mcintosh | zondag 13 juli 2003 @ 15:41 |
Is er nog een verschil in keuze in motorolie als je een auto op gas hebt ten op zichte van een auto op benzine? | |
Kreator | zondag 13 juli 2003 @ 22:01 |
Normale reacties svp. | |
jacco | zondag 13 juli 2003 @ 22:09 |
Heb een vriend van mij die op gas rijd en heb hem er nog nooit over gehoord. Dus ik ga ervan uit dat het niet nodig is. Maar weet het dus niet zeker. | |
mcintosh | zondag 13 juli 2003 @ 22:09 |
Ik zal nog even verduidelijken wat ik bedoel. Volgens mij wordt een motor op gas warmer dan een benzine motor. En volgens mij verbruikt een auto op gas meer olie dan een benzine auto. Nu vroeg ik mij dus af of je hiermee rekening moet houden als je olie ververst/ bijvult. Bij een hoog olieverbruik ben je geneigd om er goedkope olie in te donderen, maar is dit verstandig. Bij mijn benzine auto's keek ik iig niet zo nauw en dat ging altijd wel goed dus.... | |
Kreator | zondag 13 juli 2003 @ 22:10 |
Ik heb een auto op gas gehad en had niet meer olieverbruik dan normaal. Speciale olie hoeft er volgens mij dan ook zeker niet in. Enige dat ik vaker moest dan normaal was kleppen stellen. | |
mcintosh | zondag 13 juli 2003 @ 22:12 |
Nou heb ik trouwens een Alfa en dat ding verbruikt sowieso meer olie, want als ik ff gereden heb, en ik sta ff stil zie je allemaal rook onder het motorkapje vandaan komen ![]() | |
jacco | zondag 13 juli 2003 @ 22:14 |
quote:Hoeft niet altijd slecht te zijn. Maar wees er wel zeker van dat het goede olie is. Want het is een belnagrijk onderdeel van je motor. Maar heb nog nooit van speciale olie voor motoren die op gas lopen gehoord. Want je kan toch voor beide kiezen. Dat hij dus op gas of benzien loopt? Dus ik zou het gewoon bij de bekende olie houden. En dan kunnen en volgens mij geen problemen optreden | |
mcintosh | zondag 13 juli 2003 @ 22:15 |
Hij kan idd op beide gas en benzine. Heb er nu trouwens gewoon 10w40 in gegooid van de Shell | |
jacco | zondag 13 juli 2003 @ 22:15 |
quote:Olie word dunner als het warm is zeg maar, dus als er idd lekkage is en je gaat rijden zal het ergens eruit komen en op de warme motor vallen of druppenlen waardoor je rookvroming krijgt. Ik zal ket wel nalaten kijken als ik jou was. grtz | |
jacco | zondag 13 juli 2003 @ 22:16 |
quote:Dat moet gewoon goed gaan. | |
mtv | maandag 14 juli 2003 @ 00:27 |
quote: | |
daNpy | zaterdag 19 juli 2003 @ 13:28 |
quote:Motor olie word helemaal niet dikker als ie warm word, dan is je motor binnen 3 tellen naar de klote. Je mag nooit met een koude motor volgas optrekken omdat de olie nog onderin ligt en dik is. Door je hele blok lopen dunne vaatjes naar de kleppen, lagers, krukas enzo, en als de olie dik is loopt die daar nog niet zo goed doorheen en worden dus je vitale onderdelen niet goed gesmeerd. Als ie even draait word de olie in je blok verdeeld en word hij ook dunner zodat hij door de buisjes naar de andere onderdelen kan lopen. | |
mtv | zondag 20 juli 2003 @ 14:20 |
quote:volgens mij is dit niet waar een 5w40 olie is dunner dan een 10w40 in koude toestand, in warme toestand is het even dik vaak gebruiken ze bij snellere auto's vol synthetische olie van b.v. 5w30, zodat de olie lekker dun is wanneer je begint te rijden bij een koude start | |
daNpy | zondag 20 juli 2003 @ 15:39 |
quote:het is wel waar, maar: quote:jij geeft een aanvulling op de 'koude' toestand. Warme olie is gewoon dunner als koude, of 5W40 en 10W40 in 'warme' toestand even dik of dun zijn weet ik niet... | |
mtv | zondag 20 juli 2003 @ 16:27 |
jij zei dat de motorolie niet dikker werd, maar dat is dus wel zo die waarden staan voor de viscositeit, en hoe hoger de viscositeit hoe dikker een 5w40, of 10 w40 wordt dus nooit dikker dan 40 |