abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juli 2003 @ 22:56:14 #51
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_11674009
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:47 schreef Moonah het volgende:

[..]

*meldt.

Ik ben het eens met Angeles en Qarinx.
Het forum is weliswaar ontstaan vanuit een clubje (a.s.)ouders, maar ik zou het ook leuk vinden als het wat breder kan worden getrokken.
Ik voel me óók erg betrokken bij kinderen en opvoeding, ondanks het feit dat ik geen ouder ben.
Toch kun je 'kliekjesvorming' imo niet voorkomen. Ik heb me niet buitengesloten gevoeld, maar een andere forumnaam lijkt me wel geschikt.

Misschien moet het gewoon wat breder 'groeien'. Het is idd ontstaan vanuit (a.s.) ouders, waardoor deze 'over'vertegenwoordigd zijn. Dat lijkt mij nogal logisch en ik denk dat dat na verloop van tijd steeds minder gaat worden. Ik denk dus dat dat gewoon wat tijd nodig heeft.
En waarschijnlijk zal een andere forumnaam ook wel helpen (maar wat vind ik het moeilijk om een naam te verzinnen!)
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  FOK!fossiel woensdag 9 juli 2003 @ 22:56:17 #52
2628 Karin
pi_11674010
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:47 schreef Moonah het volgende:

[..]

*meldt.

Ik ben het eens met Angeles en Qarinx.
Het forum is weliswaar ontstaan vanuit een clubje (a.s.)ouders, maar ik zou het ook leuk vinden als het wat breder kan worden getrokken.
Ik voel me óók erg betrokken bij kinderen en opvoeding, ondanks het feit dat ik geen ouder ben.
Toch kun je 'kliekjesvorming' imo niet voorkomen. Ik heb me niet buitengesloten gevoeld, maar een andere forumnaam lijkt me wel geschikt.

Een andere forumnaam is een goed idee inderdaad. Ik hoop op wat leuke suggesties.
Maar voor de rest willen we nog even afwachten met het nemen van andere conclusies.

Wat ik erg jammer vind is dat men zich buitengesloten voelt. Ik heb het idee dat we toch proberen het zo toegankelijk mogelijk te zijn.

quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:50 schreef Grobbenkuiken het volgende:

[..]

Laat ik het goede voorbeeld geven, alhoewel geen lurker. Voor mijn gevoel ligt de nadruk idd nogal op het (proberen te) krijgen van kinderen en de eerste levensjaren. Geweldig dat het een eigen plekje op Fok! heeft gekregen, maar het kan wat breder gemaakt worden. Voorgezet onderwijs, pre-pubertijd en pubertijd, maar dan niet alleen bezien vanuit de ogen van de opvoeders onder ons om maar wat dwarsstraten te noemen.
Als er genoeg topics over geopend worden, verschuift de nadruk wel.

*speelt met de gedachte om een 'het grote pre-puber topic te openen'. *

Afijn lieve lurkertjes, nu jullie!

Inderdaad, een heel goed idee! Als er inderdaad meer topics geopend worden zal de nadruk verschuiven.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 juli 2003 @ 22:57:29 #53
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_11674035
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:54 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Ja precies. Het is nu heel eenzijdig, namelijk ouders die bepaalde problemen hebben met de opvoeding, maar andersom kan het natuurlijk ook voorkomen. Dat kinderen problemen hebben met de manier waarop hun ouders opvoeden, alleen heb ik dan het gevoel dat zo'n onderwerp richting R&P verplaatst wordt.

Ben ik met je eens, dat soort topics hoort ook hier thuis. Misschien is overleg hierover met de R&P-mods een idee? Als zulke topics consequent hierheen worden verplaatst, worden ze op den duur ook wel hier geopend denk ik.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  FOK!fossiel woensdag 9 juli 2003 @ 22:57:52 #54
2628 Karin
pi_11674041
quote:

[..]

Ja precies. Het is nu heel eenzijdig, namelijk ouders die bepaalde problemen hebben met de opvoeding, maar andersom kan het natuurlijk ook voorkomen. Dat kinderen problemen hebben met de manier waarop hun ouders opvoeden, alleen heb ik dan het gevoel dat zo'n onderwerp richting R&P verplaatst wordt.

Neehoor dat soort topics staan hier prima inderdaad. Wij hebben volgens mij nog nooit wat verplaatst naar R&P wat hierover ging.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 juli 2003 @ 22:59:11 #55
13151 crew  Rewimo
pi_11674070
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:57 schreef Karin het volgende:

[..]

Neehoor dat soort topics staan hier prima inderdaad. Wij hebben volgens mij nog nooit wat verplaatst naar R&P wat hierover ging.

Nee, maar misschien worden topics hierover in andere fora wel steeds naar R&P verplaatst in plaats van hierheen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 9 juli 2003 @ 22:59:43 #56
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_11674081
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:57 schreef Karin het volgende:

Nee, maar dat soort topics worden dus eerder gepost in R&P. Overigens was er laatst wel een topic over een jongen die z'n vader niet meer als huisarts wilde en die werd gelijk verplaatst naar LIF. Wel weer terug geplaatst, maar dat was nadat er dus de opmerking werd gemaakt dat OUD zich niet zo moest beperken.
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  woensdag 9 juli 2003 @ 22:59:52 #57
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_11674092
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:56 schreef Grijs het volgende:

Misschien moet het gewoon wat breder 'groeien'. Het is idd ontstaan vanuit (a.s.) ouders, waardoor deze 'over'vertegenwoordigd zijn. Dat lijkt mij nogal logisch en ik denk dat dat na verloop van tijd steeds minder gaat worden. Ik denk dus dat dat gewoon wat tijd nodig heeft.
En waarschijnlijk zal een andere forumnaam ook wel helpen (maar wat vind ik het moeilijk om een naam te verzinnen!)

Ik hoop het. Ik herinner me ook nog de discussie over of dit subforum er moest komen, toen waren er heel veel mensen die bang waren dat het dan te laagdrempelig zou worden en dat jan en alleman hier dan zou komen posten. Ik heb het idee dat dat nog steeds wel zo is, terwijl ik zoiets heb van...waarom zou iemand hier willen posten terwijl hij niet geïnteresseerd is in kinderen en opvoeding? En als iemand echt komt rellen, daar zijn de mods toch voor?
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  FOK!fossiel woensdag 9 juli 2003 @ 23:00:10 #58
2628 Karin
pi_11674102
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:59 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee, maar misschien worden topics hierover in andere fora wel steeds naar R&P verplaatst in plaats van hierheen?

Misschien wel ja, daar heb ik weinig zicht op, ik kom niet al te vaak in R&P. Dit is een goed puntje om mee te nemen naar achteren, ik gooi het daar in de groep.
  woensdag 9 juli 2003 @ 23:00:16 #59
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_11674105
quote:

[..]

Dat lijkt me wel heel leuk! Dan krijg je ook discussies tussen pubers en ouders van pubers. Daar wordt de discussie wat evenwichtiger van .
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_11674118
Noem het Ouders en Kinderen, dat dekt de lading dan toch?
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  woensdag 9 juli 2003 @ 23:01:51 #61
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_11674140
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 23:00 schreef shmoopy het volgende:
Als we jou toch niet hadden

Overigens had ik jou ook een goede mod voor OUD gevonden

woensdag 9 juli 2003 @ 23:02:01 #62
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_11674144
quote:
Of 'Ontwikkeling en Opvoeding'? Misschien 'Zwangerschap, Ontwikkeling en Opvoeding' hoewel een zwangerschap eigenlijk ook ontwikkeling is.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 juli 2003 @ 23:02:23 #63
13151 crew  Rewimo
pi_11674152
quote:
Ouders, Kinderen en Pubers

FOK!fossiel woensdag 9 juli 2003 @ 23:02:37 #64
2628 Karin
pi_11674160
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:59 schreef Angeles het volgende:

[..]

Ik hoop het. Ik herinner me ook nog de discussie over of dit subforum er moest komen, toen waren er heel veel mensen die bang waren dat het dan te laagdrempelig zou worden en dat jan en alleman hier dan zou komen posten. Ik heb het idee dat dat nog steeds wel zo is, terwijl ik zoiets heb van...waarom zou iemand hier willen posten terwijl hij niet geïnteresseerd is in kinderen en opvoeding? En als iemand echt komt rellen, daar zijn de mods toch voor?

Jahoor er wordt ook wel eens wat "gereld" (wat rottige opmerkingen) en dat wordt meteen weggehaald. Een schoon forum nodigt gelukkig wat minder uit om te rellen.
  woensdag 9 juli 2003 @ 23:02:51 #65
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_11674166
En de beschrijving van het forum is ook relevant, moet dus ook gericht worden aan pubers, bijvoorbeeld iets van "problemen met je ouders"
pi_11674229
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 23:01 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Als we jou toch niet hadden

Overigens had ik jou ook een goede mod voor OUD gevonden

Tnx, de dames hebben er een leuk forum van gemaakt, maar Lifestyle is zo lekker divers.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_11674278
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 23:00 schreef Grijs het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel heel leuk! Dan krijg je ook discussies tussen pubers en ouders van pubers. Daar wordt de discussie wat evenwichtiger van .

Juist, dat soort topics passen imo beter hier dan in R&P, alhoewel dat discutabel is.

*Gooit een balletje op*

Een forumnaam die meer richting gezin gaat ipv Ouder(s)?

† In Memoriam † woensdag 9 juli 2003 @ 23:08:28 #68
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_11674318
Ik vind het een leuk forum! En het (b)lijkt dat er ook echt wel een plaatsje voor was. En misschien is het soms wel een beetje veel inside-beppen over (aanstaande) babies, maar zoals je zelf ook al zegt, het staat natuurlijk iedereen vrij om te proberen ook discussies over wat oudere kinderen op gang te krijgen.

En tsja, als er nou eenmaal weinig FOK!kers zijn met oudere kinderen is het lastig daar levendige topics voor/over te openen.

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 9 juli 2003 @ 23:09:46 #69
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_11674354
Van Embryo tot Puber?

Die blijf ik leuk vinden, en het dekt.. vind ik, de lading .

woensdag 9 juli 2003 @ 23:10:52 #70
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_11674379
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 23:09 schreef BlaatschaaP het volgende:
Van Embryo tot Puber?

Die blijf ik leuk vinden, en het dekt.. vind ik, de lading .

Is ook wel een leuke ja.

Maar toch wel alsof het weer alleen om ouders gaat die een kind opvoeden.

[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 09-07-2003 23:11]

† In Memoriam † woensdag 9 juli 2003 @ 23:11:40 #71
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_11674402
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 23:02 schreef Angeles het volgende:
Of 'Ontwikkeling en Opvoeding'? Misschien 'Zwangerschap, Ontwikkeling en Opvoeding' hoewel een zwangerschap eigenlijk ook ontwikkeling is.
Ik zou 'zwangerschap' liever niet in de forumnaam opnemen, daar gaat het forum immers nu al voldoende over. Dat zou nog meer afschrikken het ook eens over andere dingen te hebben. Als ik zo de opmerkingen lees willen jullie/we juist graag wat meer topics over peuters, kleuters, oudere kinderen, puberteit, etc.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  † In Memoriam † woensdag 9 juli 2003 @ 23:13:55 #72
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_11674466
De 'sfeer' in dit forum is trouwens erg goed, deels misschien door het soort forum, maar zeker ook deels door de moderators! Dat is alvast een compliment waard.
  woensdag 9 juli 2003 @ 23:14:48 #73
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_11674488
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 23:13 schreef Cynix ® het volgende:
De 'sfeer' in dit forum is trouwens erg goed, deels misschien door het soort forum, maar zeker ook deels door de moderators! Dat is alvast een compliment waard.
Ben ik het ook heel erg mee eens .

Het enige negatieve puntje heb ik al genoemd, verder vind ik het echt een heel leuk forum met hele goeie mods!

pi_11674489
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 23:11 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik zou 'zwangerschap' liever niet in de forumnaam opnemen, daar gaat het forum immers nu al voldoende over. Dat zou nog meer afschrikken het ook eens over andere dingen te hebben. Als ik zo de opmerkingen lees willen jullie/we juist graag wat meer topics over peuters, kleuters, oudere kinderen, puberteit, etc.

Het gezin in de breedste zin dus imho.
  woensdag 9 juli 2003 @ 23:17:15 #75
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_11674547
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 23:14 schreef Grobbenkuiken het volgende:

[..]

Het gezin in de breedste zin dus imho.

Forumnaamvoorstel: "Gezinszaken".