quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 11:28 schreef MlR het volgende:Resizen aub
Er is GEEN excuus meer: plaatjes-resizer!
quote:Deze Papa Word steeds meer jaloers
Op donderdag 7 augustus 2003 11:28 schreef MlR het volgende:
Zooo, gister avond me even uitgeleefd ;-)
..
..
Leuke camera!
quote:Ik hoop dat de mijne ook niet al te lang meer op zich laat wachten...
Op donderdag 7 augustus 2003 10:12 schreef Syrena het volgende:Ik zag bij Hema alleen de zilverkleurige lader, maar kon er niet uit opmaken of dat nou DE snellader was van de Consumentenbond.
Ik heb bij de hema de gewone lader gekocht van 9,95 en die is zwart, batterijen van 2100 mAh laden in 14 uur. De snellader (was uitverkocht) kost 19,95 als ik het goed heb.
En ik wil zooo snel die canon a60 kopen!!! Nou voorlopig dus ff niet
[Dit bericht is gewijzigd door pascalheister op 07-08-2003 19:07]
quote:Yep, de babbeltruc. Zo hebben ze mij 80 piek armer gemaakt toen. Verbijsterd zat ik samen met een vriendin op de hotelkamer, zie ik ze ineens buiten staan, bij 2 andere mensen. Ik als een gek naar beneden gerend, en even heel hard stennis staan schoppen. Kreeg m'n geld niet terug, maar wel mooi de hele buurt gewaarschuwd.
Op donderdag 7 augustus 2003 15:23 schreef DexXx het volgende:
Ik heb net ff gebeld en het duurt nog cker 3 weken...K*t K*t... Tip voor mensen als ze nog naar spanje gaan zorg dat je je camera altijd in de gate houd want bij mij is ie door een babbeltruc gejat en dan kan je moeilijk lang gaan wachten op je verzekeringsgeld want dat gaat zoo snel als dikke Stront
![]()
Een Post verwerkings termijn van 4 tot 5 WEKEN!!!
En dan daarna pas in behandeling
En ik wil zooo snel die canon a60 kopen!!!
Nou voorlopig dus ff niet
God, wat was ik kwaad.
Maar....tis een mooie cam die A70
quote:En terrecht!! ik kan wel heel het woordenboek met scheldwoorden openslaan, wat voel ik me genaaid zeg...
Op donderdag 7 augustus 2003 19:58 schreef Syrena het volgende:[..]
God, wat was ik kwaad.
En ja tis nu gewoon een kwestie van wachte kwas goed verzekerd maar ja soms is het gewoon ff lekker om ff flink tekeer te gaan :-P vandaar die post!
Had ook nog bij de hema gekeken voor die snellader, maar ook hier in leeuwarden hadden ze hem niet meer..en er hing nog wel één maar die zag er een beetje uu simpel uit dus vertrouwde ik mezelf niet helemaal... dan toch maar veilig spelen met de gp... foto's komen binnenkort wel..ben nu aant oefenen haha
heb de camera een week, en je kan me echt niet wijsmaken dat er bepaalde modellen wel en andere dit effect niet hebben. het is gewoon zoals canon deze camera heeft ontworpen ben ik bang. met een programma als irfan doe je shift-s en je ziet de foto zoals bijna alle ander digitale camera de foto's maken. echt het resultaat is overduidelijk. maar soms is dat sharpen juist niet mooi, zoals bij een foto met wat meer ruis ( bij bijv een ISO400 snelle sluitertijd) dan wordt het te korrelig
neem nou alsjeblieft als voorbeeld die foto met hoi in de lucht geschreven met een vlam (leuk gedaan overigens) http://www.xs4all.nl/~profoon/plaatjes/hoi.jpg
pak dan IrfanView (gratis tool op http://www.irfanview.com) open het plaatje dan in Irfan en doe eens shift-s
en vertel me dan je bevindingen. (en doe ook eens undo en weer shift-s)
ik wacht op jullie antwoord...
bart.
Het is een mooie camera, snelle sluitertijden effecten zijn erg gaaf, wanneer je precies 1/2000 moet gebruiken weet ik nog niet maar 1/500ste (max snelste met flits) is snel genoeg om druppels water te bevriezen. als je 1/2000 wilt doen heb je veel licht nodig en moet je ISO400 instellen
een zeer erg minpunt vind ik het plastic over het lcd scherm, heb na een week al een zee van krassen en vlekken. Dat hadden ze echt van glas moeten maken!
verder is de auto mode traag als je in een donkere ruimte foto's met flits wilt maken. de zus van mijn vriendi..ehh vrouw, heeft een Konica 310z en die kon sneller klikken, de a70 heeft hier een merkbare vertraging in. en dan mis je echt net dat ene moment. 1 a 2 seconden verschil en de actie is weg... weet nog niet hoe dit op te lossen, ik bedoel, ik kan de focus wel op MF zetten maar daar is de Auto knop niet voor. hij is gewoon merkbaar trager en ik vond dat vervelend.
over het design en hoe die aanvoelt niets anders dan lof. Ik vind hem persoonlijk erg mooi en het is een genot om hem te mogen bezitten. hij voelt lekker aan, misshien is hij wel een zij..
wat me opviel is dat als je tegen de zon in een foto maakt, je op het scherm een verticale streep ziet, die je weer niet terug ziet op de gemaakte foto.
tevens als je het diafragma klein maakt (klein gaatje) komt er een waas op je scherm, viel me echt op, maar als je dan de foto maakt, is dit weer minder..
ik vind de mode om snel foto's achter elkaar te maken erg goed, wat is dat ding snel! kan handig zijn ..
de zelfontspanner mode had van mij een knop mogen zijn, vind het niet zo logisch om dit in een menu in en uit te moeten schakelen
de video mogelijkheid vind ik echt super, hier is deze camera echt een winnaar in, dit had ik al gezien voordat ik de camera had gekocht, is ook 1 van mijn redenen waarom ik hem heb gekocht. Ook al hoor je bijna iedereen zeggen dat je dat video maar beter kan vergeten, nou ik ben het er niet mee eens. Deze camera maakt hele leuke clipjes en met mijn 256mb kan je wel wat grappen uithalen dus, erg TOP!
ik heb een panorama foto gemaakt, en toen viel het me op dat als je de uiterste zoom-out stand gebruikt de horizon echt een ronde boog krijgt. Dit is nou juist wat de pest is als je wilt gaat stitchen. die ronde boog hoort zowieso niet. ik kan me voorstellen dat dit softwarematig gecorrigeerd zou kunnen worden. iets voor in de A71 misshien, of waar ik eigenlijk op hoop in een toekomstige firmware upgrade (ik weet niet eens of de A70 een firmware upgrade mogelijkheid heeft, wie weet dit wel?)
nou dat was het voorlopig even, hier alvast een druppel foto
( foto is gemaakt met 1/500ste en flits )
deze foto is met IrfanView en dan shift-s bewerkt (Sharpen)
linkje: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/790414
quote:Ja, maar betreffende persoon heeft er veel tijd in zitten, dus zou je op z'n minst toestemming moeten vragen.
Op vrijdag 8 augustus 2003 11:31 schreef Fonz het volgende:
is het niet verstandig om de info van tweakers te "lenen" en voortaan ook in het begin van deze topicreeks te zetten (ik heb er iig veel aan gehad)linkje: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/790414
quote:Gister stopte er een koerier voor mijn winkel met een pakketje. Wat zou erin zitten? Al van ver herkende ik de stickers van de groothandel waar ik mijn orders geplaatst had voor mijn A70. Controlering van de pakbon maakte mij superblij want mijn cam zat in het pakket! De powerbank en wat extra geheugen zaten er nog niet bij maar ik kan wel alvast wat gaan klooien. Ow wat is het toch eigenlijk een schatje he, zo lief die camera
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:20 schreef Jerommeke.nl het volgende:[..]
Ja, maar betreffende persoon heeft er veel tijd in zitten, dus zou je op z'n minst toestemming moeten vragen.
-edit- volgende week komt er ook nog een Nikon CP3100 mijn kant op. Ik denk dat ik verliefder zal zijn op de Canon maar een vergelijking zal zeker gemaakt worden!
niet dat het veel uitmaakt, maar ik vroeg het me af...
Haha 3 seconden later zie ik dat ik hem op automatisch had staan.... sorry..ik was dus echt gek...
quote:Hehehe Ik zeg niks
Op zaterdag 9 augustus 2003 13:12 schreef Kasty het volgende:
.... sorry..ik was dus echt gek...
Groetjes, Hans
Ps. zag in de winkel hier nog wel een A60 en A70 staan
quote:lees even dit topic door, 1e pagina staat info over batterijen
Op zondag 10 augustus 2003 10:32 schreef Dodo099 het volgende:
wie kan mij zeggen welke ik moet of beter kan gebruiken, en waar ik deze kan kopen of bestellen (via Internetje).
quote:Ik ga voor de Hema-fotobatterijen. 2100 dinges. Maar die zijn meestal uitverkocht, dus ik ga morgen ff jagen.
Hoi iedereen..
Ik heb gisteren in de winkel hier in Nieuw-Vennep, info gevraagd over de A70, welke batterijen hij nodig heeft. Kreeg ik te horen dat de door Canon voorgeschreven NIMH batterijen niet goed waren, teweinig ampere zei de verkoper. Ik als leek (krijg mijn A70 dinsdag) weet hier niet zoveel van, wie kan mij zeggen welke ik moet of beter kan gebruiken, en waar ik deze kan kopen of bestellen (via Internetje).Groetjes, Hans
quote:Heej nog een venneper, ik heb zelf een setje 2000MAh en 2100MAh batterijtjes gekocht bij de combi in Nieuw Vennep en Hoofddorp, was eerst op jacht naar hema batterijen maar die zijn niet te krijgen in omgeving nieuw vennep. Voor hoeveel krijg je die camera mee in Nieuw Vennep?
Hoi iedereen..
Ik heb gisteren in de winkel hier in Nieuw-Vennep, info gevraagd over de A70, welke batterijen hij nodig heeft. Kreeg ik te horen dat de door Canon voorgeschreven NIMH batterijen niet goed waren, teweinig ampere zei de verkoper. Ik als leek (krijg mijn A70 dinsdag) weet hier niet zoveel van, wie kan mij zeggen welke ik moet of beter kan gebruiken, en waar ik deze kan kopen of bestellen (via Internetje).Groetjes, Hans
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |