arjens | maandag 14 juli 2003 @ 20:25 |
Wie van de fokkers heeft een vliegbrevet..? Wat voor een en waar vlieg je mee? ![]() | |
Haanibal | maandag 14 juli 2003 @ 20:32 |
hopelijk volgend jaar... zweefvliegen.. (ben nu solist) | |
DJBlackbird | maandag 14 juli 2003 @ 20:40 |
Heb em nog niet, maar hij ligt al klaar.> ![]() CPL/ME/IR en ATPL theorie ![]() Vlieg nu nog SE VFR en IFR sim. | |
xyz | maandag 14 juli 2003 @ 21:33 |
ik heb ook een brevet: ppl Ik vlieg momenteel in een B757/B767 voor BA en in mijn vrije tijd in een Cessna Skyhawk 172SP | |
xyz | maandag 14 juli 2003 @ 21:37 |
quote:Welke FTO? | |
Joene | maandag 14 juli 2003 @ 22:03 |
quote:jij hebt het beroep wat ik altijd had willen zijn ![]() | |
arjens | maandag 14 juli 2003 @ 22:19 |
quote:Heheh ![]() ![]() | |
Blommetje | dinsdag 15 juli 2003 @ 09:36 |
ik ga binnenkort op voor mijn GMVB... dat is het betere werk ![]() | |
ook_gek | dinsdag 15 juli 2003 @ 09:47 |
Kan iemand even de betekenissen achter alles zetten. Kan ik ook een keer stoer mee lullen op een verjaardag ![]() | |
Lelijke_Aap | dinsdag 15 juli 2003 @ 09:49 |
quote: [Dit bericht is gewijzigd door Lelijke_Aap op 15-07-2003 09:52] | |
ook_gek | dinsdag 15 juli 2003 @ 09:51 |
quote:Gaaf nu kan ik mee stoer lullen op een verjaardag ![]() En bij welke maadschapij word er gevlogen. Bij de zwanen? En zit er nog verschil in de vliegtuigjes van verschillende luchtvaart gebeuren qua conditie? | |
Lelijke_Aap | dinsdag 15 juli 2003 @ 09:52 |
quote:xyz zit bij BA = British Airways. | |
ook_gek | dinsdag 15 juli 2003 @ 09:55 |
Gaaf. Wat ik me af vraag. Stel we pakken een 767 van BV KLM en we pakken een 767 van martin air. Anders kleurtje hebben die vliegtuigjes maar voor de rest zal het het zelfde moeten zijn. Zit er dan als nog verschil in die bakken gezien het onderhoud? Ik bedoel is er een bedrijf waar van die kisten minder goed onderhouden zijn dan BV de KLM. Of zit daar niet zo veel verschil in. | |
Blommetje | dinsdag 15 juli 2003 @ 10:21 |
GMVB = Groot Militair Vlieg Brevet... je hoort nog wel van me ![]() | |
ook_gek | dinsdag 15 juli 2003 @ 10:25 |
quote:Alle termen zijn tot nu toe in het engels en dan zit er opeens een NL term tussen. ook gek | |
Puntenjager | dinsdag 15 juli 2003 @ 10:54 |
quote:Idd. Volgend jaar maar eens mijn ZVB halen. (en ook ik studeer Werktuigbouw) | |
arjens | dinsdag 15 juli 2003 @ 11:00 |
He Blommetje! ![]() | |
Blommetje | dinsdag 15 juli 2003 @ 11:31 |
quote:Is grapje hoor ![]() ![]() | |
arjens | dinsdag 15 juli 2003 @ 11:36 |
Oh.. jammer ![]() | |
xyz | dinsdag 15 juli 2003 @ 14:58 |
quote:Er zit wel degelijk verschil in onderhoud tussen verschillende maatschappijen. Er zit geen verschil tussen het onderhoud de tussen bekende maatschapijen zoals BA, KLM, Martinair, Transavia, Lufhansa enz. Die zijn allemaal keurig onderhouden. Het zijn vooral de vage bijvoorbeeld Turkse charter maatschapijen die alleen maar het minimale onderhoud doen om de kosten te drukken. Er zit ook verschil tussen de 767's van KLM en die van ons (BA). Het zijn welliswaar kleine verschillen maar ze zijn toch net iets anders. | |
ook_gek | dinsdag 15 juli 2003 @ 15:59 |
quote:Welke maatschapij is nou echt slecht. Wie vliegt er met de slechtste kisten? | |
Airpower | dinsdag 15 juli 2003 @ 16:39 |
quote:Kijk hier eens: Crashes sinds 1970 per (passagiers) maatschappij http://www.xperience-webdevelopment.nl/turbulentie/frames/risicoindex.shtml Crashes per type toestel: | |
ook_gek | dinsdag 15 juli 2003 @ 16:42 |
quote:He dit is grappig ![]() | |
ShaoliN | dinsdag 15 juli 2003 @ 16:45 |
Wtf is Aeroflot? | |
arjens | dinsdag 15 juli 2003 @ 16:50 |
Russische nationale luchtvaartmaatschappij. http://www.aeroflot.com/ | |
Fogel | dinsdag 15 juli 2003 @ 17:26 |
Nu dit topic toch onder de aandacht is onder de fokkende piloten, ben ik benieuwd of een van jullie mijn vragen kan beantwoorden. Ik zit al een tijdje te denken aan een vliegbrevet te halen (maar verder dan denken ben ik niet gekomen, heb nog geen info gezocht). Het hoeft maar genoeg te zijn om een vliegtuigje (bijvoorbeeld zo een die op water kan landen) te mogen vliegen waarmee ik van Noorwegen (Oslo) naar Nederland kan vliegen (omgeving Nijmegen), al dan niet met een tussenstop in bijvoorbeeld Denemarken of Noord-Duitsland (heb echt geen idee hoe ver een klein vliegtuig kan vliegen. Ik neem aan dat het hemelsbreed zo'n 1000km is). Bij voorbaat dank voor eventuele antwoorden | |
xyz | dinsdag 15 juli 2003 @ 17:55 |
Je mag met een PPL een heleboel kleine vliegtuigjes besturen. Dit brevet kun je halen bij verschillende vliegclubs in heel nederland. Ik denk dat -5.5 geen probleem is maar ik weet niet precies wat de eisen voor PPL (ATPL=max -3). Mijn 4 pers. Cessna heeft een range van ongeveer 1100 km dus daar kom een heel eind mee richting Oslo. Verder heb je ook nog een RPL (Recreational Pilot Licence) maar ik heb geen idee wat je daar allemaal mee mag en vooral wat niet. | |
Fogel | dinsdag 15 juli 2003 @ 18:22 |
quote:Ben nu een beetje aan het zoeken geslagen, en kwam er achter dat het eigenlijk best goedkoop is om een PPL te halen. Theoricursus voor PPL A is zo'n 1000 euro, en de opleiding tussen de 5-15000 euro (vast afhankelijk van hoe snel je leert). + nog een paar extra cursussen voor nachvliegen en in de bergen vliegen (op zich logisch dat ze dat graag hebben hier). Zelf vliegen lijkt me veel leuker dan altijd maar de SAS of de KLM dat voor me te laten doen ![]() Hoeveel kost een Cessna, of gelijkwaardig toestel ongeveer? Rond de 20-30.000 euro gok ik zo? Heb wel een beetje gezocht, maar er zijn veelsteveel Cessnas in de aanbieding ($10k-300k+) en ik heb geen idee welk type ik op moet zoeken. Weet je toevallig merknamen van vliegtuigen die op water kunnen landen? (schoonouders wonen op een eiland, en mijn ouders wonen vlak bij een riviertak, vandaar... of je er zomaar mag landen is een tweede...). | |
arjens | dinsdag 15 juli 2003 @ 18:38 |
Wings over Holland op lelystad hebben een cessna met floats. De PH-DUK. Wanneer je met dat ding wilt vliegen wordt je opgeleid met een andere leerling en je blijft een tijdje met z'n tweeen vliegen. Dat vertelde iemand van Wings over Holland... of dat echt zo is weet ik niet precies. Ik denk dat een brevet tussen de 10.000 en de 15.000 euro zit. Inclusief alle materialen zoals kaarten, headset etc. | |
V2i | dinsdag 15 juli 2003 @ 18:39 |
whoops, ff offtopic.. maare: http://www.airdisaster.com/cgi_bin/view_details.cgi?date=07031988®=EP-IBU&airline=Iran+Air "The aircraft was accidently shot down by a missile fired from the U.S. Navy warship U.S.S. Vincennes. The U.S. soldiers believed that the aircraft was an attack aircraft." | |
Fillipe | dinsdag 15 juli 2003 @ 18:41 |
Offtopic: Ben echt jaloers op (jullie) piloten wat een wereldbaan. Wiskunde is niet mijn sterkste kant dus ik kan mijn droom wel opgeven denk ik. Anders zou ik echt alles op alles zetten om dat te bereiken. | |
DJBlackbird | dinsdag 15 juli 2003 @ 18:47 |
quote:Mwja als je bij voorbaat al opgeeft zal het nooit lukken natuurlijk. Als je de leeftijd nog hebt, ga dan eens rondneuzen en doe eens wat testen. Je moet er wel wat voor doen, maar als je echt wilt, kom je echt een heel eind ![]() PS. XYZ, ben je dat alweer vergeten!.. heb et je wel eens verteld in een ander topic, maar het is al zo lang gelee | |
Dante_A | dinsdag 15 juli 2003 @ 18:52 |
quote:Uit wraak hebben Iraniers toen de Pan-Am Boeing boven Lockerbie opgeblazen. Omdat Iran op dat moment een bevriende natie was voor de amerikanen wegens de 'ruzie' met Sadam Hoessein (de vijanden van mijn vijanden zijn mijn vrienden) hebben ze een stel Libiërs beschuldigt. Die zijn uiteindelijk na een jaar of tien uitgeleverd en ik dacht vorig jaar beide schuldig bevonden. ![]() Dit is trouwens maar één van de conspiracy-theories omtrent dit 'ongeluk' [Dit bericht is gewijzigd door Dante_A op 15-07-2003 18:59] | |
xyz | dinsdag 15 juli 2003 @ 19:01 |
oeps, dus jij was degene van dfa er zit nl ook iemand van de kls op dit forum. Waarom ben je pas zo laat aan de opleiding begonnen? Eerst iets anders gedaan? Wel jammer voor je dat het op dit moment niet zo heel goed gaat met de luchtvaartindustrie en dat er meer piloten worden ontslagen dan aangenomen. Heb je al plannen waar je na je opleiding wilt gaan vliegen en op welke types? | |
DJBlackbird | dinsdag 15 juli 2003 @ 20:08 |
![]() ja op dit moment zijn de kansen niet zo denderend. Laten we met z'n allen op betere tijden hopen ![]() Dat ik zo laat ben begonnen komt omdat ik eerst heb gewerkt na mn Havo/Mbo. Voor na de opleiding heb ik nog niets gepland. Houdt me er wel mee bezig en hoop ergens aan selecties mee te kunnen doen. Uren maken ![]() ps. ik zei het toen ook al maar ik ben best jaloers op je, met je 757/767 rating! Is gewoon mijn favoriete kist [Dit bericht is gewijzigd door DJBlackbird op 15-07-2003 20:13] | |
xyz | dinsdag 15 juli 2003 @ 20:26 |
quote:Zoals het er nu uit ziet zijn over een jaar alle 757's weg. En ik ga dan ook door naar een B747 of B777 maar er is een klein kansje dat BA 757-300's gaat kopen maar dan gaan er een aantal 767's weg en dan word ik 757/767 captain over een jaartje. | |
DJBlackbird | dinsdag 15 juli 2003 @ 20:35 |
Very nice indeed. Nahja ik hoop dat er nog 757's rondvliegen als ik klaar ben. Misschien is het geluk me goed gezind als ik klaar ben. En anders wil ik wel verhuizen naar Azie ofzo om te werken ![]() | |
xyz | dinsdag 15 juli 2003 @ 20:42 |
offtopic: Kijk eens op: http://www.emiratesgroupcareers.com/ Volgens mij is het best lekker leven in Dubai en ik dacht dat er als coco kunt beginnen om dan na een tijdje co te worden. Alleen geen 757's. Anders kun je het DHL proberen die hebben bijna alle ex BA 757's. | |
DJBlackbird | dinsdag 15 juli 2003 @ 21:10 |
![]() ![]() DHL zal ik ind eens zien.. tx 4 the tip! 757's zijn mooi maar als ik Beech1900 kan vliegen zou ik dat ook doen hoor. Zijn goeie uren ![]() | |
SNAFU | woensdag 16 juli 2003 @ 16:36 |
*meld* Heb een FAA CPL, IR en ME en natuurlijk een nederlands ATPL. | |
DJBlackbird | woensdag 16 juli 2003 @ 23:06 |
Hmm dan ken je vast Abbing wel ofnie? | |
xyz | donderdag 17 juli 2003 @ 00:13 |
quote:Hey waarom zit jij dan niet op atcbox? | |
DJBlackbird | donderdag 17 juli 2003 @ 01:07 |
misschien omdat de streams er uit liggen de komende wk ![]() | |
xyz | donderdag 17 juli 2003 @ 03:19 |
Hey DjBlackbird zit ook vaker op het atcbox forum? | |
Steijn | donderdag 17 juli 2003 @ 03:22 |
quote:Ik begrijp nooit wat voor Wiskunde piloten nu nodig hebben. Hooguit wat rekenen met hoeken, gradienten en snelheden. Kortom berekeningen waar de gemiddelde wiskunde leerling zijn/haar hand niet voor omdraaid. Misschien dat xyz meer weet... Ik heb trouwens geen vliegbrevet maar wil er zeker weten (ooit) een halen. Zelf vliegen lijkt me echt machtig mooi. | |
SNAFU | donderdag 17 juli 2003 @ 11:58 |
quote:Huh? Welke box??? Zit wel regelmatig op de bok de ATC te doen, als je dat bedoelt... ![]() quote:Huh? Welke Abbing??? Wat wiskunde betreft... als je een beetje snel kunt vermenigvuldigen en delen door 3 en 1,852 kom je al een heel eind. Meeste rekenen is puur praktijk-gericht. Die wiskunde-eis zullen de verschillende scholen wel ingesteld hebben om de pret-pakketters te ontmoedigen. [Dit bericht is gewijzigd door SNAFU op 17-07-2003 13:08] | |
xyz | donderdag 17 juli 2003 @ 13:54 |
ATCBOX is de site van een collega van je bij trans met een best leuk forum. | |
mystical | donderdag 17 juli 2003 @ 14:04 |
Nog geen brevet, moet eerst maar eens zien solo te komen (zweefvliegen) ![]() | |
DJBlackbird | donderdag 17 juli 2003 @ 15:11 |
quote: ![]() ja ik zit ook vaker op de atcbox, omdat ik hier in het hoge en vandaag niet zo zonnige noorden geen spl twr kan ontvangen enneh, Abbing is een F/O bij Trans ook, zijn broetje zit bij mij in de klas op school. Vliegershandjes hebben ze volgens mij, hun pa is 744 captain bij de klem. Wellicht dat je hem kent ofzo. Atcbox is ook o.a. van een Trans jongen. Hij is d8 ik captain. Hij heb ook www.didimon.nl, ook een leuke site. | |
Steijn | donderdag 17 juli 2003 @ 17:33 |
quote:Ik wil het gewoon liever bij een hobby houden. Het lijkt me ook wel leuk als werk maar daarvoor heb ik nu de verkeerde studie gekozen, die overigens ook erg leuk is. |