Omdat ik mijn pinpas meeneem heb ik bijna geen contant geld mee, zit dus ruim beneden grens van 500 USD. Ik zou dan dus geen stempel hoeven te halen op mijn declaratieformulier (de rode lijn bij de douane) en mijzelf lange wachttijden besparen. Ik heb echter ook geen zin om in te problemen te komen bij verlaten van het land, omdat ik dat bewuste stempeltje dan niet heb. Volgens LP zou dit geen probleem moeten zijn, als ik maar aantoon dat ik minder dan 500 USD uitvoer.
Iemand ervaring met deze formaliteiten op vliegveld van Moskou, ik kan me voorstellen dat ze na 11 september en Tjetjeense (?) aanslagen wat strenger zijn geworden.
Kan iemand mij ook vertellen of het pinnen met m'n europas echt gemakkelijk gaat in Rusland (als je de reisgidsen mag geloven geen problemo)
Heb je wel een credit card mee, is altijd makkelijk en just in case.
quote:Zelfs de reisleidster die een paar maanden er voor dezelfde trip maakte had dit nog niet meegemaakt. Blijkbaar zijn ze hun strategie aan het veranderen. De reis die de reisleidster na mijn reis maakte was ook met dezelfde ellende van stempeltjes. Maar het hangt heel erg af van de plek waar je het land verlaat. Want dat is de plek waar ze moeilijk gaan doen.
Op dinsdag 15 juli 2003 22:59 schreef k_man het volgende:
Mijn ervaringen met de douane op dat vliegveld zijn inmiddels meer dan vijf jaar oud, maar ik kan me niet herinneren dat er toen veel aandacht werd besteed aan de in- en uitvoer van geld. Ik moest wel alle kanten opdraaien om te laten zien dat ik echt degene van de foto in m'n paspoort was.
Ik heb zelf nooit problemen gehad met zulke zaken bij de douane.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |