abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11751896
Bekijk even deze link:

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=MISS70307050618&sql=A5lk9ikcabb89

Wat valt op? Nou, allmusic geeft het debuutalbum van een (voor mij) onbekende band 5 sterren. Normaal geeft allmusic zelden 5 sterren en de meest recente plaat die dat kreeg is basement jaxx bij mijn weten.

Maar hoe klinkt deze band dan? Op basis van een nummer zeg ik als een kruizing van Nirvana, Qotsa en britpop maar ik denk dat je de sound daarmee te kort doet.

Wie kent deze band en kan er meer over vertellen? Is deze plaat echt zo goed als klassiekers zoals Nevermind en Ten?

pi_11752076
Ik heb hun 1e cd(See this through and leave) en vind ze meer dan gemiddeld goed, zeg maar gewoon erg goed . Heb ze in 2001 ook op lowlands gezien en vond ze 1 van de hoogtepunten(helaas was er weinig publiek).

kijk anders even even op www.coopertempleclause.com en je kan de eerste single beluisteren.

pi_11752110
Een klassieker zou ik het trouwens niet willen noemen, maar vind hem wel 5 sterren waard(al ken ik de normen van die site niet).

Mag ik trouwens vragen welk nummer je gehoord hebt?:)

pi_11752256
quote:
Op zondag 13 juli 2003 23:23 schreef r0p het volgende:
Ik heb hun 1e cd(See this through and leave) en vind ze meer dan gemiddeld goed, zeg maar gewoon erg goed . Heb ze in 2001 ook op lowlands gezien en vond ze 1 van de hoogtepunten(helaas was er weinig publiek).

kijk anders even even op www.coopertempleclause.com en je kan de eerste single beluisteren.

ze stonden ook op Rock am Ring blijkbaar. Goed dat lowlands ze twee jaar geleden hadden.
quote:
Op zondag 13 juli 2003 23:24 schreef r0p het volgende:
Een klassieker zou ik het trouwens niet willen noemen, maar vind hem wel 5 sterren waard(al ken ik de normen van die site niet).

Mag ik trouwens vragen welk nummer je gehoord hebt?:)

de site is heel streng met het geven van 5 sterren. Alleen cd's zoals Nevermind, Ten, Master of Puppets, Remain in Light, Reign in Blood, OK computer, War, Achtung Baby, Joshua Tree en nog heel hoop cd's met dit niveau krijgen 5 sterren. Er zijn maar weinig cd's die het na 1995 hebben gekregen.

Het nummer dat ik hoorde was Film maker.

pi_11752469
Ik denk niet dat de cd zo goed is dat je het tussen de echte klassiekers kan scharen, maar dat is geen schande lijkt me. Misschien was een 4 of 4,5 beter op zijn plaats geweest.

Je hebt enerzijds de wat stevigere TCTC(Filmmaker, Been training dogs en Panzer attack) en de wat rustigere nummers(The lake, Amber en digital observations). De meeste nummers bevatten wel computergeluiden met als hoogtepunt(?) 555-4823. Niet mijn kopje thee, maar toch wel geinig.

Vind je bijvoorbeeld Radiohead wel goed, dan zou ik aanraden de cd eens te luisteren, want na 2 jaar(heb hem destijds op LL gekocht) ben ik hem nog steeds niet beu.

pi_11752519
quote:
Op zondag 13 juli 2003 23:47 schreef r0p het volgende:
Ik denk niet dat de cd zo goed is dat je het tussen de echte klassiekers kan scharen, maar dat is geen schande lijkt me. Misschien was een 4 of 4,5 beter op zijn plaats geweest.

Je hebt enerzijds de wat stevigere TCTC(Filmmaker, Been training dogs en Panzer attack) en de wat rustigere nummers(The lake, Amber en digital observations). De meeste nummers bevatten wel computergeluiden met als hoogtepunt(?) 555-4823. Niet mijn kopje thee, maar toch wel geinig.

Vind je bijvoorbeeld Radiohead wel goed, dan zou ik aanraden de cd eens te luisteren, want na 2 jaar(heb hem destijds op LL gekocht) ben ik hem nog steeds niet beu.

ik zal ze zeker in de gaten houden
pi_11752559
Ze zijn bijna klaar met hun 2de cd en die komt begin september uit geloof ik. Ik hoop dat ze tijdens hun tour ook ons kleine kikkerlandje aandoen.
pi_11752661
Stonden ze niet vorig jaar op Lowlands of zeiden ze toen af?
pi_11752730
Je hebt gelijk het was 2002 ipv 2001. Ik word ook een dagje ouder.
pi_13093745
*schop*

Net de nieuwe cd gehaald(kick up the fire, and let the flames brakes loose...das een hele mond vol) en hij klinkt weer zeer goed. De nieuwe single kan je luisteren op de site.

pi_13094179
Ik vind de muziek wel aardig, maar live stellen ze niks voor, er blijft niets van de kwaliteit van de CD over.
Aldus.
pi_45817917
Grote schop

24 februari staat The Cooper Temple Clause in de Melkweg en ik ga er heen! Het nieuwe album, Make This Your Own, is wederom een fijne plaat!
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_46772548
Ik ben ook geweest, super optreden en een geweldige ambiance
  vrijdag 2 maart 2007 @ 11:29:22 #14
62964 Little_Acorn
You would know
pi_46839980
Vond het ook errug goed! Lekker hard ook, de volgende dag nog een soort van piep in m'n oren...
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_51819145
Even een trieste schop dan maar: TCTC heeft zichzelf in april opgeheven; zie ook http://www.coopertempleclause.co.uk/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')