Nou dat weet ik niet hoor, ik vind het juist zo gezellig en handig dat lijstje in elke beginpost.
Ik gooi het wel even in de groep (= heb het er met Karin over).
Je zou dat in een centraal topic kunnen bijhouden (waar verder niet gereageerd kan worden, alleen gekopieerd), en dan de relevante delen plakken in de betreffende topics. Dat kan dan iedereen doen die een zwangerschap & baby-, peuter- en kleuter-, of verjaardagstopic opent.
Wie wil kan dan spieken in het centrale topic, maar je houdt wel de lijstjes bovenaan de topics zelf. Je hoeft echter alleen het centrale topic actief bij te houden.
quote:vind ik ook handig
Op donderdag 17 juli 2003 11:27 schreef Lois het volgende:ik vind het juist zo gezellig en handig dat lijstje in elke beginpost.
Ik kom hier niet iedere dag en ik kijk altijd eerst even in dat lijstje of er wat gebeurd is (lees geboren)
...
quote:Zit wat in
Op donderdag 17 juli 2003 20:08 schreef Karin het volgende:
Ik vind zo'n lijstje een beetje te kliekerig. In de topics is het al wat kliekerig, maar dat beperkt zich nu tot maar een paar topics. Als we het bovenin het forum doen dan denk ik dat dat niet uitnodigt voor nieuwe mensen om ook te gaan posten.
Juist nu we het proberen wat aan het gevoel van het kliekje te doen lijkt mij dit geen goed plan.
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 20:08 schreef Karin het volgende:
Ik vind zo'n lijstje een beetje te kliekerig. In de topics is het al wat kliekerig, maar dat beperkt zich nu tot maar een paar topics. Als we het bovenin het forum doen dan denk ik dat dat niet uitnodigt voor nieuwe mensen om ook te gaan posten.
Juist nu we het proberen wat aan het gevoel van het kliekje te doen lijkt mij dit geen goed plan.
Tot nu toe heb ik nog geen naam gezien waarvan ik juichend dacht jaaaaaaaaa dat dekt de lading van dit forum. Hoewel er zeker leuke dingen bij zaten was er altijd wel weer een deel van dit forum wat buiten de boot viel.
Ik denk dat we het daarom misschien beter nog even zo kunnen laten totdat we misschien ooit een fantastisch idee krijgen.
Dus in plaats van Alles over (on)vruchtbaarheid, opvoeding en ontwikkeling.
Voor, door, over ouders en (on)vruchtbaarheid.
Tis maar een idee hoor....
quote:Geen goed idee.
Op maandag 21 juli 2003 21:10 schreef Angel22 het volgende:
Voor, door, over ouders en (on)vruchtbaarheid.Tis maar een idee hoor....
quote:Juist nu we het proberen wat breder te trekken, dus niet alleen voor mensen met kinderen lijkt mij dit niet zo'n goed plan. De ondertitel die er nu staat dekt wat dat betreft veel beter de lading.
Op maandag 21 juli 2003 21:10 schreef Angel22 het volgende:
Misschien is het een idee om ipv de naam te veranderen de beschrijving eronder te wijzigen...Dus in plaats van Alles over (on)vruchtbaarheid, opvoeding en ontwikkeling.
Voor, door, over ouders en (on)vruchtbaarheid.
Tis maar een idee hoor....
Ik dacht ook toen dat het de bedoeling was dat ook zaken als de (vervroegde) overgang hier aan de orde konden komen. Nou komt daar natuurlijk wel onvruchtbaarheid uit voort, dus in die zin denkt het de lading weer wel.
Verder durf ik hier nog steeds nauwelijk te posten hoor, al is mijn kinderwens stevig en zijn we bezig met vruchtbaarheidsonderzoeken (want het lukt niet). Ik heb geen zin om op Freya te posten bijvoorbeeld, hier is het een stuk losser en minder verdrietig (geen behoefte aan), maar het lukt me niet, tis toch een te grote hechte groep.
quote:toch gewoon doen hoor....
Op dinsdag 22 juli 2003 10:01 schreef Pavane het volgende:
Verder durf ik hier nog steeds nauwelijk te posten hoor, al is mijn kinderwens stevig en zijn we bezig met vruchtbaarheidsonderzoeken (want het lukt niet). Ik heb geen zin om op Freya te posten bijvoorbeeld, hier is het een stuk losser en minder verdrietig (geen behoefte aan), maar het lukt me niet, tis toch een te grote hechte groep.
Ik post hier al sinds het begin, maar ik ben nog steeds geen vaste poster. Ik post wanneer ik zin heb en ik reageer wanneer ik zin (en tijd) heb. Het maakt verder toch niks uit of je bij "de vaste kliek" hoort? Response krijg je wel hoor, als iemand je post aanspreekt...
Ik heb niet het gevoel dat ik niet serieus genomen wordt hier.
vaste kliek, pfff, wat maakt het uit...
trouwens; als iedereen zo denkt is het logisch dat hier steeds dezelfde mensen posten....
Vergelijk het een beetje met het echte leven. Als je daar op een wildvreemde groep mensen af loopt en ineens volop mee gaat staan praten dan zullen er een paar zijn die je vol enthousiasme zullen ontvangen maar er zullen er ook zijn die eerst de kat uit de boom kijken.
Zo moet je dit ook een beetje zien. Je verwacht IRL toch ook niet ineens iedereen te kennen en van iedereen aandacht te krijgen. Zoiets moet een beetje groeien.
Ik voelde me ook eerst een beetje een vreemde eend in de bijt, maar nu is het gewoon gezellig en vooral reuze interessant.
quote:Zet je schroom aan de kant. Je bent hier echt welkom!
quote:Dat ben ik met je eens; aan de ene kant is het moeilijk om kinderen van elke leeftijd in 1 forum te zetten, omdat de opvoedkundige vragen heel anders zijn ('wanneer begint een kind te lopen' of 'moet je iets aan het roken van je kind doen' liggen nogal ver uit elkaar, al helemaal iets als 'Mijn dochter van 18 komt met een vent van 45 thuis ... wat moet ik doen')
Op woensdag 9 juli 2003 22:11 schreef Qarinx het volgende:[..]
Inderdaad, bij het ouder zijn horen ook de pubers en ander soort problemen dan de ouders die baby's hebben. Ik heb het idee dat dát soort problemen pas aan de orde komen, wanneer de kinderen van het kliekje puber zijn. Over 10 jaar pas ofzo.
Het is idd deels afhankelijk van de leeftijd van je kinderen of je je op dit forum thuis kunt voelen.
Ik heb geen last van afkatten, maar ik kan me voorstellen dat sommigen hier wel iets rustiger mogen reageren als iemand iets zegt. Een mening is altijd goed, ook al is die 'fout'!
Trouwens, een gedachte is ook iets anders dan het uit te voeren, ook al iets dat in alle fora wordt vergeten, ook hier!
Mijn idee: dit forum is voor mijn interesse uitstekend. Als de kind(eren) later wat groter is/zijn, dan kan dat een probleem zijn, maar met opvoedkundige vragen kan iedereen aankomen, al zijn je kinderen al 20! (ik zou zeggen: probeer het eens! Als het een onderwerp is waarover ik iets denk te weten (lees: een mening heb), dan wil ik wel antwoorden)
Wat naar voor jullie trouwens dat het (nog) niet lukt om kinderen te krijgen
Ik weet zeker dat een hoop mensen jouw problemen herkennen, er zijn veel mensen hier die moeite hebben (gehad) om zwanger te worden.
quote:Het topic "wachten op het tweede streepje" wordt nochtans bevolkt door allemaal mensen die ik niet ken, terwijl ik hier toch ook al weer tweeënhalf jaar rondloop. Ik wil maar zeggen: zo hecht is die groep daar nou ook weer niet (lees: helemaal niet). Misschien komt dat nog, misschien niet.
Ik heb geen zin om op Freya te posten bijvoorbeeld, hier is het een stuk losser en minder verdrietig (geen behoefte aan), maar het lukt me niet, tis toch een te grote hechte groep.
Tja, en voor wat betreft de kwestie of er geen vragen over oudere kinderen aan bod zouden moeten komen: ik zou zeggen: open een topic als je ergens mee zit. Dit forum is gegroeid, oorspronkelijk uit Lois' zwangerschap, waar er allengs meer mensen bij zijn gekomen, waaronder ik.
Er staat nergens vermeld dat het per se bij kleine kinderen moet blijven. Het dreumes/peutertopic is ook gegroeid. Tja, toevallig was ik uit het zwangerschap/baby-topic gegroeid, ik voelde me er niet meer thuis met een peuter over de vloer. Wel, als iemand anders zich niet thuisvoelt bij de bestaande topics, dan open je er toch één? Je hoeft toch niet te wachten tot -zeg- Jorden gaat puberen en ik daarover ga schrijven? Wat een onzin. Iedere fokker mag hier topics openen.
[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 22-07-2003 21:41]
Je bent nergens toe verplicht maar mocht je ooit een plekje zoeken om je verhaal uit te storten dan kan dat zeker hier.
Je hebt hier kinderpraatjes, waarom geen opa en oma praatjes
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |