abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 juli 2003 @ 01:03:33 #1
53316 smegmakrijger_3d
.....and smegma for all!
pi_11698653
Ik zoek een MSX machine, vanaf MSX 2, voorkeur gaat uit naar een MSX 2+ of een Panasonic TurboR GT/ST. Voor de MSX 2 of 2+ gaat mijn voorkeur uit naar een Sony (HITBIT).

Mijn Philips VG8235 heeft het begeven en ik wil mijn konami's nog kunnen spelen! Help mij!

Indoor swimming, suburban living.
  vrijdag 11 juli 2003 @ 01:30:37 #2
53316 smegmakrijger_3d
.....and smegma for all!
pi_11699013
Trouwens, voor MSX 2 is Philips ook okey, zolang er maar een 720K drive inzit.
pi_11699101
quote:
Op vrijdag 11 juli 2003 01:30 schreef smegmakrijger_3d het volgende:
Trouwens, voor MSX 2 is Philips ook okey, zolang er maar een 720K drive inzit.
undernet #msx stel je vraag daar eens daar zitten nog veel actieve MSX-ers merendeel is Nederlands
Free people own guns! Slaves do not!
  vrijdag 11 juli 2003 @ 11:19:21 #4
53316 smegmakrijger_3d
.....and smegma for all!
pi_11703108
Komop!

Geen actieve MSX-ers meer hier?

pi_11709363
quote:
Op vrijdag 11 juli 2003 11:19 schreef smegmakrijger_3d het volgende:
Komop!

Geen actieve MSX-ers meer hier?

Jow lees probleem... zie hierboven.
pi_11787443
Jawel hoor, maar ik speel MSX spellen zoals Zanac-exe en Pinguin via de PC emulator. Dat doe ik ook met kastspellen....Alle oude kastspellen spelen op je PC = !

Gewoon bij google zoeken op MSX2 emulator en MSX roms voor de gamez ...Kastspellen zoeken op Mame roms. Suc6!

Ik heb wel een MSX2 gehad niet lang geleden, maar ben pas verhuist en heb het apparaat weggegooid volgens mij....zal ff checken voor je, anders mag je het zo hebben.

pi_11787564
Ik heb er volgens mij nog wel een te lezen.

Vroegah hadden we een MSX-1 en we hebben 2 MSX-2's gehad, daar heb ik alles opgeleert Kwa computeren dan. Pracht machines waren dan. Ik kijk wanneer ik thuis kom wel ff oik

dinsdag 15 juli 2003 @ 15:51:10 #8
53316 smegmakrijger_3d
.....and smegma for all!
pi_11788177
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 15:21 schreef _X-Factor_ het volgende:
Jawel hoor, maar ik speel MSX spellen zoals Zanac-exe en Pinguin via de PC emulator. Dat doe ik ook met kastspellen....Alle oude kastspellen spelen op je PC = !

Gewoon bij google zoeken op MSX2 emulator en MSX roms voor de gamez ...Kastspellen zoeken op Mame roms. Suc6!

Ik heb wel een MSX2 gehad niet lang geleden, maar ben pas verhuist en heb het apparaat weggegooid volgens mij....zal ff checken voor je, anders mag je het zo hebben.

Cool! Emulators heb ik ook, maar ik mis de feeling van de MSX........ Ik gebruik overigens fMSX en BrMSX. En Mame loopt niet lekker

Alvast bedankt!

dinsdag 15 juli 2003 @ 15:52:33 #9
53316 smegmakrijger_3d
.....and smegma for all!
pi_11788222
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 15:27 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Ik heb er volgens mij nog wel een te lezen.

Vroegah hadden we een MSX-1 en we hebben 2 MSX-2's gehad, daar heb ik alles opgeleert Kwa computeren dan. Pracht machines waren dan. Ik kijk wanneer ik thuis kom wel ff oik

Okey! Bedankt alvast!
pi_11807886
weet niet helemaal zeker wat,
want zit momenteel @work,

maar * Chillz heeft thuis nog ongebruikte (misschien nu wel stoffige) MSX spullen staan...

in iedergeval een Sony HitBit (wat voor een weet ik nu niet?)

moet ik ff kijken...

als je interesse hebt is t t beste ff via mail te schrijven
(die lees ik thuis zeker, Fok meer tijdens kantooruren)

woensdag 30 juli 2003 @ 00:52:28 #11
53316 smegmakrijger_3d
.....and smegma for all!
pi_12104984
schopje?
pi_12113058
Hi,

Ik heb nog een philips NMS8245 MSX2 staan. Ik heb hem net nog getest en hij werkt goed. Mail me op marcelvandekamp@hotmail.com en vertel me maar wat je er voor wilt geven.

marcel

groeten, marcel
  woensdag 10 september 2003 @ 12:00:56 #13
53316 smegmakrijger_3d
.....and smegma for all!
pi_13067256
nog een schopje?
pi_13076589
quote:
Op woensdag 10 september 2003 12:00 schreef smegmakrijger_3d het volgende:
nog een schopje?
Mag ik je erop wijzen dat er tegenwoordig emulatoren zijn die een stuk betere prestaties kunnen leveren dan de ouder msx-jes zelf?

http://www.generation-msx.nl/

woensdag 10 september 2003 @ 23:39:04 #15
53316 smegmakrijger_3d
.....and smegma for all!
pi_13084728
quote:
Op woensdag 10 september 2003 18:51 schreef Vampier het volgende:

[..]

Mag ik je erop wijzen dat er tegenwoordig emulatoren zijn die een stuk betere prestaties kunnen leveren dan de ouder msx-jes zelf?

Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens..... Ikzelf vind het op een MSX machine spelen veel meer "the real thing" emulators zijn Oke, maar het is toch anders........ Maar ik geef toe dat sommige emulators goed werk leveren.
pi_13084826
Ik heb zelfs een MSX emulator op mijn Nokia 3650 . Hoe cool is DAT???

Metal Gear in de bus .

Oh, sorry offtopic .

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 10 september 2003 @ 23:47:14 #17
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_13084949
quote:
Op woensdag 10 september 2003 18:51 schreef Vampier het volgende:

[..]

Totdat je ineens dingen gaat doen die heel erg 'on the edge' zijn wat betreft VDP en muziek. Veel emulatoren gaan nog steeds helemaal over de zeik als het aankomt op screen- en paletsplits. Daarnaast vind ik de emulatie van de MSX-Music en MSX-Audio niet echt spot-on. Vooral het samplekanaal van de MSX-Audio is bagger (samples worden vaak verkeerd afgespeeld) en de FM emulatie klinkt minder vol dan op de MSX (zal wel met filters te maken hebben). Dan heb je nog de floppy support en beveiligingen. Veel software is beveiligd en kan niet zomaar worden gedraaid met een emulator (of je moet eerst alles gaan zitten kraken). NLMSX kan bijvoorbeeld helemaal niet van diskettes lezen (alleen disk images).

En nu wil ik een nieuwe floppydrive voor m'n Turbo-R

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  donderdag 11 september 2003 @ 00:49:22 #18
53316 smegmakrijger_3d
.....and smegma for all!
pi_13086222
quote:
Op woensdag 10 september 2003 23:47 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Totdat je ineens dingen gaat doen die heel erg 'on the edge' zijn wat betreft VDP en muziek. Veel emulatoren gaan nog steeds helemaal over de zeik als het aankomt op screen- en paletsplits. Daarnaast vind ik de emulatie van de MSX-Music en MSX-Audio niet echt spot-on. Vooral het samplekanaal van de MSX-Audio is bagger (samples worden vaak verkeerd afgespeeld) en de FM emulatie klinkt minder vol dan op de MSX (zal wel met filters te maken hebben). Dan heb je nog de floppy support en beveiligingen. Veel software is beveiligd en kan niet zomaar worden gedraaid met een emulator (of je moet eerst alles gaan zitten kraken). NLMSX kan bijvoorbeeld helemaal niet van diskettes lezen (alleen disk images).

En nu wil ik een nieuwe floppydrive voor m'n Turbo-R

Ik wil een Turbo-R voor m'n floppy drive!!!!!!!!!!!!

IEMAND.... help me aan een nieuwe MSX!!

pi_13087320
even op ebay kijken is wel iemand die een panasonic turbo r verkoopt.

maar reken wel dat je rond de 250 euro zit.

pi_45985252
ik heb er geloof ik nog een staan met lintprinter, toetsenbord, muis, 2 joysticks en een hele doos diskettes
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_45985606
Heb ook een NMS8245 staan, in de originele doos Floppy drive is intussen wel vervangen door een ander exemplaar (ook 720KB) Heb er ook een originele Philips Music Module en een (niet-Panasonic) FM-Pac bij. Bij interesse kan altijd gemaild worden

(En ja, ik heb ontzettend veel spijt dat ik mijn FS-A1GT verkocht heb destijds. Die wil ik nog een keer eentje terug, maar zijn in NL vrijwel onvindbaar tenzij je de hoofdprijs wilt betalen )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')