quote:is toch een lager gestemde gitaar ofniet?
Op zondag 16 november 2003 01:03 schreef Dirrrrk het volgende:[..]
De cd-versie klinkt alsof ie is opgenomen met een contrabas, en de bas gaat op de cd ook gewoon door tijdens de gitaarsolo...
Maar live natuurlijk niet
- Contrabas: het basloopje van "Haitian Fight Song" van Charles Mingus
- Funk: alles van de Meters, en in het bijzonder "Rigor Mortis" of "Cardova". Weer simpel, maar vet.
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 17-11-2003 11:37]
quote:Ja , dat was mijn eerste gedachte met als 2e : "I can't go for that (no can do)" Hall & oats
Op zondag 16 november 2003 01:25 schreef Beathoven het volgende:
Peter Gunn Theme
quote:idd.! Ook lekker zwaar enz., bijv.
Op zaterdag 22 november 2003 00:31 schreef tktijntje het volgende:
<knip>
zowiezo zijn er in de reggaee heel veel lekkere basloopjes te vinden
Dr. Alimentado - Poison Flour of Ital Galore
Yellowman - Jamaica nice / Take me home country roads
Eek-a-mouse - Ganja smuggling
Zonder de bas waren beide nummers totaal niets geweest
quote:Nee een pedaal.
Op maandag 17 november 2003 02:32 schreef BrianMay het volgende:[..]
is toch een lager gestemde gitaar ofniet?
En als we het over The Clash hebben: het loopje in London Calling.
Maar wat Fieldy van Korn kan er ook wat van...
En Missy Elliott heeft ook heftige bassloopjes... (Cop that shit, Pass that dutch)
schiet me nog een geweldige binnen: Scum (Napalm Death)
[Dit bericht is gewijzigd door DaveM op 22-11-2003 14:53]
quote:Die is inderdaad waanzinnig swingend. Hoewel ik hem niet zelf heb zit die baslijn heel vaak in mijn hoofd. Weet jij toevallig, en ik heb zo'n idee van wel, op welk album dat staat?
Op maandag 17 november 2003 11:26 schreef Zander het volgende:
- Contrabas: het basloopje van "Haitian Fight Song" van Charles Mingus
quote:Subtiel schopje met wat extra informatie. Volgende week in vrije geluiden: Charles Mingus (deze week James Brown, maar dat is net afgelopen
Op zondag 23 november 2003 01:23 schreef Scrutinizer het volgende:[..]
Die is inderdaad waanzinnig swingend. Hoewel ik hem niet zelf heb zit die baslijn heel vaak in mijn hoofd. Weet jij toevallig, en ik heb zo'n idee van wel, op welk album dat staat?
Bedankt voor de 'Vrije geluiden'-tip.
quote:Is dat de versie waarop Eric Dolphy bijna menselijk gillende geluiden uit z'n sax blaast terwijl de trombonist snelle ritmische tonen speelt?
Op zondag 23 november 2003 12:12 schreef Zander het volgende:
Volgens mij heeft Mingus het meerdere keren op de plaat gezet, maar de meest bekende versie staat op het album "The Clown".
quote:Ik denk dat dat de versie van "Mingus Mingus Mingus" is, want daar speelt Eric Dolphy inderdaad op mee.
Op zondag 23 november 2003 12:16 schreef Scrutinizer het volgende:
Is dat de versie waarop Eric Dolphy bijna menselijk gillende geluiden uit z'n sax blaast terwijl de trombonist snelle ritmische tonen speelt?
quote:Oké bedankt Zander. Ik zal ze beiden eens gaan zoeken. Vooralsnog heb ik alleen Changes One en Changes Two van hem
Op zondag 23 november 2003 12:23 schreef Zander het volgende:[..]
Ik denk dat dat de versie van "Mingus Mingus Mingus" is, want daar speelt Eric Dolphy inderdaad op mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |