Dan het verhaal:
De auto is van '93. Hij heeft nu 108800 op de teller. Schijnbaar gekocht bij de dealer in Duitsland in 98, dus ik word misschien de 3e eigenaar. Het is een automaat. De auto heeft nu 2 maanden in de garage gestaan, dus er zaten al spinnewebben op. Maar goed.
Er is nogal wat steenslag op de motorkap, en de lak was niet overal even netjes meer. Hier en daar een kras. Wat er aan het exterieur verder mankeerde was losgelaten lak en wat lichte roest bij de linker achter wielkast. Erger vond ik dat aan beide kanten van het achterraam, de onderste hoeken dus, de lak zichtbaar beschadigd was. De eigenaar zei dat dit kwam van het water dat langs de zijkant van het raam naar beneden stroomde, en daar precies uitkwam. Het was met een lakstift of zo 'verholpen' maar het was ruw en absoluut niet mooi. Ongeveer 4 cm lang en 1 cm breed onder het rubber van het raam.
Er lagen idd 20" velgen onder, maar schoon waren ze niet meer. Lijkt wel zo op de foto's maar die geven een veel beter beeld van de auto dan als je hem zelf ziet (goedkope klote camera). Er lagen voor 235 breed onder en achter 285 (!). Bridgestone Potenza S-02, dus goede banden. Voor is het profiel echter helemaal versleten en ze moeten absoluut vervangen worden.
De motor zag er niet echt schoon uit, maar ja, stof, aanslag en andere troep. De binnenkant van de oliedop zat iig niet vol met aangekoekte olieresten dus dat was goed. De meeste reservoirs waren half vol.
Dan dit: de auto heeft geen APK meer, maar dit kon hij in een paar dagen regelen. Hij is niet onderhouden bij de dealer aangezien hij een monteur als vriend heeft (die was er ook bij) en schijbaar hebben ze alles zelf vervangen. Olie elk jaar (synthetisch) en de distributieriem meteen nadat ze de auto gekocht hebben (80k km, nu 108k). Onderhouds gegevens van een dealer hebben ze dus niet, en ik heb alleen hun woord dat het allemaal maar gedaan is. Of het netjes gedaan is, is een andere vraag.
Het interieur is al 10 jaar oud, dus het was niet meer tip top in orde. Gebarsten leer, de stoelen achterin was een keer iets over heen gevallen zo te zien, bruine plekken. Verder was het display van de radio stuk, de LCD was gebarsten of zo waardoor het er allemaal inkt achter zat. Hij deed het overigens wel.
Heb nog een proefrit gemaakt, en hij leek in orde. Stuurde heerlijk en zat ook lekker. Geen rook uit de uitlaat bij de koude start, optrekken of zo. Geen rare geluiden vanuit de motor. Stuurt rechtdoor als ik het stuur lostaat, en remt ook goed zonder afwijking. Je kunt de turbo's horen fluiten en volgens mij deden ze het allebei. Vond de automaat wel onwennig, maar dat kan omdat ik nog moet uitvogelen hoe de overdrive en zo precies werken. De accelleratie leek tegen te vallen (had er misschien te veel van verwacht), maar als je op de teller keek na wat accellereren dan reed je zonder enige moeite in no time 160.
Vraagprijs 26k. Mocht ik hem willen, dan ga ik voor de 25k omdat de banden sowieso vervangen moeten worden en er aan het exterieur en interieur nogal wat plekjes en zo zitten.
Weet iemand trouwens wat het kost om een motorkap vrij te maken van steenslag, en evt opnieuw lakken? En om de lak onder het achterraam te laten maken? Dit zijn 2 belangrijke punten voor mij waarop ik de aankoop baseer...
Ik houd ongeveer 3k over omdat ik geen BPM hoef te betalen (had dat al in mijn budget zitten) dus voor dat geld zou ik hem willen opknappen.
Overigens komt er morgen nog iemand kijken, dus als ik hem wou dan is het verstandig om vanavond al te bellen dat ik hem koop. Hij zou dan de ander afbellen.
Aanbevelingen? Zou ik hem absoluut moeten laten keuren bij de ANWB of zo? Ik heb net een gloedjenieuwe 206 GTI (2300 op de teller) gekocht, dus ik ruil een perfecte nieuwe auto met 3 jaar garantie in voor een 10 jaar oude auto van een particulier....
quote:Wat is trouwens het probleem met een 6 cilinder die tussen de 100 en 150k op de teller heeft?
Op vrijdag 11 juli 2003 18:54 schreef StefanP het volgende:
De eerste 2 hebben te veel kilometers (wil een mooie van 30k ipv een minder mooie van 20k, kan het geld maar 1x uitgeven dus het wordt meteen goed gedaan), de derde is een GE motor (geen turbo dus), en het moet wel een supra zijn en geen skyline dus de 4e valt ook af
quote:JA ZEKER LATEN KEUREN DOOR DE ANWB!!!!!!!!! Als ze dat niet goed vinden gelijk weglopen...
Op zaterdag 26 juli 2003 14:55 schreef StefanP het volgende:
Aanbevelingen? Zou ik hem absoluut moeten laten keuren bij de ANWB of zo? Ik heb net een gloedjenieuwe 206 GTI (2300 op de teller) gekocht, dus ik ruil een perfecte nieuwe auto met 3 jaar garantie in voor een 10 jaar oude auto van een particulier....
Als ik het geld ervoor had had ik hem gekocht ongeacht de conditie waarin hij verkeert. Lekker in de schuur zetten en alles klaar maken spuitwerk en motorisch na laten kijken. Het interieur opnieuw laten bekleden. En imo moet je dat met 3000 euro redden als je wat mensen kent. Het spuitwerk is het werk echt niet. Die velgen doe je gewoon weg een supra met 20 inch rijdt als een tank imo. En is daardoor ook trager. Gewonn 17 of 18 inch is groot zat. En je zal het verschil merken.
Je hebt er zelf mee gereden en je hebt erzelf een goed gevoel over. Anders kun je altijd bij meer supra rijders hier in Nederland terecht.
Succes en ik had het wel geweten
Waarom vraag je hem niet waarom hij hem wegdoet?
Die spinnenwebben kan ik me iets bij voorstellen aangezien er geen apk meer opzit, maar toch, zo'n dure auto laat je niet zomaar staan dunkt me.
Daarnaast, waarom heeft hij hem nooit netjes laten bijwerken waar roest, krassen e.d. zitten? Ook dat vindt ik wat vreemd.
Ik als liefhebber, zou hem als het even kan door de dealer laten onderhouden. Ook zou ik hem béter hebben onderhouden. jij ongetwijfeld ook. Voor die 3000 euro krijg jij wel strak wat je nu strak wilt hebben (interieur, kapje spuiten e.d.). Maar de vraag is wat je nog meer gaat vinden als je hem eenmaal hebt. Als hij krassen e.d. niet wegwerkt, wat zegt dan dat hij de auto verder wel helemaal goed onderhoudt?
Als je denkt dat het goed zit, doen! het is een gave bak.
Ikzelf zou denk ik toch even verder kijken dan mijn neus lang is, en een (aantal) andere bezichtigen, ook al ga je die niet kopen. Alleen om vergelijkingsmateriaal te hebben.
Wat ik zo opmaak uit je verhaal is dat het toch tegenvalt, en je sommige dingen probeert goed te praten voor jezelf omdat je zo graag wilt. Denk erg goed na joh. als je het mij vroeg zou ik zeggen wacht nog even op een andere. Het is wel je droomauto, en ook heel veel geld.
Misschien kom je nog wel een veel betere tegen als je je ogen maar open houdt.
Succes iig, wat je ook beslist.
quote:Precies, zo'n auto is een liefhebbers auto voor velen, mijn idee is dan ook meteen, hoezo staat deze er zo vergeten bij
Op zondag 27 juli 2003 11:43 schreef Tjabbo het volgende:
Wat ik zo opmaak uit je verhaal is dat het toch tegenvalt, en je sommige dingen probeert goed te praten voor jezelf omdat je zo graag wilt. Denk erg goed na joh. als je het mij vroeg zou ik zeggen wacht nog even op een andere. Het is wel je droomauto, en ook heel veel geld.
Misschien kom je nog wel een veel betere tegen als je je ogen maar open houdt.
Ik heb hem trouwens een half uur geleden met pijn in mijn hart afgebeld, om dezelfde reden.
Het is idd mijn droomauto, maar deze gaf me toch een beetje een naar gevoel. Hij was prachtig, precies de kleur die ik wou, maar alles er om heen klopte niet echt. Hij heeft geen APK meer, zag er van een afstandje mooi uit maar close-up zag je overal kleine dingetjes, de motor was niet mooi schoon, en er waren op sommige plaatsen 'amateuristische' dingen mee gedaan. Zo waren er simpele plastic rondjes over de sloten geplakt waar je de lijm nog van kon zien, was de lak slecht bijgewerkt, waren er brandplekjes in het interieur, enz.
Kortom, niet een auto die met liefde onderhouden is. De velgen en banden moest ik sowieso vervangen, dus dan zit je meteen al aan die 3000 euro. En dan ben ik nog niet eens aan het exterieur en interieur toegekomen....
Een tijdje geleden heb ik in Zweden een andere bekeken, ook zwart, een handbak met 130k, maar daar vroegen ze 30k euro voor. Bij nader inzien had ik die gewoon moeten kopen want hij zag er echt fantastisch uit en had alle papieren...
Ach ik zoek wel verder, maar zal wel lang duren ben ik bang.
Bij meer info post ik het hier wel
Had je beter en wat goedkopere 2dehands wagen kunnen halen , nu ga je afschrijven dat wil je niet weten....
quote:Hey goed van je dat je hem hebt afgebeld. Er komt vast weer een andere kans. Hoeft niet lang te duren, als je je ogen maar goed open houdt.
Op zondag 27 juli 2003 12:13 schreef StefanP het volgende:
Tjabbo, je hebt helemaal gelijk.
...
Bij meer info post ik het hier wel
En het geeft ook niet eigenlijk, want je hebt een goede peug, en die schrijft toch wel af, of je erin rijdt of niet.
Als er scheurtjes in zitten krijg je dat never nooit goed en is het een zwakke plek in het leer. Iemand met een spijkerbroek ofzo aan en blijft hangen. Byebye met je leertje.
Je kan het wel heel goed opknappen maar het is een heel zwakke plek in het leer. Let daar dus ook op.
Als je er eentje heb gekocht moet je naar de schoenmakerij gaan een flesje lederreiniger en een flesje zwarte lederpoets voor banken halen. Dan moet alles goedkomen. Je bent alleen een dagje goed bezig
Gewoon rustig verder zoeken, todat je de "ware" hebt gevonden. Geduld is een schone zaak.
quote:Anders kan je me altijd nog mailen op jhpb@xs4all.nl
Op maandag 28 juli 2003 17:43 schreef StefanP het volgende:
Bedankt Drukvout, bij de volgende zal ik er zeker op letten dat er dus zo weinig mogelijk scheurtjes in zitten... de rest poets ik er idd wel uit, ben van plan er veel tijd in te stopppen
in
Stefans' Search for his Supra..
Ga maar uit van een zwarte supra... die kleur heeft mijn voorkeur.
18" Volk LE37 in de kleur Gunmetal:
(ik kon geen zwarte supra vinden met deze velgen als voorbeeld)
18" Racing Hart C2, gepolijst zilver:
De Volks vind ik vooral erg bruut, en de C2's erg sexy...
* StefanP zoekt weer eens verder op de 2ehands supra sites
quote:Tsja die volk velgen zijn voor de racers. voor de show moet je voor de c2 gaan
Op maandag 4 augustus 2003 23:00 schreef StefanP het volgende:
Niet dat ik al een geschikte supra heb gevonden, maar welke velgen vinden jullie mooier?Ga maar uit van een zwarte supra... die kleur heeft mijn voorkeur.
18" Volk LE37 in de kleur Gunmetal:
(ik kon geen zwarte supra vinden met deze velgen als voorbeeld)
18" Racing Hart C2, gepolijst zilver:De Volks vind ik vooral erg bruut, en de C2's erg sexy...
* StefanP zoekt weer eens verder op de 2ehands supra sites
Ik vindt zelf deze stoer, die wil ik onder de celica. past vast ook mooi onder een suup:
of deze:
quote:Vind van deze de Racing Harts C2 veel mooier. Racing Hart M5 vind ik ook goed staan btw
Op maandag 4 augustus 2003 23:00 schreef StefanP het volgende:
Niet dat ik al een geschikte supra heb gevonden, maar welke velgen vinden jullie mooier?Ga maar uit van een zwarte supra... die kleur heeft mijn voorkeur.
18" Volk LE37 in de kleur Gunmetal:
(ik kon geen zwarte supra vinden met deze velgen als voorbeeld)
18" Racing Hart C2, gepolijst zilver:De Volks vind ik vooral erg bruut, en de C2's erg sexy...
* StefanP zoekt weer eens verder op de 2ehands supra sites
Inmiddels 5 maanden verder en nog niet echt iets opgeschoten met zoeken (alleen buiten mijn budget bij www.vipimports.com, maar dat is echt het neusje van de zalm en niet meer te betalen), dus misschien moet ik deze toch maar eens overwegen want hij staat sinds vandaag weer op mobile.de Ombouwen naar handbak heb ik inmiddels al uitgezocht, iemand van supras.nl heeft de kennis en doet het voor een euro of 6000. Ach het is maar geld
Klik maar eens op de foto's voor de grote versies (had ze destijds al gekregen toen ik met die gozer contact had), lijkt toch in een mooie staat te zijn... en strakke velgen en 65000 op de teller is natuurlijk helemaal fantastisch, daar rijd ik de rest van mijn leven mee voor hij 'op' is.
Ga morgen kijken of ik hem nog eens kan bereiken...
Enne weet iemand trouwens of het moeilijk is om met de kmstand van een mk4 te knoeien? Is toch een grote gok om hem in Spanje te kopen zonder ANWB keuring.
Sorry trouwens modemmers, hahaha
[Dit bericht is gewijzigd door StefanP op 11-08-2003 22:28]
Mooie foto's, van een mooie auto. hij ziet er strak uit.
Alleen, je zult er ook heen moeten om te kijken. misschien kleinere krasjes ofzo?
Ik denk dat het met de keuring wel goed zit. Wel zul je in het ding moeten rijden om te testen of er niets ral is, of hij netjes start, dat soort dingen. mochten er gebreken zijn, dan merk je dat snel genoeg.
Hij ziet er verder erg onderhouden uit. mooie nette velgen. Is er een onderhoudtboekje bij? of rekeningen ter inzage misschien?
En handbak? waarom moet je nou een handbak? ik liet hem lekker automaat, maar dat moet je natuurlijk zelf weten.
wat ik persoonlijk een super mooie velg vind is de Motegiracing MRM
t enige nadeel is dat ze niet groter gaan als 18 x 7.5 inch... maargoed..dat is mischien ookl wel de mooiste maat onder een supra als je op de performance let.
ik heb er persoonlijk af en toe wel een voorkeur voor.. heerlijk clean, en ik denk zelfs dat de vrouwtjes dit meer kunnen warderen als 100 000 spoilers.. (of je bent in een keer een pooier en je kan het schudden)
Heb overigens die Spanjool gemaild en voorgesteld om zsm langs te komen voor een paar dagen en de auto te bekijken en evt kopen.
Hopen dat ie reageert, misschien vlieg ik volgend weekend naar Motril, Spanje om hem te inspecteren en misschien zelfs kopen.
quote:Vind het zo van de voorkant net een maranello
Op dinsdag 12 augustus 2003 18:06 schreef Ultimora het volgende:
wat vinden jullie eigenlijk van dit soort Supra's..ik heb er persoonlijk af en toe wel een voorkeur voor.. heerlijk clean, en ik denk zelfs dat de vrouwtjes dit meer kunnen warderen als 100 000 spoilers.. (of je bent in een keer een pooier en je kan het schudden)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |