abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11742986
quote:
Op zondag 13 juli 2003 14:20 schreef Mr.Markuz het volgende:
Ik heb liever dat ze Robinho van Santos halen. Die is écht goed! Dribbelkoning.
Hahaha

Wat denk je dat die kost? Die is onbetaalbaar voor Ajax, Santos schijnt iets van 30 miljoen euro voor hem te willen hebben.

pi_11743007
quote:
Op zondag 13 juli 2003 14:22 schreef Qi het volgende:

[..]

Hahaha

Wat denk je dat die kost? Die is onbetaalbaar voor Ajax, Santos schijnt iets van 30 miljoen euro voor hem te willen hebben.

dat zou ik er echt nooit voor over hebben...vertrouw nou eens op de jeugd! de nederlandse jeugd!
pi_11743055
quote:
Op zondag 13 juli 2003 14:22 schreef Qi het volgende:

[..]

Hahaha

Van Eijden is slim in onderhandelingen en haalt de vraagprijs zover omlaag dat Ajax hem voor een schijntje kan komen afhalen
pi_11743133
quote:
Op zondag 13 juli 2003 14:28 schreef Mr.Markuz het volgende:

[..]

Van Eijden is slim in onderhandelingen en haalt de vraagprijs zover omlaag dat Ajax hem voor een schijntje kan komen afhalen

als jij zou kunnen kiezen tussen de topclubs in spanje , italie of een tripje naar ajax?? wat zou jij doen??
niks tegen ajax hoor...maar nederland kan het gewoon niet bijbenen qua financien
pi_11743185
quote:
Op zondag 13 juli 2003 14:33 schreef sjimz het volgende:

[..]

als jij zou kunnen kiezen tussen de topclubs in spanje , italie of een tripje naar ajax?? wat zou jij doen??
niks tegen ajax hoor...maar nederland kan het gewoon niet bijbenen qua financien

Ook al was mijn "suggestie" niet serieus bedoeldt; er komen wel degelijke veel grote talenten naar Nederland die ook voor het grote geld hadden kunnen kiezen.

Denk aan; Kezman, Elmander, Lazovic, Ibrahimovíc, Mido enzovoorts. Deze spelers waren destijds ook echt wel in the picture bij de topclubs.

Hiermee probeer ik dus nog niet aan te wijzen dat Robinho dit ook zou doen, want die gast is al veel te ver ontwikkeld om nog aan Ajax te denken. Die zal over een paar jaar wel bij Madrid of wie ook tekenen.

zondag 13 juli 2003 @ 14:43:36 #131
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_11743256
quote:
Op zondag 13 juli 2003 14:13 schreef Qi het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo, maar het geeft wel aan dat spelers niet zomaar 'nee' zeggen tegen de Franse competitie. Het is een sterkere competitie dan de Nederlandse, je verdient er meer en je bent, als je in één van de topteams speelt, bijna verzekerd van Champions League voetbal.

[Dit bericht is gewijzigd door twi op 13-07-2003 14:47]

pi_11743269
quote:
Op zondag 13 juli 2003 14:38 schreef Mr.Markuz het volgende:

[..]

Ook al was mijn "suggestie" niet serieus bedoeldt; er komen wel degelijke veel grote talenten naar Nederland die ook voor het grote geld hadden kunnen kiezen.

Denk aan; Kezman, Elmander, Lazovic, Ibrahimovíc, Mido enzovoorts. Deze spelers waren destijds ook echt wel in the picture bij de topclubs.

Hiermee probeer ik dus nog niet aan te wijzen dat Robinho dit ook zou doen, want die gast is al veel te ver ontwikkeld om nog aan Ajax te denken. Die zal over een paar jaar wel bij Madrid of wie ook tekenen.

ja maar er gaan ook zoveel talenten niet naar nederland..dus ja wat is veel??
  zondag 13 juli 2003 @ 14:45:06 #133
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_11743283
quote:
Op zondag 13 juli 2003 14:38 schreef Mr.Markuz het volgende:

[..]

Talenten komen bij de topclubs nu eenmaal niet in de basis terecht. Dan MOETEN ze wel uitwijken naar de 'mindere' competities. Bij de grote clubs zijn nu eenmaal 9 van de 10 spelers gekocht, niet zelf (ook maar deels) opgeleid.
pi_11743289
Trouwens, om het nog maar even te hebben over de "kracht" van het Franse voetbal; Olympique Lyon verdiende dit seizoen met 1 ronde in de Champions League (6 wedstrijden) meer geld dan Ajax met 2 rondes + kwartfinale wedstrijden (14 wedstrijden).

Ook al is dit oud nieuws Het is te gek voor woorden, maar het is wel zo. Omdat Lyon een grotere comerciële waarde schijnt te hebben (vooral door de TV inkomsten en omdat het land tig keer groter dan Nederland is en dus ook grotere bevolking) dan Ajax. Das toch best lullig, maar het is wel de realiteit.

pi_11743299
quote:
Op zondag 13 juli 2003 14:28 schreef Mr.Markuz het volgende:

[..]

Nee joh, ik ben het met sjimz eens, we moeten gewoon eigen jeugd door laten stromen. Afgelopen seizoen is bewezen dat je met veel eigen jeugd mooie dingen kunt doen. Gewoon nu Van der Meyde eruit is Daniel de Ridder door laten stromen in het eerste, en dan komt het wel goed. Mooie actie van hem. En nog wat lovende teksten:
quote:
Poll: Talent van de toekomst?

1. Daniel de Ridder (72%)
2. Sergio Cameron (7%)
3. Ryan Babel (5%)
4. Rasmus Lindgren (5%)
5. Gerard Aafjes (4%)
6. Thomas Vermaelen (3%)
7. Fred Benson (3%)

Bron: www.ajaxshowtime.com

quote:
Ajacied Daniel de Ridder is door bondscoach Wim van Zwam geselecteerd voor het Nederlands Elftal onder 19 jaar, dat deelneemt aan een EK-kwalificatietoernooi in Hongarije.

De Ridder, die bij Ajax uitkomt voor de A1 en Jong Ajax, speelt met Oranje van 2 tot en met 6 mei in Hongarije. Nederland is ingedeeld in een poule met Griekenland (2 mei), het gastland (4 mei) en Noorwegen (6 mei). De zeven poulewinnaars van de kwalificatietoernooien plaatsen zich samen met gastland Liechtenstein voor de EK-eindronde, die van 16 tot en met 26 juli plaatsvindt. Frankrijk en Portugal zijn inmiddels zeker van een ticket.

Het Nederlands Elftal voor spelers onder negentien jaar heeft zich vorig jaar in oktober in Letland als groepswinnaar geplaatst voor de tweede kwalificatieronde voor het Europees kampioenschap. In Riga liet Onder 19- toen nog met de Ajacieden Nigel de Jong en Wesley Sneijder naast De Ridder- Letland, Turkije en Finland achter zich.

Bron: www.knvb.nl

quote:
Coach John van het Schip over Daniel:
'Daniel is een talent volle speler, hij heeft niets voor niets een contract gekregen. Hij heeft zijn contract afgedwongen bij de A1 en moet niet te lang bij jong Ajax spelen, maar snel de stap naar het 1ste nemen'.
pi_11743319
ik hoor tot nu toe ook alleen maar veelbelovende dingen..
en hij kost niks...
hij kan uitgroeien tot publiekslieveling...
het is goed voor het nederlandse voetbal...want door het steeds aantrekken van buitenlanders door de topclubs in nl word de toekomst van het nederlands elftal toch somber
en met het geld wat ze overhouden gewoon besteden aan het nog meer verbeteren van de jeugdopleiding
wie de jeugd heeft heeft de toekomst!
pi_11743338
quote:
Op zondag 13 juli 2003 14:43 schreef twi het volgende:

[..]

[afbeelding]

Wat klopt er niet? De Franse competitie staat hoger dan de onze op de UEFA ranking, spelers verdienen er meer, en je bent wel degelijk zo goed als verzekerd van Champions League voetbal als je bij één van de topclubs speelt.
pi_11743347
lees trouwens net op het vi forum dat uche de opvolger gaat worden van v/d meyde....niets officieels...maar ik denk echt...wat moeten we daar nou mee
  zondag 13 juli 2003 @ 14:52:26 #139
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_11743379
quote:
Op zondag 13 juli 2003 14:49 schreef Qi het volgende:

[..]

Wat klopt er niet? De Franse competitie staat hoger dan de onze op de UEFA ranking, spelers verdienen er meer, en je bent wel degelijk zo goed als verzekerd van Champions League voetbal als je bij één van de topclubs speelt.

Het klopt niet in deze zin dat de toppers maar een paar schamele puntjes meer halen dan de gigantische reuzen van Guingamp en Sochaux.

Een garantie voor CL-voetbal (3 plaatsen) met zo'n 7 kampioenskandidaten, noem ik totaal geen 'zekerheidje'.

Oh ja, en daarbij zijn de Franse ploegen de laatste jaren nou echt niet fantastisch bezig in de Europese toernooien. Ik kan me geen Franse ploeg voor de geest halen die de laatste jaren in de kwartfinale CL heeft gespeeld. Al zal dat wellicht meer aan mijn statistiek-kennis en desinteresse in de Franse competitie te wijten zijn.

zondag 13 juli 2003 @ 14:55:49 #140
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_11743430
Ik ben van mening dat Ajax eerst een verdediger vast moet leggen. Als dat Escudé moet zijn, kan ik me daarbij neerleggen als hij rond de 7 miljoen euro kost. Qua aanvallers vind ik niet dat er een buitenlander bij moet komen. Er moet überhaupt geen aanvaller bij komen, behalve als ze naar de roepnaam Dennis of Marc luisteren. Maar die zullen wel niet haalbaar zijn.
  zondag 13 juli 2003 @ 14:56:00 #141
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_11743432
quote:
Op zondag 13 juli 2003 14:16 schreef Qi het volgende:
Koeman moet deze gast erbij halen om Van der Meyde te vervangen, misschien kan hij wat mooie dingen laten zien. Het schijnt een toptalent te zijn, en hij kan eventueel ook als spits spelen.
Volgens mij heeft die jongen niet de snelheid om buitenspeler te zijn. Het is geloof ik meer een nummer 10.
pi_11743444
quote:
Op zondag 13 juli 2003 14:49 schreef sjimz het volgende:
lees trouwens net op het vi forum dat uche de opvolger gaat worden van v/d meyde....niets officieels...maar ik denk echt...wat moeten we daar nou mee
mja..wie had er toendertijd van Finidi gehoord? Ik heb zoiets van eerst zien dan oordelen
pi_11743445
quote:
Op zondag 13 juli 2003 14:55 schreef twi het volgende:
Ik ben van mening dat Ajax eerst een verdediger vast moet leggen. Als dat Escudé moet zijn, kan ik me daarbij neerleggen als hij rond de 7 miljoen euro kost. Qua aanvallers vind ik niet dat er een buitenlander bij moet komen. Er moet überhaupt geen aanvaller bij komen, behalve als ze naar de roepnaam Dennis of Marc luisteren. Maar die zullen wel niet haalbaar zijn.
Dennis de Nooijer
pi_11743453
quote:
Op zondag 13 juli 2003 14:56 schreef mr_cucumber het volgende:

[..]

mja..wie had er toendertijd van Finidi gehoord? Ik heb zoiets van eerst zien dan oordelen

wie had er van gabrich gehoord?? wie had er van juan gehoord?
pi_11743502
quote:
Op zondag 13 juli 2003 14:52 schreef twi het volgende:

[..]

Het klopt niet in deze zin dat de toppers maar een paar schamele puntjes meer halen dan de gigantische reuzen van Guingamp en Sochaux.

Een garantie voor CL-voetbal (3 plaatsen) met zo'n 7 kampioenskandidaten, noem ik totaal geen 'zekerheidje'.

Oh ja, en daarbij zijn de Franse ploegen de laatste jaren nou echt niet fantastisch bezig in de Europese toernooien. Ik kan me geen Franse ploeg voor de geest halen die de laatste jaren in de kwartfinale CL heeft gespeeld. Al zal dat wellicht meer aan mijn statistiek-kennis en desinteresse in de Franse competitie te wijten zijn.

Hmmm, je hebt gelijk. Ik zit nu net eens wat statistieken te bekijken, en het valt me op dat Frankrijk niet echt een duidelijke titelkandidaat heeft. In Nederland weet je van te voren dat Ajax, PSV of Feyenoord de titel gaat pakken, en ik Frankrijk is dat volstrekt onduidelijk. Er zijn inderdaad heel veel titelkandidaten.
  zondag 13 juli 2003 @ 15:01:39 #146
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_11743509
quote:
Op zondag 13 juli 2003 14:56 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dennis de Nooijer

Ik denk niet dat enige topclub nog interesse heeft in die ziekenhuisbedbezoeker. Misschien een jaar of acht geleden. Het is al een godsgeschenk voor de familie de Nooijer dat Feyenoord zo gek is om z'n broer daar te laten ballen.

pi_11743519
quote:
Op zondag 13 juli 2003 15:01 schreef Qi het volgende:

[..]

Hmmm, je hebt gelijk. Ik zit nu net eens wat statistieken te bekijken, en het valt me op dat Frankrijk niet echt een duidelijke titelkandidaat heeft. In Nederland weet je van te voren dat Ajax, PSV of Feyenoord de titel gaat pakken, en ik Frankrijk is dat volstrekt onduidelijk. Er zijn inderdaad heel veel titelkandidaten.

dus minder voorspelbaar...dus leuker om naar te kijken
  zondag 13 juli 2003 @ 15:03:34 #148
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_11743536
Ik ben nu echt benieuwd wie er nou precies komt.
pi_11743540
quote:
Op zondag 13 juli 2003 14:56 schreef Kang-He het volgende:

[..]

Volgens mij heeft die jongen niet de snelheid om buitenspeler te zijn. Het is geloof ik meer een nummer 10.

Hoe weet je dat? Heb je hem zien spelen? Hij kan trouwens als schaduwspits en als vleugelspits uit de voeten. Eventueel kan hij nog ingezet worden als centrumspits.
pi_11743544
quote:
Op zondag 13 juli 2003 15:03 schreef Kang-He het volgende:
Ik ben nu echt benieuwd wie er nou precies komt.
Dennis de nooijer hopelijk niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')