abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 juli 2003 @ 11:11:26 #126
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_11680527
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 10:58 schreef sombie het volgende:
Wat ik bedoel is, en door o.a. Moussy's post hierboven realiseerde ik me dat weer, dat het zo jammer is dat het gelijk in de ruzieachtige sfeer wordt getrokken. Het gaat er toch om om te kijken hoe het iedereen bevalt? Mag je dan alleen iets zeggen als je alles top vindt? Je kunt toch praten over je ervaringen en kijken hoe je daar eventueel dingen in kunt verbeteren zonder elkaar aan te vallen?
Ben ik het dus mee eens, iedereen schiet gelijk in de verdediging en er wordt steeds maar geroepen "Dit forum moet blijven!". Alsof we met kritiek erop uit zijn om het forum down te halen ofzo
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  donderdag 10 juli 2003 @ 11:12:41 #127
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_11680561
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 11:11 schreef Rewimo het volgende:
Of verwachten jullie dat de mods die topics voor jullie openen Dat lijkt me niet de bedoeling
Mods zijn er toch om een forum aan te sturen? Lijkt me wel dat een mod daar een steentje aan kan bijdragen.
  † In Memoriam † donderdag 10 juli 2003 @ 11:12:49 #128
7074 moussy
kuttekop
pi_11680565
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 11:09 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Je kan het ook andersom zien... dat dat soort mensen gewoon uitblijven door de sfeer die er hangt. Want een opmerking als "Ja wat weten die kamergeleerden nou", dat hoef je echt niet naar je hoofd te krijgen hoor.

Omdat dat 1x gezegd is?? De topics die ik aanhaalde waren van vóór die opmerking.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 10 juli 2003 @ 11:14:49 #129
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_11680622
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 11:12 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Mods zijn er toch om een forum aan te sturen? Lijkt me wel dat een mod daar een steentje aan kan bijdragen.

Sturen ja okee, maar jullie verwachten toch niet serieus dat de mods op jullie verzoek topics gaan openen? Dat moet je zelf doen. Nogmaals, als je de behoefte hebt aan een bepaald topic, open het dan!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 10 juli 2003 @ 11:14:50 #130
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_11680623
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 11:12 schreef moussy het volgende:
Omdat dat 1x gezegd is?? De topics die ik aanhaalde waren van vóór die opmerking.
Nee maar het is die hele houding die er hangt ten op zichte van mensen die momenteel niet in het kinderwereldje zitten.
  † In Memoriam † donderdag 10 juli 2003 @ 11:16:51 #131
7074 moussy
kuttekop
pi_11680667
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 11:14 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Nee maar het is die hele houding die er hangt ten op zichte van mensen die momenteel niet in het kinderwereldje zitten.

Zou je niet iedereen over 1 kam willen scheren?
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 09:25 schreef moussy het volgende:

Ik ga gewoon de raad van sombie opvolgen, ook al heb ik er een vreemd gevoel over.

donderdag 10 juli 2003 @ 11:17:17 #132
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_11680681
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 11:14 schreef Rewimo het volgende:
Sturen ja okee, maar jullie verwachten toch niet serieus dat de mods op jullie verzoek topics gaan openen? Dat moet je zelf doen. Nogmaals, als je de behoefte hebt aan een bepaald topic, open het dan!
Nee, maar een mod draagt wel bij aan het imago dat een forum uitstraalt. En het gebeurt in genoeg andere fora dat een mod een topic opent dat een ander perspectief biedt, zodat het ook de interesse van andere users opwekt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 10 juli 2003 @ 11:17:19 #133
13151 crew  Rewimo
pi_11680684
quote:

[..]

Ik snap niet dat jij je mening zo te zien ophangt aan die ene opmerking die je elke keer weer aanhaalt

Ben het helemaal met je eens dat dat een rotopmerking was, maar het is toch niet zo dat daarom per definitie iedereen op Ouder(s) er zo'n houding op na houdt?

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 10 juli 2003 @ 11:22:46 #134
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11680827
Jammer dat Lois en Karin er nu niet zijn.

Het lijkt me duidelijk dat iedereen hier vindt dat ouders een leuk forum is dat zeker moet blijven bestaan.

Dan zijn er twee 'groepen'. De ene groep post veel in de twee topics waar het mee begonnen is. Zij hebben (bijna) kleine kinderen en weten van de andere posters wat er bij iedereen speelt.
Dan is er nog een groep die geen (kleine) kinderen heeft, maar wel mee wil posten. Dit doen ze nu niet veel, omdat ze het idee hebben niet welkom te zijn.

Deze groepen kunnen prima samen lijkt me. Ik denk wel dat het goed is dat 'nieuwe' groep wel zelf nieuwe topics opent. Hier kunnen dan natuurlijk zowel niet-ouders als wel-ouders in reageren. Doordat een topic is geopend door een nieuwe, is de drempel om te posten lager.
Verder denk ik dat het niet makkelijk is om als 'niet-ervaringsdeskundige' mee te posten is de slowchatseries. Die worden toch echt gevuld door een groep. Na verloop van tijd verwacht ik dat dit wel over gaat lopen, maar je zult wel een beetje een scheiding houden. Maar wat topics voor 'professionals' kunnen wel een leuke tegenhanger vormen.

In travel heb je ook twee groepen. De groep die veel post en naar avontuurlijke landen gaat en een groep die in de zomervakantie die op het strand gaat liggen en 4x per jaar in travel komt. Ze hebben hun eigen topics, maar soms worden die wel gemengd. En dat gaat goed nu.

dit is dus mijn eigen idee en niets vanuit de crew

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 10 juli 2003 @ 11:24:31 #135
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_11680882
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 11:17 schreef Rewimo het volgende:
Ik snap niet dat jij je mening zo te zien ophangt aan die ene opmerking die je elke keer weer aanhaalt

Ben het helemaal met je eens dat dat een rotopmerking was, maar het is toch niet zo dat daarom per definitie iedereen op Ouder(s) er zo'n houding op na houdt?

Ik haal in dit topic Wij willen een baby, wat nu? een theorie aan, wat ik van m'n moeder had en ook ergens had gelezen:
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 15:01 schreef Qarinx het volgende:
Een kennis van m'n moeder wilde op een gegeven moment ook een kindje, maar het wilde maar niet lukken. Veel te geforceerd bezig.. Advies dat m'n moeder toen gaf was dat ze gewoon rustig en relaxt moesten zijn, lekker een paar wijntjes moesten drinken en gewoon van elkaar genieten. Kort daarna was het raak....
waarop er dan zo gereageerd wordt:
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 16:12 schreef Karin het volgende:

Sorry hoor maar dit is zo'n vreselijk kul! Alsof veel eraan denken een zwangerschap tegenhoudt. Ik krijg altijd enorm kromme tenen van dit soort opmerkingen.
Ik snap dat je het goed bedoeld hoor maar als je zwanger wilt worden en je hoort dit soort opmerkingen wordt je er echt niet vrolijk van. Alsof je je gedachten uit kan schakelen.

Voor de rest zie ik hier heel veel goede tips staan.
Mij is altijd verteld dat voordat je overtijd bent je kindje nog niet in contact is met jouw bloed en dan kan een wijntje of een peukie nog niet zoveel kwaad. Maar beter is het helemaal niet te doen natuurlijk.

Alsof ik dus onzin loop uit te kramen, omdat ik niet de gewenste antwoorden geef. Ik voel weinig behoefte om zo afgezeken te worden, wanneer hetgeen ik zeg niet in het straatje past van het kliekje. Het was dus kennelijk iets wat men niet wil horen.
  donderdag 10 juli 2003 @ 11:26:03 #136
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11680920
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 11:12 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Lois en Karin zijn beide moeder, voor hen is het dan moeilijk om juist die andere topics te openen.
quote:

[..]

Ik zit absoluut niet in dat kinderwereldje, maar ik heb niet het idee dat er bij voorbaat negatief naar me gekeken wordt als ik hier post.

quote:
Op donderdag 10 juli 2003 11:17 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Nee, maar een mod draagt wel bij aan het imago dat een forum uitstraalt. En het gebeurt in genoeg andere fora dat een mod een topic opent dat een ander perspectief biedt, zodat het ook de interesse van andere users opwekt.

Je hebt gelijk dat een mod een nieuw soort topic kan openen, dat doen wij ook weleens. Toch hangt het vooral van de users af. Je kunt bijv. eens terugzoeken waar Isa nieuwe topics opende. De users vonden dat weer te veel worden. Het is echt het zoeken naar een middenweg.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  donderdag 10 juli 2003 @ 11:34:02 #137
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_11681133
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 11:26 schreef YPPY het volgende:
Lois en Karin zijn beide moeder, voor hen is het dan moeilijk om juist die andere topics te openen.
Zoals ik ergens anders al opperde, is het aanstellen van een Mod met oudere kinderen/geen kinderen dan geen optie? Voor het evenwicht, afstand en een frisse kijk.

Bij R&P was de komst van een mannelijke mod namelijk ook erg verfrissend.

Ik moet zo naar m'n werk, dus zal vanavond weer reageren

[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 10-07-2003 11:34]

pi_11681140
Het gaat niet om die ene opmerking maar een algemene sfeer waarbij sommigen (of misschien velen, dat weet ik niet) het gevoel krijgen dat ze niet welkom zijn. En dat heeft veel te maken met de manier waarop wordt gereageerd. Zoals Yppy voorstelt om nieuw topic te openen, klinkt het heel anders dan bijv. Moussy (sorry dat ik je weer als voorbeeld gebruik, maar jouw reactie is het korst geleden) het doet. Bij de laatste klinkt het als een aanval, bij Yppy als suggestie. Loïs kan ook zo goed reageren op dit soort dingen. Je krijgt dan het gevoel dat er geluisterd wordt en dat je niet in de verdediging hoeft te springen. De discussie verhardt dan ook niet zo snel. Heel knap.
Het gaat er namelijk om dat mensen zich hier niet welkom voelen. Terecht of onterecht, ze voelen het zo. Door het te ontkennen, verander je dat niet. Wel kun je samen kijken wat je met zijn allen aan kunt doen. Dus inderdaad niet alleen door de vaste posters maar ook door degenen die zich niet welkom voelen.

O ja, en die opmerkingen in het speeltuinbankje versterken de sfeer waarin alleen gepost mag worden door mensen die hetzelfde denken nogal. Jammer.

[Edit (ik blijf bezig met edits ): zoals Yppy en Loïs reageren is onwijs knap. Ik vind het zelf ook heel moeilijk om zo genuanceerd en rustig te reageren. In dit soort gevallen komen dingen snel ruzieachtig over, bij bijna iedereen. Ik wil dus niet suggereren dat ik dat niet doe of dat alleen door een van beiden kanten gebeurt. De reacties versterken elkaar.]

[Dit bericht is gewijzigd door sombie op 10-07-2003 11:39]

† In Memoriam † donderdag 10 juli 2003 @ 11:34:44 #139
7074 moussy
kuttekop
pi_11681148
Zoveel gebruikers, zoveel meningen, is er altijd wel wat, dat kun je toch niet voorkomen. Met dit soort grote dingen kan je het niet iedereen naar het zin maken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 10 juli 2003 @ 11:34:57 #140
13151 crew  Rewimo
pi_11681154
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 11:24 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Ik haal in dit topic Wij willen een baby, wat nu? een theorie aan, wat ik van m'n moeder had en ook ergens had gelezen:
[..]

[..]

Alsof ik dus onzin loop uit te kramen, omdat ik niet de gewenste antwoorden geef. Ik voel weinig behoefte om zo afgezeken te worden, wanneer hetgeen ik zeg niet in het straatje past van het kliekje. Het was dus kennelijk iets wat men niet wil horen.

(Niet) zwanger worden is nu eenmaal een heel gevoelig onderwerp. Ook mensen die zelf een kind hebben, maar bij wie dat allemaal makkelijk ging, kunnen zich niet voorstellen hoe dat is als het niet lukt. Je krijgt dan een heleboel goedbedoelde opmerkingen naar je hoofd, die stuk voor stuk hard aankomen. Je kunt niet bezig zijn met "niet zwanger worden"... En dat Karins reactie bij jou aankomt als "afgezeken worden" snap ik wel, maar ik begrijp ook dat dat niets met jou als persoon te maken heeft, maar met die opmerking. Iedereen die zo'n verhaal zou posten, zou ook "afgezeken" op dat moment.
  donderdag 10 juli 2003 @ 11:35:27 #141
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_11681169
Sorry hoor, maar waar gaat het nou over?
Ik kom ook niet in bepaalde fora, domweg omdat ze me niet aanspreken. Wat ik wel zie is dat ook daar een "vaste kern" bestaat, die met name de slow chat volkletsen. Geeft toch niets? Als ik mee wil doen kan dat vast wel.

Ik geloof niet dat de vaste kliek hier geen ruimte geeft voor anderen, en idd, als je iets mist open je daar toch een topic over?

Nog even over de kamergeleerden; Ik heb ook ooit nog eens ergens voor geleerd, maar heb nu moeite om dat op mijn eigen kind toe te passen, omdat hij er 24 uur per dag is. De theorie gaat een heel eind goed, zolang je om 6 uur de deur weer achter je dicht trekt en de kindertjes weer terug geeft aan hun, al dan niet, liefhebbende ouders.
Dag in dag uit met een vernielzuchtige dreumes omgaan heeft zo zijn eigen uitdaging
Wat niet wegneemt dat ik graag tips had gehad van anderen dan de ouders, maar dan moet het wel van toepassing zijn op een kind van 13 maanden dat nog niets van een pedagogisch onderlegd verhaal snapt.

Ook toen ik nog geen kinderen had postte ik mee, en ik geloof dat er soms nog iemand wat aan had ook .

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 10 juli 2003 @ 11:37:39 #142
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_11681213
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 11:34 schreef Rewimo het volgende:
(Niet) zwanger worden is nu eenmaal een heel gevoelig onderwerp. Ook mensen die zelf een kind hebben, maar bij wie dat allemaal makkelijk ging, kunnen zich niet voorstellen hoe dat is als het niet lukt. Je krijgt dan een heleboel goedbedoelde opmerkingen naar je hoofd, die stuk voor stuk hard aankomen. Je kunt niet bezig zijn met "niet zwanger worden"... En dat Karins reactie bij jou aankomt als "afgezeken worden" snap ik wel, maar ik begrijp ook dat dat niets met jou als persoon te maken heeft, maar met die opmerking. Iedereen die zo'n verhaal zou posten, zou ook "afgezeken" op dat moment.
Ja, maar als je dan kijkt naar het verloop van de discussie, dan wordt over wat ik dan plaats heen geluld (een artikel nb over hetgeen ik had gezegd) en wordt wat Karin zegt om zich enigszins te corrigeren versterkt door wat andere users uit de groep. De discussie neemt dan een totaal andere wending, namelijk "Hoe vervelend die opmerkingen wel niet zijn als je zwanger wil worden."

Bovendien snap ik ook wel dat het niets met mijn persoon te maken heeft, maar juist daarom is het gewoon vervelend dat opmerkingen die de zwangeren/jonge ouders niet bevallen worden afgezeken. Stel dat het nou iemands eerste post in dit forum was, dan denk ik niet dat hij/zij zich geroepen zou voelen vaker te posten. Geen warm welkom.

donderdag 10 juli 2003 @ 11:42:57 #143
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11681316
quote:

Ik weet zeker dat Karin je niet af wilde zeiken. Het niet zwanger worden is echter wel een ontzettend gevoelig onderwerp. Daar heeft het vast mee te maken. Voor zo'n onderwerp is het denk ik handig als daar een topic voor is juist voor mensen die niet zelf zwanger willen worden, maar daar wel over willen praten. Dat is toch een stuk minder gevoelig.
*OUD heilige*
  donderdag 10 juli 2003 @ 11:44:29 #144
34891 melonovy
La Kutschie
pi_11681354
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 11:35 schreef Leah het volgende:
Sorry hoor, maar waar gaat het nou over?
Ik kom ook niet in bepaalde fora, domweg omdat ze me niet aanspreken. Wat ik wel zie is dat ook daar een "vaste kern" bestaat, die met name de slow chat volkletsen. Geeft toch niets? Als ik mee wil doen kan dat vast wel.

Ik geloof niet dat de vaste kliek hier geen ruimte geeft voor anderen, en idd, als je iets mist open je daar toch een topic over?

precies, ik sluit me hier helemaal bij aan.
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 10 juli 2003 @ 11:45:24 #145
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_11681382
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 11:42 schreef YPPY het volgende:
Ik weet zeker dat Karin je niet af wilde zeiken. Het niet zwanger worden is echter wel een ontzettend gevoelig onderwerp. Daar heeft het vast mee te maken. Voor zo'n onderwerp is het denk ik handig als daar een topic voor is juist voor mensen die niet zelf zwanger willen worden, maar daar wel over willen praten. Dat is toch een stuk minder gevoelig.
Dat is het m juist. Ik heb nu het idee dat ik op m'n tenen moet lopen.
  Jubileum moderator donderdag 10 juli 2003 @ 11:45:53 #146
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_11681398
Ik ben er weer, wacht even hoor want ik moet even inlezen nog!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † donderdag 10 juli 2003 @ 11:46:08 #147
7074 moussy
kuttekop
pi_11681400
quote:

[..]

[..]

[..]

Maar er werden ook excuses aangeboden.
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 18:12 schreef Karin het volgende:

[..]

Dat is waar.
Sorry dat ik wat gepikeerd reageerde.

Ik heb dat toen ook gelezen. En heb ook meerdere keren bij mensen gezien dat ze idd zwanger raakte op het moment dat de gyn. zei dat ze het maar even moesten laten rusten. Zo'n opmerking komt gewoon erg hard bij sommige mensen aan, wát ik me wel weer voor kan stellen.
Maar ja.... goed, daar gaat het hier verder niet over.
  donderdag 10 juli 2003 @ 11:49:48 #148
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11681482
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 11:34 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Zoals ik ergens anders al opperde, is het aanstellen van een Mod met oudere kinderen/geen kinderen dan geen optie? Voor het evenwicht, afstand en een frisse kijk.

Dit vind ik zeker een optie. Ik denk dat Lois en Karin daar wel over na gaan denken, zeker na het lezen van dit topic.
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 11:34 schreef moussy het volgende:
Zoveel gebruikers, zoveel meningen, is er altijd wel wat, dat kun je toch niet voorkomen. Met dit soort grote dingen kan je het niet iedereen naar het zin maken.
Je kunt het niet iedereen naar de zin maken, daar heb je helemaal gelijk in. Ik denk dat het wel goed is om te luisteren naar wat anderen te bedoelen en dan te kijken of je wat met die ideeën kun doen. Niet alle ideeën zijn uitvoerbaar, dat is altijd het geval. Ik vind het zelf altijd fijn om te kijken of je meerdere ideeën kunt combineren. Qarinx schreef bijvoorbeeld over het (niet) zwanger worden. Dat onderwerp is heel gevoelig voor degenen die graag kinderen willen maar waarbij het niet of pas na lange tijd lukt. Je kunt dan zeggen dat je alleen als ervaringsdeskundige mag reageren. Óf je kunt zeggen, we openen een tweede topic, juist voor degenen zonder ervaring. Degenen bij wie het gevoelig ligt, kunnen dat topic dan makkelijk negeren en de anderen kunnen er toch, thoeretisch, over posten.
*OUD heilige*
  donderdag 10 juli 2003 @ 11:57:44 #149
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_11681674
Nou bij deze neem ik afstand van de discussie. In het speeltuinbankje topic wordt er weer bevestigd wat ik al die tijd bedoelde. Je mag geen kritiek leveren, omdat je anders wordt afgezeken en het allemaal beter weet.

Succes verder....

Jubileum moderator donderdag 10 juli 2003 @ 12:01:12 #150
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_11681774
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 11:57 schreef Qarinx het volgende:
Nou bij deze neem ik afstand van de discussie. In het speeltuinbankje topic wordt er weer bevestigd wat ik al die tijd bedoelde. Je mag geen kritiek leveren, omdat je anders wordt afgezeken en het allemaal beter weet.

Succes verder....

Qarinx wacht even, ik weet dat dit heel vervelend is maar ik zou het heel erg jammer vinden als je uit deze discussie weg zou lopen.
Kan ik iets doen wat jouw besluit zou veranderen?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')