Marmaris
De populaire vakantiebestemming Marmaris ligt aan een grote, kristalheldere baai, omgeven door steile heuvels en omringd door dennenwouden. De zeer levendige badplaats heeft in feite twee centra. Naast het oude centrum met de bazaar is er ook nog het toeristische centrum met een brede promenade met palmbomen en vele uitgaansmogelijkheden.
Naast een groot aantal kroegen telt dit deel van Marmaris diverse discotheken zoals High End, Daisys, Greenhouse en Rembrandt. De naam van de laatste verraad al dat Marmaris zeer populair is bij Nederlandse vakantiegangers. In een kwartier loop je van het toeristische centrum naar de grote bazaar in het oude centrum, waar het uitstekend winkelen is.
De stranden rond Marmaris lopen langzaam in zee af, waardoor ze uiterst geschikt zijn voor kleine kinderen. In de oudheid heette de plaats Phykos, en was het een belangrijke handelsstad op de route van Anatolië via Rhodos naar Egypte. Marmaris ligt overigens op slechts 20 zeemijl ten noordoosten van het Griekse eiland Rhodos. De badplaats heeft een van de grootste jachthavens van het Egeïsche kustgebied. Hier liggen vele luxe schepen en plezierjachten aangemeerd.
[Dit bericht is gewijzigd door LuckyLoek op 17-07-2003 11:27]
quote:Haha dat ben ik ook van plan vanavond
Op maandag 14 juli 2003 22:01 schreef cchicky het volgende:[..]
Zomerfeesten nog ff lekker stampuh donderdagavond in de matrixxarena op Pavo en Luna. Ik kom uit Wijchen by the way...
quote:Hehe cool is dat zo'n vlag meenemen, moeten wij eigenlijk ook doen! Ik zal naar je toe schreeuwen als ik je vlag zie hangen
Op dinsdag 15 juli 2003 19:35 schreef GEsTOoRD het volgende:
Zo, de tickets zijn ook binnen. Nu nog effe mijn verjaardag vieren op de zomerfeesten morgen en dan dinsdag ochtend vertrekken!Veel Nijmegenaren die naar Marmaris gaan trouwens als ik het hier zo lees.
P.S. Als je deze vlag ziet hangen dan zijn wij dat:
GESTOOOOOORD!!!!....
quote:Ik weet het niet precies, heb die foto's van een aantal sites over Marmaris gehaald. Er zijn erg weinig goede foto's van mooie plekken helaas, maarja je moet er maar zelf heengaan om het te beleven
Op donderdag 17 juli 2003 12:02 schreef Partygurl het volgende:
is dat niet icmiler op de een na laatste foto? (wordt wel bij marmaris gerekend)
En zoals jullie konden lezen in het vorige topic, chicky heeft iedereen uitgenodigd op der verjaardagsfeestje
Maar goed, over dat verjaardagsfeest..Als Cchicky nou vertelt waar het is, nemen wij het bier mee!
26 julie kom ik ff koekeloeren voor 15 dagen
quote:ow zoeentje?
Op dinsdag 8 juli 2003 23:06 schreef Stefantv het volgende:
Zondagavond terug gekomen van een weekje marmaris me m'n vrienden. Het was echt waanzinnig! Beste vakantie ooit van ons.
Genoeg te doen, genoeg te stappen, genoeg te eten, genoeg te praten en genoeg dames...!Discotheek waar wij vaak te vinden waren was salt'n peppa.
De manager van ons appartementencomplex deed hier de lichten, die nam ons mee daar naar toe!TIP: Neem eens een "fishbowl"
quote:Tis raid!
En ja ik heb ook al de spuit tegen hepatitus A gekregen in mijn reed
Ben zelf nog nooit in Mamaris of Turkije op vakantie geweest wat ik er van gehoord heb lijkt het me leuk. Mamaris schijnt leuker te zijn als Alanya maar dat heb ik ook alleen maar van horen zeggen. Ik heb al veel gelezen waar je allemaal rekening mee moet houden daar in Deel 1 van deze topic.
En ja ik heb ook al de spuit tegen hepatitus A gekregen in mijn reet
Iemand nog leuke ervaringen daar ? of tips ? of ben je daar ook in die periode ??
Ohja, oppassen in het zwembadwater, zorg dat je hoofd niet onder water komt, want het schijnt dat je er dan een gruwelijke oorontsteking aan overhoudt *ook maar gehoord heeft*
quote:Klinkt niet echt geweldig ?
Op maandag 21 juli 2003 21:13 schreef Ierepier het volgende:Ohja, oppassen in het zwembadwater, zorg dat je hoofd niet onder water komt, want het schijnt dat je er dan een gruwelijke oorontsteking aan overhoudt
*ook maar gehoord heeft*
Ik ben nu dus net aan mijn eerste biertje begonnen en ze moeten me dat vliegtuig in slepen want ik hoop er niks meer van die hele vlucht mee te maken.
Heeft actuele weersinformatie en foto's blablabla
*kriebels*.
Als restaurant kan ik je aanraden 'Uno Momento'. Je lacht je daar rot om de obers! Zijn leuke gasten!
Als jullie toevallig bij het restaurant gaan eten, doe ze dan de groeten van mij! Er werkt daar een jongen, Selman heet hij, ik heb hem vorig jaar een jas van mij gegeven omdat hij die zo kewl vond, en wij (mijn vriendin en ik) vonden al die obers daar kewl, (we hebben er uiteindelijk 6 keer gegeten...) en dus allemaal flinke fooien enzo gegeven.
Ow dat van die zwembaden... dat valt echt wel mee hoor... wij brachten van 11 uur 's ochtends tot een uur of vijf smiddags door aan het zwembad, ik lag er zowat continu in... ook met me kop onder water... nergens last van. Maar je wilt dat water niet in je mond krijgen... (ook douche water niet...) want het is VRESELIJK goor van smaak.
quote:Weet je al hoe warm het is daar morgen? check www.rayon-marmaris.com
Op dinsdag 22 juli 2003 14:20 schreef speknek het volgende:
Vanavond!
*kriebels*.
Maar ik kom er wel overheen denk ik.
Nog 4 nachtjes slapen en dan ga ik ein-de-lijk op reis!!! Met 3 schatten van vriendinnen gaan we Marmaris even onveilig maken. *gna gna* We zullen vooral te vinden zijn in de Salt 'n Pepa, Beachclub, nog wat hier genoemde tentjes en het strand natuurlijk.
Ik ben nog nooit in Turkije geweest, maar erlijk gezegd lijkt Marmaris mij een beetje klein en te druk. Al die verhalen lijken een beetje op mijn ervaring met de spaanse Costa del Sol. De culturele attracties zijn in elkaar gezet en tonen geen enkel beeld van de realiteit.
Dat de user GESTOORD een spandoek gaat ophangen, zegt alweer genoeg over het soort mensen dat gaan komen. Ik ben bang dat dit weer zo'n typische feestvakantie wordt zonder slaap, veel drank en vreemde jongens in ons hotelkamertje. Laten we hopen dat ik het mis heb...
* Jummy is de uren al aan het aftellen...
ik heb vandaag het fotorolletje weg gebracht. die vond ik namelijk vandaag. meende dat tie kwijt was. ik zal wel foto's posten als ze ontwikkeld zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |