quote:Ik denk dat soms het lichaam het onthoudt, dat vele snoepen..en dat het de rekening pas later opmaakt
Op maandag 14 juli 2003 10:38 schreef Jarno het volgende:[..]
Geen idee waardoor het kwam, of waardoor het is omgeslagen. Groei, stofwisseling, geen idee! Maar ik at dus echt VEEL en SLECHT. Paar zakken chips in de week was normaal. En op school stonden we geregeld bij
. Bram Ladage
.
Snoepen, als je gewoon een poosje niet snoept, dan krijgt je lichaam vanzelf minder behoefte aan zoetigheid, toch?
Ik bedoel snoepen doet snoepen, je lichaam gaat er naar "vragen"..
Hoe minder ik snoep, hoe minder de behoefte, maar begin ik eenmaal aan iets dan wil ik al snel meer en weer.
Zoals met sex zeg maar
quote:Ik vind het zo eigenlijk wel best ook hoor, ik eet nu veel gezonder.
Op maandag 14 juli 2003 10:41 schreef dJ-Zcore het volgende:
Veel mensen hadden dat toen ze jonger waren. Athans ik hoor het vaak. Achjah, mijn stofwisseling is nu eenmaal trager, neem ik aan, maar als ik gewoon goed, gezond eet, kom ik er wel!
quote:Ja ik ook. Ik eet nu dagelijks een bak sla leeg. Nou dat zag ik mezelf eerst nog niet eens doen
Op maandag 14 juli 2003 10:45 schreef Jarno het volgende:[..]
Ik vind het zo eigenlijk wel best ook hoor, ik eet nu veel gezonder.
Op die manier heb ik al 12 kilo verloren, en ik zit nu op een soort dood punt denk ik. Als er nog meer af moet, moet ik OF heeeeel fanatiek gaan sporten, OF veeeeel strenger gaan lijnen. Beide trekt me niet zo, en ik geloof dat dit wel een redelijk gezond gewicht is voor me.
quote:Ja, idd. Ik staar me dan ook niet blind op het gewicht, dat geloof ik zo ondertussen wel.
Op maandag 14 juli 2003 10:55 schreef U-lerZzZ het volgende:
Veel sporten zorgt voor meer spieren. Spieren zijn zwaarder dan vet. Meer sporten is dus aankomen, maar dan op een goede manier.
quote:Precies en tóch staren vooral vrouwen zich blind op dat getalletje..ik wil 55, 60, 70 wegen.
Op maandag 14 juli 2003 10:55 schreef U-lerZzZ het volgende:
Veel sporten zorgt voor meer spieren. Spieren zijn zwaarder dan vet. Meer sporten is dus aankomen, maar dan op een goede manier.
quote:Is veel te snel daarom weetk ook zeker datk die weddenschap ga winnen van mijn moeder!
Op zondag 13 juli 2003 22:58 schreef Marjoow het volgende:[..]
1.5 maand 10 kilo is dat niet te snel? of ligt dat aan mij?
krijg je dan niet gauw yoyo effect?
Nadat ik dus gister dat diner had gehad wask weer redelijk wat aangekomen, zonde! MAar hoe doen jullie het dan als jullie worden uitgenodigt voor een luxe diner, en tis wel iets waar je Ja op MOET zeggen...
En mensen ik zeg het je stres is totaal niet goed voor je gewicht!!!!!!!
Ik was 2 kilo kwijt en nu is er al weer 0.67 bij!!! Niet leuk......
terwijl ik niet snoep enzo ik eet gewoon volgens mijn dieet.... gezond.
gr
quote:Zo denk ik er ook over
Op zondag 13 juli 2003 22:04 schreef Vivi het volgende:Naja, Tis weekend zullen we maar zeggen..
Dan nog iets, ik heb nu vakantie, en dat betekent dat ik 's ochtends heerlijk kan uitslapen Daardoor sta ik alleen op op het moment dat ik eigenlijk al moet luchen. Wat voor een maaltijd kan ik dan het beste nemen? Gewoon het ontbijt overslaan en meteen maar gaan lunchen? Of nu ontbijten, later in de middag (rond 15 uur ofzo) een soort lunch, en laat dineren?
quote:Gewoon gaan en genieten!
Op maandag 14 juli 2003 11:14 schreef EvilFaith het volgende:Nadat ik dus gister dat diner had gehad wask weer redelijk wat aangekomen, zonde! MAar hoe doen jullie het dan als jullie worden uitgenodigt voor een luxe diner, en tis wel iets waar je Ja op MOET zeggen...
Kan je er daarna weer even tegen aan
quote:Had ik precies zo. En ook hier is het omgeslagen. Hoor het van veel mensen, zo na je 25e verandert er iets. Met hetzelfde leef- en eetpatroon waarbij je vroeger superslank was komen dan ineens toch de kilootjes er geleidelijk bij. Geen idee waardoor het komt.
Op maandag 14 juli 2003 10:35 schreef Jarno het volgende:
"Vroeger" (lees: tot 4 jaar terug ofzo) kon ik dus echt eten wat ik wilde, zonder een kilo aan te komen. Echt broodmager was ik, ribben waren te tellen zeg maar. En dan at ik toch geregeld een zak chips leeg, frietje hier en daar, etc. Dat kan nu echt NIET meer gewoon.
quote:Naja... je moet het maar zo zien: beter een raketijsje nemen dan een roomijsje toch? En je hebt een stuk gefietst! Dan verbrand je weer calorieen... en ook weer goed dus
Op zondag 13 juli 2003 22:04 schreef Vivi het volgende:
Ik heb een heel pak kaas-tuc-koekies opgevroten
Wel weer een stuk gefietst, van Zeist naar Odijk en Bunnik en terug uiteraard..met onderweg een raketijsje
Naja, Tis weekend zullen we maar zeggen..
Als ik een heel stuk ga fietsen neem ik altijd een flesje water mee en wat te eten. Dat voorkomt dat ik onderweg wat ga kopen en snoepen.
Het is mooi weer vandaag! Ga zo dus weer lekker fietsen
Maar een heel pakje Tucs...ai! .
Het is weer ijsjestijd maar niet voor mij. Ik krijg nl altijd pijn aan mn slapen, soort afgrijselijke steken van ijskoude dingen. Eigenlijk eet ik bijna nooit ijs. Nu heb ik iets nieuws ontdekt wat wel lekker is met deze warme avonden: fruit uit de koelkast!!!
Vanwege de hitte overdag in het tuinhuisje kan ik geen meloen buiten de koelkast bewaren. En in mn eentje een hele meloen achterelkaar opeten is te absurd. Dus zit die in een grote plastictrommel in de koelkast. Normaal bewaar ik nooit fruit of tomaten ofzo nooit in de koeling omdat daarvan de volle fruitsmaak achteruit gaat. Maar nood breekt wet. Minder smaak maar wel veel genot.
Dus nu heb ik dit weekeinde in drie dagen tijd in mn eentje een galiameloentje soldaat gemaakt. Het gekoelde stuk uitlepelen van een moot met een desertlepel is echt een tractatie! Ik kan het iedere dieeter aanraden. Bovendien krijg ik zo ook een beetje suikers binnen.
Dat is wel belangrijk met al dat zweten nu. Voor de zouten neem ik tussendoor 1 kopje Opkikker. Mij lijkt deze tropische temperatuur wel rechtvaardigen weer 2 dingen aan mn dieet te hebben toegevoegd.
Ik eet ongeveer elke dag het zelfde:
Ontbijt Water, 2 volkoren sneetjes met daartussen Linera, Plakje Leerdammer light, 12 schijfjes komkommer, 3 bladen sla, een tomaat, lepeltje ketchup, lepeltje Beceldressing, peper en zout.
3 koppen koffie met zoetjes en scheutje halfvolle melk.
Koffietijd: Water.
Lunch/theetijd: water, 1 kopje opkikker, wat rode bessen en aardbeien en frambozen en kruidenthee bvb pepermunt uit eigen tuin.
Diner: vol bord pasta of rijst, mager sausje, 3 ons salade of gekookte groente, 150 gram mager vlees, glaasje wijn, water.
Souper: stukje gekoelde meloen. Water.
Eigenlijk is het al een beetje te veel volgens overgewicht.nl maar over 2 en een halve maand ben ik al een jaar aan het dieeten. Als ik van de herfst weer thuis woon zal ik wel wat kalmer aan doen met de hoeveelheden. Nu beweeg ik er nog genoeg bij.
Elke dag fiets ik 40 minuten, loop een paar kilometer, soms wandel ik een paar uur en regelmatig fiets ik anderhalfuur. Ik had van de week 'een spier verrekt' bij het sjouwen met tuinaarde dus van gymmen kwam niks. Fietsen en lopen was een kwestie van door de pijn heen gaan. En zo heb ik elke week wel wat om rustig aan te doen. Op een of andere manier gaat het afvallen loeilangzaam maar toch lukt het nog steeds. Deze week ben ik dus weer 4 ons lichter!
Mensen spreken me zomaar spontaan aan met complimenten over mijn uiterlijk. Gisteren hoorde ik bvb dat ik er meer dan 10 jaar jonger uit zie. Nog een paar kwabjes en ik ben helemaal herschapen! Ik ben twee volle emmers ofwel 62 pakjes boter afgevallen. Het buikkwabje is het moeilijkst: weet iemand er wat voor? Eh tegen bedoel ik dus.
quote:Euhm... waar zit dat buikkwabje? Boven je navel of onder je navel? Voor de bovenbuikspieren doe je de situps en voor de onderbuikspieren is de reverse een goede oefening. Ga op je rug liggen met je benen in de lucht en probeer je onderlijf omhoog te krijgen dmv je buikspieren.
Op maandag 14 juli 2003 13:34 schreef Lurky het volgende:
Het buikkwabje is het moeilijkst: weet iemand er wat voor? Eh tegen bedoel ik dus.
Op deze site http://www.fitness-island.com/ kan je wel wat informatie omtrent buikspieroefeningen vinden (volgens mij was dit een tipje ooit van Jojogirl maar ik kan het ook fout hebben ).
quote:Wow super joh!! Maar idd dat buikkwabje herken ik, ben nu over bijna alles wel tevreden bij mezelf maar dat buikkwabje...verschrikkelijk...maar als ik sit-ups doe werkt het alleen bij mijn bovenste buikspieren en dat hoeft dan weer niet, maargoed hopelijk gaat dat kwabje tegelijk met de laatste kilos weg
[b]Op maandag 14 juli 2003 13:34 schreef Lurky het volgende:Mensen spreken me zomaar spontaan aan met complimenten over mijn uiterlijk. Gisteren hoorde ik bvb dat ik er meer dan 10 jaar jonger uit zie. Nog een paar kwabjes en ik ben helemaal herschapen! Ik ben twee volle emmers ofwel 62 pakjes boter afgevallen. Het buikkwabje is het moeilijkst: weet iemand er wat voor? Eh tegen bedoel ik dus.
quote:Owh. Ik vind water heerlijk. Ik sta zelfs s'nachts op om ff wat water naar binnen te gieten.
Op maandag 14 juli 2003 10:52 schreef Jarno het volgende:
Water krijg ik niet weg. Zeker niet in die hoeveelheden. Ik probeer gewoon op te letten, op de simpele dingen dus: elke dag groenten, aardappels en een mager stukje vlees, gezonde tussendoortjes en weinig snacks.
quote:12 kilo is netjes en dat dooie punt, daar heb ik vaker van gehoord. Een vriend van me had dat ook en is toen ook blijven hangen.
Op die manier heb ik al 12 kilo verloren, en ik zit nu op een soort dood punt denk ik. Als er nog meer af moet, moet ik OF heeeeel fanatiek gaan sporten, OF veeeeel strenger gaan lijnen. Beide trekt me niet zo, en ik geloof dat dit wel een redelijk gezond gewicht is voor me.
Hoezo trekt fanatiek sporten je dan niet??? Ik vind het heerlijk om een paar uurtjes te fitnessen. Vind het alleen jammer dat ik maar 2 keer per week kan.
quote:Als je vol zit dan zit je vol. Lijkt me niet dat je tijdens een diner meer op kan als normaal.
Op maandag 14 juli 2003 11:14 schreef EvilFaith het volgende:[..]
Is veel te snel daarom weetk ook zeker datk die weddenschap ga winnen van mijn moeder!
Nadat ik dus gister dat diner had gehad wask weer redelijk wat aangekomen, zonde! MAar hoe doen jullie het dan als jullie worden uitgenodigt voor een luxe diner, en tis wel iets waar je Ja op MOET zeggen...
quote:je kan niet meer op, maar je eet wel meer, thuis eet ik niet tot ik helemaal vol zit ofzo, maar als er allemaal lekkere dingen op tafel zijn ben je toch sneller geneigd ervan te eten..helaaas, maargoed vandaag goed dagje en de komende 4dagen lekker wandelen met 30graden dus zal wel goed gaan
Op maandag 14 juli 2003 17:54 schreef dJ-Zcore het volgende:[..]
Als je vol zit dan zit je vol. Lijkt me niet dat je tijdens een diner meer op kan als normaal.
6 bruine boterhammen met 20+ smeerkaas
2 glazen multivitaminedrank
1 appel
1 theebiscuitje
1 glas appelsap
3 aardappelen
1 lepel waterjus
1 gehaktbal
heb alleen geen zin om geld uit te geven aan fitnessiets ofso.. >
weet iemand een leuk (mag best zwaar zijn) trainingschemaatje online
staan ofso?
quote:Dus dan bestond je avondeten uit 3 aardappelen en 1 gehaktbal? En je hebt gedurende de hele dag maar 3 glazen drinken op?
Op maandag 14 juli 2003 22:34 schreef miss_cee het volgende:
So vandaag heb ik GEZOND gegeten6 bruine boterhammen met 20+ smeerkaas
2 glazen multivitaminedrank
1 appel
1 theebiscuitje
1 glas appelsap
3 aardappelen
1 lepel waterjus
1 gehaktbal
Fijn dat je je goed voelt omdat je voor jouw idee gezond gegeten hebt En dat is het ook in vergelijking met het vorige
Maar het is nog steeds niet echt uitgebalanceerd, en het lijkt mij dat dat wel nodig is als je een gezond eetpatroon op wilt bouwen dat je ook vol kunt houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |