quote:Ik heb 'm gewoon in de winkel besteld, bij de COMBI. Die zitten door 't hele land dacht ik zo. Maar omdat ik niet zo'n fel rode of fel groene wil moet ik even wachten tot een andere binnen is. Ik ben er vrijdagavond geweest, en woensdag kan ik 'm op gaan halen. Hij kost dacht ik ongeveer 17 of 18 euro, maar ik heb niet echt op de prijs gelet. Ik krijg 'm namelijk cadeau van ons pap en mam.
Op maandag 28 juli 2003 12:55 schreef ChAoZ het volgende:[..]
waar bestelt en wat kost ie?
Ik snap alleen nog geen kont van dat ding, ik krijg in alle modes nog steeds alleen point&click foto's ...
lees nu op de site dat 30 dagen de bindende levertermijn is... zucht, dit gaat lang duren, in deze tijd kan ik zelf duibbel en dwars een a60 uitpoepen
Hebben jullie hier ook geen problemen mee, dat deze camera's met een lichte zweem foto's maken?
Persoonlijk vind ik dat juist een digitale camera vlijm en vlijmscherp moet zijn, dus dat soft-focus probleem zit me helemaal niet lekker. Ik ben hier overigens eens verder op gaan zoeken en dat heeft mijn avond ook niet leuker gemaakt. Overal lees je dat de A70 onscherpe foto's maakt en dat je dat eigenlijk ook niet meer scherp krijgt met post software truuken zoals tegenhangers dan weer beweren.
hier de links dus;
http://members1.chello.nl/~e.noorlander/A60.jpg
http://members1.chello.nl/~e.noorlander/A70.jpg
Er wordt wel verteld dat de foto's er beter uit gaan zien met "super-fine" mode in plaats van "fine mode"
Ik zou graag eens van inmiddels trotse eigenaars/eigenaressen wat foto's willen zien en dan bijv. verschil tussen "super-fine" en "fine" en dan bijvoorbeeld van een huis met bomen op de achtergrond, lekker veel groene blaadjes, lekker veel detail voor test pics.
nou ik ga maar eens naar bend, moet helaas ook gebeuren.,
Bart
ik heb me camara nu al 2 maanden denk ik..en nu zo'n 800 foto's gemaakt
ik heb batterijen van Fameart 1800 mAh model PC05-18 4x
en ook van GP 2000 series heb ik er 4 van
plus DaneElec 256 Compactflash mb
en mooi tasje van Desley erbij
en vanaovnd naar Mallorca op vakantie
- edit -
Da's mooi allemaal, maar graag je foto's resizen naar 550pixels breed. Dit is niet zo sociaal voor de modembezitters etc. En kan heel makkelijk hier:
Er is GEEN excuus meer: plaatjes-resizer!
Veel te grote foto's gewijzigd in links.
[Dit bericht is gewijzigd door JeroenH op 29-07-2003 18:23]
quote:volgens mij zij ze dat niet....
Op dinsdag 29 juli 2003 12:16 schreef uppie83 het volgende:
Uhm misschien stom vraagje, maar ik kan nergens vinden of de bijgeleverde batterijen bij de A60 zelf ook al oplaadbaar zijn
quote:Nope.
Uhm misschien stom vraagje, maar ik kan nergens vinden of de bijgeleverde batterijen bij de A60 zelf ook al oplaadbaar zijn
quote:Tuurlijk is dat zo. Maar het mag gewoon niet zo zijn dat doordat er meer vraag naar is ineens de kwaliteit hapert. Zeker niet voor zo'n prijs.
Op dinsdag 29 juli 2003 07:19 schreef pascalheister het volgende:
ik vind het maar beetje stom gelul met dat onscherp.
Eerst praatte niemand er over. En nu is het ineens groot nieuws. Omdat een paar lui hem toevallig onscherp hebben
Volgens mij is het gewoon misproductie. Door de grote aanvraag van de camera word er natuurlijk overuren gedraaid bij canon.
Kan je je digicam ook als webcam gebruiken (keb zelf zoals je hierboven kunt lezen de A60) ??? Zo ja hoe ?
[Dit bericht is gewijzigd door uppie83 op 29-07-2003 14:50]
quote:nee,dat zijn gewone batterijen,die erbij zitten.
Kheb nu 3 setjes van 4, en die batterijen gaan al bijna niet leeg Top cam.
Ik heb vanmiddag eens met het programma Irfan een anatal A70 fotos ingeladen, want inderdaad standaard vind ik de A70 foto's gewoon rondweg blurry, alsof je door een licht beslagen ruit de foto kijkt.
Uitgaande van de verhalen dat de Canon geen IN_CAMERA_SHARPEN doet, heb ik dit dus met Irfan gedaan. Gewoon inladen en dan
Image/Sharpen, 1 maal.
en dan moet ik inderdaad zeggen dat dakpannen en blaadjes en zonnebrillen weer super scherp worden, eigenlijk wel verassend beter.
Ik ging er een beetje vanuit dat een onscherpe foto niet scherp te krijgen was met een programma maar het lijkt er op dat je met deze handeling dit "probleem" kunt herstellen.
Als dit met Irfan kan, zou software in een camera dat ook moet kunnen lijkt me.
Als dit zo is dan zie ik graag deze functie toegevoegd (in een toekomstige sofware update?) in de camera in plaatst van dat ik dit dat met software moet doen.
oja, morgen ga ik
en ik hoor net dat mijn camera morgen binnen komt... dus ik ben benieuwd wat mijn ervaring gaat worden.
quote:Opgelost.
Op dinsdag 29 juli 2003 16:56 schreef TheMarco het volgende:
Kunnen jullie die foto's misschien wat groter posten? Ik kan het zo slecht zien...
Nog niet iedereen heeft jouw tooltje ontdekt....
quote:Nee, dat kan niet
Op dinsdag 29 juli 2003 14:40 schreef uppie83 het volgende:
Even een vraagje over wat ik al eerder heb gehoord.Kan je je digicam ook als webcam gebruiken (keb zelf zoals je hierboven kunt lezen de A60) ??? Zo ja hoe ?
quote:Gefeliciteerd !! Bedoel je met Irfan het programma Irfanview?? (hopelijk wel want dat heb ik nl al).
Op dinsdag 29 juli 2003 15:27 schreef Buteskin het volgende:
Over het "Onscherpte Probleem"'oja, morgen ga ik
In tegenstelling tot mijn A70 !! Vandaag Demion eens gemaild. Ze krijgen van Canon maar mondjesmaat camera's, omdat ze problemen hebben met de 3,2 mp chip.
Problemen?? Wat voor problemen? Problemen om er genoeg te maken of problemen met de werking van die dingen....
Hoop het eerste. Ik heb mezelf nu verboden om 20x op een dag naar Demion te surfen voor mijn orderstatus Ik moet nl. nog steeds modemenen (33k ERG HE) dus het gaat een beetje duur worden.
The wait continues.
En owee als er een dooie pixel o.i.d. mis mee is zeg.
Krijg je bij Demion een mailtje als ze hem opsturen ofzo? Dan weet ik wanneer ik geld in huis moet gaan halen... (net alsof ik ook niet elke dag naar mijn orderstatus loop te loeren... )
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 19:19 schreef Confidential het volgende:
Ik heb hem ook bij Demion in bestelling...Krijg je bij Demion een mailtje als ze hem opsturen ofzo? Dan weet ik wanneer ik geld in huis moet gaan halen... (net alsof ik ook niet elke dag naar mijn orderstatus loop te loeren...
)
Ik heb vandaag pas 1 keer gekeken !! Geen idee of ze mailen bij Demion, ik heb er nog geen gehad. Wel al betaald.
Wanneer heb jij 'm besteld? Ik 11 juli.
Ik neem aan dat als de code "verzonden" verschijnt de camera de volgende dag pas op de stoep ligt (spreekwoordelijk dan natuurlijk he )
quote:Nog steeds code 20 hier! Begin er al tamelijk van te balen nu. *grrr*
Op donderdag 31 juli 2003 09:50 schreef Confidential het volgende:
Ik heb hem 23 juli besteld en ik betaal onder rembours... vandaar dat ik wel wil weten wanneer dat geld in huis moet zijn!Ik neem aan dat als de code "verzonden" verschijnt de camera de volgende dag pas op de stoep ligt (spreekwoordelijk dan natuurlijk he
)
Ik wil foto's maken met dit mooie weer !! Hopelijk komt ie volgende week, dan is friendjuh terug van vakantie en kunnen we lekker met zijn auto met airco naar La Roche (Ardennen) om de camera te testen.
Als het nog langer gaat duren wil ik 'm geld terug hoor. *grom*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |