Wat kan ik hiet tegen doen?
Moet ik een spiegeltje in zijn kooi ophangen(als hij zichzelf in een spiegel ziet gaat hij heel mooi fluiten) of een partner voor hem kopen?
Andere tips zijn ook welkom
Groetjes van een bijna doven Pikakonijn
quote:Klopt, alleen gaan ze dan vaak slapen
Op maandag 14 juli 2003 23:37 schreef Bluezz het volgende:
Ik lees op een valkparkieten site net, dat een doek erover heen ook nog wel eens wil helpen, maar dat ze er ook van kunnen schrikken.
quote:
Op maandag 14 juli 2003 23:28 schreef Pikakonijn het volgende:
Wat kan ik hiet tegen doen?
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 14-07-2003 23:41]
Een tweede (tijdrovende) oplossing is het geven van heel veel aandacht zodat ie heel aanhankelijk wordt en altijd bij jou blijft. Dat heb ik gehad met de valkparkiet welke vóór mijn geboort al bij mijn ouders in huis was.
Hij had op een gegeven moment zelfs geen kooi meer nodig omdat ie toch niet weg vloog. Ik kon 'm overal mee naartoe nemen (ook buitenshuis) Door deze vrijheid heeft ie eigenlijk nooit geschreeuwd, behalve als er iets mis was.
Hij is voor drie jaar terug overleden op 28 jarig leeftijd.
Dus je hebt nog effe om 'm handtam te maken! Veel plezier!
misschien een partner erbij, voor wat gezelschap?
quote:Rot jij ff gauw op.
Op maandag 14 juli 2003 23:57 schreef Furby het volgende:
Nek omdraaien en aan de katten voeren. Evolutie enzo. Niet mooi willen fluiten ? Dan ook geen lang leven als huisdier.
En ik moet zeggen so far so good
Zit zichzelf steeds te bewonderen en te fluiten.
quote:Niet grappig
Op maandag 14 juli 2003 23:57 schreef Furby het volgende:
Nek omdraaien en aan de katten voeren. Evolutie enzo. Niet mooi willen fluiten ? Dan ook geen lang leven als huisdier.
Ik zet overdag de radio ook wel voor m aan als er niemand is of als ik op m'n kamer ben.
28 dat is een hele leeftijd!! Onze vorige werd 'maar' 15 ofzo
nieuwe gehaald (zie vorige post) was dus geen succes.
Je moet mazzel hebben en er veel tijd in steken.
Ik hoop dat het spiegeltje blijft werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |