quote:\
Op dinsdag 15 juli 2003 14:15 schreef Hoerekind het volgende:
Zou ik ook wel eens willen doen, dus alle info is ff welkom nu
Link naar de site voor meer info:
quote:Wat je er leuk aan vond en wat je eng vond.
Op dinsdag 15 juli 2003 14:18 schreef MOD het volgende:
hoiik heb parachute gesprongen
wat wil je weten?
quote:is dat toevallig zo'n static-line opleiding, waarmee je aan een lijntje uit het vliegtuig word gedropt?
Op dinsdag 15 juli 2003 14:19 schreef swenshady het volgende:
Ik doe het bij parachute centrum midden nederland in hilversum.
Het eerste brevet halen kost 408 euro en dat is inclusief 8 sprongen verzekering en theorie lessen.Link naar de site voor meer info:
quote:Juist en na 8 sprongen kan je beginnen met je a-brevet en ga je vrije val doen.
Op dinsdag 15 juli 2003 14:20 schreef MOD het volgende:[..]
is dat toevallig zo'n static-line opleiding, waarmee je aan een lijntje uit het vliegtuig word gedropt?
Best pijnlijk. Alleen daarom durf ik t niet meer, maar t springen zelf is een hele ervaring! Schitterend als je naar beneden kijkt, je ziet je benen, je voeten en dan een hele tijd niets en dan de grond!
Wat ik heb meegemaakt is puur ongeluk, het was nog nooit gebeurd bij de verenigin, hoorde ik later,
nee dank je....
quote:Parachutespringen is gewoon kicken
Op dinsdag 15 juli 2003 14:20 schreef swenshady het volgende:[..]
Wat je er leuk aan vond en wat je eng vond.
Hoe het over het algemeen is bevallen.
dat is mijn ervaring er van.
wat voor soort cursus ga jij volgen?
quote:De static line cursus want zo'n aff cursus is veel te duur voor mij.
Op dinsdag 15 juli 2003 14:27 schreef MOD het volgende:[..]
wat voor soort cursus ga jij volgen?
quote:Landen is een eitje, je wordt vanaf de grond aangestuurd door je instructeur enzo, en je krijgt een hele cursus vooraf, er is niks om zorgen over te maken.
Op dinsdag 15 juli 2003 14:29 schreef swenshady het volgende:[..]
De static line cursus want zo'n aff cursus is veel te duur voor mij.
Als het goed bevalt ga ik verder met vrije val sprongen voor het a brevet.
Ben alleen een beetje bang omdat je zelf moet landen. Dan kan er vanalles fout gaan.
quote:zie mijn post
Op dinsdag 15 juli 2003 14:32 schreef MOD het volgende:[..]
Landen is een eitje, je wordt vanaf de grond aangestuurd door je instructeur enzo, en je krijgt een hele cursus vooraf, er is niks om zorgen over te maken.
Ik heb gesprongen op Texel en was zelf erg tevreden met de cursus. Het was duidelijk en uiteindelijk in de lucht wist ik precies wat ik moest doen. Na afloop werd er nog aan de hand van video beelden besproken hoe je het een volgende keer beter zou kunnen doen.
Het is een absolute aanrader, de grootste adrenaline kick die ik ooit gehad heb!
Vrije val springen is het echte werk!
.
quote:Jaa...maar dat gebeurt bij een enkeling..
Op dinsdag 15 juli 2003 14:34 schreef Ronhui het volgende:[..]
zie mijn post
Overgens vertelde mijn instructeur wel dat hij ooit eens is wezen springen bij de wadde eilanden met 22 tandemsprongen...
Eenmaal uit het vliegtuig geprongen draaide de wind en kwamen ze alle 22 in de zee terecht...
Dat is vorig jaar gebeurd met een Jump in vanaf Texel op Terschelling ofzo. Alleen ging het niet op 22, maar op 2 tandems die in zee lagen als ik het me goed herinner ![]()
>Ik vond dat static line springen bij de tweede sprong al suf. Dat doe ik echt nooit meer
Moet je niet te snel zeggen...heb paar weken terug voor mijn 200e sprong een staticline sprong gemaakt...was wel weer retecool hoor
Ik heb ondertussen over de 300 sprongen en er is me gelukkig nog nooit meer overkomen dan een paar schrammen van een lekkere schuiflanding.
Natuurlijk gebeuren er ongelukken, soms is dat een menselijke fout, soms kun je er gewoon echt niets aan doen, zoals het eerdere voorbeeld van je enkel breken op een graspol. Dat had je ook kunnen gebeuren tijdens een voetbalwedstrijd.
Static line is eigenlijk helemaal niet suf, ik vond het een heel leuke manier om met de sport te beginnen, en het is betaalbaarder dan de AFF cursus. Met AFF ben je wel direct in vrije val, maar je bent in 7 sprongen ook gelijk een hele hap centen kwijt. Ik moet zeggen dat ik erg genoten heb van het springen van static line tot in vrije val vanaf 12000 voet.
TS: Have fun and be safe!! Laat ons weten hoe het gegaan is!
Iwan
Anders basejumping van een "cliff". Lijkt me super
quote:hier nog iemand die er zin in heeft
Op dinsdag 15 juli 2003 23:39 schreef Keys het volgende:
Mij lijkt uit een vliegtuig wel leuk, maar wat ik wil is een keer vnaaf een gebouw springen met een shute die snel opent. Ik weet dat het niet mag officieel, maar het lijkt me wel leuk.Anders basejumping van een "cliff". Lijkt me super
overigens heb ik ut ook al een paar zomers in mijn hoofd zitten.. lijkt me wel oke..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |