9/6/03
Stockholm, SWE
Annexet
9/8/03
Hamburg, GER
CCH1
9/10/03
Birmingham, UK
NEC
9/11/03
Manchester, UK
Apollo
9/14/03
London, UK
Royal Albert Hall
9/14/03
London, UK
Royal Albert Hall
9/18/03
Dublin, IRE
The Point
9/19/03
Glasgow, SCO
SECC
9/21/03
Munich
Olympiahalle
9/22/03
Frankfurt
Jahrhunderthalle
9/28/03
Melbourne Park, AUS
Rod Laver Arena
10/1/03
Boondall, QLD
Brisbane Entertainment Centre
10/4/03
Sydney, AUS
Sydney SuperDome
quote:Dankjewel! Leuk om te horen
Op woensdag 16 juli 2003 12:55 schreef Tsjettel het volgende:
Mijn vriendin is vorige week bij hun concert in Vancouver geweest.Was verschrikkelijk goed geweest.
[Dit bericht is gewijzigd door Short_stop op 16-07-2003 14:05]
quote:Yep, inderdaad
Op donderdag 17 juli 2003 01:53 schreef Doodkapje het volgende:
Wide open spaces... was dat niet van hun?
En die live-DVD, die ga ik eens even opsnorren.
Voor hen die The Chicks niet kennen.....het zijn inderdaad een stel leuke chicks
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 17:16 schreef SevenWonders het volgende:
mmmm, heb hun laatste 3 cd's en vind ze geweldig.
quote:Als je dat niet al gedaan had, luister dan ook eens naar Steve Earle, Lucinda Williams, The Backsliders, Wayne Hancock en AM van Wilco. Waarschijnlijk heb je dat al lang gedaan want ik loop jaren achter, maar zo niet, doen!
Ben de laatste tijd wel meer into the alt.country en andere americana (laatst nog best of van Gram Parsons gekocht).
quote:Ja, al de zoveelste keer
Wist echter niet dat The Chicks in de buurt kwamen, jammer inderdaad dat ze niet in Nederland optreden.
quote:An evening with the Dixie Chicks - Live from the Kodak Theatre
En die live-DVD, die ga ik eens even opsnorren.
quote:DIXIE CHICKS!!!
Voor hen die The Chicks niet kennen.....het zijn inderdaad een stel leuke chicks
quote:DIXIE CHICKS FOR PRESIDENT!!!
Op donderdag 17 juli 2003 18:37 schreef Melluh het volgende:
Best leuke muziek voor af en toe. Schandalig dat ze van die CrystalClear (beheert 80% van de radiozenders in de VS) zijn afgekickt vanwege de Chicks' standpunt tegen de oorlog. Gelukkig verkopen ze meer dan ooit daarvoor
Over het concert zelf heb ik verder niet zoveel te melden behalve dat het geluid erg slecht was (vooral de eerste avond, ik ben twee keer geweest) wat de sfeer niet echt ten goede kwam... Het was namelijk erg leuk ze te zien maar het was nog veel leuker geweest als ik ze ook een beetje had kunnen horen Gaandeweg werd het geluid beter en de optredens waren gewoon goed, verder niet zoveel over te vertellen. Oh ja, ze zagen er in het echt nog veel beter uit dan op foto's/tv...
[Dit bericht is gewijzigd door Short_stop op 27-09-2003 03:45]
quote:Oeps, ik was een beetje vergeten te reageren
Op dinsdag 12 augustus 2003 16:47 schreef SevenWonders het volgende:
haha, lang leve www.plato.nl want ik heb nu de DVD van de Dixie Chicks in mijn DVD-speler liggen....errug goed !
Ben benieuwd wat er allemaal op de dvd staat. Trouwens leuke foto's van het concert, mocht je daar wel foto's maken
quote:Was bij jullie het geluid ook kut? In Londen wél en dat lag dan dus blijkbaar toch aan hun sound-crew, ik dacht daar dat ik op de verkeerde plek zat (twee keer) maar als het bij jullie ook slecht was... Vooral de steel guitar klonk bij ons erg slecht... Maar toch topconcerten!
Op zondag 9 november 2003 13:30 schreef Peetzer het volgende:
Ik ben naar Hamburg geweest, geweldig concert uiteraard! De acoustiek kon wat beter, maar ja Duitsers daar kan je niet veel van verwachten (drie aanstekers op tweeduizend man). Heeft iemand al de nieuwe live tour dvd besteld? Tot nu toe alle drie cd's (Home, Fly & Wide Open Spaces) en de dvd 'An evening with the Dixie Chicks'. Alles via Amazon besteld, gaat vermoedelijk nog sneller dan via Bol e.d. (1 1/2 week). Ps, wij hebben een handtekening van Martie bemachtigd (op overhemd!!!). Verder leuk om te vermelden is dat de Chicks in ons hotel hebben overnacht (Hyatt).Ben benieuwd wat er allemaal op de dvd staat. Trouwens leuke foto's van het concert, mocht je daar wel foto's maken
Echt cool van die handtekening trouwens! Ik heb ook mijn best gedaan een glimp van ze op te vangen off-stage maar niet gelukt
Ik weet trouwense niet precies wat je hebt besteld, maar de special tour edition release die ze bij het concert verkochten bestaat uit de Home cd met twee extra versies van nummers die er al op staan en de "an evening with"-DVD samen in een boxje...
owja, foto's mocht niet bij ons maar iedereen deed het en alleen als je het echt precies voor de neus van een security-iemand deed zeiden ze er iets van maar ze namen niks in beslag of zo...
quote:hmm, bij nader inzien, bedoel je niet de atmosfeer inplaats van acoustiek?
Op zondag 9 november 2003 13:30 schreef Peetzer het volgende:
...De acoustiek kon wat beter...
Over het concert in Hamburg,
Het geluid was te schel en bijna pijnlijk aan de oren bij hard volume. Dit was ook in het voorprogramma het geval, The Thorns. Maar het optreden en de toegiften heb ik niks over te klagen. De atmosfeer was ook prima, na een tijdje stond iedereen vooraan bij het podium (mocht eigenlijk niet). De camera/ video werd vooraf ontnomen, er werd streng gecontroleerd. Er was er wel eentje met een mobieltje waarmee je foto's kan maken die er door was geglipt.
De dvd die ik bedoelde is net uit;
Dixie Chicks - Top of the World Tour $10.49 op Amazon (met enig geluk is de regiocode hier ook van toepassing, anders maar weer laptoppie aansluiten).
Ik weet overigens niet wat Maria McKee met de Dixie Chicks te maken heeft, maar show me heaven vond ik wel ok. Of is dit een foute opmerking. Ik vind Nena ook ok.
Iemand ook nog een Emmylou Harris, Sheryl Crow, Steve Earl, Alison Krauss, Shania Twain fan toevallig? Volgens mij kan je ze allemaal linken. Het zou mij niks verbazen als de Dixie Chicks met de paus gezongen hebben
Groet Peter,
Ps, ik had ook nog een mooie Home poster in Hamburg gekocht en Martie Seidel heeft een erg mooi handschrift..
quote:nee hoor, geen foute opmerking. The Dixie Chicks hebben een nummer van Maria McKee gecoverd; 'Am i the only one (who's ever felt this way)'
Op maandag 10 november 2003 20:44 schreef Peetzer het volgende:
........................
Ik weet overigens niet wat Maria McKee met de Dixie Chicks te maken heeft, maar show me heaven vond ik wel ok. Of is dit een foute opmerking. ........................
Greetz Peetz
Greetz Peetz
quote:toekomstig B&H topic??
Op zaterdag 27 september 2003 03:39 schreef Short_stop het volgende:
Maar Alison Krauss blijft toch mijn favoriete vrouwelijke zangeres
Ze heeft trouwens een hele goede DVD uit samen met haar band Union Station.
Ik heb hem binnen en hij is werkelijk goed. Zo'n beetje alle nummers van het concert (18 stuks) en een bonus video van Top of the world met in totaal 85 minuten muziek.
Helaas geen beelden van Europese concerten, maar de stage die vertoond wordt is erg spectaculair (bewegend podium, video, snipperkanon en popup props). Only in America baby, doet er natuurlijk niet zo veel toe aangezien de muziek het belangrijkste is, maar het kan ook geen kwaad . Ik verbaas me ook werkelijk hoeveel costuums de chicks hebben! Waar halen ze de kleding vandaan..?
Het beste nieuws van alles is dat hij regiovrij is, dus draaien maar!!!
Ik hou overigens ook van Alison Kraus & Union State, vooral de Bluegrass en minder de solo (gaat richting Gospel).
Groet Peetzer
Voor meer informatie kijk op,
https://www.amazon.com (duurt 1 1/2 week en is vermoedelijk nog veel sneller dan Bol als ze de titel hebben). Kijk ook op http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?ProductID=396263
daar is hij ook al voorhanden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |