abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 14:49:34 #201
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_12808694
Tsja wat zal ik zeggen. harstikke gefeliciteerd met de auto en hou hem heel.

succes, en ik zie je wel op een meeting verschijnen hoop ik

Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_12808752
is 't btw een automaat?

daar lijkt t iig wel op...

pi_12813750
Yea het is een automaat, maar dat zijn ze bijna allemaal.... heb me er overheengezet en daar kan ik inmiddels wel mee leven.

Dan het verhaal:

Kwam maandag om 1600 aan in Motril, na drie uur heen en weer gereden te hebben met dank aan de uitstekende Spaanse bewegwijzering. Kerel gebeld vanuit het hotel, en 15 minuten later was hij er met de suup. Het was nog een jonge kerel, ook 28, en hij sprak erg gebrekkig Engels ondanks dat hij programmeur is. Vergeleken met de meeste Spanjaarden was zijn Engels echter heel erg goed en samen met mijn beetje Spaans is het toch gelukt om te communiceren.

De suup zag er redelijk goed uit, ik had me er misschien weer te veel van voorgesteld (doe ik altijd) en dan ben je toch teleurgesteld als je ergens een kras ziet. Maar ja, een nieuwe vind je nergens meer, en hij zag er 10x zo goed uit als die waar ik toen in Limburg ben geweest. Die 19" velgen zijn echt super, die moet je zien om te geloven, ook al zitten er hier en daar wat krassen op van de stoep. Die vervang ik dus echt niet... je moet de auto eens langzaam zien rijden, prachtig gewoon

Maar goed, stukkie gereden naar een cafe, daar gepraat over de auto. Hij had hem sinds januari 2002 en hij moest weg omdat hij nu een huis gekocht had en het geld nodig had (ben bij hem thuis geweest en dat was idd een nieuw huis, verhaal klopt waarschijnlijk dus wel). Beetje foute reden voor zijn aanschaf destijds: hij moest en zou hem hebben na het zien van TF&TF... Hij dacht zelf de derde eigenaar te zijn en dat de auto origineel uit DL kwam. Ik ben dus de vierde eigenaar. Auto was tijdens zijn bezit altijd goed onderhouden en in een garage gehouden. De rekeningen had hij nog en die heb ik nu dus ook. Zelf nog gereden, alles helemaal van binnen en buiten nagelopen, de motor en de targa gecontroleerd, toebehoren (reservewiel, lampjes, krik, enz). Alles aanwezig behalve het instructieboekje.

De auto is van buiten in redelijke staat, bovenop een ondiepe kras over het targadak, achter op de bumper wat lichte veegjes en op de motorkap 4 of 5 witte putjes van steenslag. Het ergste aan het exterieur: op de voorbumper rechts lijkt het alsof hij met 200 km/h een vogel of zo heeft aangereden, een lichte ronde plek. Verder geen deuk gelukkig, alleen wat verkleuring. En onder de linkervoorlamp is er lak van de bumper af, hij zei dat het door het poetsen kwam, maar ik ben niet blind en hier is er tape van af getrokken. Die voorlamp was gloednieuw en zat er pas een week op, iemand had hem stukgeslagen (jaloezie? hoop dat dat bij mij niet gebeurt...). Volgens mij heeft hij de barst dus maar afgeplakt totdat de garage een nieuwe binnen had, en bij het er af halen van de tape is er wat lak meegekomen Het zag er overigens niet naar uit dat de auto ooit zichtbare schade heeft gehad, en volgens hem was dit ook niet zo. Maar goed dit kunnen ze heel goed wegwerken... hoop het alleen niet.

De binnenkant: de linkervoorstoel is goed, rechts heeft vreemd genoeg wat meer tekenen van ouderdom. Hier en daar wat stof. Nieuwe vloermatten, de bekleding van de auto hieronder en in de kofferbak is perfect. Dashbord redelijk, moet afgestoft worden. Hier en daar wat krasjes op de binnenkant van de portieren. Glas van de ramen in orde en origineel. Stuur komt overeen met een 10 jaar oude auto.

De motor moet nodig gepoetst worden, maar ziet er verder in orde uit. Geen roest, en op de auto en carrosserie trouwens ook nergens.

Dan het vreemdste: de auto is de Europese versie, duidelijk te zien aan een heleboel kenmerken, maar de afstandmeter is in mijl! Er staat nu dus 42xxx mijl op, 65000 km ongeveer. Daar had ik nog nooit van gehoord en ik vertrouw(de) het niet, heb dus gebeld met iemand van www.supras.nl en die vond het ook raar. Het kon volgens hem wel origineel zijn, maar het kon ook zijn dat die module vervangen is door een andere. Dat heeft 2 gevolgen: de meter is nu niet meer in km maar in miles, en hij is weer begonnen bij 0 waardoor de echte kmstand nooit meer te achterhalen valt. Die avond nog gebeld met een Spanjaard waarvan ik het nummer bij het eerdere gesprek had gekregen, en geleerd dat er niet zoiets bestaat als een nationale autopas in Spanje.

Had hem bijna niet genomen hierdoor, maar de dag erna zijn we op mijn verzoek onaangekondigd naar de toyota garage gegaan en daar is ie nog eens bekeken. Daar bezworen ze dat de auto in goede staat was en dat die suups in Spanje dat allemaal hebben. Lulkoek waarschijnlijk, maar ik heb er printouts van alle service beurten meegenomen en hij was altijd goed onderhouden en bij aankoop was de meter al in mijlen (afstand staat bij elke beurt vermeld). Natuurlijk zal de garage niet zeggen dat de auto niet in goede staat verkeert, hij was daar immers in onderhoud, maar ja...

Eens goed nagedacht, en hem uiteindelijk toch gekocht. Dat er mee geknoeid is kan dus wel maar hij zag er verder goed uit en reed ook lekker. De eigenaar leek en lijkt me goudeerlijk, trok alle tijd voor me uit, heeft een boel gedaan om te helpen en de auto is in ieder geval goed onderhouden terwijl hij hem heeft gehad. Wat er daarvoor mee is gebeurd weet ik niet... maar dat risico loop je altijd, of ik hem nu in Spanje haal, hier of in Duitsland. Heb lang genoeg lopen zoeken en heb ook zeker lelijkere supras gezien. Natuurlijk had ik kunnen wachten en met wat geluk over een jaar een "perfecte" kopen, maar ik heb de knoop doorgehakt en deze genomen.

Hopelijk krijg ik er geen spijt van en is de motor in goede staat, klopt de kmstand (of heeft hij er iig niet meer dan 200000 op zitten, hehe) en heb ik er nog veel plezier van

Er zit trouwens een goed alarm in, alles uitvoerig gedemonstreerd, werkt volautomatisch, van alles in te stellen, beweginssensor enz, maar ik heb alleen het boekje ervan. Een Sonar 415 MM, zal zodadelijk eens kijken of er een typegoedkeuring in NL voor is.. hoop het wel, anders moet ik hem er uit laten halen en een nieuwe kopen. Da's toch weer 1000 euro extra...

Nog wel veel gezeur en gezeik had over transport, overschrijving, met de autoriteiten, maar dat zal ik jullie besparen, laat ik het kort houden en zeggen dat het een boel geregel was en dat ik geluk had dat ik er 3 dagen voor had uitgetrokken.

Meer foto's volgen, vanavond komt de vriend van me langs waarvan ik het fototoestel geleend had.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_12813857

Maarehm, dat over die Kmteller enzo da's vaag man..
Misschien meeltje naar toyota sturen? of iig ff bellen..?

Verders, veel succes..

Ga je nog dingen veranderen aan je suup?

pi_12813911
Hey, beetje raar/jammer dat hij dat van die mijlen teller niet genoemd heeft ? Ga je toch van nadenken....
pi_12813944
ombouwen naar een handbak
BPU gaan
helemaal opnieuw laten spuiten
stoelen vervangen door Sparco Milano's
originele radio vervangen door een andere
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_12814122
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 18:47 schreef StefanP het volgende:
motorkap 4 of 5 witte putjes van steenslag. Het ergste aan het exterieur: op de voorbumper rechts lijkt het alsof hij met 200 km/h een vogel of zo heeft aangereden, een lichte ronde plek. Verder geen deuk gelukkig, alleen wat verkleuring.
Kerel, als dit het enigste is aan je supra, valt er volgens mij niet veel te klagen toch? Beetje commandant 5, en dan goed in de was zetten..en dat van die teller, een maat van me werkt bij een honda-autodealer als monteur, en hij heeft me ook wel eens zo'n variant verteld, over een honda crx...daar wil het nog wel eens bij voorkomen.

Zit trouwens n beetje t verhaal te volgen uit eigen intresse...
ben dus zelf ook van plan om begin volgend jaar een supra te laten importeren vanuit the states...
aangezien ik niet helemaal op de hoogte ben van de auto ( heb altijd mitsubishi gereden) nog tips eventueel???

Succes met je aankoop!

pi_12814165
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 18:57 schreef StefanP het volgende:
ombouwen naar een handbak
BPU gaan
helemaal opnieuw laten spuiten
stoelen vervangen door Sparco Milano's
originele radio vervangen door een andere
staat het niet op een kentekenbewijs dat het een automaat is? Want anders moet je em dus opnieuw laten keuren..........

En wat is de meerwaarde van een handbak tov een automaat? Ik zou er eerder een sequentiele bak van maken dan... als je toch bezig bent

pi_12814455
zo, bij het zien van de foto's viel me die rechter stoel meteen al op. ik denk dat de bekleding en de kussens gewoon overgezet zijn, dat heb ik wel vaker gezien. als ik jou was had ik de auto naar een reconditioneringsbedrijf gebracht. dat kost flink geld, maar is elke cent waard. je hebt er in elke stad wel een of 2 zitten.

vaag verhaal van de mijlenteller, maar dat is dan maar niet anders. wel passende plaats van de fotoshoot, als je op de winkel in de achtergrond kijkt!

succes ermee in ieder geval

2825cc Single Turbo Beast
pi_12814456
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 19:06 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

En wat is de meerwaarde van een handbak tov een automaat? Ik zou er eerder een sequentiele bak van maken dan... als je toch bezig bent

Uhhh????das tog een soort van "tip tronic"???
of ben ik in de war
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 19:19:49 #211
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_12814476
Als ik het goed heb vindt hij dat sportiever rijden.
Daarnaast kun je beter een handbak hebben mocht je de auto gaan tunen.

Ik zou het persoonlijk niet doen, een automaat rijdt heerlijk, maar goed, het is een keus die je maakt.

Trouwens stefan, die plekjes is niet veel, en eigenlijk kun je dat geen schade noemen ofzo. Waar ik meer naar benieuwd ben is:
a) Wanneer komt hij hier en kun je er daadwerkelijk mee rijden?
b) Is hij nog origineel, motorisch gezien, of is hij al (lichtjes) getuned?
c) Wanneer doen we een fotoshoot

pi_12815543
Ik kon het zo snel niet vinden, maar als ik vragen mag: wat heeft ie je nou gekost?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_12816807
Nog wat foto's... ik kan ze niet alle 50 plaatsen dus een selectie

Ik moet over een week weer voor mijn werk weer 2 maanden naar Zweden... de keuring met de RDW wordt dus daarna pas... transport heb ik vandaag over gebeld, begin volgende week staat hij in Nederland. Hij wordt "opgeslagen" omdat hij nog niet aan de openbare weg mag staan. Helaas ben ik er niet om hem helemaal te poetsen en op te knappen in de tijd dat er gewacht moet worden op de RDW keuring.

Voor zover ik kon zien 100% origineel, dus dat is mooi, want dat komt niet zo vaak voor (al helemaal niet in de US, daar zijn ze bijna allemaal getuned) en hij heeft niet te lijden gehad onder de extra spanning van (slechte) tuning.

Ik zal hem wel naar de volgende PTA meet brengen wanneer ik terug ben in Nl en hij goedgekeurd is... zal pas half november zijn.

Enne Tjabbo je mag er nog steeds een keertje in rijden, we maken wel een afspraak als ik terug ben uit Zweden en ie goedgekeurd is

-Mark Steyn
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 21:02:55 #214
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_12816919
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 20:57 schreef StefanP het volgende:
Nog wat foto's... ik kan ze niet alle 50 plaatsen dus een selectie

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik moet over een week weer voor mijn werk weer 2 maanden naar Zweden... de keuring met de RDW wordt dus daarna pas... transport heb ik vandaag over gebeld, begin volgende week staat hij in Nederland. Hij wordt "opgeslagen" omdat hij nog niet aan de openbare weg mag staan. Helaas ben ik er niet om hem helemaal te poetsen en op te knappen in de tijd dat er gewacht moet worden op de RDW keuring.

Voor zover ik kon zien 100% origineel, dus dat is mooi, want dat komt niet zo vaak voor (al helemaal niet in de US, daar zijn ze bijna allemaal getuned) en hij heeft niet te lijden gehad onder de extra spanning van (slechte) tuning.

Ik zal hem wel naar de volgende PTA meet brengen wanneer ik terug ben in Nl en hij goedgekeurd is... zal pas half november zijn.

Enne Tjabbo je mag er nog steeds een keertje in rijden, we maken wel een afspraak als ik terug ben uit Zweden en ie goedgekeurd is

Mooie foto's! hij ziet er precies uit zoals je zou verwachten aan de hand van de km's. dus hij is of teruggedraaid en geweldig onderhouden, of de km's kloppen gewoon en hij is alsnog geweldig onderhouden.
het is trouwens mogelijk om, bij het plaatsen van een andere teller, die nieuwe teller te laten kloppen, dus de teller van 0000000 naar de goede stand te draaien alvorens hem te plaatsen. dat kan dus ook nog!

En we maken es een afspraak, lijkt me leuk. ik zat je op supras.nl alleen wat te stangen
Jij mag dan uiteraard ook, als je het niet te min is, eens een celica proberen

pi_12817080
ik zei dit net hardop in me zelf:

Wat een enrom vette auto!

Echt man... werelds..

Wat gaat de hele grap nou kosten met aanschaf/vervoer... etc etc?

pi_12817642
30000 ongeveer...
-Mark Steyn
  vrijdag 29 augustus 2003 @ 21:37:21 #217
6424 MicHELLo
su·pra·na·tu·ra·´lis·me
pi_12817709
Stefan,

Wat voor remklauwen heeft ie nou? Ik kan steeds niet zien wat erop staat.

En wat is dat rondje links het stuur op het dashboard onder het lampje van je alarm?

Portal to supra heaven |>- http://www.supras.nl -<|
pi_12818761
Hoeveel pk heeft hij nou eigenlijk, zoals jij hem nou hebt (standaard)?

Verder....vette bak.....vette velgen, en gefeliciteerd.

vrijdag 29 augustus 2003 @ 22:27:00 #219
6424 MicHELLo
su·pra·na·tu·ra·´lis·me
pi_12818912
standaard heeft ie zo'n 330 PK op de achterwielen
Portal to supra heaven |>- http://www.supras.nl -<|
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 12:36:16 #220
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_12827611
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2003 21:11 schreef t0n het volgende:
ik zei dit net hardop in me zelf:

]Wat een enrom vette auto!

Jij hebt een spraakgebrek?

Verder wilde ik graag weten stefan welk merk velgen dat zijn. Die velgen ben ik al een tijdje voor aan het kijken in de 17" maat voor de celica namelijk.

pi_12828005
Het zijn MAK Sting velgen... had er zelf nog nooit van gehoord maar op deze website kun je hun catalogus terugvinden, zitten mooie dingen tussen: http://www.makwheels.it/index.asp

Op de MR2 club Nederland staat ook iemand met de 17" variant: http://www.mr2.nl/owners/johnt/johnt.htm ook heel erg mooi.

Michello: ik zou eerlijk gezegd niet weten wat dat knopje is, het valt me nu ook pas op hahaha En de remklauwen heb ik wel op gelet maar het schiet me nu niet meer te binnen....

-Mark Steyn
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 13:22:35 #222
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_12828214
Thnx. Echt mega vette velgen.

Ik denk dat de auto er na een poetsbeurt er trouwens al heel anders uitziet. Je kunt van de foto's echt goed zien dat hij daaraan toe is.

Weet je (of Michello) toevallig hoe je de motorruimte zo mooi schoon maakt? Lekker bling bling?

Ik heb zelf begrepen dat je het met hete stoom mooi krijgt, maar dat dan de teflon/tectiel (?) laag eraf gaat en je sneller roest krijgt dus het dan moet gaan bijhouden. Maar misschien is er speciaal spul voor, ik hoop het althans. De celica van mij mag wel wat mooier, lekker blinken, en de corolla die heeft van die witte afzetting/smeer/roest op de motor. dat mag wel wat schoner!

pi_12883664
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 15:35 schreef DrukVout het volgende:
Mooi

Je roept maar als ik moet helpen met de bekleding.

MSN: jhpb@xs4all.nl

Zou heel mooi zijn! Eens kijken hoe ver ik zelf kom met opknappen bij terugkomst uit Zweden, maar ik zal je t.z.t. nog wel een berichtje sturen
-Mark Steyn
pi_12898942
Vandaag Toyota eens gebeld en gevraagd wat een linker koplamp kost... de rechter is pas vervangen, en dan kun je toch zien dat de linker 9.5 jaar oud is, hij is doffer en heeft wat krasjes.

390 pleuro! Da's niet normaal man, bijna 1000 pieken voor een koplamp

-Mark Steyn
pi_12899193
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 18:54 schreef StefanP het volgende:
Vandaag Toyota eens gebeld en gevraagd wat een linker koplamp kost... de rechter is pas vervangen, en dan kun je toch zien dat de linker 9.5 jaar oud is, hij is doffer en heeft wat krasjes.

390 pleuro! Da's niet normaal man, bijna 1000 pieken voor een koplamp

Haha, wat een giller, en vooral ook zonde met die kilometers, ik hoop voor je dat je er geen last van gaat krijgen, ik heb zowat een strakke plasser van die bak. En dan te bedenken dat je zo moeilijk deed over die paar extra kilometers . En nu koop je er 1 waar een compleet vreemde teller inzit, waar zelf in duitsland al mee gereden is over de "bahn" . Ik zal voor je duimen.
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')