abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11672777
Ons gezinnetje bezit een vakantiehuisje aan de Veluwezoom.
Voor in ons 'tuintje' ben ik op zoek naar typische bosplanten, liefst bloemdragend.
Wie kent plantjes die het goed in een bostuin zouden doen?
Het hoeven niet persé 'wilde' planten te zijn (vaak zijn deze ook beschermd). Gekweekte planten verdienen dus eigenlijk de voorkeur.
37 jaar jonge radio-actieve scouting-minded teddybeer.
  woensdag 9 juli 2003 @ 22:01:45 #2
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_11672849
Rododendron?
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  woensdag 9 juli 2003 @ 22:09:31 #3
36670 coonman
coon's forever
pi_11673003
je kunt nu bosbessen plukken op de veluwe, in plaats van deze besjes te eten kun je ze natuurlijk ook zaaien.

varens zijn ook heel mooi.
digitalis, maar let op miet eten is giftig!!

zakje natuurzaaisels halen, andere noemen dit onkruid, alleen gebruiken indien de buren ver weg wonen of als je ze niet aardig vindt , dit spul zaait zig nogal uit.

papaver, of gewoon nederweed, dat laatste schijnt tegen woordig ook een inmtresant bosplantje te zijn, bloeit, en je kunt de bloemetjes ook nog gebruiken

be cool stay cool and behave
  woensdag 9 juli 2003 @ 22:14:58 #4
56701 PECR
Man bijt Hond
pi_11673121
Varens, wel niet bloemdragend, maar kan mij zo voorstellen dat deze het perfect in een bos omgeving zouden doen ivm schaduw.
Je hebt overigens heeeel veel verschillende soorten varens.
succes in ieder geval.
Op bovenstaande reacties zijn de algemene voorwaarden van toepassing. Deze kunnen wij op aanvraag per post verstrekken..
pi_11673448
We hebben 2 rododendrons geplaatst om het zicht vanaf het pad een beetje kwijt te raken.
Varens groeien er genoeg. Ik kan natuurlijk wel proberen om de kbollen een beetje te verplaatsten volgend voorjaar. Wij hebben een aantal knollen van varens uit de Ardennen geplant, maar daar zijn de meesten van verdroogd (te veel in de zon gestaan misschien- het is natuurlijk wel heeel droog geweest).
Aan zaadjes heb ik ook gedacht! Toch maar gaan kopen.
Bosbessen is ook een goede tip!
Nou maar hopen dat deze niet zo uitdijen als Braam. In ieder geval hebben ze geen lelijke doorns.
Ik moet natuurlijk opppassen met giftige planten, want ik heb een dochtertje van 10 maanden. Ze kruipt of loopt welliswaar nog niet, maar dat komt uiteraard vanzelf, dus ...
37 jaar jonge radio-actieve scouting-minded teddybeer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')