abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15206063
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 18:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Lees de bijsluiter er even op na, maar naar alle waarschijnlijkheid doe je er het verstandigste aan om de stopweek nu gelijk te beginnen, oftewel laat maak komen die ongesteldheid.
Anders blijf je tot je echte stopweek met ellende lopen.

Maar lees de bijsluiter even erop na, weet niet of dat bij jouw pil ook mag...

Ja je kan het beste nu gewoon stoppen, als het je tweede strip is kan je stoppen wanneer je wilt. Die buikpijn is lastig... even doorbijten maar
pi_15206159
noue ik slik ook microgon 30, iedereen zij je krijgt in t begin buikpijn, misselijk worden, je wordt dikker bij je benen, buik en borsten...
Allemaal niet waar, jammer genoeg ook niet bij borsten
pi_15208482
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 20:01 schreef denise-d het volgende:
noue ik slik ook microgon 30, iedereen zij je krijgt in t begin buikpijn, misselijk worden, je wordt dikker bij je benen, buik en borsten...
Allemaal niet waar, jammer genoeg ook niet bij borsten
ik heb ook geen last van bijwerkingen gehad hoor
pi_15214625
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 21:39 schreef Sylvana het volgende:

[..]

ik heb ook geen last van bijwerkingen gehad hoor

Nou die andere vind ik neit zo erg, he maar kom op die borsten is toch altijd leuk
pi_15221319
Misschien heel domme vraag, maar mijn vriendin en ik vroegen het ons af. Is de pil ook veilig tijdens de stopweek? Dit omdat je hem dan niet slikt?
pi_15222812
quote:
Op zondag 7 december 2003 14:40 schreef 2FreaK het volgende:
Misschien heel domme vraag, maar mijn vriendin en ik vroegen het ons af. Is de pil ook veilig tijdens de stopweek? Dit omdat je hem dan niet slikt?
Okee. Je vriendin pakt * NU * de bijsluiter van dr pil en gaat dat ding uit dr hoofd leren. Godsallemachtig. NATUURLIJK is het dan veilig, daar is het immers een *tromgeroffel* anticonceptiepil voor.

HALLO, ze zit geen smarties in te nemen dagelijks ! Anders weet je even waar je mee bezig bent voor je een pil begin te slikken !

* AudreyHepburn heeft het nu een beetje gehad met onwetende guppies die zomaar wat slikken.

It's my party and I'll cry if I want to.
pi_15223096
Hai
Ik lees hier heel veel over mensen die hun pil vergeten en/ of problemen hebben door b.v overgeven. Ook mensen die depressief worden van de pil. Nu gebruik ik zelf de NUVA ring en dat is echt geweldig. Hij blijft veilig bij overgeven en bevat veel minder hormonen. Misschien is dat iets voor sommige van jullie om te overleggen met de huisarts.
Groetjes
Als je niet doet wat je doen wilt en je raakt je dromen kwijt, als je niet doet wat je doen wilt is dat zonde van je tijd.
pi_15278458
Hallo
]
Ik ben de pil vergeten in de 1e week en ik heb daarna gewoon de pilstrip afgemaakt (ik weet dom maar ik heb gewoon het risico genomen) Nu ben ik ongesteld geworden (heb nu dus de stopweek) Hoe groot is de kans dat ik alsnog zwanger ben? ik ga sowieso nog ff een test doen denk ik
pi_15279288
Ik slik nu bijna 3 weken de pil microgynon en het valt me op dat, vanaf de eerste dag dat ik dat ding slik, iedere dag wel minstens 1 keer een huilbui heb (dat is niks voor mij, daarvoor huilde ik eigenlijk haast nooit). Vooral rond de tijd dat ik 'm moet slikken. Laatst keek ik in de bioscoop naar een komische film en ik zat daar dus zowat te janken. Zo emotioneel / somber was ik nooit. Hormonentroep... Maar ja, wat dan? Dat gedoe met zo'n condoom vind ik ook niks. En seks is veel te leuk om te laten (daar blijf ik schijnbaar wel zin in houden). Seks en tranen... Ahh, lekker dramatisch.
pi_15279392
O, ik lees ook net dat bij velen de depressieve gevoelens in de stopweek nog erger worden. Daar ben ik bijna aan toe, dus ik zal maar vast zakdoekjes in gaan slaan...
pi_15279526
VOOR SALIE:

Zeg Salie, als je ongesteld bent geworden, kun je toch niet zwanger zijn? Nou ja, ik weet het ook niet. Misschien ben ik zo dom...

pi_15281248
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 17:04 schreef Salie het volgende:
Hallo
]
Ik ben de pil vergeten in de 1e week en ik heb daarna gewoon de pilstrip afgemaakt (ik weet dom maar ik heb gewoon het risico genomen) Nu ben ik ongesteld geworden (heb nu dus de stopweek) Hoe groot is de kans dat ik alsnog zwanger ben? ik ga sowieso nog ff een test doen denk ik
Nihil.....

Het kan voorkomen dat iemand zwanger is en alsnog bloedingen heeft(geen menstruatie, maar gewoon bloedingen).
Zeldzaam overigens....

Maar ga er maar vanuit dat er niets aan de hand is als je ongesteld bent geworden.

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_15281692
quote:
Op zaterdag 6 december 2003 19:51 schreef erodome het volgende:

[..]

de prikpil
nadelen prikpil

Misschien dat je in 1 van deze 2 topics wat terug kan vinden.

Het is misschien een idee om wat specefieke vragen te stellen, dan kan je misschien beter geholpen worden.

Vroeg me eigenlijk af hoe het bevallen was, maar die topics zijn wel erg kort.

De prikpil leek me wel een goed idee, omdat ik nogal eens de pil wil vergeten.. beetje dom natuurlijk, maar okee.

Vandaar dat ik de voor en nadelen eens op een rijtje wou zetten, en ervaringen van andere wou horen.

pi_15282669
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 17:38 schreef princesje het volgende:
Ik slik nu bijna 3 weken de pil microgynon en het valt me op dat, vanaf de eerste dag dat ik dat ding slik, iedere dag wel minstens 1 keer een huilbui heb (dat is niks voor mij, daarvoor huilde ik eigenlijk haast nooit). Vooral rond de tijd dat ik 'm moet slikken. Laatst keek ik in de bioscoop naar een komische film en ik zat daar dus zowat te janken. Zo emotioneel / somber was ik nooit. Hormonentroep... Maar ja, wat dan? Dat gedoe met zo'n condoom vind ik ook niks. En seks is veel te leuk om te laten (daar blijf ik schijnbaar wel zin in houden). Seks en tranen... Ahh, lekker dramatisch.
hai princesje, als je de pil nog maar zo kort slikt, kan het zijn dat je last van bijwerkingen, zoals huilbuien hebt. Het is natuurlijk heel vervelend, maar je hormoonhuishouding verandert sterk, en je lichaam moet er dus nog gewoon aan wennen dat je de pil slikt. Meestal zijn de bijwerkingen na 3 maanen over, omdat je lichaam dan aan de pil gewend is. Als je geen 3 maanden wilt wachten kun je naar je huisarts gaan en om een andere pil vragen, maar de kans bestaat dus dat je in het begin daar dus ook huilbuien hebt. Succes ermee!
pi_15422427
Kan je nergens de morning after pil halen zonder een recept?
Ik zie het niet zo zitten om een afspraak te maken bij de huisarts.
Ik weet nog niet zo goed hoe dat in zijn werk moet gaan.. en ik heb geen zin om mijn moeder alles te vertellen

En het zit dus zo.. ik ben gister de pil vergeten.. en heb gister dus sex gehad..
Ik heb hem nu wel weer ingeslikt maar dat is dus iets van 16-17 uur later..

pi_15422844
niemand?
pi_15423023
Rutgerstichting ofzo???

Denk niet dat je hem zonder recept kan halen, maar de huisarts heeft zwijgplicht, als je het netjes aan de huisarts verteld dat je liever niet hebt dat je ouders het weten dan zoekt hij daar vast wel samen met je een oplossing voor.

Maar je weet dat je van de morning after pil goed ziek kan worden he, wat vertel je dan aan je moeder?

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 15 december 2003 @ 11:04:18 #93
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_15423061
De Morning After Pil is een zwaar medicijn en niet zomaar een asperientje dat je even inneemt.
Tot 72 uur na de vrijpartij heeft het zin om er een te gaan halen via de huisarts, die het overigens niks boeit...
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_15423197
Rutgers kan inderdaad zonder recept (laatste keer dat ik er was in ieder geval nog wel). Je kan ook gewoon de huisarts bellen en bij de assistent een recept vragen, kun je gelijk ophalen zonder dat je met je huisarts hoeft te praten.

Ziek worden valt meestal erg mee met de huidige morning afters. Ik had persoonlijk nergens last van.

Succes, en snel iets doen!

Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_15423387
thanks allemaal.. ik ga denk ik idd even een afspraak maken bij rutgers voor een morning after pil
pi_15424154
http://www.anticonceptie-online.nl/_vti_bin/shtml.exe/recept.htm

Ik kwam dit tegen..
Misschien is dit een betere oplossing omdat een rutgersstichting niet zo dicht in de buurt is hier..

Iemand die dit afraadt?

pi_15425601
Waarom ga je niet gewoon langs je huisarts?
Hij heeft zwijgplicht, en heeft dit heus al veel vaker meegemaakt hoor
pi_15425723
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:53 schreef ijsmeis het volgende:
http://www.anticonceptie-online.nl/_vti_bin/shtml.exe/recept.htm

Ik kwam dit tegen..
Misschien is dit een betere oplossing omdat een rutgersstichting niet zo dicht in de buurt is hier..

Iemand die dit afraadt?

Heb net even gekeken en lijkt me op zich prima. Ik kan er alleen niet uithalen of elke apotheek ook daadwerkelijk meewerkt?

Zou het niet gokken en als rutgers te ver is gewoon je huisarts bellen en dan naar de apotheek.

Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_15427915
quote:
Op maandag 15 december 2003 12:45 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Waarom ga je niet gewoon langs je huisarts?
Hij heeft zwijgplicht, en heeft dit heus al veel vaker meegemaakt hoor
Ik heb geen idee wie ik moet bellen (omdat we de vorige keer ook al ergens anders heen moesten blabla)
Ik heb zoiets dus nooit gedaan..

Me vriend gaat dus vanmiddag naar de apotheek met dat recept.. en als het niet werkt bel ik toch rutgers op en maak ik een afspraak voor morgen (als dat kan)
En ik ga er even heen..

pi_15436392
Het klinkt misschien bod, maar lezen jullie de bijsluiters wel??

Ik zie hier zo veel vragen die makkelijk te zijn beantwoorden als je de bijsluiter leest. Ik slik de Yasmin pil en ken de bijsluiter (zeker het gedeelte over vergeten pil) zowat uit mijn hoofd.

2 jaar geleden ben ik begonnen met deze pil omdat het serieus werd tussen mij en mijn vriend. Maar ook had ik daarvoor al vreselijk last van mijn menstruaties. Duurde heel lang, veel bloedverlies en vreselijke buikpijnen. Nu met de pil is het zo dat alleen de eerste 2 dagen zeer hevig zijn. Wel met nogsteeds een hoop buikpijn, maar dat is gelukkig veel eerder (na 2 dagen) over dan voorheen.

Wel had ik toen in de pil slikte dat ik er af en toe flink ziek van werd. Dan moest mijn periode komen in de stopweek. Een keer was ik zo ziek van de buikpijn en andere dingen dat ik moest kotsen, ging trillen en vlekken voor mijn ogen zag, niet meer kon staan en bijna flauw viel. Dat was even echt niet leuk. Gelukkig nu geen last meer van, had denk ik mee te maken dat ik net aan de pil was.

Om de pil niet te vergeten heb ik de wekker in mijn mobieltje gezet. Als die gaat elke avond op dezelfde tijd neem ik 'm in. Als ik naar feestjes ga en ik weet dat het laat word neem ik hem vooraf in. Dan is het wel eerder dan normaal, maar beter dan vergeten denk ik maar.

Iemand had het over het pilletje doorbijten voordat ingeslikt word. Ik weet niet waarom, maar ik geloof dat dit erg af te raden is. Maar ik zou het inderdaad maar even gaan informeren bij de huisarts.

Voor de topicstarter: wat er in de Yasmin pil zit:
3 mg drospirenon en 30 microgram ethinylestradiol. Verder nog een hoop hulpstoffen, wil je die ook weten?

We're part of a story, part of a tale. We're all on this journey No one is to stay Where ever it's going What is the way?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')