Wat gooien ze er toch in in de bellenblaasmaakfabriek en waarom lukt dat thuis niet?
quote:Echte dreft
Op woensdag 16 juli 2003 13:49 schreef Lois het volgende:
Het spulletje wat in een bellenblaas zit bij aankoop lijkt altijd wel mooiere, grotere, sterkere bellen te geven dan wat ik maak met mijn imitatie Dreft.
Inmiddels zit ik al, na diverse pogingen, op half water half afwasmiddel maar nog knappen de bellen na 1 seconde al uit elkaar.
Wat gooien ze er toch in in de bellenblaasmaakfabriek en waarom lukt dat thuis niet?
quote:Die was wel heel makkelijk
Op woensdag 16 juli 2003 13:50 schreef vosss het volgende:[..]
Echte dreft
Werd wel een troep, soort kleuterklaslijm-spul.
dat scheelt heel veel
Trouwens, een deel met mijn vloerschoonmaakspul, vermengd met een deel water doet het redelijk.
Gisteren gemaakt (let ook op de sterren en planeet, was toeval
Hier gebruiken ze ook afwasmiddel. Het enige wat ze anders doen is dat het in de koelkast gaat. En wat glycerine geloof ik.
quote:die foto kan zo in een van de UFO topics in TRU
Op woensdag 16 juli 2003 13:54 schreef Libris het volgende:
Als ze snel klappen, meer zeep, als ze te zwaar zijn, meer waterTrouwens, een deel met mijn vloerschoonmaakspul, vermengd met een deel water doet het redelijk.
[afbeelding]
Gisteren gemaakt (let ook op de sterren en planeet, was toeval
2 liter water
100 gram suiker (opgelost)
150 ml dreft (groene)
5 a 10 gram behangselplaksel
Alles goed door elkaar roeren, 24 uur laten staan en steeds even
roeren.
Dit recept geeft de perfecte zeepbellen!
is dat niet voor kids
mijn moeder is nergens te bekennen, ik wilde het nog navragen namelijk...
quote:2 liter water? Hemeltjelief, dan heb je voor tien jaar genoeg bellenblaas
Op woensdag 16 juli 2003 13:58 schreef denieuweburen het volgende:
2 liter water (...)
jaja, ik snap ook wel, je kunt natuurlijk ook alles door 10 delen
Goed topic!!!
Serieus, mijn jongste LKM is met bellenblaas in z'n handjes een soort Belgje met een frietzak die op z'n horloge gaat kijken: weg bellenblaasspul.
Ik ga van de week liters van dat spul maken!
werkte perfect. (we hadden zo'n setje met één lus van dik, vochtopnemend touw tussen twee stokjes... kon je echt met gemak bellen van 50-80 cm doorsnee trekken)
quote:Ja, die zijn leuk!
Op woensdag 16 juli 2003 22:01 schreef Jordy-B het volgende:(we hadden zo'n setje met één lus van dik, vochtopnemend touw tussen twee stokjes... kon je echt met gemak bellen van 50-80 cm doorsnee trekken)
*ook op lijstje zet*
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 14:01 schreef Joene het volgende:
een teelepeltje suiker erbij in doen maken met warm water en in de koelkast ff een minuutje of 10 zetten
wel roerern tot de suiker is opgelost net als in de thee als het water nog warm is
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 13:56 schreef vosss het volgende:[..]
die foto kan zo in een van de UFO topics in TRU
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |