abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_12112638
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 12:48 schreef XXEMMYXX het volgende:

Ik wil alleen vanavond eens lekker gaan koken voor mijn vriend wat ik zelf ook mee kan eten IDEE'TJes????

"dieet' recepten
staat genoeg lekkers tussen!
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_12129726
Ik ben terug van mijn vakantie (oh wat is scandinavie mooi!) en wat afgevallen! Nou ja, dat vage gewicht van ervoor durfde ik haast niet te melden, maar nu zit ik dus weer op 63 kilo, ondanks dat ik me op vakantie niet aan het dieet gehouden heb. Scandinavie is immers duur, en wat anders dan pizza of kebab is echt haast niet te betalen.

Mijn eten bestond meestal uit een stevig ontbijt in het hostel, met muesli en melk, een boterham en knackebrod,
's middags broodjes met tonijn, of kaas, of magere vleeswaar met tomaat en komkommer (30+ oid kennen ze daar niet)
en 's avonds dus pizza of kebab. De hele dag door water en thee.

Waar mijn gewichtstoename van voor de vakantie vandaan kwam weet ik nog steeds niet, maar ik wijt het zelf aan spanning, tentamenstress e.d.
Nu ben ik meer ontspannen, dus zal het wel beter gaan. Ik wil ook weer beginnen met pilates en hardlopen. Dat had ik nog niet gedaan omdat ik een blaasonsteking onder de leden had. Dat heb ik inmiddels zo vaak gehad, dat ik het blijkbaar voel aankomen, en het de afgelopen dagen dus rustig aan heb gedaan...

pi_12138923
Welkom Kroeltroel!!!

YPPY van mij deze week geen update want ik ben ziek en ongi en een begravenis en een paar etentjes en ik zweet me suf en de koelkast zit vol met dingen waar ik wel trek in heb zoals kipkerriesalade, bitterlemonlimo, cola en ik eet lekker brood met zaadjes...
Ik heb de afgelopen week totaal opgeteld een stukje chokolade, drie suikersnoepjes een half zakje japansemix, vier extra broodjes met vleesbeleg, een appelpunt met spuitslagroom, karbonade met aardappels, spekjes en vette jus, zes koekjes, een liter sinas, en een coupe ijs met siroop en spuitroom gehad bovenop mijn vaste dieet. En een bijna over-datum-rakende smirnov-ice, souvenir van een fok-bigbreezerchickminimeet, die ik een jaar lang in de koelkast had weten te weerstaan (mn bezoekers lusten zoiets niet) .
Ik ben blijkens de weegschaal niet van deze weekuitbarsting aangekomen maar ook niet van afgevallen. Het was wel heel erg lekker allemaal. Toch beter om dat niet elke week zo te doen. Of ik mn streefgewicht nog voor het einde van de zomer haal blijft anders wel zeer de vraag. Maar dat geeft me wel de kans mee te denken aan een vervolgtitel: afvallen in de herfst of twijgdun de winter in of slank voor de feestdagen.

pi_12147762
Aangezien hier toch lijners zitten, kan ik de vraag beter hier stellen... Hoeveel is het gewicht eigenlijk van een kleine pannenkoek (iets groter dan een ondertas voor koffie), want voor 100g ken ik het aantal kcal maar geen idee hoeveel zo een ding nu zou wegen...
Vriendin van me doet aan de lijn en vroeg of ik dit toevallig wist, dus ik post het hier even...

Groetjes en succes met 'slank de zomer ingaan'

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it...
  donderdag 31 juli 2003 @ 20:34:04 #230
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_12148185
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 13:13 schreef imago het volgende:

[..]

"dieet' recepten
staat genoeg lekkers tussen!

Waarom wordt er eigenlijk zo weinig gepost in dit topic?
In de dieet-topics hier wordt er veel over gesproken, maar ik vind het jammer dat er zo weinig nieuws binnenkomt...

Kom op! Wat eten jullie 's avonds allemaal? Toch niet elke keer boerenkool zonder worst (want da's slecht voor de lijn) of salades???

Op naar de 73!!!!
pi_12148785
Ik hou alles netjes bij in een word-bestandje, volgens mij is het doodsaai als ik hier elke dag vertel wat ik gegeten heb

Het komt denk ik ook door de vakantie dat het zo rustig is, veel mensen zijn weg.

Maar ik vind het ook jammer hoor, ik stel hier wel eens vragen waar dan nooit een antwoord op komt, ook omdat mensen hier iets posten over zichzelf en niet reageren op de rest lijkt het.

pi_12148820
Oh, en het valt me elke keer weer hartstikke tegen als ik zie hoeveel calorieën er in gewoon drinken zitten! Water vind ik na een paar glazen echt niet lekker meer, maar het lijkt wel of je van elke drup limonadesiroop en elk glas appelsap al dik wordt!
  donderdag 31 juli 2003 @ 21:22:24 #233
56198 Kroeltroel
Kroelt heel wat weg ;)
pi_12148978
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 21:11 schreef imago het volgende:
Ik hou alles netjes bij in een word-bestandje, volgens mij is het doodsaai als ik hier elke dag vertel wat ik gegeten heb
Het zijn vooral mensen die reacties willen hebben op hun eetpatroon, die hun hele dagmenu posten. Imo is dit niet nodig, tenzij je echt geen idee hebt wat goed of slecht voor je is... Maar als je wil weten wat anderen hiervan vinden, moet je het natuurlijk vooral posten!
quote:
Het komt denk ik ook door de vakantie dat het zo rustig is, veel mensen zijn weg.

Maar ik vind het ook jammer hoor, ik stel hier wel eens vragen waar dan nooit een antwoord op komt, ook omdat mensen hier iets posten over zichzelf en niet reageren op de rest lijkt het.

Het valt me ook op. Misschien ligt het ook aan mijn 'overstap' van de dieetclub naar hier, maar mijn inziens wordt er hier minder reageerd op elkaar. Het lijkt hier meer eet-lijstjes en gewichten doorgeven. Jammer! Hoop dat het idd met de vakantie te maken heeft...
Op naar de 73!!!!
pi_12149187
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 21:22 schreef Kroeltroel het volgende:

Het valt me ook op. Misschien ligt het ook aan mijn 'overstap' van de dieetclub naar hier, maar mijn inziens wordt er hier minder reageerd op elkaar. Het lijkt hier meer eet-lijstjes en gewichten doorgeven. Jammer! Hoop dat het idd met de vakantie te maken heeft...

Komt misschien ook omdat er hier voor de mensen minder van af hangt. Er zitten hier genoeg mensen die slank-met-een-vetrandje zijn, en ik kan me voorstellen dat je dan minder fanatiek bent dan wanneer je ook voor je gezondheid aan het afvallen bent. En anders moeten alle Dieet-Club mensen gewoon heel hard gaan afvallen en hier wat gezelligheid brengen
pi_12149230
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 20:10 schreef rvrb_ke het volgende:
Aangezien hier toch lijners zitten, kan ik de vraag beter hier stellen... Hoeveel is het gewicht eigenlijk van een kleine pannenkoek (iets groter dan een ondertas voor koffie), want voor 100g ken ik het aantal kcal maar geen idee hoeveel zo een ding nu zou wegen...
Vriendin van me doet aan de lijn en vroeg of ik dit toevallig wist, dus ik post het hier even...

Groetjes en succes met 'slank de zomer ingaan'

Oh hier had ik helemaal overheen gelezen! Volgens overgewicht.nl is "een pannenkoek" (geen idee hoe groot, zal wel gemiddeld zijn) 190 calorieën.
pi_12151445
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 21:33 schreef imago het volgende:
Komt misschien ook omdat er hier voor de mensen minder van af hangt. Er zitten hier genoeg mensen die slank-met-een-vetrandje zijn, en ik kan me voorstellen dat je dan minder fanatiek bent dan wanneer je ook voor je gezondheid aan het afvallen bent. En anders moeten alle Dieet-Club mensen gewoon heel hard gaan afvallen en hier wat gezelligheid brengen
Of die Dieet-Club mensen kunnen hier al mee zitten lurken en kunnen dan beter overal mee gaan bemoeien (en misschien is dat al zo, dat weet ik niet)
Ik ben al druk bezig met hard af te vallen maar 'actief' kom ik jullie pas volgende zomer lastig vallen en af en toe zal ik er maar es actiever reageren
pi_12156275
Denken jullie nog maar even na over een nieuwe naam. In de winter kom ik mee denken over namen.

Wat een uitspattingen Lurky. Dat ben ik niet van je gewend. Misschien was het ook wel goed dat je een keer wat extras eet. Nu weet je weer hoe alles smaakt en kun je er weer een hele tijd tegen aan. Wel erg leuk dat je er niet van bent aangekomen!

Het is hier op het moment inderdaad rustiger dan in de club Kroeltroel. Nu is het daar op het moment ook wel drukker dan gemiddeld. Hier is het groepje wat kleiner en dan merk je toch wel dat het vakantie is. Het reageren op elkaar vind ik nu juist een stuk beter gaan. Een tijdje terug was het echt vooral posten wat er op een dag gegeten werd en niet meer. Nu komen er meer reacties op elkaar (nog bedankt Lurky!). Toch is het hier wel rustiger dan in het andere topic. Maar het wordt hier vast snel drukker, omdat een paar dieeters uit de club bijna over gaan.

Daar heeft het inderdaad misschien ook wel mee te maken imago. Als je eenmaal hier zit heb je al een gezond gewicht en dan is afvallen minder belangrijk. Dit is echt de laatste kilos. Je kunt hier niet snel vertellen over een broek van drie maten kleiner, gewoon omdat de marges kleiner zijn. Toch zou het wel leuk zijn als het wat drukker werd.

Soms post ik hier ook wel Pandorah. En nog een paar anderen zie ik ook wel eens reageren. Voor mij staat deze club toch wat verder weg, ik ben echt nog bezig om een gezond gewicht te krijgen. Het mooie komt daarna wel.

Wat voor weegschaal heb jij XXEMMYXX? Jij bent de enige met twee cijfers achter de komma. Is die weegschaal ook precies? Of krijg je steeds verschillende getallen als je er een paar keer achter elkaar op gaat staan?

De openingspost is bijgewerkt.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_12156402
Even voor het overzicht nieuwe namen die bedacht zijn:
- Slank de zomer uit
- Slank de herfst in
- Afvallen in de herst
- Twijgdun de winter in
- Slank voor de feestdagen
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 09:48:32 #239
14790 EvilFaith
zie signature
pi_12156999
kzit nog steeds op de 62...lager wil hij niet ofzo...jammer, want ga morgen op vakantie maargoed ben best tevreden nu!

Als naam ga ik voor Slank de zomer uit!

sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
pi_12157871
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 08:58 schreef YPPY het volgende:
Denken jullie nog maar even na over een nieuwe naam. In de winter kom ik mee denken over namen.

De openingspost is bijgewerkt.

Je bent mij vergeten
Je zult wel over het berichtje heen hebben gelezen, maar ik zit nu op 63 kilo!
Leuk dat je ons in de winter komt vergezellen
Qua naam denk ik aan de feestdagen, omdat die voor veel mensen vaak weer een reden zijn om te gaan lijnen, ook al lijkt het nu nog ver weg....
pi_12157950
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 21:13 schreef imago het volgende:
Oh, en het valt me elke keer weer hartstikke tegen als ik zie hoeveel calorieën er in gewoon drinken zitten! Water vind ik na een paar glazen echt niet lekker meer, maar het lijkt wel of je van elke drup limonadesiroop en elk glas appelsap al dik wordt!
Hmm, limonadesiroop zonder suiker dan (diksap)?
Of doe een klein beetje citroensap door je water, dan zit er een smaakje aan.
In Zweden ontdekte ik dat ze veel flesjes water daar verkopen met alleen een smaakje eraan. Dat voegde geen extra calorieen toe, maar je hebt wel even het idee dat je wat anders drinkt! Misschien is hier ook wel zoiets te vinden...
Of thee, dat drink ik zelf in liters, en vele variaties. In de hitte kun je dr ook ice-tea van maken misschien?
pi_12158163
Sorry wendy-tje . Ik heb het meteen even veranderd.

De naam met feestdagen vind ik ook wel leuk. Dat is toch een tijd dat je vaak nieuwe kleren koopt en het is leuk om dat een maatje kleiner te moeten. En voor de overzichtelijkheid is het ook wel handig. We kunnen daar bijna een half jaar mee doen, dan is het makkelijker het topic te vinden.

*OUD heilige*
pi_12159024
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 10:47 schreef YPPY het volgende:
Sorry wendy-tje . Ik heb het meteen even veranderd.
Dank je

Trouwens.. een vriendin kwam aan met een programma dat 'waistline' heet, heeft iemand daar ervaring mee?
Die vriendin blijkt er namelijk verkoopster te zijn, het klinkt wel goed, maar eigenlijk denk ik dat ik het niet nodig heb....behalve dan dat de begeleiding ook nog eens geld kost.
Verder doet de manier van promoten me een beetje denken aan herbalife. Dat gaf die vriendin ook wel toe, ze heeft vroeger zelfs voor herbalife gewerkt

pi_12159079
quote:
Op donderdag 31 juli 2003 20:34 schreef Kroeltroel het volgende:

[..]

Waarom wordt er eigenlijk zo weinig gepost in dit topic?
In de dieet-topics hier wordt er veel over gesproken, maar ik vind het jammer dat er zo weinig nieuws binnenkomt...

Kom op! Wat eten jullie 's avonds allemaal? Toch niet elke keer boerenkool zonder worst (want da's slecht voor de lijn) of salades???

Hmmm... ik eet vaak veel groenten en vlees 's avonds, niet echt leuk om daar neer te zetten he,
' ga naar de supermarkt om de hoek, en heel een lekker stukje vlees, en veel verse groenten. Maak dit op de gebruikelijke manier klaar"
Door de week ben ik niet zo'n uitgebreide kok helaas, maar ik zal eens gaan zoeken
pi_12159588
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 11:32 schreef wendy-tje het volgende:
=======
=======

Hmmm... ik eet vaak veel groenten en vlees 's avonds, niet echt leuk om daar neer te zetten he,
' ga naar de supermarkt om de hoek, en heel een lekker stukje vlees, en veel verse groenten. Maak dit op de gebruikelijke manier klaar"
Door de week ben ik niet zo'n uitgebreide kok helaas, maar ik zal eens gaan zoeken

Ik ben ook niet zo'n uitgebreide kok. Door de weeks houd ik zo altijd zo simpel en snel mogelijk omdat ik pas laat van mijn werk kom (ik werk 4 x 9 namelijk) en daarna wil gaan sporten. Wat ik eet is dus of salade met broodjes of gebakken aardappeltjes met veel groenten of prutjes (rijst/couscous met kip en we mikken wat groentes er doorheen met een sausje ) maar ik zal eens op zoek gaan naar wat lekkere dieetrecepten die ik (int weekend) wel eens klaarmaak
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 12:07:39 #246
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_12159784
Ik hoor eigenlijk bij de dieetclub maar ik heb misschien wel een tip qua avondeten. Ik heb laatst een boekje gekocht van weightcare waarin ook allerlei slanke en makkelijke recepten staan (te bereiden zonder weightcare produkten). het heet "gezond en slank" (ISBN 90 6611 288 3) en kost volgens mij iets van 6 euro.

Ik heb deze week uit dat boekje al de volgende recepten klaargemaakt:
- roergebakken rosbief met peultjes
- shoarmareepjes met yoghurtsaus
- lamshaasje met couscous en olijven
- gevulde paprika's met rundergehakt

Ik ben geen geweldige kok, maar dit kan ik allemaal dus goed klaarmaken en het zijn allemaal maaltijden (soms zelfs incl. toetje) van rond de 500 calorieën. Een echte aanrader!

[Dit bericht is gewijzigd door m@x op 01-08-2003 12:17]

Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_12159930
Oooh dat klinkt lekker! Weet je nog waar je dat boekje gekocht hebt? En wat kostte het ongeveer?
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 12:16:40 #248
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_12160031
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:12 schreef imago het volgende:
Oooh dat klinkt lekker! Weet je nog waar je dat boekje gekocht hebt? En wat kostte het ongeveer?
Ik heb hem bij de Ako gekocht. Volgens mij koste het iets van 6 euro.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_12160388
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:16 schreef m@x het volgende:

[..]

Ik heb hem bij de Ako gekocht. Volgens mij koste het iets van 6 euro.

*naar de ako spurt*
pi_12165250
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 12:07 schreef m@x het volgende:
Ik hoor eigenlijk bij de dieetclub maar ik heb misschien wel een tip qua avondeten. Ik heb laatst een boekje gekocht van weightcare waarin ook allerlei slanke en makkelijke recepten staan (te bereiden zonder weightcare produkten). het heet "gezond en slank" (ISBN 90 6611 288 3) en kost volgens mij iets van 6 euro.

Ik heb deze week uit dat boekje al de volgende recepten klaargemaakt:
- roergebakken rosbief met peultjes
- shoarmareepjes met yoghurtsaus
- lamshaasje met couscous en olijven
- gevulde paprika's met rundergehakt

Ik ben geen geweldige kok, maar dit kan ik allemaal dus goed klaarmaken en het zijn allemaal maaltijden (soms zelfs incl. toetje) van rond de 500 calorieën. Een echte aanrader!

ik heb m ook besteld
ook maar meteen een calorieentabelboekje en een Nicci French erbij besteld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')