abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator donderdag 17 juli 2003 @ 08:40:52 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_11827763
Zwangerschap en Babietjes, deel 71
Oude delen van het Z&K topic

A.s. papa's en mama's:

8 juli 2003: Mirage & Overzichie
18 juli 2003: mama-in-spe
24 juli 2003: Ethel
2 augustus 2003: danosa
* 4 augustus 2003: Eska & BugsBunny
06 augustus 2003: Logician & gemeenkaboutertje
* 15 augustus 2003: bixister & GHaven
17 augustus 2003: jessie
19 augustus 2003: Genuivere & Bastardhost
31 augustus 2003: moussy
4 september 2003: Lois
27 september 2003: Mister-X (papa)
28 september 2003: Chocobo (papa)
29 september 2003: Bright (papa)
26 oktober 2003: Lies en Zooi
29 oktober 2003: Grijs en K3
31 oktober 2003:SheDeviltje
1 november 2003: Meaghan
15 november 2003: Luckepuk
25 november 2003: Livelink
14 december 2003: Lewis.de.boxer
februari 2004: Catootje
24 februari 2004: Gaoxing
* 1 maart 2004: Swetsenegger & E.T.

Babietjes:

1 juli 2002: Melanie, dochter van otisclub
29 juli 2002: Tomas, zoon van Logician
10 augustus 2002 - 11 augustus 2002: Mink, zoon van moussy
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
19 augustus 2002: Sverre, zoon van Genuivere & Bastardhost
4 september 2002: Jonas, zoon van Sweej
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
19 november 2002: Justin Thomas, zoon van Angelic1
6 december 2002: Dylan, zoon van cheela
28 december 2002: Xander, zoon van D-FENS
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
24 januari 2003: Nailo, zoon van mal-lam
4 februari 2003: Babet, dochter van Rosie
23 februari 2003: Demi Aidan, dochter van dice (papa)
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
18 maart 2003: Jennifer Leonie, dochter van Dinus
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
20 april 2003: Yelena Sophia, dochter van Artemis665 en leviathanfd (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy & Ocmerda
17 mei 2003: Dagmar, dochter van dolle_hond (papa)
20 mei 2003: Lars, zoon van Pluizzje
* 15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne & Sc0rPi0n
15 juli 2003: Lina Jolene, dochter van beware_reageerd (papa)

* vermeldingen in het rood zijn (as) officiele fokbaby's

En hier weer verder, wachtend op de nieuwe lichting babies.

[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 20-07-2003 22:26]

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 17 juli 2003 @ 08:47:18 #2
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_11827803
Mag ik even iets heel erg off-topics roepen?
In de lijst hierboven staat Logician tweemaal fout vermeld als Logican.

/back to lurk

Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  † In Memoriam † donderdag 17 juli 2003 @ 08:54:01 #3
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_11827880
Even wat nieuws uit topic 71:
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 08:17 schreef Logician het volgende:
Bleh net anderhalf uur onder de douche gestaan en voel me raar
heb ontzettende buikkrampen, werd wakker omdat ik het uitriep
toen ik in mijn slaap wou draaien, ben maar onder de douche
gaan staan maar dat helpt weinig, heb het gevoel alsof ik al
dagen niets gegeten heb en een ballon lucht heb ingeslikt qua buikpijn
Zit te twijfelen of dit wel normaal is iemand zoiets eerder meegemaakt??

1 positief ding, t'was net wel heerlijk koel op het balkon.

quote:
Op donderdag 17 juli 2003 08:26 schreef moussy het volgende:

[..]

euhhhh, ik begin alvast

quote:
Op donderdag 17 juli 2003 08:30 schreef just me het volgende:

* just me helpt even mee

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_11828055
Zit te twijfelen of ik de gyno zal bellen, heb morgen een afspraak staan
misschien kan ik die verzetten, mijn buik voelt heel vreemd aan, maar
niet een bekend gevoel, nu heb ik alleen maar rugwee bevallingen gehad
dus lijkt me sterk als ze nu ineens in mijn buik gaan zitten, ik ga denk ik
even met een kop thee en een kruik liggen, kijken of het overwaait. !!!
  † In Memoriam † donderdag 17 juli 2003 @ 09:27:52 #5
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_11828352
Gewoon bellen hoor als je twijfelt!!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_11828469
Als je het niet vertrouwt Logician, zou ik zeker even bellen hoor!
Sterkte!

Dat van die ballon herken ik, ik voel me ook "te strak opgeblazen".
Verder is het hier nog steeds erg onrustig in de buik. Veel harde buiken of voorweëen, sommige moet ik echt wegpuffen. Ik zit maar te wachten tot er eens regelmaat in komt, dit is al zo sinds zaterdag.

Volgens mij is die kleine het nu ook zat, ik krijg soms venijnige rottrappen. Het is een flink beweeglijk type geweest steeds, maar het kan nu dus bijna geen kant meer op. Moet ook niet fijn zijn voor hem/haar.

Omdat ik eergisteren een stom ongelukje heb gehad, zit ik nu met een zwaar gekneusd onderbeen waar 4 hechtingen in zitten. Beetje lekker rondlopen is er dus ook niet meer bij.

Mirage, ik ben zo benieuwd hoe het er bij jou voor staat!

pi_11828492
Half offtopic, maar ik dacht dat Eva regelmatig last had van haar luchtwegen.

Net las ik een stukje over baby's en astma en dat er een proef is gedaan zodat baby's minder last hebben van astma. Misschien dat iemand van jullie er nog iets aan heeft: http://www.handiweb.info/Artikel.asp?id=4546&nws_type=1 Het is een stukje uit Trouw, maar daar kon ik niet rechtstreeks naar linken.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_11830024

Dit hou je toch niet voor mogelijk ?

Volgens mij baar ik alleen kleine ettertjes en zijn ze in mijn buik al eigenwijs... ( ik vraag me af of het payback time is ? )

Gisteren rond avondetenstijd was het weer redelijk rustig allemaal op het gevoel dat mijn huid te heet was gewassen en dus gekrompen na.
De misselijkheid was weer weg en verder geen (oefen)wee activiteiten meer.
Halverwege de avond echter vrolijkte ik helemaal op... Dit leken toch potverdorie echte weeën zoals ik ze in het begin van de echte aanzet tot bevallen bij Brian ( zoontje van 4) toch ook gevoeld heb. Ze kwamen onregelmatig, maar regelmatig en sterk genoeg om door te (kunnen) zetten.

Maar goed... tot het echte pufwerk ben ik niet gekomen...
ik heb me de hele nacht ongemakkelijk gevoeld, gedraaid en gewoeld, slecht geslapen ( wat ik toch al een tijdje doe ) en het heeft alleen maar geresulteerd in een gebroken gevoel.. een oververmoeid gevoel en een algeheel pijnlijk lichaam.. stijve heupen/benen.. en het nu helemaal niet meer trap kunnen lopen ( en ik woon 4 hoog ).
Maar géén baby !!

Op het moment voel ik me dus alleen brak, en heb geen weeën meer.

Mijn verstand weet wel beter, maar het voelt alsof er helemaal geen baby meer komt.
Hij blijft er voor altijd inzitten !

De baby zelf is helemaal in orde geloof ik, want de hele nacht heeft het bijna rek en strek oefeningen gedaan.
Schoppen lukt voor geen meter meer wegens ruimte gebrek. Ribben optillen, bilafdrukken en uitstekende driehoekjes
des te beter. Ik geloof dat hij later met gipsafdrukken ofzo gaat werken.

* Mirage is een zeurkous op het moment !

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_11830052
Hoe gaat het eigenlijk met mama-in-spe ?

Die is morgen uitgerekend...

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  Jubileum moderator donderdag 17 juli 2003 @ 11:19:37 #10
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_11830348
Logician, ik heb je naam aangepast, sorry voor de spelfout.

Yppy, bedankt voor het artikel, erg informatief!

Eska, Mirage en ook Logician heel veel sterkte, en doe het voorzichtig en rustig aan.

wederom spelfout verbeterd

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 17-07-2003 11:25]

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_11830433
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 11:19 schreef Lois het volgende:
Logician, ik heb je naam aangepast, sorry voor de spelfout.

Yppy, bedankt voor het artikel, erg informatief!

Eska, Mirage en ook Logicain heel veel sterkte, en doe het voorzichtig en rustig aan.

hahaha, ik kom er nu pas achter dat er i extra in de naam zit, ik las altijd Logican...

Lois, je hebt het er nu weer niet goed geschreven hoor: Logicain

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_11832338
Nou dames, jullie maken het spannend!!

En als je het niet vertrouwd, (oei naam kwijt, wie was dat ookal weer!) dan gewoon bellen hoor, het zijn niet voor niets verloskundigen/gynaecologen

Vandaag moest ik om 09:15 bij de orthopeed zijn, voor Lara haar heupje. Hij heeft de foto bekeken (ik ook ) en hij zag er een lichte 'heupdysplasie' in. Ik weet niet exact wat het is, maar wel dat het niet helemaal goed is. Hij wilde haar eerst even onderzoeken, en aan de hand daarvan zou hij zijn diagnose stellen.
Haar linkerknie kon wel plat op tafel zeg maar, als ze wijdbeens lag, maar bij haar rechterknie konden er wel 3 vingers onder. Niet ernstig, maar wel ernstig genoeg om haar voor 3 maand in een spreidbroekje te stoppen. Bah!!
Ik heb een verwijskaart gekregen voor 'Het Roessingh' waar ik maar meteen naar heb gebeld, en we konden om 10:45 al terecht! Gelukkig paste Opa op, en heeft hij ons er heen gebracht.
Nu zit ze dus in de steigers, de komende 3 maand. En ze kon net sinds gister een beetje rollen!!

Dat kan ze dus wel vergeten voorlopig helaas.... want zo lukt dat niet!

Screw them.
We're going home.
  † In Memoriam † donderdag 17 juli 2003 @ 12:55:12 #13
7074 moussy
kuttekop
pi_11832418
Nah zeg, wat een sneu gezicht die stellage om dr beentje Wat lijkt ze trouwens op dr grote zussen zeg!!
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 17 juli 2003 @ 12:56:40 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_11832457
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 12:52 schreef CarOnline het volgende:
Nou dames, jullie maken het spannend!!

En als je het niet vertrouwd, (oei naam kwijt, wie was dat ookal weer!) dan gewoon bellen hoor, het zijn niet voor niets verloskundigen/gynaecologen

Vandaag moest ik om 09:15 bij de orthopeed zijn, voor Lara haar heupje. Hij heeft de foto bekeken (ik ook ) en hij zag er een lichte 'heupdysplasie' in. Ik weet niet exact wat het is, maar wel dat het niet helemaal goed is. Hij wilde haar eerst even onderzoeken, en aan de hand daarvan zou hij zijn diagnose stellen.
Haar linkerknie kon wel plat op tafel zeg maar, als ze wijdbeens lag, maar bij haar rechterknie konden er wel 3 vingers onder. Niet ernstig, maar wel ernstig genoeg om haar voor 3 maand in een spreidbroekje te stoppen. Bah!!
Ik heb een verwijskaart gekregen voor 'Het Roessingh' waar ik maar meteen naar heb gebeld, en we konden om 10:45 al terecht! Gelukkig paste Opa op, en heeft hij ons er heen gebracht.
Nu zit ze dus in de steigers, de komende 3 maand. En ze kon net sinds gister een beetje rollen!!

[afbeelding]

Dan zijn ze snel bij het Roessingh!! Normaal zijn ze niet zo heel erg snel daar...

Kom er trouwens volgens mij ook pas net achter dat jullie wel errug dichtbij wonen...

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 17 juli 2003 @ 13:02:33 #15
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_11832587
Ik heb vroeger een jaar in zo'n spreidbroek gezeten, men ontdekte het pas heel laat. Dat was zo'n 24 jaar geleden!
Maar wat ik wilde zeggen is dat ik me uiteindelijk zelfs heb leren optrekken tot staan met zo'n ding aan (toen was ik al 1 1/2 hoor).
Gelukkig zijn ze er bij Lara wel heel vroeg achter gekomen, dan hoeft ze die spreidbroek relatief maar kort aan........
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_11832743
a gos.....

Maar wel leker dat ze er zo vlot bij zijn.

en wat een schátje !!!

Sir Winston Churchill
pi_11832865
Ik heb ook heupdysplasie gehad, mijn moeder moest mij toen breed luieren, wat dat inhoud, ik heb geen idee. Ik heb er nu iig geen last meer van.

Van de website: http://www.heupdysplasie.nl

Heupdysplasie is een aangeboren afwijking. Van alle aangeboren afwijkingen is het verreweg de meest voorkomende. Het komt bij ongeveer twee procent van alle baby's voor.
Bij heupdysplasie wordt de heupkop onvoldoende bedekt door de heupkom.De kop zit wel op de juiste plaats in de kom maar de kom (en soms ook de kop) is onvoldoende ontwikkeld, waardoor het gewricht niet goed werkt.Hierdoor ontstaan pijnklachten en er bestaat een verhoogde kans op slijtage (artrose) van het heupgewricht.

Wanneer een heupdysplasie vroeg ontdekt wordt en er met de juiste behandeling wordt gestart, is het een aandoening waarvan je helemaal geneest. Als een heupdysplasie niet wordt ontdekt op je babyleeftijd kun je op jonge leeftijd al heupklachten krijgen. De meest gehoorde klachten zijn; pijn in je onderrug, spierpijn in je bovenbeen en pijn in je liesstreek. Ook het lopen gaat moeilijker, de heup wordt minder bewegelijk, en om de pijn te compenseren ga je vaak mank lopen.

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_11832887
quote:

[afbeelding]

Hoe gaat het nu met haar? Heeft ze last van de beugels?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_11833016
Balen voor Lara zeg.
Wel fijn dat ze er zo vroeg bij zijn. 3 maanden is eigenlijk relatief kort. Dus dat is wel een gelukje.
Moet ze dat ding ook 's nachts om?

Vraag me dus ook af of dit haar leerproces niet negatief beïnvloed. Omdat ze nu net kon draaien enzo.
Nu zal dat moeilijker gaan. Ook kruipen, optrekken etc. etc. zullen hier niet makkelijker van worden. Gewoon zitten ook niet lijkt mij.

Ik hoop dan maar dat het echt voldoende werkt en dat jullie er na die 3 maanden vanaf zijn! Ik duim voor jullie.

pi_11833749
Na uren krampen en harde buiken lijkt alles nu weer wat rustiger.
Dus we wachten af, ik heb alvast wel een tas ingepakt, mocht het later
toch weer verder gaan ... je weet maar nooit ..

Mirage: Sleur je man het bed in wie weet helpt het
Ik hoop echt voor je dat het nu heeeel gauw gaat gebeuren, van mij
mag het bij ons nog wel even blijven zitten, lijkt me anders zo sneu
voor Tom, word ie 1jaar (29-07) is iedereen met de nieuwe baby bezig.

Eska: Ik heb echt af en toe (elke keer als de baby beweegt) het
gevoel dat er iets in mijn buik scheurt, het doet gewoon echt pijn
als het kind beweegt, kan niet wachten tot ik morgen aan de gyno
kan vragen of dit normaal is, ik hou mezelf rustig met de relativerings
gedachte dat het wel door een combinatie van valse lucht en harde
buiken zal komen, alhoewel dit dus best wel eens voorweeen zouden
kunnen zijn, aangezien ik nog nooit eerder buikweeen heb gehad.

CarOnline: Wat sneu voor Lara:{ ! (wat een mooi kindje trouwens! )

pi_11833770
quote:
in een spreidbroekje te stoppen. Bah!!

[afbeelding]

heeft mijn broertje vroeger ook gehad zon spreidbroek Later volledig hersteld dus en geen last meer van kromme benen
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_11834194
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 14:00 schreef Logician het volgende:
...
...
Da's een goeie tip - krijgt papa in spe ook nog eens aandacht en denkt hij werkelijk dat hij nodig is voor de bevalling

Maar Mirage, je hoort natuurlijk elke dag dat je nu maar eens moet opschieten. Maar dat ligt niet aan jou, maar aan het kleine 'ettertje' zoals je het baasje (of bazinnetje) noemt.
Nou, als'ie eruit is, wordt het nog veel erger; huilen, midden in de nacht ... Maar vast ook nog liever

edit: ben natuurlijk wel voor jullie beiden (mama-in-spe en Mirage) aan 't duimen!

pi_11834397
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 14:00 schreef Logician het volgende:
Na uren krampen en harde buiken lijkt alles nu weer wat rustiger.
Dus we wachten af, ik heb alvast wel een tas ingepakt, mocht het later
toch weer verder gaan ... je weet maar nooit ..
Oei oei, hij is goed bezig dus !
Ik hoop ook voor je zoontje dat de baby nog heel eventjes blijft zitten..
aan de andere kant.. het is wel héél lekker als ie eruit is voor de mamma.. alhoewel je nog tijd genoeg hebt.

Laten we afspreken de 29e de verjaardag en de 30e de baby ?

quote:
Ik hoop echt voor je dat het nu heeeel gauw gaat gebeuren, van mij
Mijn man.. hmm die is aan het werk en van mij mag die dat nog wel even blijven.
Ik ben ontzettend boos, verdrietig.. voel me in de steek gelaten... en ontzettend onbegrepen...
Ik erger me rot aan een paar dingen..

Ik weet alleen even niet of het reëel is of dat het mijn hormonen zijn, ik hou het even op het laatste
Als hij nu thuis zou komen zou hij afwisselend een huilende en tierende vrouw aantreffen.

Ik heb mijn zoontje al verteld dat hij een lieverd is, ik ontzettend veel van hem houd.. en dat mamma gewoon even een beetje raar doet.

Ik voel me er nog schuldig bij ook
Mijn man had ik net nog even aan de foon.. ik heb geprobeerd om niet te laten merken hoe ik mij voel.. anders gaat hij zich daar ook nog zorgen lopen maken of rot voelen.. en dat wil ik niet.
EN tegelijkertijd ben ik boos en verdrietig omdát hij het niet door had.. , het is gewoon een rotdag.
Ik weet gewoon niet wat ik wil.

Sir Winston Churchill
  FOK!fossiel donderdag 17 juli 2003 @ 21:34:55 #24
2628 Karin
pi_11844757
OE wat spannend, zodirect een hele babyboom in dit topic

Even voor iedereen die dat nodig heeft:

Ach wat sneu die Lara. 3 maanden is echt lang hoor op deze leeftijd. Maar wat is dat snel gegaan zeg! Hartstikke goed, weet je tenminste waar je aan toe bent. En hoe sneller ontdekt hoe eerder is het weer goed. Kan die stellage ook nog af voor een badje?

pi_11845159
jeetje Mirage, wat een hormonale toestanden moet je meemaken! Ik kan me het helemaal indenken, alhoewel ik niet eens weet wat er nou speelt, maar dat gaat me ook niet aan hoor... Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook erg veel last gehad van gemengde gevoelens en emoties...
Wel goed van je dat je je zoon verteld dat mama raar is, dan weet ie ten minste dat het niet aan hem ligt...
En tja die mannen, sommige begrijpen je toestand, anderen doen als of ze het begrijpen en een deel snapt geen donder van wat er door je heen gaat. Het is toch ook niet te begrijpen af en toe...
Het voelt goed hè?
A je to!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')