Enne heb je al iets gehoord van diene spanjool?
quote:de supra wordt niet meer gemaakt. gemaakt tot 1998. laatst gelever in europa tot 1996. daarna dus nog 2 jaar alleen in japan.
Op woensdag 13 augustus 2003 12:23 schreef Scepsis het volgende:
Een vraagje, hoeveel is de nieuwprijs van een Supra? Ik kon namelijk niks vinden op Toyota.nl.
Prijzen via autoweek.nl:
laatste nieuwprijs ¤ 84.836
nieuwprijs 1996 ¤ 84.836
nieuwprijs 1995 ¤ 80.480
nieuwprijs 1994 ¤ 80.480
nieuwprijs 1993 ¤ 80.480
quote:Dank je
Op woensdag 13 augustus 2003 12:25 schreef Tjabbo het volgende:[..]
de supra wordt niet meer gemaakt. gemaakt tot 1998. laatst gelever in europa tot 1996. daarna dus nog 2 jaar alleen in japan.
Op toyota.nl en .com staan alleen de nog nieuw leverbare modellen.
Prijzen via autoweek.nl:laatste nieuwprijs ¤ 84.836
nieuwprijs 1996 ¤ 84.836
nieuwprijs 1995 ¤ 80.480
nieuwprijs 1994 ¤ 80.480
nieuwprijs 1993 ¤ 80.480
Ik denk dat ik hem noteer op mijn lijst, misschien dit jaar nog.
Waarom worden ze niet meer gemaakt
Kan me nauwelijks voorstellen dat ze niet succesvol zijn terwijl hier duidelijk veel fans ervan zijn.
quote:Er is (nog) geen opvolger.
Op woensdag 13 augustus 2003 12:30 schreef Scepsis het volgende:[..]
Dank je
Ik denk dat ik hem noteer op mijn lijst, misschien dit jaar nog.
Waarom worden ze niet meer gemaakt
Kan me nauwelijks voorstellen dat ze niet succesvol zijn terwijl hier duidelijk veel fans ervan zijn.
Als het aan mij lag, begonnen ze eergister al met herproductie.
quote:Ja!
Op woensdag 13 augustus 2003 11:11 schreef knillis het volgende:
Superstrak, persoonlijk geniet dat mijn voorkeur, bovendien ook errug mooie velgjes.Enne heb je al iets gehoord van diene spanjool?
Ik wil zsm naar Spanje om hem in het echt te bekijken. Als hij er net zo uitziet als op de foto's, dan is het een deal. Transport en alles regel ik daarna wel, als het niet meer op tijd hier geregeld kan worden. Zit namelijk met een groot probleem: 4 September vertrek ik weer voor 2 maanden naar Zweden voor m'n werk, voor die tijd moet de koop, transport, opslag en verzekering dus al geregeld zijn
Eind volgende week/begin de week daarna is de bedoeling... morgen gaan we een datum plannen, nadat ik met mijn baas en het reisbureau gepraat heb. Als ie dan nog te koop staat natuurlijk
quote:Waar zijn die foto's ????
Op woensdag 13 augustus 2003 21:30 schreef StefanP het volgende:[..]
Ja!
Heb 10mb aan foto's van hem gekregen, en morgen schiet hij er nog een paar van dingen die ik graag in detail wil zien. Hij is erg vriendelijk en behulpzaam, in tegenstelling tot vrijwel elke andere eigenaar die ik de afgelopen tijd heb gesproken. Alleen hij spreekt geen woord Engels, dus dat zal nog een hele moeite worden (ik vertaal alles nu via altavista)!
Ik wil zsm naar Spanje om hem in het echt te bekijken. Als hij er net zo uitziet als op de foto's, dan is het een deal. Transport en alles regel ik daarna wel, als het niet meer op tijd hier geregeld kan worden. Zit namelijk met een groot probleem: 4 September vertrek ik weer voor 2 maanden naar Zweden voor m'n werk, voor die tijd moet de koop, transport, opslag en verzekering dus al geregeld zijn
Eind volgende week/begin de week daarna is de bedoeling... morgen gaan we een datum plannen, nadat ik met mijn baas en het reisbureau gepraat heb. Als ie dan nog te koop staat natuurlijk
quote:dat vroeg ik me ook al af
Op woensdag 13 augustus 2003 23:00 schreef DrukVout het volgende:[..]
Waar zijn die foto's ????
![]()
Strak of niet! Beetje poetsen en dat moterblok is ook weer helemaal glimmend.
Nou, de auto lijkt helemaal in orde en hij is bereid me zsm te ontmoeten. Moet dus eens zien wanneer ik naar Spanje kan, eea afhankelijk van werk en het vrijmaken van het geld.
Hij stuurde me een mailtje met wat wazig Spaans, kan er niet helemaal wijs uit maar volgens mij is het verplicht dat ik de auto al verzekerd heb als we de overschrijving regelen. Dat snap ik niet helemaal, aangezien ik onmogelijk een Spaanse auto kan verzekeren in Nederland.
Of er nog kentekenplaten op blijven nadat ik de eigenaar word, is ook erg twijfelachtig, waardoor verzekeren bij een Spaanse verzekeraar (als dat al mogelijk is, denk het niet) ook niet kan.
Dit is de exacte tekst, als iemand het snapt dan hoor ik het graag...
"ah! acuerdate si vienes de traer una propuesta de seguro. te mando la ficha tecnica para que tengas todos los datos y te la puedas traer."
Moet nu eerst afwachten tot het geld klaar is om overgemaakt te worden, zal wel 5 dagen duren, en intussen de vlucht boeken en hem zover krijgen dat hij belooft de auto voor mij vast te houden ook als er andere kopers komen.
Als iemand trouwens weet of het in Spanje mogelijk is om tijdelijke kentekenplaten te krijgen en toch te verzekeren voor de rit terug naar Nederland, of een Nederlandse verzekeraar kent die toch een Spaanse auto wil verzekeren hiervoor, dan hoor ik het graag.
Veel vragen, en weinig antwoorden... zal nog een heel gedoe worden... helemaal irritant dat ik voor mijn werk binnenkort weer naar Zweden moet en dus eigenlijk geen tijd heb om het goed te regelen.
Stefan, verheugd!
[Dit bericht is gewijzigd door StefanP op 14-08-2003 21:17]
Ik zie trouwens ruimte voor een dubbel uitlaatsysteem
Je moet bij de verzekering/douana witte kenteken platen halen.
Hiermee ben je meteen verzekerd. je kan je NIET als Nederlander in Spanje laten registeren als autobezitter.
Met die witte platen kan je naar NL rijden en ben je verzekerd.
Keuring duurt ongeveer 2 maanden.
En kost VEEL geld.
Je moet ook BPM betalen en kost ook enorm veel geld.
[edit]
"ah! acuerdate si vienes de traer una propuesta de seguro. te mando la ficha tecnica para que tengas todos los datos y te la puedas traer."
Betekend:
Ah ok. Het is accoord als je een verzekeringsofferte(voorstel) mee neemt. Ik zal je de technische informatiepapieren sturen zodat jij de offerte kan mee nemen.
[Dit bericht is gewijzigd door DrukVout op 15-08-2003 13:42]
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:12 schreef DrukVout het volgende:
net aan mijn baas gevraagd.
Die heeft weleens een duitse auto gekocht en eentje uit USA.Je moet bij de verzekering/douana witte kenteken platen halen.
Hiermee ben je meteen verzekerd. je kan je NIET als Nederlander in Spanje laten registeren als autobezitter.
Met die witte platen kan je naar NL rijden en ben je verzekerd.Keuring duurt ongeveer 2 maanden.
En kost VEEL geld.Je moet ook BPM betalen en kost ook enorm veel geld.
Klopt!
Ik wilde net reageren toen ik je post zag.
Alleen dat van de BPM, dat wist hij al, dat bedag is ook wel ff slikken ja!
-Je moet je verzekering ff bellen, in mijn situatie kreeg de Duitser een speciaal verzekerings papier waar hij zelf het export kenteken op moest invullen wat hij nog zou krijgen.
-Bel even met de RDW wat volgens hun de procedures zijn in NL kun je dus een export kenteken kopen, maar ik betwijfel of dit ook geldig is voor zon enorme reis. Verder moeten de andere landen dan ook meewerken
-Laat die spanjaard even alles nakijken mbt de spaanse douane / en 'RDW'
Maar als ik er zo over nadenk lijkt het me vragen om problemen aangezien je een aantal landen doormoet en afwijkende papieren/kentekens gelijk staat aan vele uren wachten tot oom agent het uitgevogelt heeft:)
Wat je (denk ik) het beste kunt doen is een transporter huren/lenen waar je de supra op kunt zetten en netjes onder een stuk zeil / afdekhoes kunt meenemen
Ben je wel een heel stuk langer onder weg maar het is denk ik wel de simpelste optie
Weet echter niet of je met een B rijbewijs zo'n ding mag besturen ?
Kentekenplaten en verzekering lukt niet, ben de hele dag aan het bellen geweest met de douane/RDW/verzekering.
De enige optie is dus laten transporteren, of zelf doen. Zelf doen kost uiteindelijk veel meer aan moeite alleen, dus ik laat het wel doen.
Er is eigenlijk nog maar 1 probleem: hij wil het geld contant, dat gaat dus niet want ik kan daar maar 2000 euro per dag opnemen. Western Union is beperkt tot 3000 euro per dag in Spanje, en allebei mijn banken hebben geen filialen of gelieerde banken waar ik het bedrag aan de balie kan opnemen.
Moet hem dus overtuigen dat het overboeken wel zal lukken, hij wil het per se contant omdat een Fransman het ook 'zou overboeken' en dit dus uiteindelijk niet gelukt is en hem behoorlijk geirriteerd heeft. Wacht nog op zijn antwoord op mijn voorstel om 4 dagen te blijven, dag 1 inspectie + overboeking, en dan pas de eigendom overschrijving als hij het 3 dagen later op zijn rekening heeft. Geen risico voor hem zou ik zo zeggen... hopen dat ie akkoord gaat dus.
quote:Waarom zou ie de auto niet kunnen verkopen via de bank?? Als hij toch gewoon naar de bank gaat en z'n saldo opvraagt (moet je er wel ff 4 dagen blijven dus) moet ut goed gaan
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:48 schreef StefanP het volgende:
Ik kies er toch voor om niet al die rompslomp te krijgen, en laat hem transporteren. Kost 650 euro, maar ja dan hoef ik geen auto ambulance te regelen, kost me geen 4 dagen, enz enz.Kentekenplaten en verzekering lukt niet, ben de hele dag aan het bellen geweest met de douane/RDW/verzekering.
De enige optie is dus laten transporteren, of zelf doen. Zelf doen kost uiteindelijk veel meer aan moeite alleen, dus ik laat het wel doen.
Er is eigenlijk nog maar 1 probleem: hij wil het geld contant, dat gaat dus niet want ik kan daar maar 2000 euro per dag opnemen. Western Union is beperkt tot 3000 euro per dag in Spanje, en allebei mijn banken hebben geen filialen of gelieerde banken waar ik het bedrag aan de balie kan opnemen.Moet hem dus overtuigen dat het overboeken wel zal lukken, hij wil het per se contant omdat een Fransman het ook 'zou overboeken' en dit dus uiteindelijk niet gelukt is en hem behoorlijk geirriteerd heeft. Wacht nog op zijn antwoord op mijn voorstel om 4 dagen te blijven, dag 1 inspectie + overboeking, en dan pas de eigendom overschrijving als hij het 3 dagen later op zijn rekening heeft. Geen risico voor hem zou ik zo zeggen... hopen dat ie akkoord gaat dus.
Maar ik zou er zeker ff heen gaan om de auto helemaal van top tot teen te inspecteren, en als het zou kunnen zou ik ook iemand mee laten gaan die er verstand van heeft dus zodat je geen miskoop koopt
En als je em koopt gewoon de bank in nederland de opdracht geven het geld over te maken
Succes en houd ons op de hoogte
quote:Om te patsen.
Op vrijdag 15 augustus 2003 17:50 schreef StephanL het volgende:
Waarom koop je een supra? om te tunen of puur in te rijden
* StefanP verheugt zich nu al op de jaloerse en wat-is-dat-in-godsnaam blikken bij het stoplicht
Maar ik vind het gewoon een ongelofelijk mooie auto. Dat 'ie snel is, is mooi meegenomen. Tunen, tsja, optisch misschien met Sparco Milano stoelen, die zijn prachtig bij een zwarte auto, en technisch moet het zeker een handbak worden.. en daarna BPU. Da's alles.
Heb overigens nog geen antwoord gehad op mijn voorstel van gisteren... terwijl ie normaal toch binnen een paar uur antwoordt. Grrrr als ie maar niet ineens niks meer van hem laat horen na een week onderhandelen, alles is geregeld om de deal te sluiten
Hij kan ook een dagje weg zijn.
hihi
Enneh... als je hem hebt, gaan we dan es een fotoshoot doen?
Vet stoer op de volgende PTA meet, die van jou ziet er hetzelfde uit alleen een maatje kleiner, maar ook zo'n brute vleugel
* StefanP wacht in spanning af op mail van Juan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |