abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 juli 2003 @ 12:00:28 #1
14827 Kogando
Modelprutser
pi_11704090
Weet iemand hoeveel PK's extra je krijgt met het aanbrengen van een powerfilter en het verwijderen van de katalysator.

2.5 L injectie 6 cilinder. (BMW 325i)

Danku.

Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_11704135
Nou.....

Een kleine 10 PK denk ik?

Echt niet bruut veel hoor...

  vrijdag 11 juli 2003 @ 12:04:27 #3
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_11704185
quote:
Op vrijdag 11 juli 2003 12:00 schreef Kogando het volgende:
het verwijderen van de katalysator.
Da's toch slecht voor het milieu?
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_11704188
katalysator verwijderen is dus strafbaar...
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  vrijdag 11 juli 2003 @ 12:04:32 #5
57762 DOHC-VTEC
2 Fast 2 Furious
pi_11704189
quote:
Op vrijdag 11 juli 2003 12:02 schreef Immor3 het volgende:
Nou.....

Een kleine 10 PK denk ik?

Echt niet bruut veel hoor...


Inderdaad, echt veel PK's meer zal je niet winnen
Nee heb je, ja kun je vergeten!
  vrijdag 11 juli 2003 @ 12:04:47 #6
57762 DOHC-VTEC
2 Fast 2 Furious
pi_11704196
quote:
Op vrijdag 11 juli 2003 12:04 schreef bas-beest het volgende:
katalysator verwijderen is dus strafbaar...
Nee hoor
Nee heb je, ja kun je vergeten!
pi_11704220
quote:
Op vrijdag 11 juli 2003 12:04 schreef bas-beest het volgende:
katalysator verwijderen is dus strafbaar...
Nou ja, strafbaar?

Je komt er niet meer door je APK, das waar!

pi_11704235
Volgens mij is dat verschil dus echt minimaal.
pi_11704243
quote:
Op vrijdag 11 juli 2003 12:04 schreef DOHC-VTEC het volgende:

[..]

Nee hoor


dat niet idd, maar als je een holle pijp ertussen zet volgens mij wel ofniet?
Moet je toch ipv de kat een demepr ertussen zetten
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_11704258
quote:
Op vrijdag 11 juli 2003 12:05 schreef _VoiD_ het volgende:
Volgens mij is dat verschil dus echt minimaal.
gewoon terug zetten bij apk keuring!

sim-pel!

Ik moest laatst mijn auto ook weer helemaal origineel terugbouwen voor de apk!

Doh!
  vrijdag 11 juli 2003 @ 12:06:57 #11
14827 Kogando
Modelprutser
pi_11704259
10 PK maar, dacht dat dat wel wat meer zou zijn... hmmz.. maargoed, het geluid enzo is wel beter met dat spul erop..
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_11704284
Dan haal je die katalysator er toch ff tussen uit, gewoon andere einddemper enz, en dan als je op APK moet doe je weer ff wisselen .....
pi_11704320
Doe het dan meteen goed en vervang je complete uitlaatsysteem ipv alleen je einddemper.

RVS pijpje, hmmmmmmmmmmm

pi_11704328
Als je echt PK's wilt hebben bij een benzine blok zonder Turbo.

Is boren de enige lekkere oplossing...
En inderdaad, hollepijp tot je einddemper, klarie.

Brrommmm brrommmmm

[Dit bericht is gewijzigd door Immor3 op 11-07-2003 12:10]

  vrijdag 11 juli 2003 @ 12:09:30 #15
57762 DOHC-VTEC
2 Fast 2 Furious
pi_11704336
quote:
Op vrijdag 11 juli 2003 12:06 schreef vosss het volgende:

[..]

dat niet idd, maar als je een holle pijp ertussen zet volgens mij wel ofniet?
Moet je toch ipv de kat een demepr ertussen zetten


Je kan er een katvervanger tussen zetten. Als je je dempers eronder vandaan haalt dan komt er inderdaad een holle pijp voor terug.
Bij de APK vinden de mannen het niet leuk mits je auto van voor een jaartal is dat de KAT nog niet verplicht was. Dan mag het wel.

(kweet effe het jaar niet meer dacht '92 ofzo)

Nee heb je, ja kun je vergeten!
  vrijdag 11 juli 2003 @ 12:10:12 #16
14827 Kogando
Modelprutser
pi_11704362
quote:
RENDEMENT:

Het rendement qua koppel en vermogen bij het verwijderen van de kat is vooral bij de eerste generatie - met K-6 aangeduid - bijzonder groot.Ook de tweede generatie - met U-9 aangeduid - geeft meer vermogen bij het verwijderen van de kat. Immers ook hier "ademt" de motor makkelijker en zal dus meer presteren.


"t is wel een ouwe bak, dus waarschijnlijk zo'n ouwe kat..
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  vrijdag 11 juli 2003 @ 12:12:00 #17
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_11704408
quote:
Op vrijdag 11 juli 2003 12:09 schreef _VoiD_ het volgende:
Doe het dan meteen goed en vervang je complete uitlaatsysteem ipv alleen je einddemper.

RVS pijpje, hmmmmmmmmmmm


Jups RVS roeleert Hoef je nooit meer te vervangen. kennis van me maakt die dingne met de hand op maat

Maar goed.

Of je je kat. zomaar kunt vervangen hangt af van een paar dingen. Staat er op het kenteken dat er een kat onder zit?
Wat voor bouwjaar heeft je BMW?

En om op je vraag terug te komen denk ik dat 10 pk no gerg ruim is. Zal vooral een stuk met het geluid te maken hebben.

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_11704589
Zonde, kat haalt tot 90% van de schadelijke stoffen uit je uitllaatgassen.
Maar ja, de klepgeleiders van BMW kennende, is die toch al naar zijn mallemoer doordat er olie doorheen gegaan is, dus dan kun je net zo goed die kat eruitpleuren.
Vraag mij trouwens af of het motormanagement er dan nog instinkt, niet bij alle auto's kun je zomaar de kat verwijderen en BMW is vrij vooruitstrevend geweest met die techniek, dus dat wordt proberen, maar de kans op knallen in je uitlaatpijp, verhoogd brandstof gebruik etc is aanwezig.
Is die overigens maar 2.5 liter ? Niet veel voor een 6 pitter, motor zal in dat geval meer op een-mooie-loop gemaakt zijn dan om sterk te presteren zoals bijvoorbeeld de 3 liter in de Senator, met dubbelle kat in ongetunde versie al bijna onverslaanbaar (het is weer even wennen met die luizige 2.9 die ik nu heb, maar goed, Duits spul is nu over het algemeen beter dan die Franse shit)

In elk geval, probeer het zou ik zeggen, ben benieuwd, vooral in combinatie met een powerfilter, zou toch iets moeten uitmaken in trekkracht (Nm, geen Pk's dus)

...ik wil geen begrafenisverzekering, ik wil graag dat iedereen echt treurig is wanneer ik overlijd
  vrijdag 11 juli 2003 @ 12:26:15 #19
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_11704772
Over het algemeen kun je stellen dat de meeste performance winst tussen je oren zit. Je krijgt waarschijnlijk onderin de toeren wat meer koppel, and that's it.

Een leuk geluid, ja dat wel, maar meer extra geluid dan kracht hoor.

Wil je aan dat soort upgrades echt iets hebben dan moet je een geblazen motor nemen, die hebben er meer aan dan een ongeblazen motor, en zoals bekend heeft bmw zeeeeer weinig auto's gemaakt met turbo.

Kat weghalen enzo is dus niet strafbaar op zich, en het apk verhaal is bekend. waar ze je wel op kunnen pakken is geluidshinder. je moet het gebral uit de uitlaat onder een bep. aantal DB's laten daarvoor.

Succes iig.

pi_11704819
Powerfilter krijg je opzich niet al te veel vermogen door, maak er een CAI van en dan wel, dit betekend dat je stomweg een aanzuig buis het liefst zo dicht mogelijk op je filter moet zetten (powerfilter dan wel he..)... Hierdoor zuigt je motor krachtiger, en meer koude lucht aan... zal 2 á 3 pk schelen (merk je écht niet, hoor je wel).

Kat verwijderen, merk je zeker... scheelt zo'n 7 pk, maar je auto reageerd beter... Bekijk het zo:
Adem jij beter met 'n filter voor je snuffert? (ik nie).
Als je je tussendemper en je kat verwijderd... En zet B.v. 'n EPS of HKS einddemper op je auto, dan ga je zo'n 15pk vooruit...

Maar goed...
Als je helemaal stoer wilt zijn...

Vervang je spruitstuk voor spaggeti..
Doe van voor naar achter holle buis (eps) En zet 'n jap style demper er op...

Klaar

  vrijdag 11 juli 2003 @ 12:31:25 #21
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_11704898
beste t0n, ik wil wel eens zien hoe je uit zo'n motor 15 pk meer krijgt door een cai. dat lukt je haast bij geen enkele auto zonder turbo bij mijn weten.

bron?

  vrijdag 11 juli 2003 @ 13:01:40 #22
54331 AsconaB-16V
www.bremo.nl
pi_11705504
De Bron is

10 kratten Fanta !


Ik heb soms het idee dat mensen echt niet weten wat 15 pk vermogenswinst betekent.

Er zijn mensen die betalen kapitalen om een motor te laten tunen, voor 20 PK te winnen, en er zijn mensen die "denken" dat ze met een stukje buis van 1 tientje, en een K&N filtertje hetzelfde resultaat boeken.

NIET DUS.
Je kat weghalen merk je gewoonweg NIET.(behalve geblazen motoren) Met de nadruk op MERK !
Ik heb het zelf al vaker gedaan.
En van een open luchtfilter merk je ook niks, alleen geluid, mits je originele luchtfilter niet al 15 jaar oud was, en verstopt tot en met.
Want daarmee vergelijken de meeste.

dat is mijn mening.
greetz

Member off "The lords of the Ring" says : Wie later remt, rijd langer snel !
pi_11705513
quote:
Op vrijdag 11 juli 2003 12:31 schreef Tjabbo het volgende:
beste t0n, ik wil wel eens zien hoe je uit zo'n motor 15 pk meer krijgt door een cai. dat lukt je haast bij geen enkele auto zonder turbo bij mijn weten.

bron?


Als ik jou was zou ik nog een keer mijn post lezen...
pi_11705579
quote:
Op vrijdag 11 juli 2003 13:01 schreef AsconaB-16V het volgende:
De Bron is

10 kratten Fanta !


Ik heb soms het idee dat mensen echt niet weten wat 15 pk vermogenswinst betekent.

Er zijn mensen die betalen kapitalen om een motor te laten tunen, voor 20 PK te winnen, en er zijn mensen die "denken" dat ze met een stukje buis van 1 tientje, en een K&N filtertje hetzelfde resultaat boeken.

NIET DUS.
Je kat weghalen merk je gewoonweg NIET.(behalve geblazen motoren) Met de nadruk op MERK !
Ik heb het zelf al vaker gedaan.
En van een open luchtfilter merk je ook niks, alleen geluid, mits je originele luchtfilter niet al 15 jaar oud was, en verstopt tot en met.
Want daarmee vergelijken de meeste.

dat is mijn mening.
greetz


Hier moet ik toch wel een beetje om lachen..
De betere Tuners die hier op 't forum rond hangen weten zeker wel dat als je je uitlaat systeem veranderd, daarmee bedoel ik:
Kat/Middenpijp/eind-demper..
Dat icm CAI, moet je écht wel rond de 10 / 15 pk winst hebben, hang er helemaal van af wat voor motor je auto heeft..

Maar op 'n atmosferische motor moet zeker de 10 pk haalbaar zijn, als we hier over turbo's gaan praten ga je al snel richting de 20pk..

Maar goed, even lullig doen:
Kijk je nickname

Verders, wacht ik gewoon de posts af van de tuners hier @ PTA.

  vrijdag 11 juli 2003 @ 15:04:17 #25
14827 Kogando
Modelprutser
pi_11708789
quote:
Op vrijdag 11 juli 2003 13:05 schreef t0n het volgende:
Verders, wacht ik gewoon de posts af van de tuners hier @ PTA.
Ik ook...
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')