abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 november 2003 @ 19:43:53 #26
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_14412239
quote:
Op woensdag 5 november 2003 19:35 schreef Lexie het volgende:

[..]

Die knoppen zien er nou niet echt relaxt uit. Lijkt wel een keramische kookplaat met tiptoetsen..

Doet me enigzins denken aan een touchscreen, of een advert voor een stel snescontrollers waar je niet meer drukte maar een beweging van de vinger over de directietoets genoeg was. (aanraking vereist)
Hij is inderdaad wel hip, en medunkt dat ze de analoge controller hebben geschrapt om hem dunner te kunnen maken, aangezien er een deksel op gaat. (lijkt mij)
Ik vind hem strak, doet me enigzins aan een neogeo pocket denken of een gamegear.

[Dit bericht is gewijzigd door Piro op 05-11-2003 19:45]

Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_14412259
Ziet er erg strak uit.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_14412327
quote:
Op woensdag 5 november 2003 19:43 schreef Piro het volgende:

[..]

Doet me enigzins denken aan een touchscreen, of een advert voor een stel snescontrollers waar je niet meer drukte maar een beweging van de vinger over de directietoets genoeg was. (aanraking vereist)
Hij is inderdaad wel hip, en medunkt dat ze de analoge controller hebben geschrapt om hem dunner te kunnen maken, aangezien er een deksel op gaat. (lijkt mij)
Ik vind hem strak, doet me enigzins aan een neogeo pocket denken of een gamegear.

het lijkt me niet handig van die toetsen die je moet aanraken aangezien je altijd je vingers op de toetsen hebt liggen...moet je ze er dan boven laten hangen?
[22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
pi_14412336
Ik hoop voor Sony dat ze zo slim zijn om geen tip/aanraaktoetsen te gebruiken. Als iets niet werkt met gamen, dan zijn het wel deze toetsen, je bent wel blij met een beetje feedback van je vingers. Maar goed, er zal vast een klikje inzitten .
pi_14421710
Ziet er strak uit ja, iets te strak naar mijn mening..

Ach ik blijf toch bij The Big N

donderdag 6 november 2003 @ 08:09:26 #31
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_14422483
Apparaat ziet er fantastisch uit, maar een schuin aflopende D-pad is ook niet zo heel bijster handig van Sony.
  donderdag 6 november 2003 @ 10:19:38 #32
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_14424458
quote:
Op donderdag 6 november 2003 01:35 schreef ShadoW17 het volgende:

Ach ik blijf toch bij The Big N

Ik ook, maar wil niet zeggen dat deze er niet bij kan
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_14439813
quote:
- Media: Universal Media Disc (UMD), 1.8GB, 60mm
- Display: 4.5" TFT LCD, 16:9 Widescreen with Backlit
- Video Codec: Ability to playback MPEG4 encoded video
- Resolution: 480 x 272 pixels
- Graphics: 3D polygons and NURBS (Non Uniform Rational B-Spline)
- Superior graphics compared to PSOne standards
- Sound: PCM, built-in stereo speakers, stereo headphone jack
- Processor: 32-bit, architecture, 90nm technology
- Sound: 3D Digital ATRAC Audio
- Expansion: Can be connected with PS2 and other PSP using USB 2.0
- Memory Card: Sony's Memory Stick
- Battery: Rechargeable
- Territory: No regional lockout, can run games from all regions
- Anti-Piracy technology
- Plays around 2 hours of Full Motion Videos in DVD quality
- Control buttons will be similar compared to a Dual Shock Joypad

bron: play-asia.com

quote:
In this year's PlayStation Meeting 2003, Sony Computer Entertainment announced a variety of details and specifications for its upcoming handheld gaming device, the PSP.
Sony's new console will compete against the GBA which has a stronghold in the handheld market. The new device will introduce many innovations to this particular gaming sector, including huge processing power from 2 microprocessors, 7.1 channel audio, an advanced 3D-effect graphics engine, a 4.5-inch 16:9-format TFT LCD screen and a wireless network system allowing users within a close area to play games together and download game characters.

According to SCE President Ken Kutaragi the two 32-bit MIPS R4000 will allow the PSP to process data 10 times faster than the PS One and at the same speed as PS2. One of the processos will be utilized as the main CPU while the other will sport its own 2MB memory and will be used to handle all media including movies and music. The handheld itself will carry 8MB of memory.
The GPU will feature 2MB of VRAM with a bus speed of 5.3GBps transfer rate. The PSP's theoretical polygon handling capacity will peak at 33 million polygons a second.
Another innovation introduced by the PSP to the handheld market will be the use of optical discs. Those discs, exclusive to Sony (Universal Media Discs), will be 60mm wide and have a maximum capacity of 1.8GB. Add to those features the wireless LAN and you have a pretty well-equipped little handheld which is expected to sell for, upon launch on Q4, 2004, 19,000 to 30,000 yen (USD 159 - 251), much higher than the GBA.

bron: micmic.net

Realiteit is een illusie die zich voor doet bij gebrek aan alcohol
pi_14440176
Prijs kan me al niet meer boeien. I've got to have one
Sold my Soul to Sony
pi_14795486
Hmm interessant
Iemand nog updates?
  donderdag 20 november 2003 @ 19:31:20 #36
34586 kepler
No bounce, no play
pi_14796238
PSP

- Media: Universal Media Disc (UMD), 1.8GB, 60mm
- Display: 4.5" TFT LCD, 16:9 Widescreen with Backlit
- Video Codec: Ability to playback MPEG4 encoded video
- Resolution: 480 x 272 pixels
- Graphics: 3D polygons and NURBS (Non Uniform Rational B-Spline)
- Superior graphics compared to PSOne standards
- Sound: PCM, built-in stereo speakers, stereo headphone jack
- Processor: 32-bit, architecture, 90nm technology
- Sound: 3D Digital ATRAC Audio
- Expansion: Can be connected with PS2 and other PSP using USB 2.0
- Memory Card: Sony's Memory Stick
- Battery: Rechargeable
- Territory: No regional lockout, can run games from all regions
- Anti-Piracy technology
- Plays around 2 hours of Full Motion Videos in DVD quality
- Control buttons will be similar compared to a Dual Shock Joypad

Zodiac

200Mhz MotorolaŽ i.MX1T ARM 9 CPU
32MB *or* 128MB internal DRAM (NOTE: 12MB is reserved for system stack)
ATIŽ Imageon W4200 2D Graphics Accelerator with 8MB VRAM, includes MPEG-4 & JPEG hardware decoding functions
3.8 inch 480x320 transflective backlit LCD display with touch screen and "Virtual Graffiti" functionality, 16-bit (65,536 colors)
Yamaha Sound Chip, with 16-channel polyphonic wavetable MIDI synthesiser
Built-in stereo speakers and standard 3.5mm headphone jack
Analog thumbstick with push button functionality
4 primary game buttons in SNES layout with 2 shoulder buttons
Power, Function & Home buttons
Built-in "rumble" effects for game feedback and vibration alarms
Built-in Bluetooth wireless functionality and Bluetooth communication button, allowing up to 8 Zodiacs to connect wirelessly with a 30 foot range, can also be used in conjunction with a Bluetooth enabled cell phone to surf the net
Infrared transceiver, capable of all typical Palm "beaming" applications
2 "hot swappable" SD card slots: one accepts MMC or SD, the other accepts SD or SDIO (for peripherals like cameras, radios etc.)
Custom USB connector; pin layout may or may not be PUC (Palm Universal Connector) compatible to some degree
Full PalmOS 5.2.6 functionality including portrait and landscape modes
Built-in MP3 player
Built-in JPEG viewer
Dual Lithium-Ion rechargeable batteries, total 1540 mAh, non-removable, supposedly able to deliver 16 hours usage per charge
Size/Weight: 5.6" (143mm) x 3.1" (79mm) x .55" (14mm) / 6.3 ounces
Power Supply: AC Adapter / Battery Charger (120 volt AC, 60 Hz)

Mijn conclusie
Als de Zodiac genoeg goeie games kan regelen, dan verslaat hij de PSP heel hard: Hogere resolutie, Bluetooth, 2 SD-cards, Rumble, Analoge stick, PalmOS enabled (20.000 software titels).

Kan iemand zeggen welke processer sneller is? En dus in theorie betere resultaten kan neerzetten?

The line is a dot to you!
pi_14796293
Feit blijft dat de Zodiac nieuw is, en PSP de naam heeft.

PSP word zeker wel een grotere hit dan de Zodiac. Tis een beetje het DreamCast = Playstation 2 verhaal.

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  donderdag 20 november 2003 @ 19:36:22 #38
34586 kepler
No bounce, no play
pi_14796364
quote:
Op donderdag 20 november 2003 19:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
Feit blijft dat de Zodiac nieuw is, en PSP de naam heeft.

PSP word zeker wel een grotere hit dan de Zodiac. Tis een beetje het DreamCast = Playstation 2 verhaal.

ben benieuwd hoe groot het media-offensief gaat worden van Tapwave (Zodiac). Met het pre-orderen waren binnen no-time uitverkocht. Dus het heeft potentieel, dus als ze slim zijn gaan ze flink adverteren. Anders wint denk ik de PSP idd...
pi_14796411
Maar kijk naar hoeveel de N-Gage heeft ge-adverteerd En das ook een flop. Nu heeft de Zodiac betere papieren dan de N-Gage, maar ik verwacht dat ze het wel moeilijk gaan krijgen.

Laten we hopen dat het wel een succes word. Ik wil namelijk wel veel, en vooral goeie games ook op de Zodiac als ik hem volgend jaar heb

pi_14796416
Climax heeft als eerste aangeven naast Sony ook te ontwikkelen voor dit apparaat. Vreemde is wel dat de engine die PSP compatible is, dezelfde is als de opvolger van hun huidige engine (van oa. MotoGP voor de Xbox ). Maw, de opvolger van deze engine is dus ook toepasbaar op de PSP.

Terwijl deze engine ontwikkeld is voor de Xbox 2 en de PS3, dat roept bij mij de vraag op op wat voor niveau de GFX komen te liggen. Sony beloofde eerst PS2 niveau, maar dit lijkt me toch wel een stapje hoger, anders heeft het geen nut om met een nieuwe Engine te komen lijkt me.

pi_14796489
quote:
Op donderdag 20 november 2003 19:38 schreef AudiRS4 het volgende:
Climax heeft als eerste aangeven naast Sony ook te ontwikkelen voor dit apparaat. Vreemde is wel dat de engine die PSP compatible is, dezelfde is als de opvolger van hun huidige engine (van oa. MotoGP voor de Xbox ). Maw, de opvolger van deze engine is dus ook toepasbaar op de PSP.

Terwijl deze engine ontwikkeld is voor de Xbox 2 en de PS3, dat roept bij mij de vraag op op wat voor niveau de GFX komen te liggen. Sony beloofde eerst PS2 niveau, maar dit lijkt me toch wel een stapje hoger, anders heeft het geen nut om met een nieuwe Engine te komen lijkt me.

Ik vraag me af of dat echt kan met zo'n klein apparaat. Ik verwacht eerder PSX, of N64 graphics. PS2 kan zo'n klein apparaatje denk ik ECHT niet aan
  donderdag 20 november 2003 @ 19:43:33 #42
34586 kepler
No bounce, no play
pi_14796552
quote:
Op donderdag 20 november 2003 19:38 schreef AudiRS4 het volgende:

dus betere graphics dan de PS2 en de Xbox!!!
Hoelang gaat dit nog duren dan, pas wanneer PS3 uitkomt zeker? Anders zetten ze in principe hun eigen PS2 buitenspel.
pi_14796596
quote:
Op donderdag 20 november 2003 19:41 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dat echt kan met zo'n klein apparaat. Ik verwacht eerder PSX, of N64 graphics. PS2 kan zo'n klein apparaatje denk ik ECHT niet aan

Dit werd bekendgemaakt tijdens de persconferentie. Op de vraag of de chip ook gebruikt gaat worden in de PS3 voor backwards compatibiliteit werd trouwens hevig ontkend. Feit is wel dat de PS2 in zijn geheel in 1 chip past nu, excl. geluid.
  donderdag 20 november 2003 @ 19:45:39 #44
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_14796609
Lijkt me dat er een leuke koelertje in moet komen wil men er ps2 graphics uit persen.
Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
pi_14796634
quote:
Op donderdag 20 november 2003 19:45 schreef AudiRS4 het volgende:

[..]

Dit werd bekendgemaakt tijdens de persconferentie. Op de vraag of de chip ook gebruikt gaat worden in de PS3 voor backwards compatibiliteit werd trouwens hevig ontkend. Feit is wel dat de PS2 in zijn geheel in 1 chip past nu, excl. geluid.

Er word ongeveer dezelfde soort chip gebruikt als voor de PS2. Maar ook minder ram enzo. Het word dus echt geen PS2 kwaliteit hoor
pi_14796917
quote:
Op donderdag 20 november 2003 19:46 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Er word ongeveer dezelfde soort chip gebruikt als voor de PS2. Maar ook minder ram enzo. Het word dus echt geen PS2 kwaliteit hoor

Er is naar mijn idee ook minder ram nodig om dat je bij een kleinere resolutie ook minder grote textures nodig hebt.

Maar ik weet het fijne er ook niet van hoor, kan best PR praat zijn van Sony, daar heb ik verder geen zicht op natuurlijk. Vond het meer verwonderlijk dat Climax het apparaat in 1 zin noemt met de Xbox 2 en de PS3.

donderdag 20 november 2003 @ 20:02:01 #47
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_14797019
Climax heeft gewoon een engine ontwikkeld die soepel draait op zowel oudere als nieuwere technologie. Punt.
  donderdag 20 november 2003 @ 20:02:49 #48
34586 kepler
No bounce, no play
pi_14797043
Is er al iets van een datum bekend?
  donderdag 20 november 2003 @ 20:10:12 #49
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_14797286
quote:
Op donderdag 20 november 2003 20:02 schreef twi het volgende:
Climax heeft gewoon een engine ontwikkeld die soepel draait op zowel oudere als nieuwere technologie. Punt.
Kijk maar naar de Crytek engine als voorbeeld. www.crytek.de
Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
  donderdag 20 november 2003 @ 22:01:00 #50
20569 Robhimself
Heeere's you sign!
pi_14800592
quote:
Op woensdag 5 november 2003 09:39 schreef err het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

dit is het eerste concept van de PSP. Kan aan mij liggen, maar ik vind hem lelijk. En waar is die analoge controller die ze beloofden?

Yessss!! De N-Gage 2!!! HULDE!!
Get out of the way, you foolish lorry! Why are you cluttering our roads with Latvian milk!?
Jeremy Clarkson - Aston Martin DB9 vs. Eurostar train
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')