2.5 L injectie 6 cilinder. (BMW 325i)
Danku.
quote:Da's toch slecht voor het milieu?
Op vrijdag 11 juli 2003 12:00 schreef Kogando het volgende:
het verwijderen van de katalysator.
quote:Inderdaad, echt veel PK's meer zal je niet winnen
Op vrijdag 11 juli 2003 12:02 schreef Immor3 het volgende:
Nou.....Een kleine 10 PK denk ik?
Echt niet bruut veel hoor...
quote:Nee hoor
Op vrijdag 11 juli 2003 12:04 schreef bas-beest het volgende:
katalysator verwijderen is dus strafbaar...
quote:Nou ja, strafbaar?
Op vrijdag 11 juli 2003 12:04 schreef bas-beest het volgende:
katalysator verwijderen is dus strafbaar...
Je komt er niet meer door je APK, das waar!
quote:dat niet idd, maar als je een holle pijp ertussen zet volgens mij wel ofniet?
Op vrijdag 11 juli 2003 12:04 schreef DOHC-VTEC het volgende:[..]
Nee hoor
quote:gewoon terug zetten bij apk keuring!
Op vrijdag 11 juli 2003 12:05 schreef _VoiD_ het volgende:
Volgens mij is dat verschil dus echt minimaal.
sim-pel!
Ik moest laatst mijn auto ook weer helemaal origineel terugbouwen voor de apk!
RVS pijpje, hmmmmmmmmmmm
Is boren de enige lekkere oplossing...
En inderdaad, hollepijp tot je einddemper, klarie.
Brrommmm brrommmmm
[Dit bericht is gewijzigd door Immor3 op 11-07-2003 12:10]
quote:Je kan er een katvervanger tussen zetten. Als je je dempers eronder vandaan haalt dan komt er inderdaad een holle pijp voor terug.
Op vrijdag 11 juli 2003 12:06 schreef vosss het volgende:[..]
dat niet idd, maar als je een holle pijp ertussen zet volgens mij wel ofniet?
Moet je toch ipv de kat een demepr ertussen zetten
(kweet effe het jaar niet meer dacht '92 ofzo)
quote:"t is wel een ouwe bak, dus waarschijnlijk zo'n ouwe kat..
RENDEMENT:Het rendement qua koppel en vermogen bij het verwijderen van de kat is vooral bij de eerste generatie - met K-6 aangeduid - bijzonder groot.Ook de tweede generatie - met U-9 aangeduid - geeft meer vermogen bij het verwijderen van de kat. Immers ook hier "ademt" de motor makkelijker en zal dus meer presteren.
quote:Jups RVS roeleert
Op vrijdag 11 juli 2003 12:09 schreef _VoiD_ het volgende:
Doe het dan meteen goed en vervang je complete uitlaatsysteem ipv alleen je einddemper.RVS pijpje, hmmmmmmmmmmm
Maar goed.
Of je je kat. zomaar kunt vervangen hangt af van een paar dingen. Staat er op het kenteken dat er een kat onder zit?
Wat voor bouwjaar heeft je BMW?
En om op je vraag terug te komen denk ik dat 10 pk no gerg ruim is. Zal vooral een stuk met het geluid te maken hebben.
In elk geval, probeer het zou ik zeggen, ben benieuwd, vooral in combinatie met een powerfilter, zou toch iets moeten uitmaken in trekkracht (Nm, geen Pk's dus)
Een leuk geluid, ja dat wel, maar meer extra geluid dan kracht hoor.
Wil je aan dat soort upgrades echt iets hebben dan moet je een geblazen motor nemen, die hebben er meer aan dan een ongeblazen motor, en zoals bekend heeft bmw zeeeeer weinig auto's gemaakt met turbo.
Kat weghalen enzo is dus niet strafbaar op zich, en het apk verhaal is bekend. waar ze je wel op kunnen pakken is geluidshinder. je moet het gebral uit de uitlaat onder een bep. aantal DB's laten daarvoor.
Succes iig.
Kat verwijderen, merk je zeker... scheelt zo'n 7 pk, maar je auto reageerd beter... Bekijk het zo:
Adem jij beter met 'n filter voor je snuffert? (ik nie).
Als je je tussendemper en je kat verwijderd... En zet B.v. 'n EPS of HKS einddemper op je auto, dan ga je zo'n 15pk vooruit...
Maar goed...
Als je helemaal stoer wilt zijn...
Vervang je spruitstuk voor spaggeti..
Doe van voor naar achter holle buis (eps) En zet 'n jap style demper er op...
Klaar
bron?
10 kratten Fanta !
Ik heb soms het idee dat mensen echt niet weten wat 15 pk vermogenswinst betekent.
Er zijn mensen die betalen kapitalen om een motor te laten tunen, voor 20 PK te winnen, en er zijn mensen die "denken" dat ze met een stukje buis van 1 tientje, en een K&N filtertje hetzelfde resultaat boeken.
NIET DUS.
Je kat weghalen merk je gewoonweg NIET.(behalve geblazen motoren) Met de nadruk op MERK !
Ik heb het zelf al vaker gedaan.
En van een open luchtfilter merk je ook niks, alleen geluid, mits je originele luchtfilter niet al 15 jaar oud was, en verstopt tot en met.
Want daarmee vergelijken de meeste.
dat is mijn mening.
greetz
quote:Als ik jou was zou ik nog een keer mijn post lezen...
Op vrijdag 11 juli 2003 12:31 schreef Tjabbo het volgende:
beste t0n, ik wil wel eens zien hoe je uit zo'n motor 15 pk meer krijgt door een cai. dat lukt je haast bij geen enkele auto zonder turbo bij mijn weten.bron?
quote:Hier moet ik toch wel een beetje om lachen..
Op vrijdag 11 juli 2003 13:01 schreef AsconaB-16V het volgende:
De Bron is10 kratten Fanta !
Ik heb soms het idee dat mensen echt niet weten wat 15 pk vermogenswinst betekent.Er zijn mensen die betalen kapitalen om een motor te laten tunen, voor 20 PK te winnen, en er zijn mensen die "denken" dat ze met een stukje buis van 1 tientje, en een K&N filtertje hetzelfde resultaat boeken.
NIET DUS.
Je kat weghalen merk je gewoonweg NIET.(behalve geblazen motoren) Met de nadruk op MERK !
Ik heb het zelf al vaker gedaan.
En van een open luchtfilter merk je ook niks, alleen geluid, mits je originele luchtfilter niet al 15 jaar oud was, en verstopt tot en met.
Want daarmee vergelijken de meeste.dat is mijn mening.
greetz![]()
Maar op 'n atmosferische motor moet zeker de 10 pk haalbaar zijn, als we hier over turbo's gaan praten ga je al snel richting de 20pk..
Maar goed, even lullig doen:
Kijk je nickname
Verders, wacht ik gewoon de posts af van de tuners hier @ PTA.
quote:Ik ook...
Op vrijdag 11 juli 2003 13:05 schreef t0n het volgende:
Verders, wacht ik gewoon de posts af van de tuners hier @ PTA.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |