abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 juli 2003 @ 20:22:52 #226
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_11842922
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 16:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Bin Laden is geen Moslim? Goh, dat is nieuw voor mij.

Omdat hij slechte dingen doet is hij geen moslim?
Dus je hebt geen slechte moslims? Wel slechte Joden en slechte Christenen?

Die is echt goed Gia . Bovendien moet iemand die een zelfmoordaanslag pleegt per defintie wel gelovig zijn.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_11845184
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 20:22 schreef Akkersloot het volgende:

Bovendien moet iemand die een zelfmoordaanslag pleegt per defintie wel gelovig zijn.

scherp ! kan ook zo snel geen andere reden verzinnen...ze zullen toch geen advertenties zetten voor mensen die toch al van plan waren zelfmoord te plegen...
[url=http://www.psci.net/~sharong/bad_introduction.wav]Listen carefully ![/url]
  donderdag 17 juli 2003 @ 22:16:36 #228
60090 Akkersloot
pi_11845702
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 21:52 schreef Mr.Mackey het volgende:

[..]

scherp ! kan ook zo snel geen andere reden verzinnen...ze zullen toch geen advertenties zetten voor mensen die toch al van plan waren zelfmoord te plegen...

Gerenomeerd terreur organisatie zoekt

ZELFMOORDAANSLAGPLEGERS m/v

Beloning: 70 maagden in het paradijs.

Even serieus. De beste remedie voor extreme moslims is de gematigde moslims keihard de feiten onder de neus te drukken.

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  vrijdag 18 juli 2003 @ 07:59:33 #229
3542 Gia
User under construction
pi_11852131
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 20:19 schreef Akkersloot het volgende:

Dat accepteren van Jezus als profeet is het geloof van de islam zelf. Niet om aardig voor de christenen te zijn. Hoe kon Mohammed zich nou presenteren als de 'laatste profeet' als hij Jezus, Abraham en Noah niet als profeten zou noemen.

Inderdaad. Mohammed wilde niet al teveel de andersgelovigen tegen zich in 't harnas jagen, dus erkende hij dat er andere geloven waren. Maar hij vindt die geloven niet goed genoeg, schijnbaar, dus stichtte hij zelf een geloof.

Moslims beweren dat ze Jezus erkennen als profeet, omdat dat in de Koran staat. Ze verwijten Christenen dat die Mohammed niet erkennen. Maar, zoals ik al eerder zei: Hoe komen ze daarbij? Omdat die niet in de Bijbel staat? Lijkt me nogal moeilijk. Ik erken dat Moslims Mohammed als hun profeet zien. Maar ík ben geen moslim, dus ik geloof niet dat Mohammed de laatste profeet was en dat de Islam de vervolmaking van de godsdienst is. Is toch logisch dat ik dat niet geloof.

En verder ben ik het met heel veel dingen uit de Koran en verdere 'wetboeken' niet eens. Vooral de achtergestelde positie van de vrouwen is mij een doorn in het oog. Als reactie krijg je dan te horen dat ze het voor Mohammed nog veel erger te verduren hadden. Kan zijn, maar beweer dan niet dat man en vrouw in de Islam elkaars gelijken zijn, want dat is niet waar.

Zie scheiding en voogdij, zie erfrecht.

vrijdag 18 juli 2003 @ 08:11:53 #230
60090 Akkersloot
pi_11852165
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 23:56 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens, of scheld ik je ook uit als ik zeg dat je op Fok! zit. Je maakt het woord ongelovige een scheldwoord, dat is het niet en het is ook geen verwijt.

Iemand voor "ongelovige" uitmaken kan wel strafbaar gesteld worden omdat
1. Gezien de vrijheid van godsdienst niemand kenbaar hoeft te maken welk geloof hij dan wel heeft (anders dan christen of moslim) en kan niemand dus weten of dat een ander wel of niet gelovig is.
2. Gezien hoe er in de koran omgegaan wordt met ongelovigen is "ongelovige" gewoon een dreigement.
  vrijdag 18 juli 2003 @ 09:44:45 #231
3542 Gia
User under construction
pi_11853264
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 19:49 schreef erodome het volgende:
Is het niet geschreven in uw wet: Ik heb gezegd: gij zijt goden? Als hij (de almachtige God) hen goden genoemd heeft, tot wie het woord Gods gekomen is (dit zijn de profeten), en het Schrift niet gebroken kan worden (dat wil zeggen dat de Schrift niet tegengesproken kan worden, waarin gesteld wordt wat Jezus beweert), zegt gij dan tot hem (jezus), die de Vader geheiligd en in de wereld gezonden heeft: Gij lastert, omdat ik (jezus) heb gezegd: Ik ben Gods zoon?
(Johannes 10:34-37)
Sorry, maar dit klopt niet helemaal.

Johannes 10:31-39

quote:
31 Weer raapten de Joden stenen op om Hem te stenigen. 32 Maar Jezus zei hun: Ik heb voor uw ogen veel goede werken verricht, die uit de Vader voortkomen; om welk van die werken wilt gij Mij stenigen? 33 De Joden gaven Hem ten antwoord: Niet om een goed werk stenigen wij U, maar om een godslastering: dat Gij, een mens, Uzelf tot God maakt. 34 Jezus antwoordde hun: Staat er niet in uw Wet geschreven: Ik heb gezegd: gij zijt goden? 35 Zij (Het Schrift) heeft hen tot wie het woord Gods gericht werd (De Joden), goden genoemd, en de Schrift heeft bindende kracht. 36 Maar waarom dan beschuldigt ge Mij, die door de Vader geheiligd en in de wereld gezonden werd, van godslastering als Ik Mijzelf Gods Zoon noem? 37 Als Ik de werken van mijn Vader niet doe, behoeft gij Mij niet te geloven, 38 maar zo Ik ze wel doe, gelooft dan die werken, als ge Mij niet wilt geloven. Dan zult gij inzien en erkennen, dat de Vader in Mij is en Ik in de Vader ben. 39 Toen probeerden zij opnieuw Hem te grijpen, maar Hij stelde zich buiten hun bereik.
Vergelijk vooral de vetgedrukte tekst.
Jij stelt in jouw tekst en met jouw interpretatie dat God de profeten goden noemde.
Maar zoals ik het in mijn bijbel lees, doelt Jezus op de Thora waarin staat dat God de Joden goden noemt.
Jezus zegt daarna, als in jullie Schrift staat dat iedereen een god is, waarom zou ik mij dan geen God mogen noemen, als ik ook Zijn werken verricht.

Je hebt gelijk dat wij allen kinderen van god zijn, maar dus is Jezus ook de zoon van God. Alleen wij, Christenen, geloven dat hij de uitverkoren Zoon was, die naar de aarde werd gezonden om de mensen te vertellen van Zijn Vader. Jezus was het met heel veel zaken uit de Oude Geschrifen niet eens, bijvoorbeeld steniging, en dit vertelde Hij overal. Later hebben zijn leerlingen Jezus denkbeelden verder verteld en zo is het Christendom over de hele wereld verbreid. Jezus is de zoon van God, de Messias, de uitverkorene.

Akkoord, ook even offtopic, maar moest toch antwoorden.

pi_11853902
Gia heeft gelijk met zijn uitspraak: "Ze beweren dat Jezus maar een profeet was en niet de zoon van God.
Christus betekent zoon van God, dat is dus de essentie van het Christendom. En met het beweren van het tegendeel haal je dus het hele Christendom onderuit.

Vind ik net zo erg als beweren dat Mohammed een perverse tiran was."

-------

In feite zit het christendom op een ongelooflijk benarde manier met de islam in zijn maag. Denk aan het volgende:
1. Juist vanwege het 'lijken op' het Christendom is de Islam door vele christengelovigen altijd beschouwd als een 'perverse schepping van Satan', veel gevaarlijker dan bijvoorbeeld atheisme, om mensen om de tuin te leiden.
2. De Islam ontstond en breidde zich uit in de gebieden die juist tot het oeroude christendom behoorden. En het nieuwe geloof gaf zich ervoor uit het 'oeroude', oorspronkelijke geloof dat door het Jodendom en Christendom 'verdraaid' was weer in ere te herstellen.
3. Christenen staan met hun mond vol tanden wanneer ze moeten uitleggen hoe het kan dat Jezus zijn oude kerk zo in de steek liet door het te laten afvallen aan een nieuw geloof.
(Hetzelfde probleem komt op wanneer christenen zich moeten verdedigen om tegen Mormonen uit te leggen hoe Christus ons de zendingsopdracht kan geven en ons 1500 jaar laat wachten voordat we Amerika ontdekken en het die arme mensen pas kunnen vertellen).

vrijdag 18 juli 2003 @ 11:12:26 #233
3542 Gia
User under construction
pi_11854733
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 10:22 schreef Rereformed het volgende:

In feite zit het christendom op een ongelooflijk benarde manier met de islam in zijn maag. Denk aan het volgende:
1. Juist vanwege het 'lijken op' het Christendom is de Islam door vele christengelovigen altijd beschouwd als een 'perverse schepping van Satan', veel gevaarlijker dan bijvoorbeeld atheisme, om mensen om de tuin te leiden.

Plagiaat, puur plagiaat.
quote:
2. De Islam ontstond en breidde zich uit in de gebieden die juist tot het oeroude christendom behoorden. En het nieuwe geloof gaf zich ervoor uit het 'oeroude', oorspronkelijke geloof dat door het Jodendom en Christendom 'verdraaid' was weer in ere te herstellen.
Omdat Moslims zeggen dat Joden en Christenen het oorspronkelijke geloof verdraaid hebben, is dat waar? Omdat Mohammed dat verkondigde is dat waar?
Dacht het niet.
quote:
3. Christenen staan met hun mond vol tanden wanneer ze moeten uitleggen hoe het kan dat Jezus zijn oude kerk zo in de steek liet door het te laten afvallen aan een nieuw geloof.
Jezus liet zijn oude kerk niet in de steek, hij vernieuwde hem. Jezus was het niet eens met veel barbaarsheden uit het Oude Testament. Toch erkennen alle Christenen het OT nog steeds als deel van de gehele bijbel. Alleen is het NT het boek van Jezus.
quote:

(Hetzelfde probleem komt op wanneer christenen zich moeten verdedigen om tegen Mormonen uit te leggen hoe Christus ons de zendingsopdracht kan geven en ons 1500 jaar laat wachten voordat we Amerika ontdekken en het die arme mensen pas kunnen vertellen).
Dan snap ik niet dat, als Allah zo groot en machtig is, dat hij tot 6 eeuwen na Christus wacht om de Koran aan de mensen te geven.

Denk eens na. Jezus leefde in het Midden Oosten. Hoe had één van zijn apostelen in godsnaam in Amerika moeten komen? Er waren toen nog geen fatsoenlijke schepen om dergelijke afstanden af te leggen.

Beetje domme opmerking, dus.

vrijdag 18 juli 2003 @ 11:49:41 #234
60090 Akkersloot
pi_11855597
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 11:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Plagiaat, puur plagiaat.

mee eens.
quote:

Dan snap ik niet dat, als Allah zo groot en machtig is, dat hij tot 6 eeuwen na Christus wacht om de Koran aan de mensen te geven.

Denk eens na. Jezus leefde in het Midden Oosten. Hoe had één van zijn apostelen in godsnaam in Amerika moeten komen? Er waren toen nog geen fatsoenlijke schepen om dergelijke afstanden af te leggen.

Dat is toch wel een heel zwak punt van het christendom en de islam. Iemand zegt als zgn "profeet" dat hij de mensen het juiste geloof komt brengen. We zouden als gelovigen in de hemel komen. Dan kon je zo'n gast natuurlijk vragen "hoe zit het dan met al die mensen die geleefd hebben voor je boodschap". Een Pakistaanse geleerde stelde dat de ouders van (de wees) Mohammed geen moslim konden zijn. Natuurlijk konden de Mulah's daar geen antwoord op geven en gooiden hem dan maar in de gevangenis.
  vrijdag 18 juli 2003 @ 12:10:12 #235
3542 Gia
User under construction
pi_11856134
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 11:49 schreef Akkersloot het volgende:
Dat is toch wel een heel zwak punt van het christendom en de islam. Iemand zegt als zgn "profeet" dat hij de mensen het juiste geloof komt brengen. We zouden als gelovigen in de hemel komen. Dan kon je zo'n gast natuurlijk vragen "hoe zit het dan met al die mensen die geleefd hebben voor je boodschap". Een Pakistaanse geleerde stelde dat de ouders van (de wees) Mohammed geen moslim konden zijn. Natuurlijk konden de Mulah's daar geen antwoord op geven en gooiden hem dan maar in de gevangenis.
Volgens de koran komen alle gelovigen, de mensen van het boek, in de hemel.
Volgens Jezus komt gewoon iedereen die goed was in de hemel, gelovig of niet. De poorten van zijn rijk staan open voor groot en klein.
  vrijdag 18 juli 2003 @ 13:34:16 #236
60090 Akkersloot
pi_11858013
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 12:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Volgens Jezus komt gewoon iedereen die goed was in de hemel, gelovig of niet. De poorten van zijn rijk staan open voor groot en klein.

Die overtuiging hoor ik graag. Er zal dan nog wel enig scheurwerk in het NT nodig zijn. Paulus verklaarde dat de heidenen in het hiernamaals worden gestrafd.
  vrijdag 18 juli 2003 @ 15:40:08 #237
3542 Gia
User under construction
pi_11861121
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 13:34 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Die overtuiging hoor ik graag. Er zal dan nog wel enig scheurwerk in het NT nodig zijn. Paulus verklaarde dat de heidenen in het hiernamaals worden gestrafd.

Welk vers? Heb geen zin om alles door te lezen.

En al zouden ze gestraft worden in het hiernamaals, ze komen er toch!!

Hiernamaals is een ander woord voor Hemel. Alleen slechte mensen gaan naar de hel.

pi_11864002
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 17:42 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

ga je mij nu vergelijken met wat bin laden doet??
ik misbruik de islam niet, hij wel..

Bin Laden misbruikt de Islam niet, hij strijd in de Jihad.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_11864458
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 15:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Alleen slechte mensen gaan naar de hel.

En wanneer is iemand slecht, als iemand niet leeft volgens jouw intepretatie van het geloof ?

Wie gaan er dan wel naar de hemel : joden, gereformeerden, katholieken, baptisten, jehova's, moslims, protestanten ?

Zeg het maar.

vrijdag 18 juli 2003 @ 19:14:47 #240
60090 Akkersloot
pi_11865350
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 15:40 schreef Gia het volgende:

[Die overtuiging hoor ik graag. Er zal dan nog wel enig scheurwerk in het NT nodig zijn. Paulus verklaarde dat de heidenen in het hiernamaals worden gestrafd]

Welk vers? Heb geen zin om alles door te lezen.

En al zouden ze gestraft worden in het hiernamaals, ze komen er toch!!

Hiernamaals is een ander woord voor Hemel. Alleen slechte mensen gaan naar de hel.

Dat je geen hebt om alles door te lezen geloof ik graag De brieven van Paulus heb ik ook nog niet helemaal gelezen. Ik heb iets gelezen dat "in het hiernamaals de heidenen hun straf niet zullen ontlopen".
Met bronvermelding kan ik wel vermelden:
Korinthiers I 5:9-10 "Ik schreef U reeds dat U niet moest omgaan met hoereerders, geldgierigen en oplichters en afgodendienaars" (andersgelovigen in één adem genoemd met oplichters, hoereerders)
Korinthiers I 6:1-11 "Geen recht zoeken bij ongelovigen" in het geval van een conflict.
Romeinen 15:18 "Om heidenen tot gehoorzaamheid te brengen" (dus heidenen zouden wel geloven maar zijn alleen ongehoorzaam)
Romeinen 1:19. De schuld der heidenen en hun straf. Dus over de heidenen "want God heeft het hen openbaart". Zouden ongelovigen toch gelovig zijn maar alleen slecht. Ha ha ha ha. Verder in dat vers zouden de heidenen als straf voor hun dwaling homofiel worden "de normale omgang met hun vrouwen opgeven en in wellust voor elkaar zijn ontbrandt. Zo doende de straf voor hun dwaling in zich ontvangen hebbende".
Hellaas kan ik dus niet het vers nummer terug vinden waar Paulus zegt dat in het hiernamaals de ongelovigen voor hun dwalingen worden gestraft.
  vrijdag 18 juli 2003 @ 19:28:41 #241
60090 Akkersloot
pi_11865643
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 18:23 schreef drenth het volgende:

[Alleen slechte mensen gaan naar de hel]

En wanneer is iemand slecht, als iemand niet leeft volgens jouw intepretatie van het geloof ?

Wie gaan er dan wel naar de hemel : joden, gereformeerden, katholieken, baptisten, jehova's, moslims, protestanten ?

Zeg het maar.

Ik denk dat Gia deze post nog niet gelezen heeft. Anders zal ze zeker hebben gereageerd. Volgens mij bedoeld ze mensen die slecht voor HUN MEDEMENS hebben geleefd. In een andere post zegt ze nu eenmaal dat volgens de bijbel ongelovigen ook gewoon naar de hemel gaan. (volgens mij ook maar niet volgens het mensenwerk de bijbel)
pi_11874159
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 11:12 schreef Gia het volgende:

Omdat Moslims zeggen dat Joden en Christenen het oorspronkelijke geloof verdraaid hebben, is dat waar? Omdat Mohammed dat verkondigde is dat waar?
Dacht het niet.

Het gaat hier niet om de waarheid. Het is duidelijk dat allebei de religies de waarheid verdraaien. Ik heb het hier over 'het probleem van de Islam voor de christenheid'.

[/quote]
Jezus liet zijn oude kerk niet in de steek, hij vernieuwde hem. Jezus was het niet eens met veel barbaarsheden uit het Oude Testament. Toch erkennen alle Christenen het OT nog steeds als deel van de gehele bijbel. Alleen is het NT het boek van Jezus.
[/quote]

Wel heel erg tegenstrijdige opvattingen houd jij er op na! Eerst haal je een tekst aan waar Jezus zegt dat het Oude Testament bindend is. En de volgende keer dat je adem haalt zeg je opeens dat Jezus het niet eens was met vele barbaarsheden uit het Oude Testament.

Toegegeven, de tegenstrijdigheid is mensen al opgevallen zolang de evangeliën bestaan, en de kerk heeft er legio broddelwerkuitleggingen voor. Maar zie je niet dat het broddelwerk is?

[/quote]

[/quote]

Voor je beschuldigt van domheid zou je je moeten afvragen waar mijn opmerkingen op slaan. Bestudeer eens het Mormonisme...

pi_11874259
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 12:10 schreef Gia het volgende:

Grove verdraaiïng van de bijbelse boodschap!

Ten eerste zegt Jezus dat er niemand is die goed is dan de Vader alleen. (Marc 10)
Ten tweede leert Hij het volgende: "Gaat in door de enge poort, want wijd en breed is de weg die tot verderf leidt, en velen zijn er die daardoor ingaan; want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden". (Matth. 7) Als de "poort" al openstaat is het ten hoogste een klein luikje!
Ten derde leert Hij dat mensen die behouden worden 'uitverkoren zijn':
"Velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren." (Matth. 22)
Ten vierde leert Hij:"Wie in Hem gelooft wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft is reeds veroordeeld." (Joh. 3) Ditzelfde wordt ook uitgedrukt in Marcus 16: "Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden, maar wie niet gelooft zal veroordeeld worden."

Zeker nooit op catechisatie geweest?
Geen wonder dat er talloze misverstanden over de Islam zijn, wanneer mensen er blijk van geven zelfs de godsdienst die het dichts bij huis is zo weinig te kennen.

[Dit bericht is gewijzigd door Rereformed op 19-07-2003 10:36]

zaterdag 19 juli 2003 @ 11:14:42 #244
3542 Gia
User under construction
pi_11874704
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 18:23 schreef drenth het volgende:

[..]

Zeg het maar.

Heb je alle reakties wel gelezen. Ik heb al vaker gezegd dat je niet gelovig hoeft te zijn om naar de hemel te mogen.

En slechte mensen zijn moordenaars, verkrachters, terroristen, enz...

zaterdag 19 juli 2003 @ 11:22:46 #245
3542 Gia
User under construction
pi_11874793
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 10:05 schreef Rereformed het volgende:

Wel heel erg tegenstrijdige opvattingen houd jij er op na! Eerst haal je een tekst aan waar Jezus zegt dat het Oude Testament bindend is. En de volgende keer dat je adem haalt zeg je opeens dat Jezus het niet eens was met vele barbaarsheden uit het Oude Testament.

Het nieuwe testament heet toch niet voor niets Nieuwe Testament. Het Oude Testament is onderdeel van de gehele bijbel zodat je de zaken kunt vergelijken met hoe het vroeger was. Je kunt toch niet zomaar een deel van de geschiedenis weggooien! Het NT 'overruled' het OT. Het OT is meer een geschiedenisboekje. Veel zaken daaruit gelden nog steeds. De zaken die Jezus anders wilde zien staan in het NT. O.a. wat ik al noemde, het stenigen.
  zaterdag 19 juli 2003 @ 11:33:21 #246
3542 Gia
User under construction
pi_11874927
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 10:24 schreef Rereformed het volgende:

[..]

Grove verdraaiïng van de bijbelse boodschap!

Ten eerste zegt Jezus dat er niemand is die goed is dan de Vader alleen. (Marc 10)
Ten tweede leert Hij het volgende: "Gaat in door de enge poort, want wijd en breed is de weg die tot verderf leidt, en velen zijn er die daardoor ingaan; want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden". (Matth. 7) Als de "poort" al openstaat is het ten hoogste een klein luikje!
Ten derde leert Hij dat mensen die behouden worden 'uitverkoren zijn':
"Velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren." (Matth. 22)
Ten vierde leert Hij:"Wie in Hem gelooft wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft is reeds veroordeeld." (Joh. 3) Ditzelfde wordt ook uitgedrukt in Marcus 16: "Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden, maar wie niet gelooft zal veroordeeld worden."

Zeker nooit op catechisatie geweest?
Geen wonder dat er talloze misverstanden over de Islam zijn, wanneer mensen er blijk van geven zelfs de godsdienst die het dichts bij huis is zo weinig te kennen.

Nee, ik ben geen bijbelgeleerde. Goddank hoeven we dat allemaal niet meer.

Nee, niemand is zonder zonde. Dus niemand is zo goed als God. Waar het om gaat is berouw voor je zonde.

Mij is altijd geleerd, op school en in de kerk, dat God barmhartig is en dat de Hemelpoort voor iedereen openstaat.

Verder heb ik al regelmatig aangegeven dat ik het niet met alles eens ben wat in de bijbel staat. Om een goed Christen te zijn is dat ook niet noodzakelijk. Blind de regeltjes van een boekje volgen is dom. Dat boek is 2000 jaar oud en veel van die regeltjes zijn inmiddels ook verouderd.

pi_11876111
God heeft ons toch een vrije wil gegeven. Volgens mij is het juist de kracht die je moet hebben om zelf het goede te doen en je medemens te respecteren. Je kan in mijn ogen niet aankomen met " zo stond het geschreven en had ik geen keus" want er staan zoveel tegenstrijdigheden in. En je houd alleen jezelf maar voor de gek.
pi_11876525
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 11:33 schreef Gia het volgende:

Nee, ik ben geen bijbelgeleerde. Goddank hoeven we dat allemaal niet meer.

Nee, niemand is zonder zonde. Dus niemand is zo goed als God. Waar het om gaat is berouw voor je zonde.

Mij is altijd geleerd, op school en in de kerk, dat God barmhartig is en dat de Hemelpoort voor iedereen openstaat.

Verder heb ik al regelmatig aangegeven dat ik het niet met alles eens ben wat in de bijbel staat. Om een goed Christen te zijn is dat ook niet noodzakelijk. Blind de regeltjes van een boekje volgen is dom. Dat boek is 2000 jaar oud en veel van die regeltjes zijn inmiddels ook verouderd.

Wat betreft wat je geleerd is over de barmhartigheid van God en de poorten van de hemel die openstaan, verwijs ik je naar het onderwerp Ananias en Safira.

Wat de rest betreft, je minachting voor bijbelgeleerdheid, je eigen regeltjes opstellen, af en toe wat teksten uit de bijbel halen die in je kraam passen, en het dan Christendom te noemen, is, zo het niet domheid is, dan toch wel erg misleidend of op z'n minst verwarrend voor de andere lezers.

Maar goed, er komt nu duidelijkheid in je betoog. Ben benieuwd wanneer het Evangelie volgens Gia op de markt komt.

Maar voorlopig moeten we wellicht weer terug naar de misstanden over de Islam.
Wat denk je hiervan: jouw betoog (of was het van iemand anders) dat Osama gewoon geen moslim is (hoewel hijzelf denkt juist een van de weinige echte moslims te zijn) is van evenveel waarde als wanneer ik zou zeggen dat Gia geen christen is, omdat hij/zij niet gelooft volgens het bijbelse christendom. Met deze redeneringen schieten we nooit iets op.

We kunnen wel wat doen met deze uitdaging: Indien Osama bin Laden geen goed moslim is, indien terrorisme niet door de Islam wordt goedgekeurd of ooguikend gedoogd, waar zijn dan de representanten van het moslimgeloof die dit godslasterlijk optreden in de naam van Allah aan de kaak stellen? Kan iemand een internet site van pacifistische moslims laten zien, of van oprechte moslims die geweldloosheid prediken en mensen in de naam van Allah oproepen niet aan terrorisme of welke vormen van geweld dan ook mee te doen? En zijn die moslims ook te vinden buiten ons Europa?

Toen de twee torens inzakten ging er geen golf van verontwaardiging door de moslimwereld, rolden er geen uitspraken van moslimleiders uit de bus die in duidelijke taal de Islam distanciëerden van terrorisme. Nooit distanciëren moslimleiders zich van de weg van het geweld. Ze zullen altijd zo praten: "Het is niet leuk wat de terroristen doen, maar het is te begrijpen, want Amerika zus, Israël zo enz."
In de moslimwereld reageert men altijd zo. De meerderheid gelooft nog steeds dat 9/11 een slinkse Joodse truc was. Zielig gewoon, dat moslimgeloof.

zaterdag 19 juli 2003 @ 18:55:00 #249
60090 Akkersloot
pi_11880451
quote:
[b]Op zaterdag 19 juli 2003 13:34 schreef Rereformed het volgende:
[reactie op schrijven Gia]

Wat de rest betreft, je minachting voor bijbelgeleerdheid, je eigen regeltjes opstellen, af en toe wat teksten uit de bijbel halen die in je kraam passen, en het dan Christendom te noemen, is, zo het niet domheid is, dan toch wel erg misleidend of op z'n minst verwarrend voor de andere lezers.

Zeker weten dat 99 % van de christenen niet weten wat het christendom inhoudt. Dus dat alleen gelovigen naar de hemel zouden gaan. Als je mij een paar jaar terug gesproken had had je het van mij ook anders gehoord. Daarom ook mijn topic "Wat is de definitie van een Christen" C&H
quote:
Maar goed, er komt nu duidelijkheid in je betoog. Ben benieuwd wanneer het Evangelie volgens Gia op de markt komt.
Waarom niet. Als alleen echte profeten "heilige" mochten schrijven bestonden er nu geen "heilige" boeken. Ik lees liever een evangelie volgens Gia dan een evangelie volgens Mattheus, Lucas, Marcus, Johannes en zeker liever dan die brieven van de "apostel" Paulus.
quote:
Wat denk je hiervan: jouw betoog (of was het van iemand anders) dat Osama gewoon geen moslim is (hoewel hijzelf denkt juist een van de weinige echte moslims te zijn).
Nee Gia kwam net ijzersterk uit de hoek door te zeggen "Nu Bin Laden slecht is, is hij zeker in eens geen moslim. Dus zouden er dus alleen maar goede moslims bestaan". Die vind ik ijzersterk . Dat is eens wijsheid die voor alle tijden geldt. Dat vind je bijna niet in de bijbel en in het geheel niet in de koran
quote:
"Het is niet leuk wat de terroristen doen, maar het is te begrijpen, want Amerika zus, Israël zo enz."
In de moslimwereld reageert men altijd zo.
Precies. En dan was de werkelijke reden van de aanslagen van 11 september de "verdervelijke rol van de Amerikanen op de gelovige moslims in het heilige Saoedie Arabie". Wat hebben de massamoorden in Algerije immers met Israel te maken ?
pi_11881047
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 18:55 schreef Akkersloot het volgende:

Waarom niet. Als alleen echte profeten "heilige" mochten schrijven bestonden er nu geen "heilige" boeken. Ik lees liever een evangelie volgens Gia dan een evangelie volgens Mattheus, Lucas, Marcus, Johannes en zeker liever dan die brieven van de "apostel" Paulus.

Inderdaad, waarom niet, Gia heeft best veel goede stellingen en inzichten. Maar ik vergat te schrijven 'ben benieuwd of er christenen zullen zijn die het beschouwen als christendom'. Als we nieuwe inzichten opdoen is het wat nieuws. Gianisme misschien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')