abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12158265
[quote]Op dinsdag 29 juli 2003 22:51 schreef Syrena het volgende:

[..]

Gefeliciteerd !! Bedoel je met Irfan het programma Irfanview?? (hopelijk wel want dat heb ik nl al).

Uiteraard Irfanview, werk ik al vrij lang en vind het enorm handig, heeft ook handige lossless rotation plugin.

Verder, nou ik hem de camera gister binnen! en heb er al flink mee gespeeld. Ben er heel blij mee, het is toch een behoorlijk stukje techniek wat je in je handen hebt. Leuk dat je allemaal geluidjes in je camera kan zetten, als de camera nu opstart hoor ik vogeltjes en heb ik een ondergaande zon als opstartscherm.

Dat blurry/onscherpte effect zit er zeker in, de camera doet dus geen sharpen op de gemaakte foto, dus Irfan is wel zo handig om te gebruiken. Bij sommige foto's maakt dat blurry effect nog niet eens zo veel uit.

Verder heb ik een Sepia foto gemaakt, maar dat ziet er niet mooi uit, daar moeten de software engineers eens dringend naar kijken want ze hebben daar toch niet goed over nagedacht. Ik had op mijn bruiloft een Konika 310Z te leen die ook Sepia foto's kon maken, en dat deed ie zoals het hoort. Een sepia foto moet eigenlijk een vergeelde/verbruinde zwartwit foto zijn. De a70 maakt er meer een poep modderzooi van, dus veels te veel kleur er in. Het bruin effect moet juist minimaal zijn.

Verder valt je meteen dat Automatich Focus op meerdere vlakken op, en dat is denk ik gemaakt voor mensen die niet om kunnen gaan met focus, knophalf indrukken, positie verplaatsen, en schieten.
Dat focussen op meerdere plekke AiAF moet ik maar eens gaan uit zetten. Ik wil gewoon 1 vierkantje in het midden en als ik wil focussen op iemand die rechts zit , dan richt ik eerst naar die persoon, focus daarop(half indrukken) , en dan verplaats het beeld iets meer naar links en schiet de foto dan.

Bij de camera heb ik een 256Mb module met PCMCIA houdertje voor mijn laptop en dat is zo verdomd handig, dat is absoluut een aanrader, geen draadjes inpluggen, gewoon kaartje eruit/erin en uitlezen maar, en dat gaat heel snel!

nou , moet weer verder..

grtx,. bart

pi_12161858
Ik wil m'n order annuleren bij Demion, heeft iemand enig idee of dat kan?
Kon het nl. niet vinden in hun voorwaarden.

Zou een mail sturen voldoende zijn? Ik heb wel al alles betaald.

Ben het zo zat, het zit er volgens mij echt niet in dat die camera snel komt. Een vriend van mij wil ook een A70, en hij is weer bevriend met de filiaalleider van Mediamarkt Heerlen. Als we via hem de camera's bestellen kunnen we korting krijgen. En je zit dus niet met het gezever van die camera te moeten terugsturen e.d. mocht er iets mis mee zijn.

En Mediamarkt is een tamelijk grote keten, de kans lijkt mij groot dat zij meer camera's geleverd krijgen dan Demion.

Aniehoe, iemand enig idee of ik kan annuleren?

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 14:43:15 #153
62715 DexXx
Ik weet het niet hoor Thommie
pi_12163976
Mediamarkt? hoe duur zijn ze daar eigelijk?

Ik ben ook op zoek naar de A60 maar zelfs de locale "fotoboeren" :)hebben moeite met het binnen krijgen van de a60...|:(

Ik heb er vandaag eentje gezien bij een "fotoboer" die was 299!
Alleen ik kan um nog niet kopen want ik moet wachten op geld van mijn vakantie verzekering, me cam is namelijk gejat in spanje:(

Waarom zegt men *de wekker gaat af* terwijl hij eigenlijk aan gaat?
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 14:57:54 #154
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12164264
bij informatique.nl is ie zo te zien nog gewoon op voorraad....en ik had de mijne toen met een dag in huis....misschien het proberen waard?
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_12164658
bij www.pick2pay.nl is hij ook op voorraad, je heb hem in 2 a 3 dagen zowiezo dus dat is mooi makelijk...

Heb net een A60 met 128 MB

*springt rondjes in de lucht!

They execute an american tourist, we tactically nuke an entire city...
pi_12169230
Bij Progress is ie ook alweer een tijdje op voorraad! Heb m vorige week besteld en krijg hem als t goed is morgen of maandag!
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 19:20:13 #157
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_12169261
canon heeft het goed aangepakt,met de A60/70 serie,bij mij zijn ze ook niet aan te slepen! figuurlijk dan he!
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_12170402
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:43 schreef DexXx het volgende:
Mediamarkt? hoe duur zijn ze daar eigelijk?

Ik ben ook op zoek naar de A60 maar zelfs de locale "fotoboeren" :)hebben moeite met het binnen krijgen van de a60...|:(

Ik heb er vandaag eentje gezien bij een "fotoboer" die was 299!
Alleen ik kan um nog niet kopen want ik moet wachten op geld van mijn vakantie verzekering, me cam is namelijk gejat in spanje:(

A60 kost bij MM ook 299 euro.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_12176762
Keb em van de week gehaald bij informatique, kon em gelijk meenemen. Ook kan je daar goedkopere CF kaartjes kopen.....the decision is yours.
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 10:29:00 #160
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_12179062
informatique roeleert!
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 13:08:13 #161
62715 DexXx
pi_12180808
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:20 schreef fotoloog het volgende:
canon heeft het goed aangepakt,met de A60/70 serie,bij mij zijn ze ook niet aan te slepen! figuurlijk dan he!
Weet iemand hoe het eigelijk komt dat er zo mondjes maat word geleverd, is het een vrij trage productie of is er gewoon een te grote vraag naar? of beide kan natuurlijk ook:P
pi_12180817
Ik wil dus een canon kopen, waar vinden jullie dat ik hem het beste aan kan schaffen..hoeft niet beslist de goedkoopste te zijn, maar met welk bedrijf hebben jullie prima ervaringen? Qua levertijd, garantie, contact opnemen, klachtenbehandeling?
[url]http://www.groev.tk[/url]
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 13:41:53 #163
62715 DexXx
pi_12181269
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2003 13:08 schreef Kasty het volgende:
Ik wil dus een canon kopen, waar vinden jullie dat ik hem het beste aan kan schaffen..hoeft niet beslist de goedkoopste te zijn, maar met welk bedrijf hebben jullie prima ervaringen? Qua levertijd, garantie, contact opnemen, klachtenbehandeling?
Als geld niet echt een rol speelt dan zou ik um bij een "locale fotoboer" kopen krijg je (meestal) goeie uitleg en service, puur om het feit dat die mensen ook weten waar ze over praten... Ook heb je dan de camera (als ie op voorraad is, das gewoon een kwestie van zoeken bij fotozaken) gelijk en kan je gelijk beginnen met foto's schieten:)...
pi_12198941
mm nou ja geld maakt wel een beetje uit natuurlijk... via internet zijn ze gewoon een stuk goedkoper...en service heb niet echt nodig... denk ik..

Maar nu zit ik ernstig te twijfelen tussen de A70 en de A60.... ik ga hem gebruiken voor gewone simpele kiekjes, maar ook voor concertfoto's waar ik meestal wel redelijk dichtbij sta. Filmpjes ga ik niet maken denk ik... mischien een paar maar verder niet... Wat kan ik het beste kiezen... ?
Ze verschillen in digitale zoom..maar wat heb je nodig voor bovenstaande,
Ze verschillen in continue opname.. heb je niet vaak nodig lijkt mij...
en de filmpjes zijn kleiner qua formaat..

Wat raden jullie me aan... ik denk dat ik het al weet, maar hou van wat meer meningen dan alleen mn eigen!

pi_12199287
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 17:15 schreef Kasty het volgende:
mm nou ja geld maakt wel een beetje uit natuurlijk... via internet zijn ze gewoon een stuk goedkoper...en service heb niet echt nodig... denk ik..

Maar nu zit ik ernstig te twijfelen tussen de A70 en de A60.... ik ga hem gebruiken voor gewone simpele kiekjes, maar ook voor concertfoto's waar ik meestal wel redelijk dichtbij sta. Filmpjes ga ik niet maken denk ik... mischien een paar maar verder niet... Wat kan ik het beste kiezen... ?

Wat raden jullie me aan... ik denk dat ik het al weet, maar hou van wat meer meningen dan alleen mn eigen!

Mijn vader stak net nog z'n hoofd om mijn deur.
"Waar had je dat ding besteld?" Demion pa.
"Hebben die ook andere camera's?" Ja pap.
"Kun je dan niet een betere nemen?" NEE IK WIL DIE A70!!

Mijn vader vreest geloof ik dat die camera nooit meer komt.
Ik ben de laatste dagen ook gaan twijfelen tussen A60 en A70, maar blijf toch bij de A70. Ik verwacht dat ik er jaaaaaaaaaaaaaaren foto's mee ga maken, en dat ik die 3.2 MP hard nodig ga hebben.
Plus dat ie in veel testen als de beste naar voren komt, maar dat moet ik dan zelf nog zien.

pi_12199600
waarom denk je dan dat je die 3,2 mp nodig zal hebben... dat is toch alleen voor de grote van het printen? Of zie ik dat nou verkeerd? Ja mischien is 3,2 iets scherper?
  zondag 3 augustus 2003 @ 18:18:39 #167
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_12199810
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 17:15 schreef Kasty het volgende:

kijk,hier maak je een ernstige denkfout! "service zal ik niet nodig hebbendenkik!
en dan????
als er wat met je cam aan de hand is! kijk je dan ook zo blij, als je hem op moet sturen voor 10 euro? think real!
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_12201115
mmm daar heb je helemaal gelijk in hoor! Ik zit ook nog ernstig te twijfelen.. maar ja het zijn een boel centjes verschil tussen fotoboer en online... je zoekt toch automatisch de goedkoopste.. en veel goede reacties hier van de online zaken progress en informatique..
  maandag 4 augustus 2003 @ 13:35:09 #169
62715 DexXx
pi_12214544
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 19:47 schreef Kasty het volgende:
mmm daar heb je helemaal gelijk in hoor! Ik zit ook nog ernstig te twijfelen.. maar ja het zijn een boel centjes verschil tussen fotoboer en online... je zoekt toch automatisch de goedkoopste.. en veel goede reacties hier van de online zaken progress en informatique..
Ja das waar maar wat is veel verschil... Bij FotoKlein (check www.fotoklein.nl) is zo'n cam 299 is ook een fotoboer zit over heel nederland en die mensen kunnen je echt wel wat uitleggen over die camera... Tis toch leuk om in zo'n winkel al volop uitleg te krijgen hoe dat ding werkt enzo... wat is dan een hoop verschil?
pi_12214606
Ja daar heb je zeker gelijk in... helaas zit fotoklein niet bij mij in de buurt.. woon helemaal in het hoge noorden...de dichtsbijzijnde internetshop zou Groningen zijn denk ik...
  maandag 4 augustus 2003 @ 14:05:00 #171
62715 DexXx
pi_12215128
Tja das wel lastig... wij in de randstad hebben makkelijk praten

Maar ga is gewoon zoveel mogelijk fotozaken langs kun je gewoon een btje rond neuzen... Via internet kan natuurlijk ook maar dan moet je wel langer de handleiding door lezen snappie en vaak issut zoo, ten minste dat had ik met mijn vorige digicam, dat als ik iets echt niet snapte ik gewoon ff terug kon naar die zaak en dan legde ze me dat uit...

pi_12215457
ok ok jullie winnen Ik ben al onderweg naar de winkel haha... Dan idd maar wat meer betalen, maar ja dan heb je wel de service en als er iets mee is een winkel om heen te gaan... Ik wil gewoon te graag dat ding hebben, laten we het daar maar op houden...
  maandag 4 augustus 2003 @ 17:18:49 #173
62715 DexXx
pi_12218947
hahaha ja sorry maar ik zelf heb ook de voor en nadelen afgewogen en ja ik koop um ook in de winkel... Belangrijkste was geen wachttijd al moet ik wel wachten
pi_12234706
Nou ik koop mijn camera donderdag. Ben vandaag al flink aan het handelen geweest met de fotoboeren in de buurt. Zit inmiddels al 15 euro onder de prijs van de mediamarkt.. donderdag een laatste poging doen bij de winkel waar ik hem ga kopen..daarvan verwacht ik dat die nog wel verder gaan zakken... van te voren al een leuke hobby

Wie weet waar ik het beste de batterijen en oplader kan halen?

dinsdag 5 augustus 2003 @ 13:59:09 #175
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_12235094
Lijkt wel alsof iedereen zo'n Canon A60/A70 heeft... is het zo'n goede camera voor de prijs??
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')