quote:Ikzelf heb eerst de boeken gelezen en pas toen ik al lang fan was de hoorspelen gekocht...maar eerlijk gezegd vraag ik me af of die hoorspelen wel zo leuk zijn als eerste kennismaking. Ze zijn wel héél erg brits, en zeker de eerste paar afleveringen zijn erg low budget.
Op vrijdag 20 juni 2003 02:23 schreef IrfieJ het volgende:[..]
denk je dat het minder leuk is als ik eerst het hoorspel hoor en daarna het boek lees?
Dat gezegd hebbende: ze zijn curieus zat om eens te proberen. Hoorspel op, ogen dicht, liggen en je laten meeslepen
.
quote:grappig, eigenlijk best een goede omschrijving zo
Op vrijdag 20 juni 2003 02:24 schreef julekes het volgende:[..]
fuck, monty python? ik sta morgen in de winkel
kan ik me geen buil aan vallen
yep, that's it
quote:okee zet ze nu op...
Op vrijdag 20 juni 2003 02:28 schreef Kwark het volgende:[..]
Ikzelf heb eerst de boeken gelezen en pas toen ik al lang fan was de hoorspelen gekocht...maar eerlijk gezegd vraag ik me af of die hoorspelen wel zo leuk zijn als eerste kennismaking. Ze zijn wel héél erg brits, en zeker de eerste paar afleveringen zijn erg low budget.
Dat gezegd hebbende: ze zijn curieus zat om eens te proberen. Hoorspel op, ogen dicht, liggen en je laten meeslepen
.
quote:Maar verder geen loslopende tovenaars en elven en zo?
Op vrijdag 20 juni 2003 02:30 schreef Kwark het volgende:[..]
grappig, eigenlijk best een goede omschrijving zo
. Monty Python voor de absoluut verwante humor, Roald Dahl voor de enorm rijke fantasie en bizarre plotwendingen, en Star Trek levert het klassieke space opera-sausje.
yep, that's it
quote:Niet één
Op vrijdag 20 juni 2003 02:32 schreef julekes het volgende:[..]
Maar verder geen loslopende tovenaars en elven en zo?
Enjoy, ik ga slapen
quote:Nee, maar wel iemand met 2 hoofden, de ontwerper van Noorwegen, een suicidale robot, een ruimteschip dat loopt op onwaarschijnlijkheid en niet te vergeten: the perfectly normal beast!
Op vrijdag 20 juni 2003 02:32 schreef julekes het volgende:[..]
Maar verder geen loslopende tovenaars en elven en zo?
En natuurlijk de Hitchhiker's Guide, dat overigens het volgende over de aarde zegt:
Earth: Mostly Harmless.
maar denk dat ik stop met luisteren en ga lezen watn dat is natuurlijk veel leuker..
quote:Zijn daar meer van en zo ja... WAAR? anders zie ik mezelf genoodzaakt om een duurdere aan te schaffen.
Op vrijdag 20 juni 2003 02:15 schreef julekes het volgende:
Misschien dat ik deze vraag niet moet stellen in een Douglas Adams adoratie topic, maar ja, ik gok het er toch op.
Ik ben niet bepaald een liefhebber van het traditionele fsantasy genre, zeg elfen, tovenaar, en dat soort werk. Maar ik hoor eigenlijk alleen maar positieve geluiden over dit boek. Kan iemand me iets duidelijker omschrijven in welk genre ik het moet plaatsen? Want op dit moment krijg ik een beetje de indruk dat het een soort kruising is tussen Roald Dahl en Startrek.
Ow ja, graag een snelle reactie, want ik heb wel een leuke engelse versie gespot voor een euro of 5 voor alle delen, dus much obliged en zo
quote:Ze hadden em niet meer
Op maandag 23 juni 2003 17:54 schreef GM het volgende:
Een euro of vijf voor alle delen? Dat koop je toch gewoon? Als je het niets vindt (kan ik me niet voorstellen) geef je het gewoon kado.
en een deel 6 hebben ze van Adams' computer geplukt na zijn dood:
The Salmon of Doubt
(heb hem nog niet gelezen)
quote:kan je die ook ergens kopen???
Op vrijdag 25 juli 2003 16:16 schreef Ceased2Be het volgende:
5 delen in een bundel,en een deel 6 hebben ze van Adams' computer geplukt na zijn dood:
The Salmon of Doubt
(heb hem nog niet gelezen)
quote:Volgens mij is het niet los te koop. Maar het zijn maar 15 pagina's ofzo, dus je zou ook kunnen kijken of je het ergens op het internet kan vinden en die 15 pagina's daarvandaan lezen.
Op zondag 12 oktober 2003 13:21 schreef drelletje het volgende:[..]
kan je die ook ergens kopen???
de rest vin ik echt geniaal (ben er nu in bezig zegmaar)
quote:Echt 1 van de weinige waar ik om kon lachen!!
Op maandag 5 maart 2001 11:17 schreef Schorpioen het volgende:
Wat een geweldig verhaal is dat. Die Douglas Adams is geniaal, en heeft een waanzinnige dosis fantasie.
Waar zou hij zijn inspiratie vandaan halen?
Sommige dingen uit zijn boeken zijn zo fantastisch, dat verzin je gewoon niet.Ik vind het een van de gaafste boeken die ik ken (in ieder geval het grappigste). Wie heeft dit boek ook gelezen, en wat vond je ervan?
Na al het bovenstaande misschien toch weer eens proberen....of niet
Dus maar de Ultimate Guide gekocht, met een extra vijfde boek erbij, dat vijfde boek is ook heel erg goed. Jammer dat het bonus verhaal zo abrupt stopt, dat had een leuk begin van een lang verhaal kunnen zijn.
Lees hem in het Engels, in het Nederlands heet Ford Prefect bijvoorbeeld 'AMRO Bank'
Slaat echt nergens op. En de zinsbouw is in het Engels echt brilliant ook met allemaal typisch Engelse elementen zoals thee, cricket en Queen Elisabeth sofas ![]()
Douglas Adams schrijft echt brilliante zinnen, die het ene moment lekker inelkaar overvloeien en het andere moment drie keer gelezen moeten worden 'It was almost but not totally unlike tea'. En lekker sarcastisch 'It wasn't half as much fun as a solid kick in the face'.
Adams weet totaal onmogelijke dingen wetenschappelijk aannemelijk te laten klinken (the impossibility drive, bistronomics, somebody else's problem field, recreational impossibilities: walking through mountains and flying).
Ook leuk hoe hij in latere boeken opeens vreemde gebeurtenissen in eerdere boeken verklaart ![]()
Erg jammer dat hij niet meer leeft, veel te vroeg gestorven. Hij had zelfs een internet forum waar je gewoon met hem kon kletsen.
EDIT:
Ook grappig hoe hij onmogelijke toevalligheden gewoon laat gebeuren omdat het leuk is en het toch fantasie is ![]()
Ik heb alle boeken helemaal op de plee uit gelezen, zoals het hoort ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Lamer_Deluxe op 12-10-2003 14:52]
En als je Douglas Adams zegt zegt iemand meteen ook altijd Terry Pratchett. Nou vond ik Hitchhiker dus helemaal supergeweldig, maar "The Colour of Magic" weer helemaal niets. Frappant.
Ik heb 'm een keer geleend van iemand en ik ben echt door het boek heen gevlogen. Ik ga 'm zeker ook nog wel een keer kopen.
Bovendien is het de inspiratie geweest voor m'n avatar + ondertitel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |