientjedonderdag 17 juli 2003 @ 12:29
en goed kijken dat je geen eenrichtingsstraat inrijdt
Notorious_Roydonderdag 17 juli 2003 @ 12:32
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 12:29 schreef Nadientje het volgende:
en goed kijken dat je geen eenrichtingsstraat inrijdt
Dat mag best, mits je maar de goede kant opgaat !
Cynix ®donderdag 17 juli 2003 @ 12:36
Vooral goed en vaak in de spiegels kijken, en dan niet steels vanuit je ooghoeken, maar ook echt je gezicht er naartoe draaien.

Lekker doorrijden, niet te onzeker overkomen. Gewoon overal de maximum snelheid aanhouden (als het verkeer dat toelaat vanzelfsprekend).

Nadientjedonderdag 17 juli 2003 @ 12:38
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 12:32 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat mag best, mits je maar de goede kant opgaat !


ik reed er bij de verkeerde kant bijna in, totdat die aardige meneer zei: jongedame let je op de borden
Nadientjedonderdag 17 juli 2003 @ 12:39
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 12:36 schreef Cynix ® het volgende:
Vooral goed en vaak in de spiegels kijken, en dan niet steels vanuit je ooghoeken, maar ook echt je gezicht er naartoe draaien.
vrienden van mij zijn gezakt op te overdreven kijken hoor
Keerzijdedonderdag 17 juli 2003 @ 12:40
Ik denk dat je het beste veel kan praten met degene naast je,
of lekker een peukje roken, of telefoneren, etc.
In ieder geval niet teveel op het verkeer om je heen letten.

Dat is de beste voorbereiding op het dagelijks verkeer.
(Tenminste, zo zie ik 90% van de automobilisten rondrijden,
dus dan moet het wel goed zijn)

day-dreamerdonderdag 17 juli 2003 @ 12:41
gewoon proberen geen domme fouten te maken.. zoals verkeerde kant eenrichtingsweg inrijden ofzo (tegen de tijd dat ik moest afrijden was me dat al zo vaak overkomen dat ik er bij t examen niet meer intrapte.. )

oja, als je iets verkeerd doet.. bijv bij invoegen op snelweg voor de vrachtwagen voor je invoegen, niet halverwege teruggaan als je het beseft, maar gewoon de beweging afmaken.

en mijn instructrice zei altijd dat de dode hoeken erg belangrijk waren, bij invoegen of van baan wisselen, altijd kijken, als t kan zelfs 2x (1x voor t richting aangeven en 2e x als je de beweging maakt)

ik ben in 1x geslaagd dus dr zal allicht iets van waarheid tussen hebben gezeten..

suc6 iig

Cynix ®donderdag 17 juli 2003 @ 12:41
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 12:39 schreef Nadientje het volgende:
vrienden van mij zijn gezakt op te overdreven kijken hoor
Ik zei ook: je gezicht draaien, niet achterstevoren in je stoel gaan zitten.
Argentadonderdag 17 juli 2003 @ 12:41
Goed met het verkeer meerijden.
Zelf stelde ik de buitenspiegels iets verkeerd in (mocht ze beide gebruiken), zodat ik mijn hoofd wel moest bewegen om goed te kijken.
Ook te hard gereden, je mocht er 50, iedereen reed tegen de 70, ik dus ook, maar liet wel veel afstand tussen mijn voorganger. Bij terugkomst op cbr een moeilijke plek uitgezocht waarbij examinator lastig kon uitstappen, zo van 'inparkeren geen probleem hoor'...hij koos toen een makkelijker plek.
Gevolg, in één keer geslaagd, en gelijk het record gebroken van die examinator van toen hij het totaal bekeek gaf hij toe nog nooit zoveel hoge cijfers gegeven te hebben.
Gaf aan het begin overigens ook eerlijk toe dat ik supernerveus was, zweet stond mij in de handen.

oja, en dit http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=30765 niet doen....

MikeyModonderdag 17 juli 2003 @ 12:42
op alles wat er om je heen gebeurt natuurlijk...
IJzercookiedonderdag 17 juli 2003 @ 12:42
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 12:24 schreef modestus het volgende:

[..]

op de weg
maar zorg dat de examinator laat zien wat je gaat doen... bijv tijdig remmen als je moet remmen


Cynix ®donderdag 17 juli 2003 @ 12:43
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 12:40 schreef Keerzijde het volgende:
Ik denk dat je het beste veel kan praten met degene naast je,
of lekker een peukje roken, of telefoneren, etc.
In ieder geval niet teveel op het verkeer om je heen letten.
Veel praten is altijd goed. Dat leidt hopelijk ook de examinator een beetje af, maar of roken en bellen nou zo'n goed idee zijn...?
sweekdonderdag 17 juli 2003 @ 12:44
Achja, het ligt er aan wat je overdreven vind...
Je moet iig. echt je hoofd naar rechts draaien bij het naar rechts afslaan, en niet alleen even met je ogen naar rechts gaan. Het moet niet overdreven worden, maar je moet wel alles gewoon heel erg duidelijk doen.
Xanthedonderdag 17 juli 2003 @ 12:44
Niet te overdreven maar wel duidelijk in de spiegels kijken.
Denk bij wegen van rechts die voorrang hebben dat je die in de 2e versnelling tegemoet komt zodat je op tijd stoppen kan als je iemand voorrang moet verlenen.
Hou je aan de snelheid.
Zeg desnoods dat je nerveus bent voor het examen.
En als je een fout maakt die jezelf door hebt meteen aangeven dat je daar door de zenuwen toch iets niet helemaal goed deed.
Verder is het hopen op een relaxte examinator.

Suc

MikeyModonderdag 17 juli 2003 @ 12:44
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 12:43 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Veel praten is altijd goed. Dat leidt hopelijk ook de examinator een beetje af, maar of roken en bellen nou zo'n goed idee zijn...?


en wat te denken van "In ieder geval niet teveel op het verkeer om je heen letten."

Dat is juist het voornaamste wat je moet doen...

day-dreamerdonderdag 17 juli 2003 @ 12:47
ow ja, ik heb vooraf ff aan de examinator even gevraagd of ie wilde wijzen welke kant we op zouden gaan omdat ik onder zenuwen links & rechts nog wel eens omwissel (nee, bij voorrang geeft dit geen probleem want ik heb me aangeleerd om auto's aan de passagierskant voorrang te geven, dat ze dat nu toevallig rechts noemen is bijzaak
Lionfishdonderdag 17 juli 2003 @ 12:49
Op het verkeer letten
Keerzijdedonderdag 17 juli 2003 @ 12:51
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 12:44 schreef MikeyMo het volgende:
en wat te denken van "In ieder geval niet teveel op het verkeer om je heen letten."

Dat is juist het voornaamste wat je moet doen...


Daarom stond er in mijn post ook een
Ik wil daarmee alleen aangeven dat het lijkt of tegenwoordig
bijna niemand meer om zich heen kijkt wanneer hij/zij in de
auto zit.

En als dat toch de algemene manier van autorijden is geworden
zou het examen hier eigenlijk op aangepast moeten worden.

HassieBassiedonderdag 17 juli 2003 @ 12:53
Je moet er ook even op letten dat je geen asielzoeker bent
day-dreamerdonderdag 17 juli 2003 @ 12:53
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 12:51 schreef Keerzijde het volgende:
En als dat toch de algemene manier van autorijden is geworden
zou het examen hier eigenlijk op aangepast moeten worden.
hmm, over t algemeen is dat niet de juiste gang van zaken...
TWuDdonderdag 17 juli 2003 @ 12:53
je aan de snelheid houden.. 80 waar je 50 mag onder het mom van meegaan met het verkeer wordt niet getolereerd! ... dat was me eerste poging namelijk op de john frostbrug in arnhem.. nie doen
Schwakkelikkiedonderdag 17 juli 2003 @ 12:55
Ik mocht van m'n examinator op m'n examen niet eens m'n best doen:

"Je moet rijden zoals je altijd doet". Dus dat doe je dan maar en voor je het weet zit je in de auto van paps of mams en voor je het dan weer weet zit je bij de politie in de auto omdat een of andere eikel niet oplette

day-dreamerdonderdag 17 juli 2003 @ 12:56
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 12:53 schreef HassieBassie het volgende:
Je moet er ook even op letten dat je geen asielzoeker bent
[offtopic]

zijn dr eigenlijk fokkende asielzoekers..??

[/offtopic]

Peyotedonderdag 17 juli 2003 @ 13:00
Niet te langzaam rijden.
Niet te lang achter vrachtwagens blijven hangen op de snelweg.
Klaar zijn met terugschakelen voor je een bocht ingaat.
Goed in de spiegels kijken.
Uitkijken voor automobilisten die je voorrang geven...
Praatje maken.
Gewoon relaxed zijn.

Gaat wel lukkken! suc6 iig

HassieBassiedonderdag 17 juli 2003 @ 13:07
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 12:56 schreef day-dreamer het volgende:

[..]

[offtopic]

zijn dr eigenlijk fokkende asielzoekers..??

[/offtopic]


Mijn kat heeft een eigen account
Jaymzadonderdag 17 juli 2003 @ 13:08
Volgens mij doet het er niet toe hoe je rijdt. Als ik die verhalen van geslaagden en gezakten hoor is het gewoon een loterij.
ramsesdonderdag 17 juli 2003 @ 13:22
Je moet vooral niet oordelen over jezelf als je aan het rijden bent.
Als er iets gebeurd, moet je niet gelijk de moed opgeven maar gewoon stug doorgaan alsof er niets gebeurd is.
Zelfs als je een ingreep krijgt van je examinator, dan kan je nog slagen!

Verder moet je goed op het verkeer letten (duh) en goed reageren op de situatie. Kijk altijd goed in je spiegels en laat zien dat je weet waar je mee bezig bent. Als je op een gegeven moment twijfelt over iets laat dat dan niet merken, maar kom zelfverzekerd over.

Als je iets doet dat niet hoort volgens de regels leg jouw overweging tot die beslissing dan uit. Als je een auto voorrang geeft terwijl die dat niet heeft, leg dan uit waarom je dat hebt gedaan. Als je je keuze goed motiveert (bijvoorbeeld: het was veiliger, het bevorderde de doorstroming van het verkeer) dan ziet een examinator dat alleen maar als een pluspunt. Als je dat wat je doet niet motiveert dan lijkt het misschien alsof je de regels niet kent, of dat je geen beslissingen kan nemen (dat de situatie jou meester is).

Verder moet je zeker niet te 'lief' rijden. Rij de max snelheid waar het mogelijk is. Als je ergens 80 mag, rij dan geen 75, maar 83 bijvoorbeeld (mits het veilig is natuurlijk). Stop niet bij ieder kruispunt/iedere splitsing. Rij door in z'n twee als het veilig is. Schakel dus niet te snel terug naar 1. Als je dat doet kom je onzeker over en je kan irritatie opwekken bij het verkeer dat achter je zit.
Je moet een beetje vlot rijden. Als je voorrang hebt, wacht dan niet af tot je die voorrang krijgt maar neem die voorrang (mits veilig natuurlijk, maar motiveer je keuze dan).

Nou ja da wast eigenlijk

* ramses kreeg van de examinator te horen dat ze de TGV was en was toen met glans geslaagd

ook_gekdonderdag 17 juli 2003 @ 13:30
Wees niet te bijdenhand tegen die man. Ik ben om die reden 2X gezakt
ramsesdonderdag 17 juli 2003 @ 13:37
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 13:30 schreef ook_gek het volgende:
Wees niet te bijdenhand tegen die man. Ik ben om die reden 2X gezakt
Das dom!

O ja en als die examinator een praatje met je maakt dan mag je best antwoorden. Je kunt heel goed een gesprekje houden met die man/vrouw.
Als je een kruispunt nadert ofzo dan kun je best even je mond houden en hoef je ook niet naar die man te luisteren. Op die manier ziet hij trouwens ook dat je geconcentreerd bezig ben.
Verder is het wel handig als je iets terug zegt tegen hem/haar anders kom je misschien te krampachtig/onzeker/zenuwachtig over

Devadonderdag 17 juli 2003 @ 13:41
ik moest afgelopen maandag afrijden.. was gezakt

door de zenuwen had ik een fietser van rechts geen voorang gegeven

maar voor de rest, ging het perfect.. ennem dat je moet afrijden.. Zet de lichtjes aan voordat je gaat rijden, zeker nu met dit weer (bewolkt). Ik had maandag de lichten geeneens aan , maar het zonnetje scheen ook voortreffelijk

ook_gekdonderdag 17 juli 2003 @ 13:45
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 13:37 schreef ramses het volgende:

[..]

Das dom!

O ja en als die examinator een praatje met je maakt dan mag je best antwoorden. Je kunt heel goed een gesprekje houden met die man/vrouw.
Als je een kruispunt nadert ofzo dan kun je best even je mond houden en hoef je ook niet naar die man te luisteren. Op die manier ziet hij trouwens ook dat je geconcentreerd bezig ben.
Verder is het wel handig als je iets terug zegt tegen hem/haar anders kom je misschien te krampachtig/onzeker/zenuwachtig over


De derde keer heb ik helemaal niks gezegt. Zegt die knakker. Ben je een beetje gespannen. Ik zeg nee. Ik ben al 2X gezakt omdat ik iets verkeerds had gezet tegen 1 van uw collega,s. Dus dat zal me niet nog een keer over komen. Niks personelijks. Ben toen met vlagje en wimpel geslaagd Heb hem toen we terug waren wel verteld wat er gebeurd was. En hij zegt. AH dus dat ben jij Hij vertelde dat ik net de verkeerde gehad had.
Fatidonderdag 17 juli 2003 @ 13:55
Op de weg letten....
Lightdonderdag 17 juli 2003 @ 14:07
Stoplichtsprintjes kun je maar beter niet doen
Briefcasedonderdag 17 juli 2003 @ 14:14
Veel slap auwehoeren met de examininator. Dit maakt voor de examinator niet zo veel uit, maar jij wordt er wat rustiger van.

En als je erg zenuwachtig bent, dit gewoon zeggen in het begin. Dat heeft hij ook de gelegenheid om je gerust te stellen.

Het blijven mensen.

XcUZ_Medonderdag 17 juli 2003 @ 14:56
Goed kijken, niet te langzaam rijden, vooruit kijken zodat je kan anticiperen op mogelijke situaties (inzicht!!), altijd netjes 2 handen aan t stuur houden, goed letten op éénrichtingsverkeer (ze proberen je altijd zo'n straatje in te sturen).

En voor de rest is t ook een portie geluk hebben... ik had de 1e keer echt een !*@&!*@-examinator en zodoende ook gezakt...

Succes!!

twexxdonderdag 17 juli 2003 @ 16:57
Ben je geslaagd?
Tekno23donderdag 17 juli 2003 @ 17:15
GEZAKT,
2.5 jaar in Amerika rijbewijs, Te Nochalant gereden helaas,
ANYWAY bedankt!!!

tot over 6 weken!!!

Xanthedonderdag 17 juli 2003 @ 17:33
Op welke punten ben je gezakt dan?
Nonchalant is zo breed.
Cynix ®donderdag 17 juli 2003 @ 17:42
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 17:15 schreef Tekno23 het volgende:
GEZAKT,
2.5 jaar in Amerika rijbewijs, Te Nochalant gereden helaas,
ANYWAY bedankt!!!
Jammer voor je.
quote:
tot over 6 weken!!!
Oefen ondertussen wel ff op geconcentreerd rijden he?
GoodspeeDdonderdag 17 juli 2003 @ 18:02
Mijn broertje was de eerste keer te geconcentreerd en de tweede keer te los.
maartenadonderdag 17 juli 2003 @ 18:50
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 17:15 schreef Tekno23 het volgende:
GEZAKT,
2.5 jaar in Amerika rijbewijs, Te Nochalant gereden helaas,
ANYWAY bedankt!!!

tot over 6 weken!!!


Wacht es.... je hebt al 2,5 jaar in de Verenigde Staten rondgereden en je ZAKT voor het Nederlands rijbewijs? Ik woon dus niet al te ver van Los Angeles en kan je vertellen dat als je in zo'n stad 2 jaar rond kan rijden dat je in Nederland ook echt wel kan rijden.

Verder: Als je een Amerikaans rijbewijs hebt kun je een aangepast examen doen dat slechts half zo goedkoop is, en half zo zwaar. Dit examen is speciaal voor mensen die een buitenlands rijbewijs hebben dat niet in aanmerking komt voor inwissellen (zoals met EU rijbewijzen wel kan).

Xilantofdonderdag 17 juli 2003 @ 18:57
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 17:15 schreef Tekno23 het volgende:
GEZAKT,
2.5 jaar in Amerika rijbewijs, Te Nochalant gereden helaas,
ANYWAY bedankt!!!

tot over 6 weken!!!


ik moet (als alles volgens planning gaat ) op 26 aug afrijden....
weet gelijk waar ik op moet letten nu

hopelijk lukt het je over 6 weken wel!
met al 2.5 jaar een amerikaans rijbewijs opzak, meot het toch wel lukken denk ik.

berneydonderdag 17 juli 2003 @ 19:03
Spiegelen, spiegelen en nog eens spiegelen.
Kogandovrijdag 18 juli 2003 @ 00:15
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 17:15 schreef Tekno23 het volgende:
GEZAKT,
2.5 jaar in Amerika rijbewijs, Te Nochalant gereden helaas,
ANYWAY bedankt!!!

tot over 6 weken!!!


Je dacht zeker dat je het zelf beter wist he.. had nou maar mijn wijze raad opgevolgd...
bobjuhvrijdag 18 juli 2003 @ 07:58
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 12:53 schreef TWuD het volgende:
je aan de snelheid houden.. 80 waar je 50 mag onder het mom van meegaan met het verkeer wordt niet getolereerd! ... dat was me eerste poging namelijk op de john frostbrug in arnhem.. nie doen
Ben ook een arnhem afgereden. rijden daar iss belachelijk hard. Mocht van me instructeur daar altijd wel iets harder rijden dan 50

Ben trouwens 1e keer gezakt omdat ik stoplicht niet zag. een aantal meter verder stond er nog 1 en keek te ver voor me uit . Stoplicht dat ik nie zag was er alleen voor voetgangers was geen kruising ofzo. was in de buurt van tankstation in Arnhem. weet niet iemand die daar heeft afgereden weet welk punt ik bedoel. Examinator zei later ook dat er wel meer mensen zo de fout in gingen op dat punt

Echoesdinsdag 22 juli 2003 @ 14:16
ik had nog een klein foutje met het uitstappen zelfs. "en wat doe je als je uitstapt?"
eh eh..in je spiegel en naast je kijken

heel klein dingetje..maar hij lette er wel op (terwijl ik eigenlijk ALTIJD keek voor het uitstappen, thuis en met lessen)

Fullydinsdag 22 juli 2003 @ 14:32
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 07:58 schreef bobjuh het volgende:

[..]

<knip>

was in de buurt van tankstation in Arnhem. weet niet iemand die daar heeft afgereden weet welk punt ik bedoel. Examinator zei later ook dat er wel meer mensen zo de fout in gingen op dat punt


Hebben ze maar 1 tankstation in Arnhem dan? Rij wel dagelijks in Arnhem en kom er idd maar 1 tegen....

Maar ja, dr zullen vast nog wel een paar van die dingen zijn.

Tekno23zondag 25 januari 2004 @ 05:29
kheb hem eindelijk !!!!!!!!!!!!!!
maak de weg maar VRIJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lildushizondag 25 januari 2004 @ 10:33
gefeliciteerd
ik ben pas bij m'n 3de les dus duurt nog wel ff voor ik af mag rijden
E-zondag 25 januari 2004 @ 10:37
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 12:27 schreef Kogando het volgende:


Als je dat doet heb je je roze papiertje vanmiddag nog op zak!


stadhuis is na 3'en dicht..
Dr.Pepperzondag 25 januari 2004 @ 10:40
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 12:20 schreef Tekno23 het volgende:
Ik moet om drie uur afrijden.
Wat zijn nou die cruciale dingetjes waar je op moet letten om dat felbegeerde roze papiertje te bemachigen?
Ik zou als ik jou was op het verkeer letten!

Suuk6

rickywilliamsdinsdag 3 februari 2004 @ 15:02
ik heb eeen vraagje

dit bord he

dat betekend Voorrangskruispunt Zijweg links... betekend dat dat jij voorrang hebt op die zijweg van links? of betekend het dat autos uit die zijweg op JOU voorrang hebben OF betekend het als je naar lin ks gaat dat dat jij dan voorang hebt? hellup?

Konijndinsdag 3 februari 2004 @ 15:04
Niet te zenuwachtig zijn
Niet te veel lullen met je examinator
Goed en VEEL kijken. Echt met je hoofd meebewegen enzo.

succes!

HeatWavedinsdag 3 februari 2004 @ 15:05
--->PTA
Konijndinsdag 3 februari 2004 @ 15:06
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 15:02 schreef rickywilliams het volgende:
ik heb eeen vraagje

dit bord he [afbeelding]

dat betekend Voorrangskruispunt Zijweg links... betekend dat dat jij voorrang hebt op die zijweg van links


Toadettedinsdag 3 februari 2004 @ 15:06
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 15:02 schreef rickywilliams het volgende:
ik heb eeen vraagje

dit bord he [afbeelding]

dat betekend Voorrangskruispunt Zijweg links... betekend dat dat jij voorrang hebt op die zijweg van links?


SpleeffYdinsdag 3 februari 2004 @ 15:07
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 15:02 schreef rickywilliams het volgende:
ik heb eeen vraagje

dit bord he [afbeelding]

dat betekend Voorrangskruispunt Zijweg links... betekend dat dat jij voorrang hebt op die zijweg van links? of betekend het dat autos uit die zijweg op JOU voorrang hebben OF betekend het als je naar lin ks gaat dat dat jij dan voorang hebt? hellup?


De dikke streep heeft voorrang .
Julynelldinsdag 3 februari 2004 @ 15:08
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 15:02 schreef rickywilliams het volgende:
ik heb eeen vraagje

dit bord he [afbeelding]

dat betekend Voorrangskruispunt Zijweg links... betekend dat dat jij voorrang hebt op die zijweg van links? of betekend het dat autos uit die zijweg op JOU voorrang hebben OF betekend het als je naar lin ks gaat dat dat jij dan voorang hebt? hellup?


schaam je

Dit bord betekent dat jij voorrang hebt op het verkeer dat uit de straat links van je komt.
Maar je moet natuurlijk nog steeds uitkijken of er niks uitkomt...stel dat diegene jou niet heeft gezien..

* Julynell heeft 4 keer rij-examen gedaan en is intussen alweer 2 jaar de trotse bezitter van dat roze papiertje

MutZdinsdag 3 februari 2004 @ 15:16
Tegenwoordig hebben we alle zaken die met het rijbewijs te maken hebben centraal bij elkaar gezet... Kijk hier maar eens:
[CENTRAAL] Rijles/rijbewijs