Ik vind het spel wel een leuke opzet hebben met de noir cartoonstyle om het verhaal te vertellen. (waarschijnlijk in deel 1 ook zo
) De controls zijn goed en de actie in het spel zit er goed in. Maar ik was eigenlijk nog steeds benieuwd wat er nu in deel 1 gebeurde...
Om toch nog een glimps te krijgen van het verhaal van deel I ga ik kijken naar introotje "Previously on Max Payne". Daar wordt dus verteld dat z'n vrouw en kind zijn vermoord door een corrupte overheidsinstantie (Wat leuk!! al die conspiricy
) omdat ze teveel wisten over de syntethische drug "V". Vervolgens wordt mooi verteld dat je voor de DEA undercover ging om de moordenaars van je vrouw en kind te vinden. Als vervolgens blijkt dat dat mislukt en dat je bij het haasje genaaid wordt, ga je achter de mafia aan om ze af te slachten. De eerste die de pijp uit gaat is Vinnie Gognitti. De pooier die graag z'n eigen Call-girls en pijpsletten(Breezah-gevallen) verwent met een potje "SM zonder grenzen" na een paar flinke teugjes Illegale whisky uit voormalig Afghanistan. Vinnie Gognitti wordt gemold in een steegje achter z'n eigen pooierverblijfplaats, nadat je alle tanden uit z'n bek hebt getrokken met een krultang en gevraagd hebt of ie dat kinky vond ![]()
Vervolgens kom je Mona Sax
tegen ( vond 'r een beetje combi van Courtney Cox en Liz Hurley), die je eerst rampetampt in het ziekenhuis en vervolgens helpt met je speurtocht naar de mysterieuze killers. Met de ene gedachte loop je eigenlijk nog met schaamte rond dat je een huurmoordenares als minnares hebt die je eigenlijk allang moet aangeven bij de politie
, terwijl je met de andere gedachte in een emotioneel conflict zit met het feit dat er toch wel een persoonlijke affectie voor haar is ontstaan na de eerste rampetampbeurt met de mooi rondgevormde lichaamsvormen van deze weelderige dame.
(Wat op zich wel weer begrijpbaar is, omdat je necrofilie niet het fijnste vermaak vond met je inmiddels overleden vrouw
)
Om de mysterieuze killers op te sporen en je onschuld verder te kunnen bewijzen, ga je samenwerken met iemand van de russische mafia genaamd Vladimir Lem. Deze illegale psychisch gestoorde deserteur van het voormalige C.C.C.P had het idee om een complete wapenopslagplaats midden in het hartje van Noir York te runnen, om zijn zakcentje te verdienen zonder al te veel z'n mouwen uit te steken. Dit idee is overduidelijk onstaan door het overtollig geconsumeer van de russische wodka uit zijn communistische vaderland.
Na veel getroubelour in het hectische criminelenleven van Noir York slaag je erin om de moord op je vrouw en kind te wreken, zonder dat de schuld, van alle ontstaande slachtpartijen, in je schoenen geschoven wordt. Tenslotte, krijg je nog te horen dat je als held ontvangen wordt op je eigen district, mede dankzij de inspanningen van je inteelt-vriendje Alfred Woden die blijkaar voor de mysterieuze overheidsinstantie werkte, die je vrouw en kind hebben vermoord. Je gaat terug naar de NYPD met een depressief en verward hoofd, woont in een afgetakelt kraakpand, houdt jezelf amper op de been met een flinke voorraad alcoholische versnaperingen en we leven nog lang en gelukkig. Tot zover begreep ik het verhaal van deel 1.
Maar dan, begin je te spelen in deel 2. Ik snap heel de link niet meer...
Je belandt in het ziekenhuis (waardoor weet ik niet...), je partner is gemold (waarschijnlijk door jou) en alsof het in elkaar storten van de Twin Towers in het Noire York nog niet erg genoeg was
, wordt je brutale baas van de NYPD op een lullige wijze doodgeschoten net als je wilt vertellen dat je je partner niet hebt neergeknald. De laatste complimenten die je nog meekrijgt is het woord "Bullshit". Nah lekker dan
Waarschijnlijk is dit een verwijzing naar het eind van het verhaal ![]()
Fijn om te weten dat iedereen om je heen sterft, die je ooit liefhad, en jij als enige in Noir York overblijft.
Vervolgens krijg je een oproep van een schietpartij in een warenhuis, kom je Vinnie Gognitti tegen in een een partijtje "loodtennissen" met Vladimir Lem en vervolgens blijkt Mona helemaal niet dood te zijn. En toen was ik helemaal de weg kwijt... ![]()
Ik zit nu in part II van het verhaal, nadat ik eerst alle idioten in een schoonmaakcostuum aan me lood heb laten proeven van m'n ijzeren metgezellen. Wordt het naargaande het verhaal vorderd allemaal nog een beetje duidelijker of hoe zit dat ![]()
Nog een paar mindere dingen ben ik tegengekomen.
In Part I-7 hoor je een flinke ramptampbeurt in één van de kamertjes van het grote rijkeluis appartementencomplex. Dat is vooral naar, als Mona je de weg probeert te wijzen en als je halverweg de lobby nog steeds niet van het gekreun van die dame af bent
, terwijl je bezig bent om de volgende slachtoffers te vinden voor je heetgesmeden lood in bepaald deel van het gebouw.
Verder zitten er wel leuke Action-shots bij, maar de camera's moeten niet om heen gaan draaien als ik in slow-motion met me crosshair op bepaalde interieurverzorgers aan het knallen ben, waardoor ik dus heel het overzicht kwijt raak ![]()
Desondanks, een prima spel om je een weekje zoet te houden... ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Mr.Noodle op 19-10-2003 05:15]
En dat bullettime is zeker niet zo mooi als in de goede mods voor MP1 (kung fu mod
).
quote:Iemand een url waar ik die kungfu-mod kan vinden?
Op zondag 19 oktober 2003 10:21 schreef BMH het volgende:
(kung fu mod)
V.
spoiler:
quote:Dan moet je wel verrekte veel painkillers hebben en tering goed zijn.
Op zondag 19 oktober 2003 13:56 schreef N1nj4 het volgende:
ik hoorde dat je in vier uur klaar kan zijn
ik vind het een mooi vervolg op deel 1 al is de storyline wel wat verwarrend...maar goed dat maakt de dubbele desert eagle ruimschoots goed
quote:Teringstuk was dat.
Op zondag 19 oktober 2003 14:01 schreef bbrother het volgende:[..]
Dan moet je wel verrekte veel painkillers hebben en tering goed zijn.
Dat stukje dat die gasten die dwaas met zn grote kop met die bom kwamen halen, heb ik zeker 6 - 7x over gedaan ..
Ik zit nu vast bij die mansion.
Er wordt gegild dat ik naar de panic room moet, maar WAAR IS DIE.
quote:Granaten?
Op zondag 19 oktober 2003 15:25 schreef Fronsertje het volgende:
iemand een tip om die vladimir een beetje snel om te leggen?
hij wil maar niet dood...ik vind het een mooi vervolg op deel 1 al is de storyline wel wat verwarrend...maar goed dat maakt de dubbele desert eagle ruimschoots goed
en als na 8 clips met de kalashnikov die kerel nog steeds staat denk ik dat ik wat fout doe...maar goed..nogges proberen..
Maar goed, mooie graphics, veel actie. Alleen tja, ik heb em ook uitgespeeld nu, in 2 dagen
spoiler:
Je hebt ook geen granaten ofzo dus je bent echt aangewezen op je gun
Al met al wel een prachtige reeks games!
EDIT
Gebruik de volgende keer spoilertags..
.
[Dit bericht is gewijzigd door Dr.Daggla op 19-10-2003 22:52]
quote:Het schijnt zo dat als je volledig de aftiteling bekijkt dat er dan aan het eind staat: "Word vervolgd...". Heb het ook maar van een tweaker hoor
Op zondag 19 oktober 2003 17:56 schreef bbrother het volgende:
Uitgespeeld!Helaas komt er geen Max Payne 3 volgens mij, dit deel heeft ook al 2 jaar op zich laten wachten bijna.
Erg gaaf spel trouwens, wel jammer dat je niet met die karretjes kan rondscheuren:

quote:Edit:
Op zondag 19 oktober 2003 15:25 schreef Piro het volgende:[..]
Teringstuk was dat.
Ik zit nu vast bij die mansion.
Er wordt gegild dat ik naar de panic room moet, maar WAAR IS DIE.
Als je de deur binnen komt zal je dus eerst die mannetje neer moeten schieten, tegelijkertijd hoor je achter je een knal.
Dit komt naar beneden:

Ga daar heen en stap erin.

Ga voor de knop staan waar DOOR staat en druk op enter zodat ie dich gaat, anders zal het niet veel helpen.
(TIP: Als jeje leven wil besparen, ga dan direct naar die save room toe en doe de deur dicht, zo kunnen ze jou niet pakken
)
P.S Wegens spoed
heb ik stiekem even trainer gebruikt, ik moest helemaal vanaf buiten beginnen.
Succes!
[Dit bericht is gewijzigd door SpeedyGJ op 19-10-2003 23:14]
quote:Da's die scheve witte "bak"/capsule in het begin. Niet vergeten deurtje dicht te doen...
Op zondag 19 oktober 2003 22:49 schreef SpeedyGJ het volgende:[..]
Zal zo screen posten.
quote:Juist!
Op zondag 19 oktober 2003 22:50 schreef JeOma het volgende:[..]
Da's die scheve witte "bak"/capsule in het begin. Niet vergeten deurtje dicht te doen...
(voor ik hier achter was ben ik ook 17x opgeblazen)
quote:Onder andere hier: http://www.techtv.com/xplay/features/story/0,24330,3447842,00.html
Op zondag 19 oktober 2003 11:40 schreef Verbal het volgende:[..]
Iemand een url waar ik die kungfu-mod kan vinden?
V.
Tip: in het begin zoveel mogelijk melee combat doen, dan stijg je in "rank". Hoe hoger je komt, hoe meer combos en special moves je kan. Zoals muurlopen.
Ik heb de bullettimecombo aan de rechtermuisknop gebonden, en als je dan staat en RMB+strafen of naar voor/achter doe je dan een koele beweging.
Het maakt ook uit of je dualweapons hebt of een groot wapen, zoals bijv. de shotgun. Dan is het het leukst om te springen en dan de combo te doen ![]()
En je kan nu in elke willekeurige map starten, zoals bijvoorbeeld de geheime "bad guys" kamer.

![]()
(Mocht het plaatje niet verschijnen, even de url copy pasten in een nieuwe browser window)
P.S: Ik heb em maar even gecensureerd voor de jeugdige kijkertjes ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Mr.Noodle op 20-10-2003 03:30]
quote:Het werkt nog ook, ideaal. Helaas heeft het geen stun-effect op de tegenstanders.
Op maandag 20 oktober 2003 07:33 schreef err het volgende:
Nude Mona
1) Make a shortcut to the game's exe file.
2) Change the Target field to this: "C:\Program Files\Rockstar Games\Max Payne 2\MaxPayne2.exe" -developerkeys -screenshot
3) Start a new game or load one you have saved.
4) Use PAGE UP/PAGE DOWN to scroll through models until you get to Nude Mona. You will get Nude Mona quicker if you use PAGE UP.
Submitted by - jbscotchman
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |