quote:ffiez een vraagje, hoe kom ik aan dit soort achtergronden???
Op vrijdag 14 november 2003 18:20 schreef Osires het volgende:
alvast bedankt
ps. nog 1 vraag: waar halen jullie die velgen vandaan en hoe draai je ze bij bijv. een auto die scheef op de foto staat??
[Dit bericht is gewijzigd door _siempie_ op 15-11-2003 10:35]
quote:Die achtergronden zitten al op het origineel
Op zaterdag 15 november 2003 10:23 schreef _siempie_ het volgende:[..]
ffiez een vraagje, hoe kom ik aan dit soort achtergronden???
alvast bedankt
ps. nog 1 vraag: waar halen jullie die velgen vandaan en hoe draai je ze bij bijv. een auto die scheef op de foto staat??
De velgen zijn makkelijk, je pakt een gewoon een foto van een auto met mooie velgen die ongeveer van dezelfde hoek is gefotografeerd, daar haal je ze van af en je zet ze op jouw auto
Wat je dan nog kan doen is even scalen/skewen/perspectiven (Edit -> Transform --> Scale, Skew, Perspective, wat jij wil ) en je velgen zitten er goed op!~
Succes
Oh, Ulti nog bedankt. de corolla ziet er erg fout uit
Ik zou graag deze auto in een andere kleur hebben:
I.p.v. het rood graag de kleur #C0C0FF
Alvast bedankt voor de mensen die de moeite willen nemen!
quote:Regel ik even voor je
Op donderdag 20 november 2003 19:59 schreef entrefice het volgende:
Omdat ik het zelf niet kan doe ik een beroep op jullie, wie kan me helpen?Ik zou graag deze auto in een andere kleur hebben:
I.p.v. het rood graag de kleur #C0C0FF
Alvast bedankt voor de mensen die de moeite willen nemen!
quote:Ik weet niet welke kleurnaam dat is, ik heb het ooit zo tevoorschijn gekregen in PSP en gebruik hem sindsdien.
Op donderdag 20 november 2003 20:18 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Die kleur, kan dat ook in het nederlands? Kleur veranderen is een eitje.
quote:Cool, bedankt alvast!
Op donderdag 20 november 2003 20:20 schreef Henkmanz het volgende:[..]
Regel ik even voor je
[Dit bericht is gewijzigd door entrefice op 20-11-2003 20:21]
quote:Hnkmnz regelt het al.
Op donderdag 20 november 2003 20:20 schreef Henkmanz het volgende:
Regel ik even voor je
quote:Het auto's veranderen gebeurt hier voornamelijk met HSB kleuren (Hue, Saturation, Brightness). De kleur die jij aangaf was een Hexadecimale kleurcode
Op donderdag 20 november 2003 20:21 schreef entrefice het volgende:[..]
Cool, bedankt alvast!
Voordat ik mezelf de hemel in prijs: is dit de goede kleur?
quote:Perfect!!
Op donderdag 20 november 2003 20:31 schreef Henkmanz het volgende:[..]
Het auto's veranderen gebeurt hier voornamelijk met HSB kleuren (Hue, Saturation, Brightness). De kleur die jij aangaf was een Hexadecimale kleurcode
Heel makkelijk kun je dan bij het kleurenscherm in photoshop de HSB-waarden kopieren en plakken in het Hue/Saturation scherm
.
Voordat ik mezelf de hemel in prijs: is dit de goede kleur?
[afbeelding]
quote:No problemo
Op donderdag 20 november 2003 20:43 schreef entrefice het volgende:
Zou je misschien een stappenplan kunnen posten, dan kan er ik eens mee prutsen zodat ik het misschien voortaanzelf kan.
In de veronderstelling dat je al een beetje met photoshop (oid) kan:
Selecteer al het bodywork van de auto dat een andere kleur moet krijgen (dus niet de inlaten, lampen, grills, nummerborden, deurgrepen e.d.) en kopieer die naar een nieuwe laag (voor als er wat fout gaat).
In photoshop druk je dan op Shift-Ctrl-U (of Image --> Adjustments --> Desaturate) en vervolgens op Ctrl-U (of Image - Adjustments- Hue/Saturation).
Er opent zich een schermpje, klik daarin in het vakje "Colorize" en veel plezier met het slepen van de balkjes .
Met Hue kun je de kleur aangeven, met Saturation de intesiteit van de kleur en met Lightness, tja, die spreekt voor zichzelf .
En als je nog wil weten hoe ik de hex-code heb omgezet in HS-waarden:
Klik op het kleurvierkantje in het toolwindowtje van photoshop (waar je normaal altijd je kleuren kiest). Daar zie je rechtsonderin een kleurcode staan die op dat moment gebruikt wordt; daar kun je je eigen code indumpen. Vervolgens worden alle waarden die daarboven staan (HSB, RGB, CMYK en LAB) ook aangepast.
Enige wat je dan doet is de H- en S-waarden opschrijven en die bij Hue/Saturation (nadat je colorize hebt aangevinkt natuurlijk) invoeren.
Vervolgens nog even met de lightness kutten totdat het beste resultaat er is en klaar is entrefice .
quote:Henkmanz, hardstikke bedankt voor je behulpzaamheid, ik ga er mee aan de slag!
Op donderdag 20 november 2003 20:51 schreef Henkmanz het volgende:[..]
No problemo
In de veronderstelling dat je al een beetje met photoshop (oid) kan:
Selecteer al het bodywork van de auto dat een andere kleur moet krijgen (dus niet de inlaten, lampen, grills, nummerborden, deurgrepen e.d.) en kopieer die naar een nieuwe laag (voor als er wat fout gaat).
In photoshop druk je dan op Shift-Ctrl-U (of Image --> Adjustments --> Desaturate) en vervolgens op Ctrl-U (of Image - Adjustments- Hue/Saturation).Er opent zich een schermpje, klik daarin in het vakje "Colorize" en veel plezier met het slepen van de balkjes
.
Met Hue kun je de kleur aangeven, met Saturation de intesiteit van de kleur en met Lightness, tja, die spreekt voor zichzelf.
En als je nog wil weten hoe ik de hex-code heb omgezet in HS-waarden:
Klik op het kleurvierkantje in het toolwindowtje van photoshop (waar je normaal altijd je kleuren kiest). Daar zie je rechtsonderin een kleurcode staan die op dat moment gebruikt wordt; daar kun je je eigen code indumpen. Vervolgens worden alle waarden die daarboven staan (HSB, RGB, CMYK en LAB) ook aangepast.
Enige wat je dan doet is de H- en S-waarden opschrijven en die bij Hue/Saturation (nadat je colorize hebt aangevinkt natuurlijk) invoeren.
Vervolgens nog even met de lightness kutten totdat het beste resultaat er is en klaar is entrefice.
En ook nog een bora van mij van pas geleden.
Greetz
HVB
quote:Er is nog een manier, misschien makkelijker, misschien niet.
Op donderdag 20 november 2003 20:51 schreef Henkmanz het volgende:[..]
No problemo
- goeie uitleg over kleurverandering -
quote:Inderdaad....Multiply of Overlay.
Op dinsdag 25 november 2003 23:30 schreef ToMaSZ het volgende:[..]
Er is nog een manier, misschien makkelijker, misschien niet.
Selecteren en desaturaten blijft gelijk.
Maak dan een nieuwe layer met je bestaande selectie en vul die selectie met de kleur die je wilt.
Zet dan de blending van de layer op multiply en voila, je bent er ook
quote:Ik pas meestal na het toevoegen van die layer nog de levels van het hele plaatje aan, zodat je wit weer als wit en zwart weer als zwart kunt definieren.
Op woensdag 26 november 2003 14:23 schreef Sjoewe het volgende:
Probleem met die methode is we dat je schaduwen onnatuurlijker worden bij een foto met veel licht verschil.
Witte glans wordt dan bv lichtblauw bij een blauwe auto.
IMHO kan je dan beter heel fine veranderen op adjustments.
origineel;
soep;
o.a.
- ramen getint
- koplampen wat agressiever gemaakt
- wat naden verwijderd
- voorspoiler iets minder druk gemaakt
- burnout proberen te faken
quote:dit is het beste wat ik kan vinden...
Op woensdag 26 november 2003 14:28 schreef ToMaSZ het volgende:
Weet iemand toevallig trouwens een beetje fatsoenlijk formaat plaatje te vinden van een chevrolet corsica. Ik heb zo'n ding en wil m eens onder handen nemen, maar ik heb geen digicam en op internet kan ik niet veel fatsoenlijks vinden....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |