Ik heb heel wat dagen kindergezichtjes versierd. In het begin was dat echt ontzettend eng. Had echt het idee dat ik er niets van kon. Dat was natuurlijk ook zo, maar de kinderen en ouders vonden het toch prachtig. Langzaam ging het steeds beter en durfde ik meer. De eerste dagen hoopte ik vooral op prinsessen, turtles en piraten. Die vond ik het makkelijkste. Later ging ik leeuwen en poezen leuker vinden, die maakte ik dan steeds iets anders. Tijdens een feest op m'n werk heb ik een hele dag leeuwen gemaakt. Eén leeuw van mij kwam nog close-up in beeld op tv. ![]()
We hadden een voorbeeldboek dat we heel vaak gebruikten.
We hadden nog een ander, maar dit was veel fijner. Zo fijn, dat ik het zelf ook nog gekocht heb. Het is regelmatig in de aanbieding bij de Slegte. ![]()
Nu heb ik al 2 jaar niet geschminkt, ik heb nu een andere baan. Eigenlijk wel jammer, ik zal het nu ook wel verleerd zijn. Maar leuk is het wel. ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door YPPY op 12-07-2003 15:09]
Ik heb ook heel wat handjes geschminkt van kleine kindjes. Hun gezicht vonden ze te eng, maar een zonnetje op een hand was wel leuk.
Ze hebben het nooit meer leuk gevonden.
Na de schmink ben ik ook grimeren gaan doen, dat was wel weer interessant, wonden maken en dat soort gein. Mijn koffer staat in het stof en gebruik het nooit meer, maar heb het met veel plezier gedaan.
Ze zien me nu al aankomen
quote:Ja die spullen heb ik nog steeds, het is ook niet wat je zomaar even weggooit. Of het allemaal nog goed is weet ik niet eens. Het gaat weer over he? Als je kids groot worden en niet meer op een basisschool zitten of een ander voortgezet onderwijs gaan dat soort zaken ook een beetje over. Maar de foto's zijn er nog als bewijs!
Op zaterdag 12 juli 2003 16:52 schreef YPPY het volgende:
Heb je al die spullen Ellen? Dat is helemaal gaaf! Ik heb al zo vaak staan kijken, pas verkochten ze hier grimas spulletjes met 50% korting. Maar omdat nu voor 10 jaar op zolder te zetten is ook weer zo zonde.En leuk dat je dan op je kinderen kunt oefenen.
![]()
Ik kon er niet zo veel van, ik had trouwens ook maar drie kleuren, maar ze vonden het toch allemaal wel leuk. De meeste meisjes wilden als prinses worden geschminkt (gewoon rode lippen en wat kleurtjes rond de ogen) en de jongens meestal als kat of als batman.
Heb jij toevallig een voorbeeldje van een piraat, YPPY (of iemand anders)? Een ooglapje zit al bij het pak
quote:Denk aan:
Op donderdag 9 oktober 2003 15:50 schreef Rewimo het volgende:
Een vriendje van Christan is helemaal weg van piraten, hij is net jarig geweest maar was ziek dus ik heb zijn cadeautje nog liggen: een piratenpak en piratenschminkHeb jij toevallig een voorbeeldje van een piraat, YPPY (of iemand anders)? Een ooglapje zit al bij het pak
"Ik ben het maar, hoor, geen prinses ofzo"
.
.
Behalve het ooglapje een stoppelbaard (heb je zelfs speciale sponsjes voor) en een litteken. Vooral dat litteken vinden kinderen erg stoer. Het is ook leuk om op de arm ook nog een litteken te maken. Een grote zakdoek op z'n hoofd (knopen) is ook leuk.
quote:Ja, leuk
Op donderdag 9 oktober 2003 15:53 schreef Troel het volgende:[..]
Denk aan:
litteken stoppelbaard
quote:Die met de glitterlijntjes aan de buitenkant? Die is leuk! Die heb ik echt vaak moeten maken. Erg populair was die bij meisjes van een jaar of 6.
Op donderdag 9 oktober 2003 15:53 schreef MUUS het volgende:
Oh, uit dat boek is Isabel zaterdag geschminkt, YPPY! Ze had dat roze "maskertje" uitgekozen en ze voelde zich helemaal mooi."Ik ben het maar, hoor, geen prinses ofzo"
.
.
quote:Ook de hoofddoek zit bij het pak (het wordt dus erg makkelijk zo)
Op donderdag 9 oktober 2003 15:54 schreef YPPY het volgende:
Zaterdag kan ik wel wat inscannen denk ik. Dat staat waarschijnlijk wel in mijn boek. Vanavond en morgen ben ik niet thuis. Een piraat is wel bijna het makkelijkste wat er is.Behalve het ooglapje een stoppelbaard (heb je zelfs speciale sponsjes voor) en een litteken. Vooral dat litteken vinden kinderen erg stoer. Het is ook leuk om op de arm ook nog een litteken te maken. Een grote zakdoek op z'n hoofd (knopen) is ook leuk.
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 15:50 schreef Rewimo het volgende:
Een vriendje van Christan is helemaal weg van piraten, hij is net jarig geweest maar was ziek dus ik heb zijn cadeautje nog liggen: een piratenpak en piratenschminkHeb jij toevallig een voorbeeldje van een piraat, YPPY (of iemand anders)? Een ooglapje zit al bij het pak
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 15:55 schreef YPPY het volgende:[..]
Die met de glitterlijntjes aan de buitenkant? Die is leuk! Die heb ik echt vaak moeten maken. Erg populair was die bij meisjes van een jaar of 6.
Helemaal roze met wat streepjes naar boven tussen de wenkbrauwen en allemaal glittertjes om het 'maskertje' heen. Oh, en een schoonheidspukkel op d'r bovenlip.
.
quote:Dat is echt een leuke. Goede keuze van haar.
Op donderdag 9 oktober 2003 15:58 schreef MUUS het volgende:[..]
.
Helemaal roze met wat streepjes naar boven tussen de wenkbrauwen en allemaal glittertjes om het 'maskertje' heen. Oh, en een schoonheidspukkel op d'r bovenlip.
.
quote:Ja leuk! Zoiets moet het wel worden
Op donderdag 9 oktober 2003 15:56 schreef MUUS het volgende:[..]
quote:Oeh, ik zag het verkeerd. De doos is 2,89! Jaaaaaaa, dat scheelt weer 10 eurocent!
Op donderdag 9 oktober 2003 22:03 schreef Rewimo het volgende:
O da's niet duurMorgen eens kijken
En ja, ik zit met de doos op schoot. Ik vind het zo leuk!
. Als Isabel morgen uit school komt gaan we lekker samen knoeien. Ze wil een tijger worden. Of een prinses. Of een hondje. Of een poesje.
Zij gaat mij schminken, maar wat ik word is nog een verrassing, zegt ze.
.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |