quote:Ja, nee
Op dinsdag 15 juli 2003 22:16 schreef stephanUS het volgende:
Luistert er uberhaupt nog wel eens ooit iemand naar symphonische rock, of is die stroming bij het publiek zo'n beetje uitgestorven??
quote:Ik vind de muziek vaak wel goed, maar waarom hebben al die bands zo'n castraatzanger?
Op dinsdag 15 juli 2003 22:22 schreef Seborik het volgende:
Alleen ben ik wel into progmetal.
quote:Klopt, een beetje, er zijn wel leuk prog-bands, maar die krijgen te weinig aandacht om uit te groeien.
Op dinsdag 15 juli 2003 22:20 schreef Zander het volgende:
Ik luister wel veel naar oude symfo-bands, het 'klassieke' repertoire van King Crimson, Yes, Jethro Tull, Genesis, Gentle Giant etc, en nog veel obscuurder sput. Met hedendaagse symfo-bands heb ik niet zoveel, in de prog-rock is het tegenwoordig, voor wat ik gehoord heb, vooral veel herhalen en imiteren wat ze in de 70's beter deden. Prog-metal is niet helemaal mijn smaak.
quote:Dat is powermetal.
Op dinsdag 15 juli 2003 22:24 schreef Zander het volgende:[..]
Ik vind de muziek vaak wel goed, maar waarom hebben al die bands zo'n castraatzanger?
quote:Ja, vaak staat er bij labels etc. "progpower" of , terwijl het dan gewoon om een powermetal band met wat afwijkende ritmes en riffjes en vooral neoklassiek spel. Daar is niets progressiefs aan, en al dat neoklassieke gitaarwerk wat door veel "progmetal" bands wordt gebruikt is juist cliche, dus prog? Vaak juist niet.
Op dinsdag 15 juli 2003 22:24 schreef Seborik het volgende:[..]
Dat is powermetal.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 15-07-2003 22:30]
quote:Het is natuurlijk ook een verschikkelijke genre-aanduiding. Als het echt om de letterlijke betekenis van 'progressief' gaat, dan vind ik een band als The Mars Volta heel wat vooruitstrevender dan de gemiddelde 'prog-rock' band.
Op dinsdag 15 juli 2003 22:29 schreef Yokozuna het volgende:
Daar is niets progressiefs aan, en al dat neoklassieke gitaarwerk wat door veel "progmetal" bands wordt gebruikt is juist cliche, dus prog? Vaak juist niet.
quote:dat lijkt me niet echt progressieve- of symfonische rock....
Op dinsdag 15 juli 2003 22:38 schreef Beathoven het volgende:
Children of Bodom.. soms
quote:Doe maar symfonische rock dan. Oubolliger kan je iets niet noemen...
Op dinsdag 15 juli 2003 22:32 schreef Zander het volgende:[..]
Het is natuurlijk ook een verschikkelijke genre-aanduiding. Als het echt om de letterlijke betekenis van 'progressief' gaat, dan vind ik een band als The Mars Volta heel wat vooruitstrevender dan de gemiddelde 'prog-rock' band.
[Dit bericht is gewijzigd door MuadDib op 15-07-2003 22:40]
quote:Lijkt me wel
Op dinsdag 15 juli 2003 22:33 schreef Toffe_Ellende het volgende:
valt Pink Floyd daar ook onder? Dan is het antwoord 'ja'.
Helaas wilde alle bandjes waarin ik speelde trouwens alleen baswerk zo van da-da-da-dadumb (dumber, dumbest). Rush luister ik op z'n tijd nog wel graag, maar wat ze recently maken is IMHO echt ruk. Hier ook no meer wanted-to-be musicians die op de symphonische rock-tour gingen? Met of zonder succes? Want ik zat dus kennelijk op de verkeerde plek.
[Dit bericht is gewijzigd door Philosocles op 15-07-2003 22:52]
quote:Mjah, voor mij is het wel een herkenbaar verhaal, hier in de regio speelt 'iedereen' extreme metal, bluesrock of in coverbands, volgens mij..
Op dinsdag 15 juli 2003 22:44 schreef Philosocles het volgende:
. Hier ook no meer wanted-to-be musicians die op de symphonische rock-tour gingen? Met of zonder succes? Want ik zat dus kennelijk op de verkeerde plek.
Hoewel ik met een band nog wel een paar King Crimson-nummers gecovered heb.
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 15-07-2003 23:02]
quote:Dat is wel te zien aan je avataR
Op dinsdag 15 juli 2003 22:30 schreef MuadDib het volgende:
* MuadDib meldt zich ook als progressieve oubollige symfo-junk
KING CRIMSON -- IN THE COURT OF THE CRIMSON KING
vet gave vage plaat
*luisterd 'm nog steeds wel eens als ik in een vage bui ben
quote:* OProg ook
Op dinsdag 15 juli 2003 22:30 schreef MuadDib het volgende:
* MuadDib meldt zich ook als progressieve oubollige symfo-junk
quote:mooi
Op dinsdag 15 juli 2003 22:39 schreef stephanUS het volgende:[..]