quote:Centraal topic voor ouders van schoolgaande kinderen
Op woensdag 9 juli 2003 22:17 schreef Lois het volgende:
Dus.... niemand voelt zich eigenlijk geroepen om zelf iets te posten en is bang om zich tussen het "kliekje'" te persen?
Dan blijft het in mijn ogen een instandhouding van een kliekje....
Hoe verander ik dat dan?
Centraal topic voor ouders van pubers
Cetraal topic voor opa's en oma's
quote:Dan is het dus weer exclusief voor ouders bedoeld...
Op woensdag 9 juli 2003 22:27 schreef melonovy het volgende:Centraal topic voor ouders van schoolgaande kinderen
Centraal topic voor ouders van pubers
quote:Ik ben wel de doelgroep van dit topic, en ook ik vind dat ie echt wel moet blijven, ik wil niet meer zonder!
Op woensdag 9 juli 2003 22:18 schreef BDisOKE het volgende:
Ben (nog) geen ouder, maar vind het erg leuk om te lezen wat je allemaal te wachten staat!
Van mij mag tie blijven!
quote:Er is toch ook niemand die zegt dat ie niet mag blijven?
Op woensdag 9 juli 2003 22:29 schreef melonovy het volgende:Ik ben wel de doelgroep van dit topic, en ook ik vind dat ie echt wel moet blijven, ik wil niet meer zonder!
Alleen dat het jammer is dat de sfeer niet wat toegankelijker is voor andere belangstellenden, mensen zonder kinderen.
quote:Daar vorm je juist meer kliekjes mee... door alles maar te scheiden en in hokjes te stoppen.
Op woensdag 9 juli 2003 22:27 schreef melonovy het volgende:
Centraal topic voor ouders van schoolgaande kinderenCentraal topic voor ouders van pubers
quote:Ehm, nu trek je wel erg snel conclusies vind ik
Op woensdag 9 juli 2003 22:30 schreef Angeles het volgende:
Alleen dat het jammer is dat de sfeer niet wat toegankelijker is voor andere belangstellenden, mensen zonder kinderen.
quote:Het waren maar een aantal suggesties om ook ouders van oudere kinderen aan te trekken op dit forum. Maar ik begrijp ook jouw gedachten over het forum, je bent geen ouder maar pedagoog. Als je hier meer over wil discusieren kun je natuurlijk ook topics openen bijvoorbeeld:
Op woensdag 9 juli 2003 22:28 schreef Angeles het volgende:[..]
Dan is het dus weer exclusief voor ouders bedoeld...
quote:Ja, dat is dus wat ik vind. Ik kan niet voor alle users hier spreken, dus ik zeg wat ik jammer vind aan dit topic (en Qarinx dus). Maar ook wij hebben nooit gezegd dat we vinden dat dit forum weg moet, dat is hier toch ook helemaal niet ter sprake?
Op woensdag 9 juli 2003 22:32 schreef Rewimo het volgende:Ehm, nu trek je wel erg snel conclusies vind ik
Er zijn tot nu toe 2 mensen die daar iets over gezegd hebben. Dat is nog niet echt representatief toch (al bedoel ik niet dat je dan maar over hun mening heen moet walsen uiteraard)?
Het is toch in zo'n evaluatie topic de bedoeling dat je zegt wat JIJ vindt?
quote:het zou in eerste instatie voor de proef zijn!
Op woensdag 9 juli 2003 22:30 schreef Angeles het volgende:[..]
Er is toch ook niemand die zegt dat ie niet mag blijven?
quote:*neuriet*
Op woensdag 9 juli 2003 22:09 schreef YPPY het volgende:
Het is een leuk forum om te lurken.Ik mis wel de wat oudere kindjes en pubers en hangjongeren. Daar heb ik redelijk veel ervaring mee, maar toch voel ik me niet geroepen daar wat over te posten. Toch het idee dat meer voor (aanstaande) moeders en vaders is.
* Grobbenkuiken sluit zich hierbij aan.
quote:Waarom zou ik in een apart pedagogisch topic moeten openen? Het is toch juist leuker als iedereen gewoon door elkaar kan discussiëren?
Op woensdag 9 juli 2003 22:33 schreef melonovy het volgende:Het waren maar een aantal suggesties om ook ouders van oudere kinderen aan te trekken op dit forum. Maar ik begrijp ook jouw gedachten over het forum, je bent geen ouder maar pedagoog. Als je hier meer over wil discusieren kun je natuurlijk ook topics openen bijvoorbeeld:
Pedagogie: theorie vs praktijk
[Dit bericht is gewijzigd door Angeles op 09-07-2003 22:38]
De rest van de punten behandel ik morgen wel, het is nu echt bedtijd.
quote:Deze hele evaluatie is ook niet representatief. Hier zal veelal gereageerd worden door de vaste garde posters en dus zal je weinig te weten komen van de mensen die hier niet of amper komen. Wat voor het wegblijven de redenen zijn.
Op woensdag 9 juli 2003 22:32 schreef Rewimo het volgende:
Ehm, nu trek je wel erg snel conclusies vind ikEr zijn tot nu toe 2 mensen die daar iets over gezegd hebben. Dat is nog niet echt representatief toch (al bedoel ik niet dat je dan maar over hun mening heen moet walsen uiteraard)?
quote:Nou, om maar voor mezelf te spreken. Ik vind het prima en leuk dat er speciaal een subforum is over kinderen, alleen vind ik het jammer dat het toch nog een beetje heel erg gericht is op ouders alleen (en dat is dus het gevoel dat IK heb, niet per se het gevoel van alle andere tig duizend users).
Op woensdag 9 juli 2003 22:34 schreef melonovy het volgende:het zou in eerste instatie voor de proef zijn!
quote:Ja hoor, daar heb je helemaal gelijk in. En ik heb ook zeker niets gezegd over het weghalen van dit forum (integendeel, ik wil zoals ik al heb gezegd heel graag dat het blijft).
Op woensdag 9 juli 2003 22:34 schreef Angeles het volgende:[..]
Ja, dat is dus wat ik vind. Ik kan niet voor alle users hier spreken, dus ik zeg wat ik jammer vind aan dit topic (en Qarinx dus). Maar ook wij hebben nooit gezegd dat we vinden dat dit forum weg moet, dat is hier toch ook helemaal niet ter sprake?
Het is toch in zo'n evaluatie topic de bedoeling dat je zegt wat JIJ vindt?
Maar ik denk dat er meer meningen nodig zijn van meer users, voor Lois en Karin conclusies gaan trekken over wat er eventueel anders moet. Ik vind dat er nu nog te weinig reacties zijn om representatief te zijn voor de gebruikers van het Oudersforum.
quote:Ja maar is het juist niet interessant om te weten waarom de niet-gebruikers hier niet posten. Dat de vaste gebruikers het leuk vinden, dat was al bekend.
Op woensdag 9 juli 2003 22:38 schreef Rewimo het volgende:
Maar ik denk dat er meer meningen nodig zijn van meer users, voor Lois en Karin conclusies gaan trekken over wat er eventueel anders moet. Ik vind dat er nu nog te weinig reacties zijn om representatief te zijn voor de gebruikers van het Oudersforum.
quote:ik heb de discussie nog eens gelezen, en zie nu in wat je bedoelt... Het is inderdaad leuker dat ouders en niet-ouders samen kunnen discussieren over diverse onderwerpen hier op het forum. Ik weet niet zo snel hoe je dit kunt verbeteren.
Op woensdag 9 juli 2003 22:35 schreef Angeles het volgende:[..]
Waarom zou ik in een apart pedagogisch topic moeten openen? Het is toch juist leuker als iedereen gewoon door elkaar kan discussiëren?
quote:*meldt.
Op woensdag 9 juli 2003 22:38 schreef Rewimo het volgende:
Ik ben het eens met Angeles en Qarinx.
Het forum is weliswaar ontstaan vanuit een clubje (a.s.)ouders, maar ik zou het ook leuk vinden als het wat breder kan worden getrokken.
Ik voel me óók erg betrokken bij kinderen en opvoeding, ondanks het feit dat ik geen ouder ben.
Toch kun je 'kliekjesvorming' imo niet voorkomen. Ik heb me niet buitengesloten gevoeld, maar een andere forumnaam lijkt me wel geschikt.
quote:Precies, maar dan blijft de vraag hoe je de 'lurkers' kan overhalen om hun bijdrage te leveren aan een topic als deze. In Feedback zetten helpt niet, dus het enige wat ik kan bedenken is met nadruk uitnodigen om te reageren.
Op woensdag 9 juli 2003 22:39 schreef Qarinx het volgende:[..]
Ja maar is het juist niet interessant om te weten waarom de niet-gebruikers hier niet posten. Dat de vaste gebruikers het leuk vinden, dat was al bekend.
Laat ik het goede voorbeeld geven, alhoewel geen lurker. Voor mijn gevoel ligt de nadruk idd nogal op het (proberen te) krijgen van kinderen en de eerste levensjaren. Geweldig dat het een eigen plekje op Fok! heeft gekregen, maar het kan wat breder gemaakt worden. Voorgezet onderwijs, pre-pubertijd en pubertijd, maar dan niet alleen bezien vanuit de ogen van de opvoeders onder ons om maar wat dwarsstraten te noemen. ![]()
Als er genoeg topics over geopend worden, verschuift de nadruk wel. ![]()
*speelt met de gedachte om een 'het grote pre-puber topic te openen'.
*
Afijn lieve lurkertjes, nu jullie!
quote:Mja, maar wat dan...? Ik probeer van alles te bedenken maar wat moet je dan met die naam
Op woensdag 9 juli 2003 22:47 schreef Moonah het volgende:
Toch kun je 'kliekjesvorming' imo niet voorkomen. Ik heb me niet buitengesloten gevoeld, maar een andere forumnaam lijkt me wel geschikt.
quote:Suggesties zijn zojuist gegeven door Angeles. Het in ieder geval geen Ouders noemen, aangezien het niet alleen voor ouders is
Op woensdag 9 juli 2003 22:51 schreef Rewimo het volgende:
Mja, maar wat dan...? Ik probeer van alles te bedenken maar wat moet je dan met die naamSuggesties? Ik vind het moeilijk hoor, om een titel te bedenken die (nog) breder is.
quote:Ja precies. Het is nu heel eenzijdig, namelijk ouders die bepaalde problemen hebben met de opvoeding, maar andersom kan het natuurlijk ook voorkomen. Dat kinderen problemen hebben met de manier waarop hun ouders opvoeden, alleen heb ik dan het gevoel dat zo'n onderwerp richting R&P verplaatst wordt.
Op woensdag 9 juli 2003 22:50 schreef Grobbenkuiken het volgende:Voorgezet onderwijs, pre-pubertijd en pubertijd, maar dan niet alleen bezien vanuit de ogen van de opvoeders onder ons om maar wat dwarsstraten te noemen.
Als er genoeg topics over geopend worden, verschuift de nadruk wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |