abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juli 2003 @ 22:27:51 #26
34891 melonovy
La Kutschie
pi_11673373
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:17 schreef Lois het volgende:
Dus.... niemand voelt zich eigenlijk geroepen om zelf iets te posten en is bang om zich tussen het "kliekje'" te persen?

Dan blijft het in mijn ogen een instandhouding van een kliekje....

Hoe verander ik dat dan?

Centraal topic voor ouders van schoolgaande kinderen

Centraal topic voor ouders van pubers

Cetraal topic voor opa's en oma's

Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 9 juli 2003 @ 22:28:56 #27
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_11673388
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:27 schreef melonovy het volgende:

Dan is het dus weer exclusief voor ouders bedoeld...
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  woensdag 9 juli 2003 @ 22:29:15 #28
34891 melonovy
La Kutschie
pi_11673395
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:18 schreef BDisOKE het volgende:
Ben (nog) geen ouder, maar vind het erg leuk om te lezen wat je allemaal te wachten staat!
Van mij mag tie blijven!
Ik ben wel de doelgroep van dit topic, en ook ik vind dat ie echt wel moet blijven, ik wil niet meer zonder!
Het voelt goed hè?
A je to!
  Jubileum moderator woensdag 9 juli 2003 @ 22:29:43 #29
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_11673408
Ja en dan al die centrale topics
Nee het moet anders kunnen zijn, iets minder select.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 9 juli 2003 @ 22:30:14 #30
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_11673419
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:29 schreef melonovy het volgende:

Ik ben wel de doelgroep van dit topic, en ook ik vind dat ie echt wel moet blijven, ik wil niet meer zonder!

Er is toch ook niemand die zegt dat ie niet mag blijven?

Alleen dat het jammer is dat de sfeer niet wat toegankelijker is voor andere belangstellenden, mensen zonder kinderen.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  woensdag 9 juli 2003 @ 22:30:16 #31
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_11673423
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:27 schreef melonovy het volgende:

Daar vorm je juist meer kliekjes mee... door alles maar te scheiden en in hokjes te stoppen.
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  woensdag 9 juli 2003 @ 22:32:43 #32
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_11673466
Misschien is de kinderloze mod een idee, net als de mannelijke mod op R&P. Dat zorgt misschien toch voor wat meer evenwicht en afstand.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 juli 2003 @ 22:32:48 #33
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_11673469
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:30 schreef Angeles het volgende:
Alleen dat het jammer is dat de sfeer niet wat toegankelijker is voor andere belangstellenden, mensen zonder kinderen.
Ehm, nu trek je wel erg snel conclusies vind ik Er zijn tot nu toe 2 mensen die daar iets over gezegd hebben. Dat is nog niet echt representatief toch (al bedoel ik niet dat je dan maar over hun mening heen moet walsen uiteraard)?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 9 juli 2003 @ 22:33:46 #34
34891 melonovy
La Kutschie
pi_11673489
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:28 schreef Angeles het volgende:

[..]

Dan is het dus weer exclusief voor ouders bedoeld...

Het waren maar een aantal suggesties om ook ouders van oudere kinderen aan te trekken op dit forum. Maar ik begrijp ook jouw gedachten over het forum, je bent geen ouder maar pedagoog. Als je hier meer over wil discusieren kun je natuurlijk ook topics openen bijvoorbeeld:
Pedagogie: theorie vs praktijk
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 9 juli 2003 @ 22:34:22 #35
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_11673504
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:32 schreef Rewimo het volgende:

Ehm, nu trek je wel erg snel conclusies vind ik Er zijn tot nu toe 2 mensen die daar iets over gezegd hebben. Dat is nog niet echt representatief toch (al bedoel ik niet dat je dan maar over hun mening heen moet walsen uiteraard)?

Ja, dat is dus wat ik vind. Ik kan niet voor alle users hier spreken, dus ik zeg wat ik jammer vind aan dit topic (en Qarinx dus). Maar ook wij hebben nooit gezegd dat we vinden dat dit forum weg moet, dat is hier toch ook helemaal niet ter sprake?

Het is toch in zo'n evaluatie topic de bedoeling dat je zegt wat JIJ vindt?

woensdag 9 juli 2003 @ 22:34:45 #36
34891 melonovy
La Kutschie
pi_11673512
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:30 schreef Angeles het volgende:

[..]

Er is toch ook niemand die zegt dat ie niet mag blijven?

het zou in eerste instatie voor de proef zijn!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_11673522
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:09 schreef YPPY het volgende:
Het is een leuk forum om te lurken.

Ik mis wel de wat oudere kindjes en pubers en hangjongeren. Daar heb ik redelijk veel ervaring mee, maar toch voel ik me niet geroepen daar wat over te posten. Toch het idee dat meer voor (aanstaande) moeders en vaders is.

*neuriet*
You took the words right out of my mouth.......it must have been while I was k..

* Grobbenkuiken sluit zich hierbij aan.

woensdag 9 juli 2003 @ 22:35:29 #38
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_11673528
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:33 schreef melonovy het volgende:

Het waren maar een aantal suggesties om ook ouders van oudere kinderen aan te trekken op dit forum. Maar ik begrijp ook jouw gedachten over het forum, je bent geen ouder maar pedagoog. Als je hier meer over wil discusieren kun je natuurlijk ook topics openen bijvoorbeeld:
Pedagogie: theorie vs praktijk

Waarom zou ik in een apart pedagogisch topic moeten openen? Het is toch juist leuker als iedereen gewoon door elkaar kan discussiëren?

[Dit bericht is gewijzigd door Angeles op 09-07-2003 22:38]

Jubileum moderator woensdag 9 juli 2003 @ 22:35:54 #39
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_11673537
Dit gaat niet over het al dan niet blijven van dit forum hoor, ik denk dat we inmiddels wel bestaansrecht hebben verworven.

De rest van de punten behandel ik morgen wel, het is nu echt bedtijd.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 9 juli 2003 @ 22:37:15 #40
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_11673572
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:32 schreef Rewimo het volgende:
Deze hele evaluatie is ook niet representatief. Hier zal veelal gereageerd worden door de vaste garde posters en dus zal je weinig te weten komen van de mensen die hier niet of amper komen. Wat voor het wegblijven de redenen zijn.
  woensdag 9 juli 2003 @ 22:37:25 #41
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_11673577
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:34 schreef melonovy het volgende:

het zou in eerste instatie voor de proef zijn!

Nou, om maar voor mezelf te spreken. Ik vind het prima en leuk dat er speciaal een subforum is over kinderen, alleen vind ik het jammer dat het toch nog een beetje heel erg gericht is op ouders alleen (en dat is dus het gevoel dat IK heb, niet per se het gevoel van alle andere tig duizend users).
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 juli 2003 @ 22:38:21 #42
13151 crew  Rewimo
pi_11673607
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:34 schreef Angeles het volgende:

[..]

Ja, dat is dus wat ik vind. Ik kan niet voor alle users hier spreken, dus ik zeg wat ik jammer vind aan dit topic (en Qarinx dus). Maar ook wij hebben nooit gezegd dat we vinden dat dit forum weg moet, dat is hier toch ook helemaal niet ter sprake?

Het is toch in zo'n evaluatie topic de bedoeling dat je zegt wat JIJ vindt?

Ja hoor, daar heb je helemaal gelijk in. En ik heb ook zeker niets gezegd over het weghalen van dit forum (integendeel, ik wil zoals ik al heb gezegd heel graag dat het blijft).

Maar ik denk dat er meer meningen nodig zijn van meer users, voor Lois en Karin conclusies gaan trekken over wat er eventueel anders moet. Ik vind dat er nu nog te weinig reacties zijn om representatief te zijn voor de gebruikers van het Oudersforum.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 9 juli 2003 @ 22:39:28 #43
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_11673630
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:38 schreef Rewimo het volgende:
Maar ik denk dat er meer meningen nodig zijn van meer users, voor Lois en Karin conclusies gaan trekken over wat er eventueel anders moet. Ik vind dat er nu nog te weinig reacties zijn om representatief te zijn voor de gebruikers van het Oudersforum.
Ja maar is het juist niet interessant om te weten waarom de niet-gebruikers hier niet posten. Dat de vaste gebruikers het leuk vinden, dat was al bekend.
  woensdag 9 juli 2003 @ 22:43:49 #44
34891 melonovy
La Kutschie
pi_11673741
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:35 schreef Angeles het volgende:

[..]

Waarom zou ik in een apart pedagogisch topic moeten openen? Het is toch juist leuker als iedereen gewoon door elkaar kan discussiëren?

ik heb de discussie nog eens gelezen, en zie nu in wat je bedoelt... Het is inderdaad leuker dat ouders en niet-ouders samen kunnen discussieren over diverse onderwerpen hier op het forum. Ik weet niet zo snel hoe je dit kunt verbeteren.
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 9 juli 2003 @ 22:47:16 #45
11682 Moonah
Jolie femme
pi_11673800
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:38 schreef Rewimo het volgende:
*meldt.

Ik ben het eens met Angeles en Qarinx.
Het forum is weliswaar ontstaan vanuit een clubje (a.s.)ouders, maar ik zou het ook leuk vinden als het wat breder kan worden getrokken.
Ik voel me óók erg betrokken bij kinderen en opvoeding, ondanks het feit dat ik geen ouder ben.
Toch kun je 'kliekjesvorming' imo niet voorkomen. Ik heb me niet buitengesloten gevoeld, maar een andere forumnaam lijkt me wel geschikt.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_11673885
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:39 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Ja maar is het juist niet interessant om te weten waarom de niet-gebruikers hier niet posten. Dat de vaste gebruikers het leuk vinden, dat was al bekend.

Precies, maar dan blijft de vraag hoe je de 'lurkers' kan overhalen om hun bijdrage te leveren aan een topic als deze. In Feedback zetten helpt niet, dus het enige wat ik kan bedenken is met nadruk uitnodigen om te reageren.

Laat ik het goede voorbeeld geven, alhoewel geen lurker. Voor mijn gevoel ligt de nadruk idd nogal op het (proberen te) krijgen van kinderen en de eerste levensjaren. Geweldig dat het een eigen plekje op Fok! heeft gekregen, maar het kan wat breder gemaakt worden. Voorgezet onderwijs, pre-pubertijd en pubertijd, maar dan niet alleen bezien vanuit de ogen van de opvoeders onder ons om maar wat dwarsstraten te noemen.
Als er genoeg topics over geopend worden, verschuift de nadruk wel.

*speelt met de gedachte om een 'het grote pre-puber topic te openen'. *

Afijn lieve lurkertjes, nu jullie!

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 juli 2003 @ 22:51:09 #47
13151 crew  Rewimo
pi_11673895
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:47 schreef Moonah het volgende:
Toch kun je 'kliekjesvorming' imo niet voorkomen. Ik heb me niet buitengesloten gevoeld, maar een andere forumnaam lijkt me wel geschikt.
Mja, maar wat dan...? Ik probeer van alles te bedenken maar wat moet je dan met die naam Suggesties? Ik vind het moeilijk hoor, om een titel te bedenken die (nog) breder is.
  woensdag 9 juli 2003 @ 22:53:16 #48
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_11673947
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:51 schreef Rewimo het volgende:
Mja, maar wat dan...? Ik probeer van alles te bedenken maar wat moet je dan met die naam Suggesties? Ik vind het moeilijk hoor, om een titel te bedenken die (nog) breder is.
Suggesties zijn zojuist gegeven door Angeles. Het in ieder geval geen Ouders noemen, aangezien het niet alleen voor ouders is
  woensdag 9 juli 2003 @ 22:54:27 #49
34891 melonovy
La Kutschie
pi_11673981
Ontwikkeling en opvoeding heb ik al eens geroepen bij de discussie om van Z&K een eigen forum te maken.
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 9 juli 2003 @ 22:54:47 #50
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_11673988
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 22:50 schreef Grobbenkuiken het volgende:

Voorgezet onderwijs, pre-pubertijd en pubertijd, maar dan niet alleen bezien vanuit de ogen van de opvoeders onder ons om maar wat dwarsstraten te noemen.
Als er genoeg topics over geopend worden, verschuift de nadruk wel.

Ja precies. Het is nu heel eenzijdig, namelijk ouders die bepaalde problemen hebben met de opvoeding, maar andersom kan het natuurlijk ook voorkomen. Dat kinderen problemen hebben met de manier waarop hun ouders opvoeden, alleen heb ik dan het gevoel dat zo'n onderwerp richting R&P verplaatst wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')