abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juli 2003 @ 14:11:15 #1
59198 swenshady
Veritas - Aéquitas
pi_11785742
Ik ga zaterdag beginnen met een cursus parachute springen en nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn die daar ervaring mee hebben.
Zo ja, kunnen jullie me dan jullie ervaringen vertellen?
The mother did drugs, hard liquor, cigarettes, and speed The baby came out - disfigured, ligaments indeed it was a seed who would grow up just as crazy as she Don't dare make fun of that baby cause that baby was me
pi_11785868
Zou ik ook wel eens willen doen, dus alle info is ff welkom nu
pi_11785904
terugvindpost

Waar ga je dat doen? Heb je maybe een link van die school?

dinsdag 15 juli 2003 @ 14:17:25 #4
4086 4]-[ Highlander
Zie jij ook dubbel? :P
pi_11785913
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 14:15 schreef Hoerekind het volgende:
Zou ik ook wel eens willen doen, dus alle info is ff welkom nu
\
Same here. Vertel, waar doe je het? Wat kost het? Hoeveel sprongen is het? Meer infoooooooo
  dinsdag 15 juli 2003 @ 14:18:43 #5
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_11785948
hoi ik heb parachute gesprongen

wat wil je weten?

Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  dinsdag 15 juli 2003 @ 14:19:08 #6
59198 swenshady
Veritas - Aéquitas
pi_11785960
Ik doe het bij parachute centrum midden nederland in hilversum.
Het eerste brevet halen kost 408 euro en dat is inclusief 8 sprongen verzekering en theorie lessen.

Link naar de site voor meer info:

http://www.pcmn.nl/pcmnsite/

The mother did drugs, hard liquor, cigarettes, and speed The baby came out - disfigured, ligaments indeed it was a seed who would grow up just as crazy as she Don't dare make fun of that baby cause that baby was me
  dinsdag 15 juli 2003 @ 14:20:08 #7
59198 swenshady
Veritas - Aéquitas
pi_11785992
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 14:18 schreef MOD het volgende:
hoi ik heb parachute gesprongen

wat wil je weten?

Wat je er leuk aan vond en wat je eng vond.
Hoe het over het algemeen is bevallen.
pi_11785995
Hmm, das niet duur. Dacht dat 1 sprong zoveel kostte.
  dinsdag 15 juli 2003 @ 14:20:38 #9
25878 MOD
pi_11786008
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 14:19 schreef swenshady het volgende:
Ik doe het bij parachute centrum midden nederland in hilversum.
Het eerste brevet halen kost 408 euro en dat is inclusief 8 sprongen verzekering en theorie lessen.

Link naar de site voor meer info:

http://www.pcmn.nl/pcmnsite/

is dat toevallig zo'n static-line opleiding, waarmee je aan een lijntje uit het vliegtuig word gedropt?
  dinsdag 15 juli 2003 @ 14:21:15 #10
59198 swenshady
Veritas - Aéquitas
pi_11786020
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 14:20 schreef MOD het volgende:

[..]

is dat toevallig zo'n static-line opleiding, waarmee je aan een lijntje uit het vliegtuig word gedropt?

Juist en na 8 sprongen kan je beginnen met je a-brevet en ga je vrije val doen.
  FOK!Fotograaf dinsdag 15 juli 2003 @ 14:23:40 #11
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_11786077
Mijn 2e sprong liep niet zo goed af. Had een hele goede landing, alleen stond met mijn linkervoet op een graspolletje en werd er wind in mijn parachute geblazen. KRAK zei mijn enkel

Best pijnlijk. Alleen daarom durf ik t niet meer, maar t springen zelf is een hele ervaring! Schitterend als je naar beneden kijkt, je ziet je benen, je voeten en dan een hele tijd niets en dan de grond!

Wat ik heb meegemaakt is puur ongeluk, het was nog nooit gebeurd bij de verenigin, hoorde ik later,

pi_11786087
lijkt me echt niets..... parachute springen is meer met het lot tarten...ik zou het echt wel een keer willen doen maar alleen het idee al; je zit met een zak op je rug die door mensen is gemaakt en mensen maken weleens foutjes.....

nee dank je....

Money Talks but all mine ever says is goodbye
  dinsdag 15 juli 2003 @ 14:27:26 #13
25878 MOD
pi_11786176
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 14:20 schreef swenshady het volgende:

[..]

Wat je er leuk aan vond en wat je eng vond.
Hoe het over het algemeen is bevallen.

Parachutespringen is gewoon kicken
eerst een mooie rondvlucht, tot anderhalve km hoogte ofzo..
Dan moet je springen
Als je de eerste keer naar beneden kijk en weet dat je daar naar beneden moet springen gaat er echt vanalles door je heen (omg dit is hoog, moet ik hier uit springen? bibber )
dat is wel het engste denk ik.
en het is me zekerweten goed bevallen, alleen zou ik wel met strak blauwe lucht springen.

dat is mijn ervaring er van.

wat voor soort cursus ga jij volgen?

dinsdag 15 juli 2003 @ 14:29:16 #14
59198 swenshady
Veritas - Aéquitas
pi_11786225
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 14:27 schreef MOD het volgende:

[..]

wat voor soort cursus ga jij volgen?

De static line cursus want zo'n aff cursus is veel te duur voor mij.
Als het goed bevalt ga ik verder met vrije val sprongen voor het a brevet.
Ben alleen een beetje bang omdat je zelf moet landen. Dan kan er vanalles fout gaan.
  dinsdag 15 juli 2003 @ 14:31:11 #15
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_11786278
Ooit in Frankrijk geweest (bij Bordeaux). Errug leuk. Vooral die "oorverdovende stilte" als je hangt, is een geweldige ervaring. Helemaal top.
Alleen was het daar soms zo warm, dat er vanwege de te ijle lucht niet gesprongen mocht worden.
Helaas was ik met de inschrijving een beetje laat, dus kon ik geen "matras" meer kiezen maar moest ik het met zo'n "ronde" chute doen.
Have fun !
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  dinsdag 15 juli 2003 @ 14:32:45 #16
25878 MOD
pi_11786319
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 14:29 schreef swenshady het volgende:

[..]

De static line cursus want zo'n aff cursus is veel te duur voor mij.
Als het goed bevalt ga ik verder met vrije val sprongen voor het a brevet.
Ben alleen een beetje bang omdat je zelf moet landen. Dan kan er vanalles fout gaan.

Landen is een eitje, je wordt vanaf de grond aangestuurd door je instructeur enzo, en je krijgt een hele cursus vooraf, er is niks om zorgen over te maken.
  FOK!Fotograaf dinsdag 15 juli 2003 @ 14:34:18 #17
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_11786349
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 14:32 schreef MOD het volgende:

[..]

Landen is een eitje, je wordt vanaf de grond aangestuurd door je instructeur enzo, en je krijgt een hele cursus vooraf, er is niks om zorgen over te maken.

zie mijn post
  dinsdag 15 juli 2003 @ 14:36:43 #18
18114 pebbje
kleine rooie opdonder
pi_11786406
Een aantal jaren geleden heb ik parachute gesprongen. 1 keer een solo sprong met static line en 1 keer tandem sprong. Mijn tante sprong ook de keer dat ik met een static line sprong. Zij heeft bij de landing haar enkel heel erg lelijk gebroken. Er zitten dus wel risico's aan.

Ik heb gesprongen op Texel en was zelf erg tevreden met de cursus. Het was duidelijk en uiteindelijk in de lucht wist ik precies wat ik moest doen. Na afloop werd er nog aan de hand van video beelden besproken hoe je het een volgende keer beter zou kunnen doen.

Het is een absolute aanrader, de grootste adrenaline kick die ik ooit gehad heb!

moeje ook nog een pepernoot?
pi_11786431
Ik vond dat static line springen bij de tweede sprong al suf. Dat doe ik echt nooit meer.

Vrije val springen is het echte werk! .

dinsdag 15 juli 2003 @ 14:39:39 #20
25878 MOD
pi_11786483
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 14:34 schreef Ronhui het volgende:

[..]

zie mijn post

Jaa...maar dat gebeurt bij een enkeling..

Overgens vertelde mijn instructeur wel dat hij ooit eens is wezen springen bij de wadde eilanden met 22 tandemsprongen...
Eenmaal uit het vliegtuig geprongen draaide de wind en kwamen ze alle 22 in de zee terecht...

pi_11790655
>Overgens vertelde mijn instructeur wel dat hij ooit eens is wezen >springen bij de wadde eilanden met 22 tandemsprongen...
>Eenmaal uit het vliegtuig geprongen draaide de wind en kwamen ze >alle 22 in de zee terecht...

Dat is vorig jaar gebeurd met een Jump in vanaf Texel op Terschelling ofzo. Alleen ging het niet op 22, maar op 2 tandems die in zee lagen als ik het me goed herinner

>Ik vond dat static line springen bij de tweede sprong al suf. Dat doe ik echt nooit meer

Moet je niet te snel zeggen...heb paar weken terug voor mijn 200e sprong een staticline sprong gemaakt...was wel weer retecool hoor

"We put the FUN in dysFUNctional"
pi_11791064
Parachutespringen is in principe niet gevaarlijk, maar je moet nu eenmaal beter opletten bij het inpakken van je "rugzak" dan met het inpakken van je sporttas voor het voetballen

Ik heb ondertussen over de 300 sprongen en er is me gelukkig nog nooit meer overkomen dan een paar schrammen van een lekkere schuiflanding.
Natuurlijk gebeuren er ongelukken, soms is dat een menselijke fout, soms kun je er gewoon echt niets aan doen, zoals het eerdere voorbeeld van je enkel breken op een graspol. Dat had je ook kunnen gebeuren tijdens een voetbalwedstrijd.

Static line is eigenlijk helemaal niet suf, ik vond het een heel leuke manier om met de sport te beginnen, en het is betaalbaarder dan de AFF cursus. Met AFF ben je wel direct in vrije val, maar je bent in 7 sprongen ook gelijk een hele hap centen kwijt. Ik moet zeggen dat ik erg genoten heb van het springen van static line tot in vrije val vanaf 12000 voet.

TS: Have fun and be safe!! Laat ons weten hoe het gegaan is!

Iwan

pi_11798095
Nou, wat ik het vervelendst vond aan dat static-line springen was die grote, logge parachute. En ik vond het wel jammer dat je zo weinig zelf kan doen. Maar misschien komt het door die ene geweldige AFF sprong dat ik die static-line sprongen achteraf wat minder spannend vind. Maar suf is wel overdreven. Het is idd nog steeds erg gaaf. .
pi_11798442
Mij lijkt uit een vliegtuig wel leuk, maar wat ik wil is een keer vnaaf een gebouw springen met een shute die snel opent. Ik weet dat het niet mag officieel, maar het lijkt me wel leuk.

Anders basejumping van een "cliff". Lijkt me super

Mijn blonde honing
  woensdag 16 juli 2003 @ 00:25:16 #25
50072 Zebigboss
Peace = Power
pi_11799266
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 23:39 schreef Keys het volgende:
Mij lijkt uit een vliegtuig wel leuk, maar wat ik wil is een keer vnaaf een gebouw springen met een shute die snel opent. Ik weet dat het niet mag officieel, maar het lijkt me wel leuk.

Anders basejumping van een "cliff". Lijkt me super

hier nog iemand die er zin in heeft TSJEK ff het basejump topic in sport.. ==> vet filmpje

overigens heb ik ut ook al een paar zomers in mijn hoofd zitten.. lijkt me wel oke..

:: Koga World Traveller S :: Shimano XT, Magura Louise, Rockshox(voorvork) ::
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')