quote:Zelfde schuitje hiero, ik heb 'm op 11 juli besteld. Vandaag bijna de postbode aangereden, die kwam net de oprit op terwijl ik net thuiskwam. Ik was zo aan het kijken of ie een pakketje bij zich had dat ik bijna vergat te remmen
Op vrijdag 25 juli 2003 13:08 schreef Jerommeke.nl het volgende:[..]
je hebt duidelijk geluk qua besteltijdstip. ik heb besteld op 14 juli, en wacht nog steeds op mijn camera. als ze vandaag niet bellen wordt het dus sowieso op z'n vroegst maandag, waarmee de twee wekengrens wordt overschreden...
ik willem
Dus als ik mijn camera binnen heb (nog ff gekwijld bij Megapool, stond ie in een vitrine voor 459 euro...) dan check ik of er niks mis mee is en dan ga ik lekker de GP Powerbank lader kopen en geheugen... op INTERNET. In die elektronicazaken zijn ze gek, camera is bijna 100 euro duurder, beetje te gek voor de zgn. service.
Maar goed, morgen weer voor de brievenbus liggen
Maar eerst geheugen kopen, priorities you know
Wat raden jullie me aan....keb nog geen idee wat ik er mee GA doen, maar dit wordt mijn eerste toestel om t fotograferen te leren.
quote:gewoon bij de fotoboer kopen!
Op zaterdag 26 juli 2003 17:24 schreef uppie83 het volgende:
Ok na wat onderzoek te hebben gedaan blijkt dat bij mijn plaatselijke fotozaak (5 minuten lopen van huis) de A60 neerkomt op 329 euro incl verw.bijdr. en de A70 op 419 euro incl verw. bijdr.Wat raden jullie me aan....keb nog geen idee wat ik er mee GA doen, maar dit wordt mijn eerste toestel om t fotograferen te leren.
Edit: om de modemers te sparen, paar posts verderop staan de foto's van de vergelijking.
[Dit bericht is gewijzigd door JeOma op 26-07-2003 19:45]
Maareuhm, jongens, het is wel genoeg geweest, ik zit nu al 2 weken op die A60 te wachten en iedereen heeft hier A60's, en mijne is nog steeds wachtend op levering...
quote:ik snap het probleem niet! kheb gewoon 3 van die dingen op voorraad liggen!
Op zaterdag 26 juli 2003 18:25 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Tering zeg. Als ik jou buurvrouw was zou ik me toch een beetje ongemakkelijk gaan voelenMaareuhm, jongens, het is wel genoeg geweest, ik zit nu al 2 weken op die A60 te wachten en iedereen heeft hier A60's, en mijne is nog steeds wachtend op levering...
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 17:24 schreef uppie83 het volgende:
Ok na wat onderzoek te hebben gedaan blijkt dat bij mijn plaatselijke fotozaak/zaak (Nebo geloof ik, 5 minuten lopen van huis) de A60 neerkomt op 329 euro incl verw.bijdr. en de A70 op 419 euro incl verw. bijdr.Wat raden jullie me aan....keb nog geen idee wat ik er mee GA doen, maar dit wordt mijn eerste toestel om t fotograferen te leren.
quote:Digitaal ingezoomd?
Op zaterdag 26 juli 2003 18:07 schreef JeOma het volgende:
Omdat 'n paar mensen 't vroegen: ik heb een Canon telelens (2.4x) plus die convertor bij m'n A60 gekocht. Hij bevalt prima, al is 't wel vrij prijzig, helaas. Hier pics om te zien hoever je kunt inzoomen om je buurvrouw te fotograferen ofzo.(klik foto voor fullscreen)
Maximaal uitgezoomd zonder telelens:
[afbeelding]Maximaal digitaal ingezoomd met telelens:
[afbeelding]
quote:kijk,ik kan natuurlijk niet met de prijs meegaan met de meeste webwinkels! ik ben maar een kleine zelfstandige! en ik moet het van mijn service hebben,ik ben toch een half uur bezig om de klant de camera helemaal uit te leggen! dus vraag ik voor de A60 329 euro
Op zaterdag 26 juli 2003 19:05 schreef pascalheister het volgende:
Fotoloog wat vraag jij voor de Canon a60/a70?
quote:Dat staat erboven ja.
Op zaterdag 26 juli 2003 19:15 schreef DutchBlood het volgende:[..]
Digitaal ingezoomd?
quote:Maar je hebt het over een telelens
Op zaterdag 26 juli 2003 19:22 schreef JeOma het volgende:[..]
Dat staat erboven ja.
Van de A60 is de optische zoom 3.0x, met digitale zoom kom je tot 7.5x. Maar dat staat ook wel in 't boekje.
De A60 of de A70 ?
quote:Ik kan je ook wel wat advies geven, het ligt eraan of je groot wil afdrukken. Zo ja, dan voor de A70 gaan...
Op zaterdag 26 juli 2003 19:34 schreef uppie83 het volgende:
Fotoloog aangezien jij dezelfde prijs hanteerd voor de A60 (waarschijnlijk ook de dezelfde bij de A70) vraag ik je om advies. Wat zou je aanraden bij iemand die begint met fotograferen en hier een hobby van wil maken (heeft t dus nog nooit gedaan).De A60 of de A70 ?
Zonder telelens, maximaal uitgezoomd
Zonder telelens, maximaal optisch ingezoomd (3.0x)
Zonder telelens, maximaal digitaal ingezoomd (7.5x)
Met telelens, maximaal uitgezoomd
quote:een beetje een globale richtlijn! voor afdrukken tot en met 20x30 cm volstaat de A60 prima!
Op zaterdag 26 juli 2003 19:34 schreef uppie83 het volgende:
Fotoloog aangezien jij dezelfde prijs hanteerd voor de A60 (waarschijnlijk ook de dezelfde bij de A70) vraag ik je om advies. Wat zou je aanraden bij iemand die begint met fotograferen en hier een hobby van wil maken (heeft t dus nog nooit gedaan).De A60 of de A70 ?
quote:kzie nog steeds geen buurvrouw!
Op zaterdag 26 juli 2003 19:44 schreef JeOma het volgende:
Oke, hier 'n verbeterde "demo" van de telelens met de A60. De 6 foto's zijn vanaf statief genomen op stand AUTO.Zonder telelens, maximaal uitgezoomd
[afbeelding]Zonder telelens, maximaal optisch ingezoomd (3.0x)
[afbeelding]Zonder telelens, maximaal digitaal ingezoomd (7.5x)
[afbeelding]Met telelens, maximaal uitgezoomd
[afbeelding]Met telelens, maximaal optisch ingezoomd (3.0x)
[afbeelding]Met telelens, maximaal digitaal ingezoomd (7.5x)
[afbeelding]
quote:en dat prijsverschil is best flink, dus je moet wel zeker weten dat je het gebruikt...daarom heb ik (ook een beginner) een A60 gekocht....vond het zelf het prijsverschil niet waard
Op zaterdag 26 juli 2003 19:46 schreef fotoloog het volgende:[..]
een beetje een globale richtlijn! voor afdrukken tot en met 20x30 cm volstaat de A60 prima!
wil je echter ooit een keer wat grotere afdrukken hebben(30x45) bijv.
dan zou ik voor de A70 kiezen!
de vraag die je jezelf moet stellen is:hoevaak en wanneer wil ik een print op 30x45 cm? kijk als je nauwelijks of niet vergrotingen maakt ,van die omvang,waarom zou je dan meer betalen?
quote:gelijk heb je,hoe vaak komt het voor dat je een afdruk wilt maken tot die grootte? 1x per jaar? ik druk zelf ook tot 30x45 cm af! als service naar de klanten toe! maar dat zijn er echt niet zoveel!
Op zaterdag 26 juli 2003 19:51 schreef Abbadon het volgende:[..]
en dat prijsverschil is best flink, dus je moet wel zeker weten dat je het gebruikt...daarom heb ik (ook een beginner) een A60 gekocht....vond het zelf het prijsverschil niet waard
quote:hmm... vreemd, dan pak jij t toch beter aan dan progress hengelo
Op zaterdag 26 juli 2003 18:53 schreef fotoloog het volgende:[..]
ik snap het probleem niet! kheb gewoon 3 van die dingen op voorraad liggen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |