http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=MISS70307050618&sql=A5lk9ikcabb89
Wat valt op? Nou, allmusic geeft het debuutalbum van een (voor mij) onbekende band 5 sterren. Normaal geeft allmusic zelden 5 sterren en de meest recente plaat die dat kreeg is basement jaxx bij mijn weten.
Maar hoe klinkt deze band dan? Op basis van een nummer zeg ik als een kruizing van Nirvana, Qotsa en britpop maar ik denk dat je de sound daarmee te kort doet.
Wie kent deze band en kan er meer over vertellen? Is deze plaat echt zo goed als klassiekers zoals Nevermind en Ten?
kijk anders even even op www.coopertempleclause.com en je kan de eerste single beluisteren.
Mag ik trouwens vragen welk nummer je gehoord hebt?:)
quote:ze stonden ook op Rock am Ring blijkbaar. Goed dat lowlands ze twee jaar geleden hadden.
Op zondag 13 juli 2003 23:23 schreef r0p het volgende:
Ik heb hun 1e cd(See this through and leave) en vind ze meer dan gemiddeld goed, zeg maar gewoon erg goed. Heb ze in 2001 ook op lowlands gezien en vond ze 1 van de hoogtepunten(helaas was er weinig publiek).
kijk anders even even op www.coopertempleclause.com en je kan de eerste single beluisteren.
quote:de site is heel streng met het geven van 5 sterren. Alleen cd's zoals Nevermind, Ten, Master of Puppets, Remain in Light, Reign in Blood, OK computer, War, Achtung Baby, Joshua Tree en nog heel hoop cd's met dit niveau krijgen 5 sterren. Er zijn maar weinig cd's die het na 1995 hebben gekregen.
Op zondag 13 juli 2003 23:24 schreef r0p het volgende:
Een klassieker zou ik het trouwens niet willen noemen, maar vind hem wel 5 sterren waard(al ken ik de normen van die site niet).Mag ik trouwens vragen welk nummer je gehoord hebt?:)
Het nummer dat ik hoorde was Film maker.
Je hebt enerzijds de wat stevigere TCTC(Filmmaker, Been training dogs en Panzer attack) en de wat rustigere nummers(The lake, Amber en digital observations). De meeste nummers bevatten wel computergeluiden met als hoogtepunt(?) 555-4823. Niet mijn kopje thee, maar toch wel geinig.
Vind je bijvoorbeeld Radiohead wel goed, dan zou ik aanraden de cd eens te luisteren, want na 2 jaar(heb hem destijds op LL gekocht) ben ik hem nog steeds niet beu.
quote:ik zal ze zeker in de gaten houden
Op zondag 13 juli 2003 23:47 schreef r0p het volgende:
Ik denk niet dat de cd zo goed is dat je het tussen de echte klassiekers kan scharen, maar dat is geen schande lijkt me. Misschien was een 4 of 4,5 beter op zijn plaats geweest.Je hebt enerzijds de wat stevigere TCTC(Filmmaker, Been training dogs en Panzer attack) en de wat rustigere nummers(The lake, Amber en digital observations). De meeste nummers bevatten wel computergeluiden met als hoogtepunt(?) 555-4823. Niet mijn kopje thee, maar toch wel geinig.
Vind je bijvoorbeeld Radiohead wel goed, dan zou ik aanraden de cd eens te luisteren, want na 2 jaar(heb hem destijds op LL gekocht) ben ik hem nog steeds niet beu.
Net de nieuwe cd gehaald(kick up the fire, and let the flames brakes loose...das een hele mond vol) en hij klinkt weer zeer goed. De nieuwe single kan je luisteren op de site.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |