Je zou kunnen kijken of er wat meer algemenere topics kunnen komen bv, "waarom kies je voor kinderen (of niet)", hoe ga je om met kinderen die.....
Wat ik bedoel is een aantal topics uit de persoonlijke sfeer halen, dan kunnen daar de pedagogen en ervaringsdeskundigen en iedereen die denkt het beter te weten leuke discussies invoeren. Nu kan dat niet omdat het dan al snel persoonlijk wordt.
De nadruk ligt inderdaad nogal op beginnende gezinsvorming (logisch gezien de gemiddelde leeftijd op Fok!), maar ik voel mij daar niet zo geroepen in om dan aktief mee te posten.
Nou weet ik wel dat ik een "uitzonderling" ben, met intussen volwassen kind en ook al een pseudo-kleinkind, maar ook de groep adolescenten kan soms nog wel eens reden tot uitwisseling van ervaringen vragen of leuke meemaak-topics opleveren. (eerste vriendjes/vriendinnetjes van je kinderen enzo, hoewel R&P daar ook vol van staat.)
Iets meer verbreding inderdaad naar gezinszaken misschien?
quote:Voor de zoveelste keer, er is toch niemand van de hier aanwezige niet-ouders die heeft gezegd dat het forum niet zou moeten blijven? Het zou alleen leuker zijn als het wat breder was, dat maakt het toch ook niet minder leuk voor de aanwezige ouders? Dat maakt het alleen leuk voor méér mensen en dat lijkt mij alleen maar positief.
Op donderdag 10 juli 2003 00:42 schreef Troel het volgende:
Tja, ik ben het niet eens met de niet-ouders... Ik ben zelf ook geen ouder, maar ik heb absoluut niet het gevoel dat ik er niet bijhoor... Ik vind dit gewoon een heel gezellig forum, en wat mij betreft mag het zeker blijven!!!
quote:[hoeksteen van de samenleving mode]
Op woensdag 9 juli 2003 23:43 schreef moussy het volgende:
Eigenlijk, als je het ver gaat zoeken, is iets met gezin er in ook niks. Want een oom hoort niet bij het gezin van zijn nichtje. En er is ergens ook een topic, Hoera ik word (ondertussen ben) oom. Maar das alleen als je het woord gezin letterlijk neemt.
quote:In twee hele maanden, nou vind ik best wel veel voor een beginnend subforum.
Op woensdag 9 juli 2003 22:19 schreef Qarinx het volgende:[..]
God, ja 4 hele topics.. en dan moet je nog aardig zoeken, want ze zakken binnen een dag helemaal naar onderen.
.
Je zou zelf ook een topic kunnen gaan openen over onderwerp waar je over wilt praten.
quote:De oudere ouder? Of bedoel je de ouder met inmiddels veel ervaring in alle leeftijdsgroepen?
Op donderdag 10 juli 2003 00:23 schreef golfer het volgende:
Als regelmatig meelurker vind ik jullie sub-forum heel erg leuk om in mee te lezen, maar zoals al door een paar voorgangers is gezegd: Ik mis de wat oudere ouders hier.De nadruk ligt inderdaad nogal op beginnende gezinsvorming (logisch gezien de gemiddelde leeftijd op Fok!), maar ik voel mij daar niet zo geroepen in om dan aktief mee te posten.
Nou weet ik wel dat ik een "uitzonderling" ben, met intussen volwassen kind en ook al een pseudo-kleinkind, maar ook de groep adolescenten kan soms nog wel eens reden tot uitwisseling van ervaringen vragen of leuke meemaak-topics opleveren. (eerste vriendjes/vriendinnetjes van je kinderen enzo, hoewel R&P daar ook vol van staat.)
![]()
Ik kan mij wel vinden in je posting btw!
quote:You're so right!
Op donderdag 10 juli 2003 00:23 schreef golfer het volgende:
Als regelmatig meelurker vind ik jullie sub-forum heel erg leuk om in mee te lezen, maar zoals al door een paar voorgangers is gezegd: Ik mis de wat oudere ouders hier.De nadruk ligt inderdaad nogal op beginnende gezinsvorming (logisch gezien de gemiddelde leeftijd op Fok!), maar ik voel mij daar niet zo geroepen in om dan aktief mee te posten.
![]()
quote:Precies
Op donderdag 10 juli 2003 08:09 schreef What het volgende:[..]
You're so right!
Die aap van mij is inmiddels 15 en daar gaat het hier niet over.
quote:Nou! Schande!
Op donderdag 10 juli 2003 08:15 schreef Loedertje het volgende:
Precies
Vooral die generatiekloof, dat je je muziek niet meer hard mag zetten omdat je van zo'n puber om de buren moet denken
Zelf heb ik geen kinderen en die wil ik de eerstkomende 20 jaar niet
maar ik heb er wel veel mee gewerkt. Ook met pubers trouwens. Volgende week ga ik met een groepje kinderen op stap. Dat is een heel andere invalshoek dan de huidige topics. Ik denk ook niet dat het huidige 'kliekje' bewust een 'kliekje' is. Als je in een bepaalde levensfase zit, dan post je daar gewoon over.
Ik wil nog wel even zeggen dat ik het een erg leuk forum vind dat absoluut niet hoeft te stoppen.
quote:Dat heb ik wel eens gedaan, maar aangezien ik het idee heb dat er weinig respons naar buitenstaanders is, voelt het naar mijn idee zinloos en nogal geforceerd om een topic te openen.
Op donderdag 10 juli 2003 07:25 schreef berney het volgende:Je zou zelf ook een topic kunnen gaan openen over onderwerp waar je over wilt praten.
![]()
Ik vind dit een erg leuk forum. Ja het is denk ik wel waar dat het vooral op de jongere ouders ( en jongere kinderen) richt, maar daar ben ik zelf ook wel mee bezig. Dus voor mij is het heel fijn eik. Ik heb niet echt het idee uitgesloten te worden als ik iets gepost heb. Echter ik weet dan zelf niet wat ik verder nog kan posten, dus trek ik me vanzelf weer terug (Heb niet echt veel ervaringen, die ik hier kan delen)
Ben ook al weleens op het IRC-kanaal geweest en dat beviel ook wel, het was er toen alleen erg rustig.
Misschien dat er wat meer topics geopend kunnen worden over:
- De soorten opvoedingen die er zijn en welke je gebruikt of zou gebruiken. (Daar zou ik evt. dus wel over mee kunnen praten, als niet ouder zijnde, iedereen heeft daar denk ik wel een mening over)
- Hoe kinderen de opvoeding van hun ouders ervaren?
Al met al, vind ik dit een pracht-forum, dat zeker moet blijven!
Hulde aan de moderators!
Daarnaast ben ik het met Qarinx en Angeles eens dat het toch nog wel een beetje een kliekje blijft. De reactie op hun commentaar in dit topic laat dat weer duidelijk zien. Angeles en Qarinx geven slechts aan wat zijn graag anders zouden zien maar daar lijkt weinig ruimte voor te zijn. Het lijkt vooral te worden gezien als een aanval, terwijl het topic bedoeld is te kijken of er verbeteringen mogelijk zijn. En dan een zo'n steek onder water in het speeltuinbankje vanochtend; dat maakt het gevoel dat het hier een kliek betreft helemaal af.
Jammer, want ik denk dat dat niemands bedoeling is. Gelukkig weten beide mod's wel zo te reageren dat je je nog vrij voelt iets toe te voegen, door niet gelijk in de verdediging te schieten maar door te vragen om verduidelijking en suggesties voor verbetering.
Pfff, ik heb helemaal niet het idee dat ik goed duidelijk maak wat ik bedoel. Ik ben niet zo helder vandaag. Nou ja, als jullie er niets van snappen, hoor ik het wel.
[edit: zwangerschapstopic veranderd in speeltuinbankje]
[Dit bericht is gewijzigd door sombie op 10-07-2003 11:11]
Of waar zijn hier de pedagogische tips? [Gezocht] een emmer vol geduld.....
Dit is toch ook niet echt een "simpel" Wanneer kinderen alleen thuis?
Weer een topic wat niet over een truttig iets ging Nieuwe relatie (als je al kinderen hebt)
enz... Relatie beginnen met een ouder. enz... Kind wil niet naar school (kleuterschool) enz..... is mijn kind achter?
[Edit: ik noem hier Moussy's post maar dat is niet de enige post waarin ik dat lees hoor. Ik proef het in dit hele topic. Het is iets dat je snel hebt in dit soort gevallen en dat is zo jammer en weinig constructief.
Of ervaren jullie dit anders?]
[Dit bericht is gewijzigd door sombie op 10-07-2003 11:02]
quote:Tante/oom worden, heeft dat veel met je gedaan?
Op donderdag 10 juli 2003 09:25 schreef Qarinx het volgende:[..]
Dat heb ik wel eens gedaan, maar aangezien ik het idee heb dat er weinig respons naar buitenstaanders is, voelt het naar mijn idee zinloos en nogal geforceerd om een topic te openen.
Hier is toch behoorlijk gepost
Maar als je maar 1 topic opent weet je toch niet hoe er gereageerd gaat worden? Hoe het opgepikt gaat worden?
quote:Maar iedereen die dat wil kan daar toch een topic over openen? Ik zie het probleem niet. Er roepen hier mensen: open dan een topic over "huppeldepup", maar dat moeten jullie immers zelf doen? Wij users maken dit forum toch met zijn allen!
Op donderdag 10 juli 2003 09:28 schreef Mariposa het volgende:
Misschien dat er wat meer topics geopend kunnen worden over:
- De soorten opvoedingen die er zijn en welke je gebruikt of zou gebruiken. (Daar zou ik evt. dus wel over mee kunnen praten, als niet ouder zijnde, iedereen heeft daar denk ik wel een mening over)
- Hoe kinderen de opvoeding van hun ouders ervaren?
Heb je behoefte aan een bepaald topic, open het dan. Als je een pakkende titel gebruikt, die goed verwoordt waar je het over wilt hebben, zal die de juiste users aanspreken. De users waar je op mikt, moet je op die manier zelf naar dit forum "lokken". Je kunt niet van de moderators verwachten dat zij users aan hun haren naar dit forum slepen
quote:Ik geef alleen maar aan dat er topics zijn waar om echte hulp gevraagd wordt. En daar wordt niet echt veel gereageerd. Dan kunnen ze daar toch ook reageren als ze vinden dat het anders kan-moet.
Op donderdag 10 juli 2003 10:58 schreef sombie het volgende:
Wat ik bedoel is, en door Moussy's post hierboven realiseerde ik me dat weer, dat het zo jammer is dat het gelijk in de ruzieachtige sfeer wordt getrokken. Het gaat er toch om om te kijken hoe het iedereen bevalt? Mag je dan alleen iets zeggen als je alles top vindt? Je kunt toch praten over je ervaringen en kijken hoe je daar eventueel dingen in kunt verbeteren zonder elkaar aan te vallen?
quote:Inderdaad, het wordt als een aanval gezien. Telkens weer een weerwoord en het onderuit proberen te halen. Ik geef gewoon aan hoe ik me bij dit forum voel.
Op donderdag 10 juli 2003 10:55 schreef sombie het volgende:
Daarnaast ben ik het met Qarinx en Angeles eens dat het toch nog wel een beetje een kliekje blijft. De reactie op hun commentaar in dit topic laat dat weer duidelijk zien. Angeles en Qarinx geven slechts aan wat zijn graag anders zouden zien maar daar lijkt weinig ruimte voor te zijn. Het lijkt vooral te worden gezien als een aanval, terwijl het topic bedoeld is te kijken of er verbeteringen mogelijk zijn. En dan een zo'n steek onder water in het zwangerschapstopic vanochtend; dat maakt het gevoel dat het hier een kliek betreft helemaal af.
Ook bijvoorbeeld die post van Moussy nu, waar ze topics aanhaalt en er op zo'n toon bij moet zeggen "En waar waren jullie dan de ervaringsdeskundige?". Het komt bij mij een beetje sarcastisch en zeikerig over. Alsof je als pedagoog in elk topic moet posten die er ook maar iets mee te maken zou kunnen hebben.
quote:Ik ben sowieso niet echt een topic-opener, dus waarom zou ik dan een overload aan topics openen? Ik praat liever mee in de bestaande topics.
Op donderdag 10 juli 2003 10:59 schreef moussy het volgende:
Hier is toch behoorlijk gepostMaar als je maar 1 topic opent weet je toch niet hoe er gereageerd gaat worden? Hoe het opgepikt gaat worden?
[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 10-07-2003 11:10]
quote:Je kan het ook andersom zien... dat dat soort mensen gewoon uitblijven door de sfeer die er hangt. Want een opmerking als "Ja wat weten die kamergeleerden nou", dat hoef je echt niet naar je hoofd te krijgen hoor.
Op donderdag 10 juli 2003 11:03 schreef moussy het volgende:
Ik geef alleen maar aan dat er topics zijn waar om echte hulp gevraagd wordt. En daar wordt niet echt veel gereageerd. Dan kunnen ze daar toch ook reageren als ze vinden dat het anders kan-moet.
quote:Nee, dat is onzin, maar jullie willen graag bepaalde topics zien, zodat er meer mensen op af komen uit de groepen die jullie graag hier willen 'spreken'. Zoals ik hierboven al zei: open die topics dan! Jullie kunnen zelf bijdragen aan de opbouw van het forum, en dat doe je door actie te ondernemen. Niet alleen door te zeggen dat je het anders wilt, laat dan ook zien wat je wilt. Of verwachten jullie dat de mods die topics voor jullie openen
Op donderdag 10 juli 2003 11:06 schreef Qarinx het volgende:[..]
Inderdaad, het wordt als een aanval gezien. Telkens weer een weerwoord en het onderuit proberen te halen. Ik geef gewoon aan hoe ik me bij dit forum voel.
Ook bijvoorbeeld die post van Moussy nu, waar ze topics aanhaalt en er op zo'n toon bij moet zeggen "En waar waren jullie dan de ervaringsdeskundige?". Het komt bij mij een beetje sarcastisch en zeikerig over. Alsof je als pedagoog in elk topic moet posten die er ook maar iets mee te maken zou kunnen hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |