abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11828298
Ello, over twee maanden ga ik samenwonen. Ik zal dus ons nieuwe huisje een beetje moeten opknappen. Nu is verf, e.d. tegenwoordig erg duur, dus wil ik mijn verf bij de HEMA gaan halen. Heeft iemand hier goede en/of slechte ervaringen met de (muur)verf van de HEMA?
Que..?
pi_11828431
Ik koop in ieder geval altijd grondverf bij de Hema. Veel goedkoper dan de bouwmarkten en prima verf. Verder heb ik m'n keukenkastjes gedaan met verf van de Hema en dat ziet er ook nog prima uit.

Gewoon doen dus.

Waarschijnlijk de enige microsoft liefhebber...
  donderdag 17 juli 2003 @ 09:33:10 #3
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_11828452
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar wat ik wel weet is dat je sowieso een goede soort verf moet kopen (ik zeg niet dat die van de Hema slecht is), dat bespaart een hoop ellende.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
  † In Memoriam † donderdag 17 juli 2003 @ 09:35:22 #4
7074 moussy
kuttekop
pi_11828491
Ik heb het vorig jaar gebruikt en ik vond het eigenlijk niet goed dekken. Ik vind de Latex van de kwantum stukken beter.

-edit- Op de verpakking staat dat je het ook af kan nemen met een vochtig doek, maar ik veegde toen zo de latex van de muur af Het was trouwens ook best snel verkleurd. In een jaar tijd zag je psies wat waar had gehangen. en dat terwijl het "maar" op een slaapkamer was die eigenlijk niet werd gebruikt.

[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 17-07-2003 09:44]

Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 17 juli 2003 @ 09:42:23 #5
57762 DOHC-VTEC
2 Fast 2 Furious
pi_11828615
Ik heb goede ervaring met verf van hema hoor.
Muurverf weet ik niet maar andere verf blijft goed zitten. Mits je goed voorbehandeld/(t) natuurlijk
Nee heb je, ja kun je vergeten!
pi_11828623
De eerste paar jaren zal je weinig verschil zien maar dat komt later pas.
Duurdere verven verkleuren vrijwel niet terwijl de goedkopere soorten onder invloed van bijvoorbeeld de zon toch aardig verschieten.
Ook is de hechting en dekking vaak wat minder. Verven van bijvoorbeeld Flexa dekken in 1x terwijl ik met de el-cheapo verven toch 2x moest rollen voor een mooie dekking.

Als je het niet erg vindt om na enkele jaren mogelijk weer te gaan schilderen dan is Hema verf een prima keus.
Heb je stevig de zon elke dag op je muur staan dan is misschien een merk-verf toch iets beter.

Als je rookt dan maakt het weinig uit want dan mag je voor mooie frisse muren en plafonds toch eens per 5 jaar met de kwast aan de slag

donderdag 17 juli 2003 @ 09:46:09 #7
42486 redted
Pinball-Wizard
pi_11828676
Ik zou persoonlijk de wat duurdere verf nemen. Het dekt beter en verkleurd niet, of je moet weten dat je er maar een paar jaar gaat wonen dan zou ik voor de goedkopere gaan.
  donderdag 17 juli 2003 @ 09:51:09 #8
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_11828747
Ik heb mijn muren binnen met die gekleurde Hema- latex gedaan (in die emmertjes) Ging op zich prima, alleen het geeft best wel af. Er mag eigenlijk absoluut geen water bij in de buurt komen. Ook moet je overal zeker 2 lagen aanbrengen, anders dekt het absoluut niet. Maar op zich vind het voor die prijs best wel een goed verfje. Ik ga toch binnen 2 jaar uit mijn huis, dus de duurzaamheid interesseert me niet zo.
pi_11828775
Hema verf is prima, Het heeft jaren gehouden op de muren van ons huurhuisje... nix mis mee...
Black??? White??? I like grey!
pi_11828795
Verf van de Hema geen klachten!
pi_11828821
ik wil alleen witte muurverf van de HEMA, de gekleurde muurverf wil ik wel van een iets beter merk hebben (Histor of Flexa)
Que..?
  donderdag 17 juli 2003 @ 09:58:08 #12
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_11828864
Ik heb ongeveer alle kleurtjes die ze bij de Hema verkopen van die latexverf en hij doet echt niet onder voor een Praxis verf ofzo. Het is goedkoper en hij dekt net zo goed.

In de slaapkamer heb ik trouwens aubergine van de praxis gekocht en dat is de enige muur waar strepen van handen opkomen.

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')