http://www.photoreading.com/ geeft meer uitleg hierover. Er is ook een boek over (ISBN: 0925480533) dat via de site te bestellen is. Alleen is dit boek nogal duur nl. $245 (= ongeveer ¤230).
Ik ben benieuwd of er hier op FOK! mensen zijn die hier ervaringen mee hebben, en dus weten of het echt werkt, en of dit boek de moeite waard is.
[Dit bericht is gewijzigd door TXC op 09-07-2003 10:57]
quote:Als student kan ik me wel wat bedenken
Op woensdag 9 juli 2003 10:58 schreef sennetijdeman het volgende:
Klopt schijn wel leuk te zijn enzo maar denk niet dat het de moeite waard is. Wat moet je in hemels naam met al die info in z'n korte tijd ?????
quote:hmmm....zo goed werkt het zowieso niet, en als je die tijd die je bereid bent te steken in het lezen/leren van 'photoreading' in je studie zou steken zou je het waarschijnlijk ook wel redden
Op woensdag 9 juli 2003 10:59 schreef TXC het volgende:[..]
Als student kan ik me wel wat bedenken
Een studieboek doorbladeren en de volgende dag de hele stof vab binnen kennen? Wat 2 go dacht ik..
ikzelf val flauw....
zoiets?
Er zijn nogal wat vergelijkbare boeken/software op de markt.
bijv.:
www.infmind.com
www.nightingale.com - bekend van oa. Kevin Trudeau's "Mega Memory " en "Mega Learning"
Maar wat nou werkelijk een goed product is
Er staat trouwens wel dat je zou moeten kunnen lezen door gewoon een boek door te bladeren. Ik heb niet te klagen over mijn normale leessnelheid maar ook om nieuwe dingen te leren in je vakgebied is dit natuurlijk ideaal. Ik werk zelf als systeembeheerder (en ben nog student) en je kunt dan dus heel eenvoudig thuis geraken in bijvoorbeeld Unix. Of in een paar uur een volledige cursus PHP begrijpen. Dit zijn maar voorbeelden om aan te geven dat als dit echt mogelijk is dat je dan een soort wizzkid kan worden in no time@all.
dus. Als het echt zou werken, dan was er vast wel iemand op internet die zijn kennis gratis zou delen.
Maar het zal wel een saai stukje zijn, hierboven,
Toch ben ik van mening dat het veel mensen goed zal doen zo'n cursus te volgen. Het helpt je herinneren en opslag beter te ordenen.
Denk aan een magazijn, als je veel spullen hebt om op te slaan, is het beter om te archiveren, dan gewoon maar ergens opstapelen. Dan vind je het later niet meer terug Want dat doe je in je hersenen, je slaat continue dingen op in je hersenen, maar je ordent ze niet. Daarom is het vaak zo moeilijk om dingen terug te halen (valt het een uur later je weer te binnen) . Echter na zo'n cursus archiveer je je hersenen en haal je de gegevens makkelijker weer op.
Echt aan te raden zo'n cursus, SUPERHANDIG
--
Staat btw ook op Kazaa ;D
[Dit bericht is gewijzigd door Nynex op 09-07-2003 20:44]
Ikzelf heb een fotografisch geheugen. Je onthoudt dingen dan niet als dingen maar je gebruikt er andere zintuigen bij.
Zoals, elk woord heeft een kleur, een vorm, een gevoel. Ik kan het niet goed uitleggen maar zo onthoud ik het.
Bijna alle mensen met zo een geheugen hebben dit.
Er is ook een boek dat heet "De man die niets vergeten kon" en dit gaat over een Rus die geheugenkunstenaar werd.
Deze man kon alles terugroepen omdat hij het als objecten in een straat plaatste en zo alles terug kon roepen.
Maar deze man kon niet een verhaal begrijpend lezen, omdat alles wat hij las, elk afzonderlijk woord, beelden bij hem opriep.
Ik denk dat je je geheugen wel kunt trainen maar fotografisch zal het nooit worden omdat een fotografisch geheugen een afwijking is.
Volgens photoreading.com zijn er al flink wat mensen die die boeken hebben besteld en die zeggen dat het werkt (volgens de site). Daarom dacht ik dat er ook vast wel iemand van deze mensen op FOK! zou zitten....
Eigenlijk....had je er niks aan....
quote:Ik heb het boek en het heeft me gewoon $15 gekost bij Amazon hoor
Op woensdag 9 juli 2003 10:55 schreef TXC het volgende:
Ik hoor de laatste tijd steeds meer over mensen met een fotografisch geheugen. Het schijnt mogelijk te zijn om je hersenen zo te trainen dat je enorm veel gegevens binnen "no time" kunt onthouden en tot informatie kunt verwerken met je hersenen.http://www.photoreading.com/ geeft meer uitleg hierover. Er is ook een boek over (ISBN: 0925480533) dat via de site te bestellen is. Alleen is dit boek nogal duur nl. $245 (= ongeveer ¤230).
Ik ben benieuwd of er hier op FOK! mensen zijn die hier ervaringen mee hebben, en dus weten of het echt werkt, en of dit boek de moeite waard is.
Dat photoreading bestaat uit een aantal fasen waarbij 4 van de 5 gewoon standaard studie technieken zijn zoals eerst de inleiding voorin en de samenvatting achterin het hoofdstuk lezen. Verder lees je van elke paragraaf de eerste zin (daar staat meestal alle info in), verder moet je niet subvocaliseren (in je hoofd uitspreken) en kan je beter een tekst 5x achter elkaar skimmen op steekwoorden dan dat je in diezelfde tijd de tekst aandachtig leest, want na de eerste keer heb je een globaal beeld van de inhoud en bij alle keren erna kan je aan deze 'kapstok' meer informatie hangen. En verder zit er ook wat NLP waarbij je jezelf wijs moet maken dat je elke dag sneller en beter teksten kan begrijpen. Wat op zich wel helpt.
Maar het niveau van pagina's binnen een seconde in je kunnen opnemen wat de auteur beweerd is natuurlijk jereinste gelul. De paar mensen die dit kunnen hadden deze gave al van nature en dit is hooguit wat aangescherpt door die photoreading training.
Maar je leert op school toch ook dingen om bijvoorbeeld woorden te onthouden of plaatsnamen zoals ezelsbruggetjes of alle beginletters van een rijtje zodat je de volgorde kunt onthouden?
quote:kun je misschien een paar directe links geven naar dat soort cursusse?
Dat fotografisch geheugen dat mensen zeggen te hebben klopt wel voor een deel hoor. Veel mensen hebben hun hersenen hier niet echt goed op getraind, en zo'n boek kan veel helpen. Ikzelf heb les gehad in geheugentraining, en na deze training is het concentratievermogen veel hoger dan voorheen. Fotografisch geheugen is echter een aangeboren feit, maar je kunt er wel bij in de buurt komen door training. Gewoon vaak oefenen, en je ontwikkelt het wel hoor Zo'n boek hoef je echter niet te kopen, want daar staat ook vaak veel onzin in, gewoon online een cursus volgen. Check sites van universiteiten, die van Amsterdam moet heel goed zijn in cognitieve wetenschappen. (Heel erg goed )
Maar het zal wel een saai stukje zijn, hierboven,
Toch ben ik van mening dat het veel mensen goed zal doen zo'n cursus te volgen. Het helpt je herinneren en opslag beter te ordenen.
Denk aan een magazijn, als je veel spullen hebt om op te slaan, is het beter om te archiveren, dan gewoon maar ergens opstapelen. Dan vind je het later niet meer terug Want dat doe je in je hersenen, je slaat continue dingen op in je hersenen, maar je ordent ze niet. Daarom is het vaak zo moeilijk om dingen terug te halen (valt het een uur later je weer te binnen) . Echter na zo'n cursus archiveer je je hersenen en haal je de gegevens makkelijker weer op.Echt aan te raden zo'n cursus, SUPERHANDIG
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |